'@Zomirp
Normaal gezien, heeft een renner na Corona besmetting 1 of 2 negatieve PCR tests nodig (niet eerder dan 5 dagen na de laatste symptomen / na laatste positieve PCR test).
Het is een beetje afhankelijk waar je bent en als je gevaccineerd bent. in Australië zijn er andere regels als in Europa.
Volgens mij doen ze bij Jumbo na 1 week ook stress test met cardioloog (wat jij bij Gesing gezien hebt) en heel belangrijk: een compleet bloedonderzoek (met markers voor hartontstekingen).
'@Murcia
Ik heb 't toch niet alleen maar over de trend om met minder renners te starten. Ik benoem 't omdat 't m.i. te vaak voorkomt. Dat de ploeg daar niet altijd debet is, begrijp ik ook wel.
Maar in Brugge - De Panne had ook Mick een plek kunnen innemen, want Pluimers e/o Ryan hadden zijn plek in de Settimana kunnen invullen.
In de Vlaamse klassiekers heeft JV er nu ook voor gekozen om met de sterkste opstelling te komen om hun doelen te verwezenlijken en daarbij wordt er ook gewisseld. Dat lijkt mij een betere strategie, dan het vasthouden aan plan A.
Poeh inderdaad, de positionering van Benoot is inderdaad dramatisch. En de rol waarin hij eventueel mee zou gaan naar de Tour is de eerste dagen juist wél belangrijk.
Overigens komt Benoot nu terug van een blessure na zijn val in de Strade, dus het zou goed kunnen dat hij nog wat procentjes mist. Meteen al aan de bak moeten in E3, GW, DDW en de Ronde is dan niet mis.
Denk wel dat het in de Nederlandse pers breed uitgemeten zou worden, maar ik denk niet dat de ploegleiding zich daar iets aan gelegen laat liggen en tot nog toe is er nooit enige aanleiding geweest te denken dat de sponsor zich met zulke dingen bemoeit.
Wat eerder zijn voordeel is, is dat hij een lievelingetje is van Merijn Zeeman.
Lieveling van Zeeman, Nederlander… het zal niet meespelen bij een topploeg als JV. Hooguit als tussen 2 gelijkwaardige renners moet worden gekozen, maar wanneer iemand beter rijdt dan de ander zal diegene meegaan naar de Tour. Ook al is het een Fransman of Belg.
Overigens denk ik nogsteeds dat Kruijswijk in een grote ronde van grote waarde kan zijn in het hooggebergte en zeker in een 3e week
Teunissen gaf laatst in een interview aan dat hij samen met Laporte en V Hooydonck voor 1 Tour plekje aan het strijden was. Gaf zich door de vorm van zijn 2 'concurrenten' logischerwijs weinig kans.
Zal dat dan betekenen dat Benoot en Gesink voor het andere plekje aan het strijden zijn? Lijkt me een spannende strijd want Gesink rijdt dit jaar ook uitstekend.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.