Kuss zijn wisselvalligheid lijkt mij een gegeven, hij blijft de pure klimmer en de man voor de tweede helft van het jaar. Al valt hier niet uit te sluiten dat hij door de kracht van Jonas in één van de komende dagen een sterke rol als knecht bergop gaat vervullen. Hij kon hier energie sparen tot nu toe.
Met die wisselvalligheid viel het afgelopen jaar wel relatief mee, toen reed hij gewoon vanaf zijn eerste koers van het seizoen constant met de beteren mee bergop.
Laten we hopen dat het ziekte is, anders mag hij ook wel een discussiepunt worden qua Tourselectie. Als Kruijswijk dat is, dan Kuss al helemaal.
Kuss reed in frankrijk en de strade sterk vond ik! Is alleen in de strade 2 keer gevallen. Verder inderdaad het bekende van hem… wisselvallig. Hopelijk is dat in de tour eruit
@jachtluipaard zouden ze bij de ploegleiding net zo opportunistisch zijn als jij? Gelijk alles ter discussie stellen bij 1 slechte rit en bij 1 overwinning de loftrompet steken
De rit van morgen zou best eens de reden kunnen zijn, dat Kuss en Vader snel de 1e. groep hebben verlaten, want ook Roglic ziet de komende twee dagen als de zwaarste ritten en hopelijk heeft hij zijn goede benen weer terug en dan zijn die twee belangrijk om erbij te hebben. Een beetje minder vind ik Harper, die nog weinig indruk maakt. Ook last van de voorjaarsgriepjes kan natuurlijk een oorzaak zijn.
Vandaag leek de theorie over een mindere Roglic niet echt aan de orde, bergop soeverein en zelfs de prikjes van Evenepoel in de afdaling werden goed gecounterd. Slim ook het moment om Jonas achter Julian en Martinez aan te laten gaan waardoor de Movi's gingen rijden. In de sprint moest Roglic een paar keer corrigeren maar zag hij er verder ook scherp uit.
Ik zie dat de 1 mei koers in Duitsland er niet meer bij staat voor Jumbo..
Ik begreep trouwens niet waarom Eenkhoorn niet gewoon in de kopgroep mocht blijven. Juist tegen het einde of zelf halverwege is dat gewoon een extra knecht die er dan extra bij zal zijn.
Verder is duidelijk dat de vorm van Kuss totaal niet te voorspellen is, altijd zeer hoopvol maar daardoor valt het vaak ook tegen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.