Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 138 ... 349 350
madeinstars

Van Aert er niet bij en nog met 3 man boven de eerste Quick Stepper eindigen is toch wel bijzonder.

I Langof

'@Zomirp

Normaal gezien, heeft een renner na Corona besmetting 1 of 2 negatieve PCR tests nodig (niet eerder dan 5 dagen na de laatste symptomen / na laatste positieve PCR test).

Het is een beetje afhankelijk waar je bent en als je gevaccineerd bent. in Australië zijn er andere regels als in Europa.

Volgens mij doen ze bij Jumbo na 1 week ook stress test met cardioloog (wat jij bij Gesing gezien hebt) en heel belangrijk: een compleet bloedonderzoek (met markers voor hartontstekingen).

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
Ik heb 't toch niet alleen maar over de trend om met minder renners te starten. Ik benoem 't omdat 't m.i. te vaak voorkomt. Dat de ploeg daar niet altijd debet is, begrijp ik ook wel.
Maar in Brugge - De Panne had ook Mick een plek kunnen innemen, want Pluimers e/o Ryan hadden zijn plek in de Settimana kunnen invullen.

In de Vlaamse klassiekers heeft JV er nu ook voor gekozen om met de sterkste opstelling te komen om hun doelen te verwezenlijken en daarbij wordt er ook gewisseld. Dat lijkt mij een betere strategie, dan het vasthouden aan plan A.

Laatst gewijzigd
Yeez

Laporte heeft belachelijk lang moeten achtervolgen na die val. Die had ver kunnen komen vandaag. Jammer

AWestie

Die had zonder ongeluk bij G2 kunnen meedoen voor het podium, om toch even te wat-alsen.

Yeez

“De val van Christophe was het cruciale moment, zei Van Dongen. “Hij was een halve minuut ‘dizzy’. Daarna had hij pijn aan zijn rug en schouder en hij was ook zijn eten kwijt, hij heeft niet meer kunnen eten. Zonder die val was Christophe mee geweest met de toppers.”

Jammer voor Laporte

mms

Geen benoot naar de Tour vanwege zijn slechte positionering?

madeinstars

In de Tour is het wel iets minder hectisch dan in Vlaanderen. En die eerste dagen, waarin het nog het lastigst is, heb je hem ook minder nodig. Lijkt me absoluut geen reden om hem niet mee te nemen.

xistnc

Poeh inderdaad, de positionering van Benoot is inderdaad dramatisch. En de rol waarin hij eventueel mee zou gaan naar de Tour is de eerste dagen juist wél belangrijk.

Overigens komt Benoot nu terug van een blessure na zijn val in de Strade, dus het zou goed kunnen dat hij nog wat procentjes mist. Meteen al aan de bak moeten in E3, GW, DDW en de Ronde is dan niet mis.

Yeez

Gaf zelf na ddv aan toch wel in goede vorm te steken. Moet ook wel, want hij compenseert zijn slechte positionering vaak door power.

Overigens nog maar 1 plekje voor de tour vrij lijkt me, want Laporte is toch wel een no brainer lijkt me

Rawolf

Laporte een halve minuut dizzy? Dan had hij nooit of te nimmer meer een fiets in handen mogen krijgen vanwege kans op hersenschudding.

Grote fout van DS/mechanieker ter plekke.

madeinstars

Zou Benoot dan nog altijd eerder meenemen dan Kruijswijk.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Kruijswijk heeft 1 groot voordeel, en dat is dat hij Nederlander is. Stel je voor dat ze Kruijswijk straks toch niet meenemen en met een selectie zonder Nederlanders aan de start van de Tour staan. Dat zou PR-technisch een verschrikkelijk slechte zet zijn.

madeinstars

Denk wel dat het in de Nederlandse pers breed uitgemeten zou worden, maar ik denk niet dat de ploegleiding zich daar iets aan gelegen laat liggen en tot nog toe is er nooit enige aanleiding geweest te denken dat de sponsor zich met zulke dingen bemoeit.

Wat eerder zijn voordeel is, is dat hij een lievelingetje is van Merijn Zeeman.

Yeez

Lieveling van Zeeman, Nederlander… het zal niet meespelen bij een topploeg als JV. Hooguit als tussen 2 gelijkwaardige renners moet worden gekozen, maar wanneer iemand beter rijdt dan de ander zal diegene meegaan naar de Tour. Ook al is het een Fransman of Belg.

Overigens denk ik nogsteeds dat Kruijswijk in een grote ronde van grote waarde kan zijn in het hooggebergte en zeker in een 3e week

Daniel17

Ik heb Kruijswijk eigenlijk nooit echt een goede knecht gevonden. Hij zit er vaak niet bij en als hij erbij zit kan hij vaak niet echt hard op kop rijden. Hij kan ook niet goed dalen

Er is een goede kans dat Benoot beter klimt dan Kruijswijk + nuttiger is op alle andere terreinen.

Yeez

Pluimers rijdt voor van Belle in Sarthe en geen van Emden. Ze doen het dus met 5 man.

Quesada Quesada

Teunissen gaf laatst in een interview aan dat hij samen met Laporte en V Hooydonck voor 1 Tour plekje aan het strijden was. Gaf zich door de vorm van zijn 2 'concurrenten' logischerwijs weinig kans.

Zal dat dan betekenen dat Benoot en Gesink voor het andere plekje aan het strijden zijn? Lijkt me een spannende strijd want Gesink rijdt dit jaar ook uitstekend.

Quesada Quesada

Vijf man in Sarthe ipv de mogelijke zes is natuurlijk het resultaat van de vele blessures momenteel.
Alsnog een prima selectie waarmee ze Kooij goed moeten kunnen ondersteunen.

Yeez

Op Hofstede en vd Sande na is iedereen nagenoeg fit denk ik? Af en toe een griepje en pleister daargelaten? Maar daar heeft elke ploeg last van

YogiBear

'@Yeez Van Aert een griepje?

Quesada Quesada

Dekker, Foss, Gesink, Hessmann, Hofstede, Vd Sande, Tim Van Dijke, Van Aert.
Natuurlijk niet allemaal blessures maar wel meer dan 25% van je selectie dat om verscheidene redenen nu niet beschikbaar is.
Dan zul je moeten schuiven en kun je wel eens ergens een mannetje tekort komen.

Yeez

'@yogibear je snapt wat ik bedoel.

@quesada zeker, maar de helft daarvan is op ‘zeer’ korte termijn gelukkig beschikbaar. Van Emden zou ook nu voor de agr kunnen staan, omdat ook vd sande daar wegvalt

kelderfan

En ja hoor hij doet 't weer. Chapeau# Meneer Primoz Roglic..

goldone123

Vingegaard ook gwn good, roglic buitenaards.

1 2 ... 138 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.