Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 155 ... 349 350
kelderfan

Waar ik nu ook aan denk is de sprinttrein van Olav Kooij.
Wat ik nu zie na het mogelijke aantrekken van toppers Tratnik en Van Baarle, dat Timo Roosen de lead-out kan worden voor treintje Kooij met Tim van Dijke, Rick Pluimers.
In wedstrijden op 1.1 niveau kun je dan o.a Van Belle een kans geven om zich te meten met de WT-mannen..

AWestie

'@kelderfan Er passen maar twee extra renners bij, dus Van Hooydonck klopt niet. En de Giroploeg is al compleet.

Boasson en Hagen

Van Baarle kan ook prima in de klimploeg, niet als laatste meesterknecht, maar kan genoeg werk doen. Verder natuurlijk een topper voor de klassiekers.

kelderfan

'@AWestie
De Giro-ploeg staat toch nog niet definitief vast, want het zijn voorlopige samenstellingen.
En Dennis kan niet alleen de kar trekken. Dus 't kan zomaar zijn, dat ook Steven Kruijswijk de Giro-ploeg gaat versterken.
Want ook Dumoulin wil een sterke ploeg om zich heen en hij wil ook niet alleen de kopman zijn.
@Boasson en Hagen
Ja die tel ik zeker mee als pion voor de klimploeg, maar dat geldt ook voor Wout Van Aert..

AWestie

'@kelderfan Definitief vast staat een ploeg pas daags voor de wedstrijd zoals normaal, maar TJV heeft al begin januari de selectie voor de Giro bekend gemaakt (zie https://www.wielerflits.nl/nieuws/selectie-jumbo-visma-voor-giro-ditalia-rond-foss-speerpunt-naast-dumoulin/). Ziekte of blessures kunnen de boel vast nog in het honderd gooien, maar speculeren op een snelle man (Teunissen) lijkt me voorlopig zinloos. Wel lekker vaste terugkomers: uitleggen hoe voorlopige startlijsten werken en Loe van Belle, haha.

Gnoe

Het zou echt top zijn als Baarle en Tratnik komen! Alleen zou er ook wel een goede klimmer bij mogen komen zoals al door een aantal andere genoemd is. Maar wie zou eventueel een optie kunnen zijn?

kelderfan

'@AWestie
Waarom zinloos?
Wat wij nu weten staan voor de TdF voorlopig vast: Roglic, Vingegaard, Kruijjswijk, Kuss, Benoot, Dennis, Van Aert en Laporte Dat betekent dat alleen Dennis de kar moet trekken!
IN de Giro staan op de voorlopige lijst Dumoulin, Foss, Affini, Bouwman, Oomen, Van Emden, Harper en Eenkhoorn.
Nu zijn die laatste twee wisselvallig en niet top.
Bij de TdF lijken Teunissen en Van Hooydonck de afvallers. Die zullen echt wel een plekje in een grote ronde krijgen.

kelderfan

Als je naar goede klimmers kijkt, dan springen nu in 't oog een sterke Teuns, Uran, Bardet, Simon Yates, Kelderman, Wellens, Poels en zelfs Mollema is einde contract.

Murcia

De ploeg maakt de geselecteerden voor de grote rondes niet voor Jan met de korte achternaam bekend, wij kunnen bv Kruijswijk niet goed in vorm vinden maar de ploeg en renner hebben een bewuste keus gemaakt. Nog steeds zijn bij mijn weten Laporte en Benoot niet aan de zes eerdere namen toegevoegd, hoe logisch dit ook zou zijn. Als dat gaat gebeuren betekend dit ook niet dat Dennis als enige de kar moet trekken. Voor de Giro ligt de ploeg al wel vast (tenzij ziekte/blessures) en ook daar zie ik de ploeg niet afwijken van koers. Voor wat betreft klimmers zie ik geen reden om met de komst van Tratnik en van Baarle nog extra mensen voor dat werk aan te trekken.

kelderfan

'@Murcia
Benoot staat in 't outfit voor de TdF op de eigen site; dat is per ongeluk dus. H, ha.
En wie gaat naast Dennis de kar trekken dan?

Wat Parijs - Roubaix en de verkenning betreft heeft Wout Van Aert het traject verkend met de mannen en showt trots zijn Cervelo-fiets.
Op Strava heeft hij zijn 1e. trainingsrit met vrienden, waarbij Mike Teunissen gepost.

Gnoe

Een type renner zoals Poels is toch wel fijn om erbij te hebben voor de hooggebergte. Van Baarle en Tratnik zijn fantastische renners maar zijn geen renners die tot het laatst erbij kunnen blijven.

Murcia

Kijk kelderfan, dit is nu precies mijn probleem met een groot deel van je posts. Naast het badinerende toontje tegenover anderen overigens. Ik zie Tiesj in het Tourshirt heus ook wel maar trek daar niet meteen de conclusie uit dat hij zeker is van zijn selectie, juist omdat dan eigenlijk een man ontbreekt voor het geploeter in de eerste uren voor klassementsmannen en het groen. De opmerking dat Dennis alleen de kar moet trekken is trouwens Kelderfanlogica in optima forma, mocht de Tourploeg de samenstelling hebben met Laporte en Benoot erbij zullen er afspraken worden gemaakt over wie wat gaat doen en slaat je opmerking dus als een tang op een varken. Dat jij Teunissen nu opeens als de snelle man in de Giro wilt hebben is weer eens in tegenspraak met je eerdere opmerkingen dat Tom zo slecht werd ondersteunt in de bergen. Soms is consistentie in de argumentatie wel fijn ipv dan weer linksaf, dan weer rechtsaf te slaan.

