Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 142 ... 349 350
Murcia

Jachtluipaard ziet wel vaker minpuntjes die er feitelijk niet zijn, vandaag was het moeilijk te zien maar Roglic wil ten eerste veel te laat gaan opschuiven terwijl hij meteen op het wiel van Julian had moeten zitten toen Remco het tempo opvoerde en vervolgens moet hij inderdaad in de remmen omdat er meer mensen mee willen doen. Op de klim was het volgens mij duidelijk dat hij Jonas graag in een groepje had zien wegrijden maar er waren meer ploegen met een duo.

Yeez

Op de klim houd hij zich idd afzijdig. Verder wat murcia zegt mbt de sprintvoorbereiding. Schuift te laat op en de bocht was te krap

kelderfan

'@Madeinstars
Wat ik heb gezien en ook gezien zijn eigen uitlatingen is Roglic iets minder explosief dan normaal. Vingegaard moest heel veel werk opknappen bij de vele versnellingen onderweg. Roglic heeft ook meermaals 't gaatje moeten dichten.
Daarom is 't knap dat hij nog steeds aan de leiding staat en Vingegaard klimt ook weer in 't klassement.
Jammer dat Sepp Kuss nog een stap moet maken.
Wat Olav Kooij betreft die maakt weer een grote stap voorwaarts en bezorgt JV een mooie zege.
Ja, die Rick Pluimers mag zeker een plekje claimen in de hoofdmacht.

Michieltje

Ik zag hetzelfde als jachtluipaard. Zat bergop achterin groepje en moest soms wat meters laten

Murcia

Ik ben wel benieuwd waar Roglic zegt of heeft gesproken over minder explosiviteit bij hem? In interviews heb ik daar nog niks over gehoord maar ik neem aan dat er bronnen zijn voor deze stelling?

Michieltje

Mss eerder wat mindere vorm bergop

Mijn bronnen waren de tv beelden

Laatst gewijzigd
madeinstars

Mwah, ik zag dat meer als van achter controleren en Jonas het werk laten opknappen. Kan me echt niet voorstellen dat ie hier in de problemen was. Anders ga je daarna ook geen beurten meer op kop doen, lijkt me. Maar goed, we gaan 't vanzelf zien in de rest van 't rondje.

Het zou leuk zijn als Vingegaard morgen of overmorgen wel eens los kan komen zelf. Lijkt me een prima tactiek om Quick Step of Ineos uit de tent te lokken.

kelderfan

'@Murcia
Na zijn winst bij de tijdrit heeft hij heel voorzichtig aangegeven, dat hij er na zijn zege nog lang niet is!
JV wil derhalve ook niet 't initiatief nemen. Het is mooi van Ineos, dat zij hun verantwoordelijkheid nemen.
Daarom is 't ook jammer, dat Kuss nog stappen moet zetten richting TdF.

Murcia

'@Michiel
Was ook niet gericht aan jou hoor, maar kelderfan sprak over die uitlatingen van de renner zelf en dan ben ik wel een pietlut. Dat is de aard van het beestje.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vader heel netjes in de tweede groep (wel een vrij grote,maar toch goed). Leemreize in de derde ook niet verkeerd op dit niveau.

Petje

Wout in Romandie zou mij perfect lijken. Romandie is WT en staat even hoog aangeschreven als bv PN. Wout zou daar meerdere etappes kunnen winnen, 2x tijdrit en sprint met redelijke groep, daarom. Zelfs de bergen daar zouden hem moeten liggen..

Laten we hopen dat Roglic beter is dan we leken te zien en voor de etappe gaan. Vingegaard zoet er heel goed uit iig.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Oh ok Murcia. 😆

Ik ben dan ook extreem gefocust op JV renners. Mss was t niets bijzonders, maar met PN in het achterhoofd

Turtlehead

Wout in Romandië? Waarom? Daar rijdt je als je naar de Giro gaat, een Zwitserse sponsor hebt of het Ardennen-klassiekerluik nog iets doortrekt, op weg naar een Tour-hoogtestage.
Allemaal niet van toepassing. WvA gaat (áls ie PR haalt) daarna ff relaxen en dan op stage voor de Tour.
Hopelijk een sprint- en ITT-stage dit keer...

Murcia

'@kelderfan
Die uitspraak na de tijdrit zegt natuurlijk niets over een gebrek aan explosiviteit, dan koppel je de uitspraak over het er nog niet zijn die hij standaard oplepelt aan het vermeende mindere klimmen van vandaag. Dat lijkt mij wat vergezocht.

