Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 143 ... 349 350
goldone123

dat gaan we binnenkort wel zien dacht ik zo vrijdag en zaterdag mag ik hopen.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Tsja, agree to disagree. In de laatste 10 km moest hij ook regelmatig een klein gaatje dichtrijden omdat hij vaak van achteren zat, dat doe je niet als je puur gecontroleerd wil rijden. En hij moest inderdaad in de ankers, maar vrij snel daarna is hij gewoon weer op dezelfde snelheid als de rest maar komt hij er niet aan te pas en valt er zelf een (heel) klein gaatje voor hem op de streep

Alleen in die Franse eendagskoersen had ik het idee dat hem hem echt niet interesseerde, dat had hij van te voren ook al zo aangekondigd. Zowel in Parijs-Nice, MSR en nu in Baskenland lijkt het me meer van niet beter kunnen in plaats van controleert rijden.

Yeez

Msr was zeker van niet beter kunnen.

Michieltje

Mss rare vraag, maar waarom volgt op de RVV de AGR en niet Parijs Roubaix? Dat zou parcours technisch gezien toch logischer zijn?

Loek de Rooij

Franse presidentsverkiezingen

Yeez

Idd eenmalig vanwege de franse verkiezingen

madeinstars

Goh, of het wensdenken is, weet ik niet. Ik heb Roglic wel vaker zo zien rijden. In Baskenland vorig jaar kwam hij ook minder dominant over tot die laatste etappe. Maar hoe dan ook valt er weinig zinnigs over te zeggen op basis van deze ene rit. In P-N vond ik hem eigenlijk wel heel dominant, alleen had hij de laatste etappe overduidelijk een mindere dag.

AWestie

Het voelt natuurlijk ook gewoon tegenstrijdig: Pogacar rijdt de Vlaamse heuvels plat en laat in de helft van de koersen zijn concurrentie beduusd achter voor een tweede plek. Dan is een Roglic die niet aandringt en pakt wat hij pakken kan interessant.

Ik ging meteen even in de statistieken duiken. Roglic staat netjes op tien in de overwinningenlijst van actieve renners en als hij in zijn huidige tempo doorrijdt kan hij zomaar dit seizoen zijn 70e (!) overwinning voor Jumbo-Visma vieren. Wat een cijfers voor een niet-sprinter.

madeinstars

Pogacar is natuurlijk ook gewoon beter dan Roglic. We moeten beginnen met dat accepteren. Dat betekent niet dat Roglic hem niet kan kloppen of dat Pogacar voor altijd beter blijft of nog beter wordt, maar de hoop om glimpsen op te vangen van een Roglic die het hele peloton op een hoop rijdt zoals Pogacar dat kan, is in principe ijdel.

Yeez

'@madeinstars dat klopt, maar het gaat meer om het rijden van roglic dit jaar tov de jaren 2019-2021. Dat lijkt minder dominant/goed dan die jaren

Michieltje

Ah Macron de ijdeltuit is de oorzaak. Zit nu naar nog zo eentje te kijken. Hugootje. Die kans straks zn biezen pakken en een fietstocht door Europa beginnen

Hup Olav

Yeez

Wat stem jij?

kelderfan

'@Michiel
Wordt Hugootje nu ploegleider? Hup, hup Olav Kooij. Oh, je dan hupt over Hugootje heen.🎉

Michieltje

De laatste jaren VVD, daarvoor de PvdA. Ik zoek altijd de partij die me het minste tegenstaat

Laatst gewijzigd
Michieltje

Kelderfan. Hugo kan mss beter conciërge worden op zn vorige school. Dankbaar werk waarbij weinig brokken kunnen worden gemaakt

Laatst gewijzigd
Yeez

'@michiel dan hebben we nog best veel gemeen ;)

Michieltje

Niks menselijks is me vreemd Yeez. Sommigen denken dat ik een FVD’er ben haha. Geen idee waarom. Ga toch fietsen denk ik dan

