Twee dingen die me opvallen/opmerkelijk zijn m.b.t. Van Aert.
Ten eerste zegt Niermann in het filmpje nergens dat het “onwaarschijnlijk” is dat Van Aert zondag niet start, maar dat er een kans is dat hij zondag niet start. Dit lijkt me nogal een verschil. Ik weet alleen niet of de poster van het bericht op de socials (wat een verschrikkelijk woord trouwens) in dit geval meer weet dan dat Niermann in het filmpje vertelt, of dat het een vorm van dichterlijke vrijheid van de poster is die misschien niet helemaal terecht is.
Ten tweede snap ik niet waarom ze nu al melden dat Van Aert ziek is als er nog een kans bestaat dat hij zondag gewoon meedoet. Waarom zouden ze de tegenstand dat op voorhand moeten laten weten en wijzer maken. Laat ze daar zondag maar achterkomen tijdens de koers als Benoot al vertrokken is. Voor de tactiek van Jumbo (en ook de andere ploegen) lijkt het me toch een essentieel verschil dat Van Aert ziek is. Dan had beter alleen Jumbo dat kunnen weten i.p.v. het hele peloton.
Vaak posten ze tweets zowel in het Nederlands als in het Engels, waardoor regelmatig opvalt dat de woordkeuze in het Engels een te hoog Google Translate gehalte heeft. Maar dan vertelt de NL-tweet in ieder geval wat ze bedoelen. Nu ontbreekt de NL-tweet dus moeten we er naar gokken.
De uitleg die Grischa in het Engels geeft komt eerder neer op 'onzeker' dan op 'onwaarschijnlijk'.
Mbt Tiesj in DDV: het meedraaien in de groep van 8 was okee, maar in de achtervolging op ontsnappingen vanuit die groep had hij wat mij betreft enkele keren wat minder werk hoeven doen.
Zou ongelooflijk zuur zijn als van aert rvv mist zeg...zeker met benoot en laporte zeer sterk trio. Gelukkig omloop en e3 gepakt, maar als ie m.mist zal dat niet zo voelen. Eenkhoorn zal 1e reserve zijn gok ik.
Afhankelijk wat hij onder de leden heeft is Parijs roubaix best nog wel reëel doel als hij over weekje helemaal hersteld zou zijn.
Maar hopelijk morgen goed nieuws...maar vrees ervoor.
David Dekker op zijn instagram: besloten na ddv om een lange break te nemen tot eind mei (waarschijnlijk hongarije of noorwegen weer terug in koers).
Begon het seizoen in zijn beste vorm ooit en na zijn val in Valencia en zijn covid infectie is het van kwaad tot erger gegaan. Zowel fysiek als later ook mentaal. Gelukkig kan hij wat rust nemen na zo’n moeilijke periode
Link naar het bericht: https://www.instagram.com/p/CbxO0lusANt/?utm_medium=copy_link
Mbt Van Aert, zou het nog een kwestie kunnen zijn van zand in de ogen strooien?
Hem lekker warmpjes thuis laten ipv het parcours verkennen dat hij al lang en breed uit zijn duimpje kent.
Zijn niet helemaal fitte status zondag gebruiken om de koers niet te hoeven dragen.
Niet bepaald des Jumbo's, dus waarschijnlijk ijdele hoop.
Ik zag op de foto's Mick Van Dijke deelnemen aan de verkenning dus hij zal waarschijnlijk de reserve/vervanger zijn.
Zeeman: "Of er een streep door zijn deelname kan? Als ik het op dit moment moet zeggen, denk ik dat wel ja. De precieze diagnose hebben we nog niet. Hij wordt de komende uren onderzocht." https://nos.nl/artikel/2423382-of-er-een-streep-door-van-aert-kan-voor-vlaanderen-dat-denk-ik-wel
Mss kan je de titel die je op de vorige pagina aan Beer hebt gegeven aan mij overdragen, Yeez.
Nog beter zou Wout, en eigenlijk TJV in zijn geheel, de ademhalingsoefeningen van Wim Hof eens moeten proberen. Wetenschappelijk is aangetoond dat wanneer je een groep mensen een virus vrijwillig injecteert dat de groep die een training circulair ademen heeft gehad van Wim Hof minder ziek wordt en sneller hersteld dan de andere helft van de vrijwilligers. Topsporters zo afgetraind als wielrenners kunnen hier wel eens baat bij hebben.
Beer. Ok, dan accepteer ik m’n Joop Zoetemelk rol. Met enige tegenzin, dat dan weer wel.
Awestie. Probeer het zelf ook eens, lekker op de bank ontspannen, een setje van 3. 30 keer circulair in en uit ademen via buik naar borst en als t ff kan tik je die pijnboompit in je hersenstam ook ff aan. Inademen diep uitademen rustig. Kan door neus ook door mond. Na de 30ste uitademing houd je je adem 1 minuut in, daarna een diepe teug inademen en vasthouden voor 15 seconden en dan rustig uitademen. Ondertussen zal je je licht in je hoofd hebben gevoeld, tintelingen hebben ervaren met een glimlach op je gezicht.
https://www.bonusan.com/nl/nieuws/nieuw-onderzoek-naar-hersenen-wim-hof
Zet Jordan Peterson en Wim Hof samen 🤗
https://m.youtube.com/watch?v=W8ALm2M09qA
Ok, ik dacht ten onrechte dat je oprecht geïnteresseerd was in de technieken van Wim Hof, Awestie. Doe dan ook niet alsof, dat bespaart me tijd die ik aan jou besteed om eea uit te leggen. Het zegt wel wat over je trouwens als je je zo vilein denigrerend uitlaat over een Peterson terwijl Wim Hof degene is om wie het gaat.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.