'@Rawolf
Ik zie Eenkhoorn eerlijk gezegd wel blijven, voor Roosen wordt het lastiger met 2 van deze klepper erbij. Over het budget kun je natuurlijk ook wat genuanceerder zijn, met Groenewegen is al een grootverdiener vertrokken en mocht Tom vertrekken of blijven dan zal dat ook een fors bedrag voor nieuwe aanwinsten vrijmaken. Zelfs bij een nieuw contract zal dat voor Dumoulin tegen een kleiner salaris zijn.
Ja, Eenkhoorn rijdt de Giro toch niet voor niets? En Roosen rijdt dit jaar erg sterk. Toch zullen er zeker 4,5 man vertrekken. Hofstede, Dekker....
Van Aert, Laporte, Benoot, Van Hooijdonck, Teunissen, Affini, Van Dijke, vd Sande, Eenkhoorn, Tratnik, Van Baarle
11 man is wel wat veel
Wat een luxe
Meer wedstrijden rijden & Teunissen en Roosen inpassen in de trein van Kooij zou ik ook wel een leuke optie vinden. Nu hij een paar trapjes lager in de hiërarchie staat, heb ik ook wel wat meer sympathie voor Teunissen. Op de hellingen is hij niet echt top, maar op het vlakke vind ik hem wel sterk en nuttig.
Ik denk echt dat Dumoulin vertrekt. Tenzij hij straks podium rijdt in de Giro. Zou me niet eens verbazen als dat gaat lukken. Zal alles of niets zijn, zegt m’n gevoel. Maar als Dumoulin podium rijdt wil hij vast en zeker volgend jaar de TDF als (mede)kopman rijden. En dat zal enkel het geval zijn wanneer Roglic dit jaar de TDF wint en dan zijn zinnen zal zetten op een eerste Giro zege.
Harper heeft ook wat te bewijzen in de Giro. Tot nu toe rijdt hij wisselvallig, ook pech gehad met blessures en ziektes. Maar laat toch met vlagen veelbelovende dingen zien. Lekker verbeten, diep gaan. Kan volgens mij redelijk aankomen. Als hij in de Giro in de buurt van Oomen en Bouwman kan blijven, voorzie ik wel contractverlenging.
Kan me bij Van Hooydonck niet voorstellen dat hij ergens anders tekent. Durf ik mijn handen wel voor in het vuur te steken. Zit helemaal op zijn plek bij Jumbo.
Hoewel, hetzelfde dacht ik jaren geleden bij ene De Plus.
Voor Eenkhoorn, Roosen en Teunissen zou er ook zeker plek bij de ploeg moeten zijn. Waardevolle krachten. Voor laatstgenoemden wel in een nog meer ondersteunende rol, dus mochten ze nog eigen ambities hebben dan is Jumbo wellicht niet de perfecte match.
Dekker veel pech gehad. Misschien dat een stapje omlaag- meer in de luwte - goed voor hem zou zijn.
Harper, Dumoulin en Hofstede verwacht ik ook niet meer bij Jumbo in 2023.
Met dat shirt val je zeker op in de TdF. Maar dat Tiesj ook de TdF gaat rijden is wel mooi.
Wat betreft Dylan van Baarle is dat voor mij een grote vis om te halen en of hij gaat happen is dan de bange vraag.
Maar dan wordt 't voorjaarsteam wel heel sterk.
Hoe zit dat met de klimploeg, want die kan toch ook wel een sterke renner gebruiken en dat zie je nu met de WP/LBL waar Roglic meer dan waarschijnlijk niet zal optreden. Dus die "maffe" Dylan Teuns zou mijn stem krijgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.