Yeez

'@morgenstern bij leemreize wel wat vertekend. Was als eerste jv’er gelosr, maar rijdt altijd door tot de meet (in tegenstelling tot veel anderen die laten lopen).

@michiel had vooral het idee dat roglic het allemaal wel best vond en vooral vingegaard liet koersen

Michieltje

Zou kunnen Yeez

Quesada Quesada

'@Yeez dat idee had ik ook. Hij zat vooral een beetje de kat uit de boom te kijken hopende dat Vingegaard kon ontsnappen. Ieder gaatje had hij - in tegenstelling tot Evenepoel - met gemak weer dicht.
Wél miste ik op het eind de echte honger bij hem voor de ritwinst. Had er met wat extra scherpte echt wel ingezeten.

madeinstars

Zal 't morgen weer een beetje zefse verhaal worden of zal 't dan eindelijk voor de vluchters zijn in Spanje?

AWestie

Roglic zegt wel dat hij heeft afgezien, dus zijn deelname in dit groepje was vast ook niet van harte ;)

Ik vind het wel bijzonder hoe Primoz rondrijdt voorlopig. Het is anders dan voorgaande jaren, maar met soortgelijk resultaat. Is dit De Grote Strategie of is er iets anders?

xistnc

Er komen steeds meer renners op ruime afstand, wat de kans op slagen van een vlucht vergroot. Jumbo hoeft niet zo nodig, Quickstep heeft gezien dat hun zogenaamde supertandem door nota bene Bilbao geklopt kan worden in de sprint. Ineos heeft vandaag voor jandoedel de koers hard gemaakt. Dus ja, vluchters zijn morgen kansrijk.

Op de Vivero (of in de afdaling) gebeurt ook vaak nog wel iets bij de favorieten, dus saai hoeft het niet te worden.

kelderfan

'@Murcia
Quote; WF; “Om deze eindzege te grijpen zullen we elkaar nodig hebben. We zijn daarnaast niet het enige team hier met twee klassementsrenners. Als iemand hier zijn aanval op het goede moment plaatst, kan hij grote verschillen maken”, eindigt Roglic.
Hij zegt zelf dat hij vandaag heeft afgezien. Dus als JV dit rondje wint, dan kan dat zomaar met Jonas Vingegaard zijn.
Want die zag er goed uit met het terughalen van o,a. Yates, Martinez en Evenepoel.
@Madeinstars
Ik denk, dat morgen 't voor de vluchters kan zijn, omdat ook Roglic verwacht, dat het vrijdag en zaterdag om de knikkers gaat.

kelderfan

'@Yeez
Die Steff Cras is toch een leerling van een van de trainers. Ik dacht Marc Lamberts?

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Ik vind het eigenlijk wel behoorlijk wensdenken om te doen alsof Roglic bewust de kat uit de boom aan het kijken is. Het is ook totaal niet des Roglics, die rijdt al jaren altijd en overal voor de overwinning en deelt vrijwel nooit cadeautjes uit

Ik vind hem het hele jaar eigenlijk al in elke koers net iets minder goed dan ik had verwacht. Vandaag zat hij inderdaad niet goed geplaatst, maar alsnog sprintte hij volle bak mee en kwam hij geen steek dichter bij het wiel van de renners voor hem. Er is toch niks mis mee om te erkennen dat Roglic net ietsje minder goed is dan de afgelopen jaren? Gelukkig is zijn niveau zo hoog dat hij desondanks alsnog een van de beste renners ter wereld is.

Laatst gewijzigd
goldone123

dat gaan we dan vrijdag of zaterdag, op 1 dag kan je dat niet zien.

Yeez

'@jachtluipaard je hebt de sprint voorbereiding duidelijk niet gezien. Wil op 500 meter binnendoor bij bilbao, maar moet daar vol in de ankers en verliest een aantal posities en bovenal momentum.

Wat verder wel opvalt is dat hij inderdaad minder dominant koerst dan in de voorgaande jaren. In die franse eendagskoersen liet hij Kuss en Vingegaard voor de winst rijden, Parijs-Nice was gecontroleerd en in de laatste etappe mag hij wout bedanken voor eindwinst en ook tot nu toe in het Baskenland is het erg gecontroleerd. Of dat een soort van tactiek is of dat hij (in verhouding) minder goed is dan voorgaande jaren? Geen idee

1 2 ... 142 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.