Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 131 ... 349 350
I Langof

@Cen

Maar ik denk, PCS is niet altijd betrouwbaar. Ik ben grote fan van Dumoulin sinds 1 jaar of 3 en onlangs keek Ik naar zijn resultaten tot 2019. Volgens PCS won hij alleen 2 meerdaagse rondes, en heeft bijna geen zeges . Hij is uithangbord van Nederlands wielrennen, dus gevoeld moet er meer zijn.

Procyclicngstats is wel betrouwbaar, maar niet compleet. Het resultaat van Scheweningen Strand Race (bron Thijs Zonneveld) ontbreekt - ook vind je geen resultaten van "Wielerronde Hapert" met aansprekende namen van regionale toppers.

P.S. Hellas ken ik geen website met statistieken over (wenig zegende???) interviews met Tom Dumoulin, maar er zijn veel :) daarvan heb je jouw gevoel.

Laatst gewijzigd
AWestie

Jumbo gaat samenwerken met Gorillas flitsbezorging. Ik zie daar wel een kekke commercial in met wat sprintende TJV jonkies

En zie daar: Gorillas nieuwe co-sponsor Team Jumbo-Visma[/url].

goldone123

Zou wel veel geld zijn denk ik

goldone123

Hoeveel zouden ze hier mee verdienen?

AWestie

Met het verdienmodel van flitsbezorgers in het achterhoofd verwacht ik niet direct een langdurige samenwerking (nu tot 2024 geloof ik?)

goldone123

Enige idee wat het budget is van jumbo visma? Niet veel berichten van gezien.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lastig te beoordelen omdat ze daar geen uitspraken over doen. Het zal rond de 20 miljoen liggen ergens.

Yeez

Meer dan 25 miljoen las ik pas. En ja, alleen voor de wielerploeg

Rawolf

Het was 20 miljoen 2 jaar geleden. Daar zijn ondertussen een vijftal sponsoren bijgekomen. 30 miljoen is realistischer dan 20 maar hoeveel precies is niet bekend.

Murcia

Er is nog steeds veel geheimzinnigheid rond het bedrag wat Plugge en Co tot hun beschikking hebben, in een dubbelinterview met Lefevere liet Plugge weten dat ze qua budget slechts de zevende/achtste ploeg in de World Tour waren. Persoonlijk geloof ik dan liever de insiders onder de wielerjournalisten die het budget rond de 25 miljoen zetten. Deze investering door Ome Frits zijn Mississippi Ventures in het snel groeiende Gorillas is slim maar dat hij in de deal de sponsoring van de wielerploeg meeneemt geeft aan dat de band tussen ploeg en hoofdsponsor verder wordt uitgediept. Hoeveel het oplevert? Geen flauw idee maar Plugge wil naar de 30 miljoen als budget en dan zijn alle bedragen meegenomen.

AWestie

Er is geheimzinnigheid rond praktisch iedere ploeg. Uit mijn hoofd is door regels en de status van de licentiehoudende partij alleen Ineos en AG2R verplicht om openheid van zaken te geven. Verder krijgen de teams aan het begin van het jaar een lijstje te zien met cijfers, dus als Plugge zegt dat hij net in het linkerrijtje zit geloof ik dat ook eigenlijk wel.

Yeez

Selectie ddv:
Benoot
Teunissen
Roosen
Eenkhoorn
Mick van Dijke
Kooij
Dekker

kelderfan

Laporte krijgt rust zo te zien. Maar hoe zit dat met Pascal Eenkhoorn, want ik mag er toch van uitgaan, dat hij niet de DDV, RVV en Pays Vasco rijdt. Dat lijkt mij ietwat te veel van het goede.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wie zegt dat Pascal de RVV rijdt dan...? Dat zou kunnen maar ik kan mij een selectie zonder hem ook best voorstellen. Maar hij zal zeker niet de Ronde en Baskenland rijden nee.

Laatst gewijzigd
Murcia

Mooie selectie met de jonge talenten aan boord. Dat Laporte rust krijgt is logisch en met Benoot en Teunissen heb je twee goede speerpunten. Voor Kooij en Mick een stap in de leerschool al maakt met name Olav al grote indruk.

Yeez

'@rahimns hij staat wel op de startlijst voor het baskenland. Een selectie bestaande uit:

Van aert
Benoot
Laporte
Teunissen
Van Hooydonck
Roosen
Affini

Is goed voor te stellen, dus dan kan eenkhoorn prima baskenland rijden

Quesada Quesada

Is DDV niet te zwaar voor sprinters? Of maakt Kooij kans?

madeinstars

Vorig jaar een behoorlijk grote groep achter Van Baarle, waar bijvoorbeeld Merlier, Nizzolo en Coquard nog bij zaten. Volgens mij is het parcours dit jaar iets lastiger, maar het zou een sprint kunnen worden. Zal met dit deelnemersveld vooral afhangen van hoe gek Mathieu en Pogi gaan doen.

kelderfan

Enerzijds hoop ik op een finale met met van der Poel en Pogacar met natuurlijk daarbij Benoot. Anderzijds denk ik dat Alpecin kiest voor een sprint met Philipsen en dat van der Poel kiest voor een kalme opbouw en alles voor de RVV.
Dat zelfde zie ik ook voor Pogacar, want die moet ook ruiken aan dit werk.
Ik hoop dat JV dan voor de aanval kiest, want Quickstep zal denk ik ook voor de aanval kiezen, Het experiment met Jakobsen ging niet volgens plan.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@Yeez Volgens mij zeggen jij en Rahimns hetzelfde; beide is niet mogelijk en aangezien hij wel voor Baskenland op de lijst staat, zal het wel niet de Ronde worden (tenzij er op het laatst geschoven wordt).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is inderdaad wat ik zeg... op basis van de afgelopen weken lijkt mij de keuze voor Roosen ook logischer voor de Ronde dan Eenkhoorn.

Michieltje

Als we die lijn en de lijn van voorgaande jaren doortrekken zal Eenkhoorn waarschijnlijk de Giro ook niet rijden

S. Morgenstern

De selectie voor de Giro is de laatste jaren toch enkel aangepast op basis van blessures? Lijkt me iets heel anders dan een selectie voor Vlaanderen waar in de winter over werd gezegd dat die verdiend moest worden, of voor de Vuelta die ieder seizoen afhankelijk is van het verloop van oa de Tour.

Michieltje

Ik voel het aan mn water

Daniel17

Ik zie het wel gebeuren, Eenkhoorn rijdt erg matig dit jaar

1 2 ... 131 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.