Yeez

De f van fascistisch. Bleh wat een partij

madeinstars

'@Yeez Toch is Roglic nooit echt iemand geweest die op de manier domineerde zoals Pogacar deed. Daarom vraag ik me af of het niet gewoon een verschil in perceptie is vergeleken met Pogacar. Als je de verschillen ziet waarmee Roglic veel van zijn korte etappekoersen won, is er dit jaar nog niet veel veranderd:

Baskenland 2021: een kleine minuut op Vingegaard door een briljante laatste etappe, maar stond daarvoor niet aan de leiding enj velen dachten dat hij niet meer kon winnen en dat Jumbo het verprutst had. Dus zeker niet 'dominant' (tot die laatste rit).
Parijs-Nice 2021: Meest dominante koers misschien wel ooit van hem. Maar valpartij laatste dag. Competitie qua ronderenners was daar niet groots.
Dauphiné 2020: Goed en tot de val niet in problemen, maar niet extreem dominant.
Tour de l'Ain: Briljant, maar competitie was niet groots en bijzonder coronajaar, waar Jumbo duidelijk goed mee om was gegaan.
Romandie 2019: Vooral dominant in de sprints en TT, maar tegen een matig deelnemersveld.
Tirreno 2019: 1 seconde voor Yates. Dubbeltje op zijn kant, geen etappe gewonnen.
UAE 2019: Na de TTT nooit in problemen, maar niet idioot dominant.

Kan nog terug naar 2018, maar lijkt me overbodig.

Als je kijkt naar P-N dit jaar, dan was het gewoon de goede oude op zijn manier dominante Roglic, alleen had hij een mindere dag op de laatste dag (had hij bijvoorbeeld ook in Itzulia 2018, hoewel ook door val).

Daarnaast zou het natuurlijk makkelijk zo kunnen zijn dat hij de rest van Baskenland niet meer in problemen komt en gewoon met een half minuutje verschil het rondje wint. Dat is dan gewoon ouderwets Roglic.

Een ronde van een week met een lichtjaar voorsprong winnen, zoals Pogacar in de Tirreno dit jaar, heeft hij nooit gedaan en gaat ook niet gebeuren.

AWestie

'@madeinstars Ik snap je punt, je kan natuurlijk ook niet Pogacars manieren direct koppelen aan Roglic. Ik zeg ook dat het tegenstrijdig voelt, ik trek er nog geen conclusies uit. Roglic domineerde door eigenlijk geen kik te geven bergop en anders zelf handig weg te springen op het laatste moment (naar een eenzame koploper of in z'n uppie). Dan hoeven de verschillen ook niet groot te zijn. Gebeurt nu ook nog niet per se, maar ik deel de voorzichtige angst dat de laatste etappe P-N niet op zichzelf hoeft te staan.

Laatst gewijzigd
tdola

Geen gecontroleerde sprint voor kooij en kwam er niet aan vandaag, 6e. Jammer. Zonde dat je hier niet een mannetje extra hebt, maar hofstede, t van dijke, hessman geblesseerd natuurlijk, die had je goed kunnen gebruiken.

Foss gaat straks zoals t ernaar uitziet met 7 koersdage naar de giro.
Traint hij alweer volledig? Iemand idee? Blijkbaar paste sarthre ook niet in zijn schema of nog niet fit genoeg.

tdola

Jammer roglic 4e, zat er dichtbij en zag er goed uit vandaag.

YogiBear

Had het makkelijk kunnen redden als hij niet wat ingesloten raakte.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@yogibear dat is helaas vaak zijn probleem.

@tdola foss zit vanaf zondag 3 april al op de teide

Laatst gewijzigd
Murcia

Van de theorie dat Roglic minder klimt of explosief zou zijn vandaag niks kunnen merken. Met Jonas oogt hij zelfs het sterkst bergop. In de sprint net als Julian door de bochten het ideale pad kwijt maar je ziet hoe sterk hij kan sprinten na een slopende etappe.

1 2 ... 143 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.