Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 130 ... 349 350
Murcia

'@kelderfan
Ik vind het wel amusant dat je mij kennelijk een jaknikker vindt maar mijn opvatting over de bijdrages van Xevar gaat er niet door veranderen, hij is/was niet kritisch maar gewoon een ouderwetse afzeiker. Typisch was ook altijd het ontbreken van commentaar bij succes van de ploeg door hem en zijn alter ego's. En de denigrerende houding naar anderen mis ik ook niet.
Vandaag in Barcelona een prima Gesink en Oomen gezien, de laatste pakt mede door Robert nog een Top 10 AK mee en een dapper strijdende Kruijswijk. Niks mis mee.

S. Morgenstern

Als eerste iets posten onder een nieuwsitem was hij ook goed in...

$kedel

Kruijswijk is trouwens nog altijd aan een betere voorbereiding bezig dan in zijn beste jaar 2016. Die is nooit zo heel sterk geweest buitenom de grote rondes.

BraboCycling

Goed gespeeld door TJV in Gent-Wevelgem, helaas zat Laporte op kop die laatste kilometer en kon hij daardoor niet meer in de sprint achter Girmay duiken

YogiBear

Dat is denk ik de enige opmerking die je kunt maken; Laporte wellicht niet helemaal slim de kop op laten dringen. Van de andere kant, als het te snel stil valt ben je ook gezien.

BraboCycling

Ja en met Kuurne in het achterhoofd is dat voor Laporte natuurlijk ook logisch dat hij daar bang voor is.

Murcia

De ploeg was weer ijzersterk en het doel om de drie belangrijkste pionnen goed af te leveren slaagde prima. Net werk weer van Affini en Timo in de lange uren die we meestal nooit zien, jammer van de kettingproblemen bij de laatste. Wout met een test en poging op de laatste keer kemmel die indrukwekkend was maar die klim is te kort en daarna gunde hij de kans aan Laporte. Die wordt tweede en dat is balen maar de algehele indruk van hem en de ploeg is natuurlijk een 180 graden verschil met vorig jaar in het kasseienwerk. De ploeg is dominant en maakt de koers ipv deze te ondergaan.

wieler4live

Ik denk dat we gewoon heel erg blij moeten zijn met een 2 e plaats want de klassiekers tot nu toe:
OHN: 1
KBK: 8 (500m na winst)
De panne: 5
E3: 1
GW: 2
Dat is gewoon heel erg goed voor jaar tot nu toe een 8,5 wat mij betreft.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

De stap die Laporte dit jaar heeft gezet is toch wel bizar hoor. Was natuurlijk al een goede renner bij Cofidis, maar hij is op dit moment gewoon de op één na beste klassiekerrenner na van Aert.

kelderfan

'@Murcia
De amusante volger is hier @Michel, maar jij benoemde 't jachtluipaard als opvolger van Xevar en ik vind dat een beetje kleinerend. Ik zeg ook niet, dat jij een jaknikker bent. Gelukkig niet, want daarvan zijn hier genoeg.
====
On: Oomen prima op de weg omhoog. Dat had hij echt nodig. En Gesink ook elke dag beter in vorm en dat klinkt goed.
Jammer dat Christoph Laporte 't niet heeft kunnen afmaken, maar na de E3 moest de ploeg even met de beide benen op de grond. Wout was vandaag niet de Wout van de E3, want Tiesj Benoot wordt elke koers beter en dat is richting de RVV weer goed te noemen. Ook Christoph Laporte laat zien, waarom hij is gehaald.

kelderfan

Wat betreft de nieuw te halen mannen laat Teuns zien, waarom ik hem heb genoemd.

Murcia

'@kelderfan
Wat zit je nu weer te wauwelen met die opmerking dat Wout niet de dezelfde was als tijdens de E3, kijk je de koers wel? In Gent-Wevelgem hou je altijd bij het ontbreken van noemenswaardige wind zoals vandaag tijdens de passage door de Moeren een grotere groep over. Er zijn een pak minder beklimmingen maar ik vond Wout die laatste keer op de zware kant van de Kemmel een F1 auto in vergelijk met de anderen hoor. Dat hij daarna eieren voor zijn geld kiest en niet een week voor RVV alles op alles zet voor deze koers en de kans laat aan Laporte is prima te billijken. De ploeg was gewoon ijzersterk en de benen zijn nooit van de grond geweest en men gaat nuchter op naar Vlaanderen's mooiste.

Laatst gewijzigd
KJP

Laporte had hier wel veel meer moeten pokeren natuurlijk. Is sowieso op Stuyven na de grootste naam hier en rijdt voor de ploeg die het minst moest winnen. Dat hij zich dan op kop laat drukken is toch een fout.

Begint hij zelf de sprint vanuit tweede of derde positie dan denk ik eigenlijk dat hij hier gewoon wint. Maar goed. Ben eigenlijk wel blij met zijn fout, want Ghirmay is natuurlijk een fantastische winnaar. Voor het wielrennen een lekkere overwinnaar dan Laporte.

