Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 114 ... 349 350
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Turtlehaed hij kreeg altijd wel een renner of 2 mee in steun maar het hoofddoel blijft het geel daar is echt niets in veranderd

De Zeboe van de Zoncolan

And again...

I Langof

Probleem van Primoz gisteren: geen hongerklop, zijn wattage op Col d´Eze was OK (van Aert ~ 6.2, Roglic ~ 6,3 S.Yates ~ 6,7 W/kg <- lichter = voordeel).

Maar Primoz nam regenjas, overschoenen en amrwarmes te laat af (na Cote de Pelle) en was al aan het zweten en elektrolyten te verliezen.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Yw Turtlehead. Het wringt gewoon, deze twee doelen. Roglic zal nl niet voor van Aert gaan knechten.

Goed te vernemen I Langof. The devil is in the detail.

Turtlehead

I Langof: de wattages geven aan wat we al wisten: Yates was sneller boven de VanAert en Roglic. Daarvoor heeft Yates harder moeten trappen uiteraard. Maar dat wisten we toch al? Het zegt niets over de oorzaak van dat verschil (in vergelijking met het schijnbare krachtsverschil een dag eerder).

Quesada Quesada

Tim van Dijke blijkt een knieblessure te hebben die hem al een week of 6 van de fiets houdt.
Bron: PZC.

Yeez

Dat is minder. Lullige valpartij op het laatste trainingskamp dus… De reden dat mick trouwens niet in uae kon starten was buikgriep. Heeft een week niet kunnen trainen nadien volgens zijn interview bij WielerFlits

Laatst gewijzigd
Michieltje

Des te knapper zn prestatie in Drenthe gisteren

madeinstars

'@Turtlehead het zegt in ieder geval dat Roglic geen hongerklop hebt, want met een hongerklop kan je zeker geen 6 w/kg trappen.

Yeez

Van emden vervangt teunissen voor msr. Ze nemen geen risico met mike met het oog op het vlaamse voorjaar.

Bron: nieuwsblad

Quesada Quesada

Logische vervanging. Jos was zeer sterk in T-A.

$kedel

Voor mijn gevoel heeft Teunissen echt nog nooit een degelijke voorbereiding gehad voor de klassiekers.. Altijd maar weer pech, valpartijen en ziekte.

Yeez

Hij had een goede winter gedraaid en volgens v aert reed hij op de teide erg makkelijk, maar ik vond zijn openingsweekend dan weer erg matig (hijzelf ook op zijn eigen site). Die eerste tit in Parijs-Nice reed hij zeer sterk, maar vervolgens is hij, net als het halve peloton, in rit 3 ziek geworden…

Laatst gewijzigd
Cycling

Update van de UCI ranking na Tirreno en Paris - Nice is er ook. JV alweer 3e WT ploeg. Alleen UAE heeft een straatlengte voorsprong. Arkea blijft ze als niet WT ploeg ook nog voor.

Quesada Quesada

UAE heeft dan ook de beste renner in z'n gelederen én heeft zo'n beetje twee keer zoveel koersdagen in de benen, dus dat is niet heel gek.
Jumbo heeft met winst in de Omloop, Parijs-Nice en een tweede plek in de Tirreno op WT niveau tot dusverre een super begin van het seizoen. De UAE tour met Dumoulin viel natuurlijk wat tegen en in Strade Bianche had de ploeg met al die valpartijen vooral veel pech.

Laatst gewijzigd
AWestie

Op drie van de 5 afspraken deze WT goed present.
Na Gent-Wevelgem hebben we de eerste tien koersen gehad dus dan kunnen we zien of we een 3/10 houden of plots een dikke goed met 8/10 hebben gescoord.

Turtlehead

3/5 is natuurlijk al een zesje :)
Waar je niet start kun je niet winnen, dus eigenlijk 3/4, dat is al een 7,5 :)

Yeez

Leuk die scorebord journalistiek, maar strade had zo zijn redenen en uae was nooit een doel, al viel Dumoulin daar natuurlijk wel tegen

Murcia

De plek op de ranglijst liegt niet en Wout, Primoz, Jonas, Christophe en ook de jonge Kooij hebben veel punten voor de ploeg binnengehaald op het hoogst mogelijke niveau. Verder jammer voor Mike dat hij MSR mist maar met Jos heb je een ervaren man ook voor die koers met volgens mij een prima vorm op dit moment.

Michieltje

Jos heeft veel van Tony geleerd en verteert sinds een jaartje ofzo de bergen veel beter

kelderfan

Jos is toch bevriend met Tom. Dan zal Tom ook wel veel geleerd hebben van Tony. Alleen bij Tom lijkt dat minder goed te werken. Bergop bedoel ik dan. Dat had een stuk beter gekund toch.😎

kelderfan

Maar waar ik mij zorgen over maak. Is dat JV heeft toch 29 renners (eigenlijk 28,5) tot zijn beschikking en ondanks, dat zij minder wedstrijden opnemen in 't programma, blijkt 't nog een heel probleem om 7 renners op te stellen.
Benoot out, Hessmann out, Tim van Dijke out en nu ook Teunissen ziekjes dus out.
Pluimers, Van Belle en Staune kunnen een hoop opvangen, maar hoe vang 't bij de opleidingsgroep op, want die zijn dit jaar maar met 12 renners.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het voordeel is dat je maar elke koers 7 of 8 renners hoeft op te stellen en dus zolang je geen 5 koersen tegelijk hoeft te rijden je het altijd wel kan oplossen door inderdaad creatief met die 40 renners om te gaan. Benoot is alweer volop aan het trainen dus dat loopt ook wel los. Maar je doet nu opeens of dit een probleem is wat zich nu voordoet en nog nooit eerder is voorgekomen bij welke ploeg dan ook. En het is ook nog nooit opgelost... eerst was 27 renners te weinig, toen 28 en nu zijn 29 ook weer te weinig voor jou,... echt het is geen ramp en zal het ook niet snel worden.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@kelderfan Hoe kom jij erbij dat JV een probleem heeft met 7 renners op te stellen voor de wedstrijden die ze op hun programma hebben staan? Teunissen wordt netjes vervangen

kelderfan

'@rahimns
In de Giro. TdF en Vuelta zijn dat er toch 8 en de overige WT enz. zijn het 7 renners.
Bovendien heb ik al gezegd, dat ik met 29 renners blij ben, omdat daarnaast nog enkele jonge talenten kunnen worden ingezet. En ja 27 renners is aan de krappe kant, want je ziet nu al de nodige uitvallers toch en ja geweldig dat Benoot weer kan trainen en hopelijk ook weer snel inzetbaar is.
Ik maakte mij zorgen omdat bij de Brugge-De Panne maar 6 renners staan gemeld met daarbij de gekwetste Tim!

1 2 ... 114 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.