AWestie

Van Hooydonck stond volgens mij ook niet op de lijst voorlopige kanshebbers, maar daar kan ik fout zitten. Dat waren Gesink, Teunissen, Laporte en Benoot. De Vuelta wordt eerder als uitvalsbasis gebruikt voor afvallers dan opportunistisch de Giro volproppen, @kelderfan.

Ik ben wel benieuwd wie eerste reserves zijn voor de Giro, is dat ook ooit bekend gemaakt?

kelderfan

'@Murcia
Dus jij ziet Benoot of Laporte als renners, die wel even op kop van het peloton gaan rijden en over onzin gesproken.
Hoe kom jij aan links of rechtsaf..
Ik benoem Kruijswijk als een prima luitenant voor Dumoulin in de Giro en ja Mike Teunissen (als die afvalt voor de TdF) als snelle man. Want volg jij 't wielrennen goed, want dan had je ook gezien, dat Mike in de TdF alle snelle mannen achter zich heeft gelaten en de race heeft gewonnen, omdat zijn sprinter niet mee kon doen.
@AWestie
Waarom wil ik de Giro opportunistisch volproppen, omdat er nu twee bijstaan, die minder presteren en dat die kunnen worden vervangen door renners, die mogelijk afvallen voor de TdF. Trouwens Van Hooydonck komt uit de pijplijn van @Murcia..

AWestie

Ja eigenlijk wel, nadat Dennis klaar is kan dat best. Ik weet dat je graag renners in bepaalde hokjes hebt, maar op zich kunnen Benoot of Laporte ook op kop van het peloton fietsen. Zeker in dit team.

Ik had de combi Tom en Steven ook mooi gevonden, maar die wens heb ik al even laten varen. En mooie sprint van Mike toen ja, maar dat is ondertussen ook al weer drie jaar terug hé.

Trouwens de hele voorlopige Giroploeg fiets voorlopig redelijk onder de radar, dus dat je precies die twee er uit moet pikken... Maar nogmaals: de afvallers van een tourploeg (juli) in april in een Giro-selectie stoppen (mei) getuigt niet van heel slim selectiebeleid en trainingsopbouw. Die zien we terug in de Vuelta waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
Blaudzun

Jumbo moet gewoon de Tiet halen.
Tietema is meer dan elke andere Nederlander een uithangbord voor de ploeg. Bij gebrek aan goede Nederlanders kan hij het Nederlandse karakter terug brengen. Niet zo'n matig shirt....

Turtlehead

De Tiet zonder shirt... ik weet het niet. Vloggen is OK, maar wel netjes ajb.

kelderfan

'@AWestie
Als Dennis klaar is. Juist de tussenliggende etappes voor de sprinters en vluchters heb je een renner nodig, die eventueel het peloton op sleeptouw kan nemen. @Murcia heeft al eerder Van Hooydonck genoemd voor dat werk.
Die keuze vind ik juist omdat Dennis mee gaat om bergop de trein te mennen.
Als Van Hooydonck niet wordt meegenomen, dan komt Robert Gesink logischerwijs weer in beeld.

Michieltje

Kunnen we Bas Tietema niet een kans geven? Schijnt een heel aardige jongen te zijn

Wat Blaudzun zegt

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Maar waarom kunnen Laporte of Benoot niet op kop rijden? Is dat te moeilijk? Of zijn ze daar te goed voor?

Quesada Quesada

Gesink post op zijn Instagram account dat Fleche zijn volgende koers zal zijn. Dan verwacht ik ook dat hij LBL rijdt (hoewel dat wel vlak voor Romandië is).

ti-raleigh

Geen top 10 morgen helaas. 4 man tussen 11 en 25.

kelderfan

Vandaag lijkt 't niet goed bij de dameseditie Parijs-Roubaix; de 1e op 2:54.
Maar morgen verwacht ik wel 2 man bij de 1e. tien. Ik zie Laporte en Van Aert wel meegaan met de 1e. groep. Daarbij lijken Van Hooydonck en Teunissen goed om mee te doen in de finale.

Murcia

Weer wat kort door de bocht vind ik, Beekhuis laat een knap resultaat hier noteren (14e) die zelfs beter is dan vorig jaar. Zonder Vos heb je met twee dames bij de eerste 20 het niet zo slecht gedaan. Labecki wordt in haar eerste kennismaking 24e. Niet geweldig maar ook geen drama. Voor morgen is het afwachten hoe goed Wout en Laporte nu zijn, dat maakt het verschil tussen mensen in de Top 10 of op het podium. Ik hoop zelf dat de ploeg de koers mede hard gaat maken en niet teveel aan het afwachten slaat. Geweldige beloning ook voor Mick dat hij hier mag rijden.

$kedel

De Tiet heeft natuurlijk nog lang geen niveau voor de worldtour. En met de blanco cheque van Frits kunnen we een heel ander soort renner lokken.

1 2 ... 155 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.