Yeez

Laporte was idd te zege zeker leek het. Gaat heel de laatste km op kop rijden en gaat veel te laat aan. Komt daardoor op een gaatje, omdat girmay met veel meer snelheid komt en remonteert hem nog bijna ook.

kelderfan

'@Murcia
Over wauwelen gesproken. Dat mag jij aantrekken, want 't zijn de woorden van Wout Van Aert.
En dat is toch een kenner bij uitstek.
Trouwens hij zat bij de laatste keer Kemmelberg op een 20e. plek bij het opdraaien en dat was te ver om echt 't gat te slaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat zeg je dan @Yeez over Vos, die ook 2e. wordt in Gent - Wevelgem. Je kunt niet altijd winnen en dat is een feit.
Maar vandaag een goede damesploeg gezien, die echt de kaart Vos hebben getrokken.
Al met al toch een goede dag voor JV met twee 2e. plaatsen en de klimmers, die vandaag weer omhoog kunnen kijken.
Ook Steven Kruijswijk voelt zich kennelijk weer wat beter.

Murcia

Kom op kelderfan, dan kun je niet menen. Wout zei voor de Omloop ook dat we op Teunissen moesten letten voor wat betreft kansen op winst. LOL Ik oordeel liever over wat ik zie in de koers en daar zag ik niemand die hem bij kon houden op de Kemmel. Als hij niet top/top is zoals hij het zelf omschreef wat zegt dat dan over de anderen? De koers was vandaag simpelweg niet selectief genoeg omdat door het ontbreken van wind en de vlakke laatste 35 kilometer je teveel renners overhield. Je begon er ook nog over dat de ploeg beide benen weer op de grond had, wat alleen maar kan betekenen dat je ze arrogant vond na de E3. Vertel mij dan maar welke uitspraken daarvan getuigden.

Met betrekking tot de beloftes reed Pluimers naar plek 13 bij de beloften en eindigde de piepjonge (in dit veld) Hagenes binnen de top 50 op 4 secondes van de winnaar. Die heeft al wat uithoudingsvermogen gekweekt.

Turtlehead

Zo won Laporte in PN toch de eerste rit en werd ie in E3 nog tweede… maar t klopt wel: hij voelde zich de sterkste denk ik. Maar dat was ie niet.

Laatst gewijzigd
xistnc

Laporte moet dit natuurlijk altijd afmaken. Richting de Ronde kan het geen kwaad dat het peloton ziet dat TJV te kloppen is.

kelderfan

Oh, dus jij bent de kenner van dienst. Nou ik luister liever naar Wout Van Aert zelf, want dat Teunissen wat minder was in de Omloop kan ook een oorzaak hebben. Vandaag heeft hij zich weer laten zien.

Murcia

'@kelderfan
Dat Mike zich heeft laten zien klopt, maar dat deden er wel meer vandaag en het is ook duidelijk dat Mike echt niet het niveau heeft van de kopman en de twee grote aankopen. Verder geef je nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom ze weer met beide beentjes op de grond stonden als ploeg. Ik pretendeer trouwens ook nergens een kenner te zijn. Dat je nu wel naar Wout luistert is opvallend trouwens want als de resultaten tegenvallen en renners van TJV met verklaringen komen ben je over het algemeen een stuk minder geneigd om hun verklaringen aan te nemen. Of als de renners verklaren waaronder Wout dat hoogtestages voor hen het verschil maken ben jij degene die daar twijfels over heeft.

Cen Morawec

vorige week is al bekend gemaakt dat Tom die koers aan zijn programma had toegevoegd.

Bedankt @rahimns

Op radio was ook dat Tom Dumoulin gisteren (zaterdag) weer aan het trainen was.  HIj deed vandaag ook al CyclingClassNL mee. 

Op radio was ook, dat hij in Catalonië niet ziek was. Alleen niet fit en moe.

madeinstars

Nou te kloppen? Girmay is er niet bij. Denk niet dat de andere ploegen na vandaag meer vertrouwen hebben dat ze Jumbo kunnen kloppen. Eerder minder. Ze hebben weer van begin tot eind alles onder controle gehad en bijna in alle kopgroepen een numerieke meerderheid.

Laporte deed het goed alleen reageerde simpelweg te laat op Girmay. Als ie iets eerder omkijkt aangaat pakt ie m denk ik.

AWestie

'@$kedel Nu was zijn seizoen 2016 ook wel een bijzondere. Steven kan zoals hij in 2018 en 2019 laat zien gewoon de hele tijd top-tien rijden.

kelderfan

'@Murcia: "Wout van Aert beste op Kemmelberg, maar speelt in de finale van Gent-Wevelgem geen rol: 'Ik had op iets betere benen gehoopt."
Geeft bovenstaande antwoord op je vraag.

1 2 ... 130 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.