Harper staat voorlopig bij de Sarthe en bij Baskenland op PCS, hoe zou die dubbeling tot stand zijn gekomen? Kan wel betekenen dat Foss inpassen relatief makkelijk zou zijn ;)
Voor de vergeten parel om de Henninger turm staat nog niemand gepland op PCS. Ik dacht dat Kooij na een kleine pauze pas in Hongarije start toch?
Roosen deed het goed in GW. Goeie renner om van Aert/Laporte in de voorfinale te helpen positioneren. Wel hopen dan dat er teams zijn die Jumbo willen helpen om de vroege vlucht onder controle te houden, want wat dat betreft staat Affini er anders alleen voor. Om die reden vond ik Van Emden ook wel het overwegen waard voor de RvV.
Ik vind Mike helemaal niet goed. Zit steeds goed in positie, maar zakt er vervolgens finaal doorheen op de bergjes. Weer net niet, zoals zo vaak. Misschien is de vroege vlucht iets voor zondag voor hem. Dan kan hij wellicht in een later stadium nog van nut zijn, en is meteen het probleem van Beer hierboven opgelost. Tot nu toe heeft hij nog weinig tot niets bijgedragen dit voorjaar.
Teunissen kwam net als achtste boven op het klimmetje waar die tweede groep met Pogacar ontstond. Zat niet in een uitzonderlijke positie, dus de conclusie dat hij het daar van moet hebben en er vervolgens steeds finaal doorheen zakt lijkt me onzin.
Eenkhoorn zat er op die klim ook niet ver vanaf, slechts paar posities achter Teunissen, dus die is ook weer redelijk in vorm aan het komen.
Had het nog moeten zien met eenkhoorn. Teunissen kon de aansluiting net niet maken met de groep pogacar, maar eenkhoorn zat verder en kwam hard naar voren gereden. Dat had misschien gekunnen met een goede plaatsing. Voor roosen jammer dat die in goede positie wordt opgehouden, waar ook mick viel. Die laatste reed tot daaraan toe een uitstekende koers.
Voor Dekker misschien zaak om misschien nog sarthe te rijden en anders een lange rustperiode in te lassen en op te bouwen naar de zomer…
Hoe moet TJV de Ronde aanvangen, mede-forummers?
Vast staat dat Jumbo de leiding wordt toegeschoven door de anderen, maar QS heeft ook vaak lang gewacht met El Tractor op kop zetten. Wat kan er het best gedaan worden nadat Edoardo zijn brommer aan de kant heeft gezet? Moeten we brutaal gaan aanvallen voor de anderen het doen?
In elk geval niet vol doorrijden met VDP erbij; op van Aert na dan. Hoe sterk hij ook reed, heb me wel gestoord aan de aanpak van Benoot vandaag. Op deze manier kan je niet winnen. Dat je in het begin van de vlucht vol doorrijdt begrijp ik, maar daarna moet je toch VDP en het Ineos-duo iets meer werk laten opknappen? Minder gretig kopwerk doen, minder gaten dichten en in de laatste kilometer niet meer op kop komen, hadden Tiesj dichter bij de zege kunnen brengen. En als je zelf niet kan winnen, is het dan niet slimmer en leuker om een maat als Vocsnor te laten winnen ipv de grote concurrent van je kopman?
'@Beer
Ik denk, dat Benoot er alles aan heeft gedaan om iets te forceren. Dat hij in de sprint niet opgewassen is t.o.v. Mathieu is een feit. Maar als hij niet meedraait, dan komen Pidcock & Co terug en of 't dan nog een 2e. plaats is, is dan de vraag.
Ja als hij met Vocsnor het gaatje kunnen maken, ja dan is Benoot de man met de bloemen.
@AWestie
Ja dat is een moeilijke vraag, maar Alpecin wil op tijd aanvallen en ook Ineos gaat niet wachten.
Derhalve lijkt mij de strijdwijze van de E3 de beste mogelijkheid. Vroeg de schifting maken.
Als Van Aert in de finale met Benoot e/o Laporte komt, dan zijn de bloemen dichtbij.
En denk, dat Van Hooydonck met Roosen en Teunissen de sleutel zijn.
N.B. Pogacar ziet zichzelf gelukkig niet als favoriet.
'@Beer ik snap je frustratie rond Benoot gisteren deels wel, maar ik denk dat hij met zijn wapens zga het beste heeft gedaan: hij heeft een paar goeie momenten gekozen om in volle finale te gaan en volgens mij werd er al aardig veel gepusht naar Ineos/MvdP. Achteraf had je dat meer kunnen doen, maar ja.
Tiesj heeft gewoon het manco dat hij weg moet kunnen rijden. Kan je dat niet (door het parcours of de grootte van de groep), ben je bijna gegarandeerd tot de ereplaatsen. De winst 'gunnen' is lief, maar ook gewoon moeilijk. Hij pakte een goeie kans met Victor waardoor hij voor winst mee kon doen. Dat moet je als topsporter niet laten liggen.
Lijkt me wel leuk als TJV vroeg begint zondag
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.