Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 157 ... 349 350
kelderfan

Ik ben benieuwd of Van Aert nu de LBL gaat toevoegen, want in deze vorm kan hij daar ook een belangrijke rol spelen.

madeinstars

Al bevestigd dat gij lbl rijdt.

kelderfan

Dat lijkt mij dan prima om te horen.

xistnc

Matige ploeg, goeie Wout. Met een verband daartussen, want Wout soupeerde weer eens vanouds al zijn knechten op zodat hij in de finale alleen zat.

Van Hooydonck en Laporte laten zien waarom ze allerminst zekerheidjes zijn voor de Tourploeg.

AWestie

Als zijn knechten goed opgesoupeerd worden zijn ze in essentie toch niet matig? Of hoe bedoel je matig @xistnc?

Jammer dat ze niet overtal in de finale konden uitspelen zoals in het begin van het voorjaar. Die rol heeft ineos op zich genomen.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Van Hooydonck was de best knecht voor Wout vandaag en Laporte reed een miljoenmiljard keer lek.

Echt een duidelijk teken dat ze geen zekerheidjes zijn voor de Tour inderdaad...(???) Fascinerende logica weer.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik snap dat mensen Nathan nog een beetje in de Tourploeg willen door zijn goeie Vuelta en een paar goeie momenten dit voorjaar, maar dit voorjaar waren Laporte en Benoot toch gewoon de best of the rest? Je ziet het in de punten, uitslagen en de rol die ze krijgen.

Over Laporte gesproken: na zijn voetrem vorig jaar gaat nu dit filmpje langzaam aan viral: https://twitter.com/nolan_haegeman/status/1515666706227675136?t=9lR8W9uWZjSjzIIHAs5GuA&s=19

Murcia

Voor mij geldt dat je een ploeg moet balanceren,je hebt ook iemand nodig voor het vroege en ondankbare werk in etappekoersen. Zijn Benoot en Laporte beter dan Nathan? Ja, maar zijn ze ook beter in de specifieke rol van een Tony of Luke Rowe bij INEOS. Vandaar mijn keuze voor Van Hooydonck. Redelijk bizar filmpje trouwens met dat dubbelgevouwen wiel.

Rawolf

Dat er zovaak lek gereden word door de Jumbo mannen zou zomaar eens dikke eigen schuld kunnen zijn. Ik hoorde bij Sporza dat Jumbo niet voor tubeless heeft gekozen???

Mocht dat waar zijn is dat wel een puntje van aandacht in een wedstrijd als roubaix, snap niet hoe ze die keuze hebben kunnen maken.

van Hooydonck vandaag wel sterk maar inprincipe niet allround genoeg voor de tourploeg lijkt mij. Benoot en Laporte zijn mannen die wel met anderhalf been in de Tourploeg staan.

Over het algemeen dit voorjaar in de vlaamse koersen goede ploeg om van Aert. Benoot, van Hooydonck en Laporte doen dat goed. Roosen en Eenkhoorn toch wel vrij licht bevonden richting de komende jaren als op dit vlak nog meer versterkingen komen. Tegenvallers eigenlijk Teunissen en Affini

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Reden ze dan zo vaak lek vandaag? Ik heb niet het idee dat ze er wat dat betreft bovenuit sprongen.

AWestie

Ploegleider Grischa Niermann: "We zijn ze momenteel wel aan het testen, maar het is een bewuste keuze om het dit jaar nog niet te doen." zegt hij op Sporza inderdaad (krijg de link niet in een post).

Ik durf niet te zeggen of TJV veel meer lekke banden had, door de dag heen viel het mij vooral bij Trek op gek genoeg. Vast niet gestoeld op feiten.

Rawolf

gemiddeld 2 lekke banden pp bij Jumbo? Zoiets. Weet niet precies hoe zich dat verhoud tot andere ploegen die wel tubeless rondreden.

S. Morgenstern

Dus of het een onbegrijpelijke keuze is op basis van het aantal lekke banden kunnen we eigenlijk ook niet zeggen

Yeez

'@xistnc je weet hoevaak laporte vandaag lek reed en wat hij dit voorjaar al heeft laten zien. Je trekt weer conclusies op basis van 20 procent van de totale info. Makkelijk en opportunistisch

Michieltje

Volgens mij is van Aert beloofd dat hij extra ondersteuning gaat krijgen om de groene trui binnen te hengelen. Wie zou Wout kiezen? Laporte en Benoot? Laporte en Teunissen? Laporte en Van Hooijdonck?

Laatst gewijzigd
madeinstars

Tony Martin is niet all rounder dan Van Hooydonck en was altijd goud waard in de tourploeg. Ik ben het heel erg eens met Murcia. Je hebt gewoon een Martin/Rowe achtig type nodig en in die rol zie ik Nathan als beste optie.

Als je een keer iets op het vlakke moet rechtzetten ga je aan die 58 kilo van Benoot weinig hebben, denk ik.

kelderfan

'@Murcia
Nou ken ik je weer. De ploeg moet zeker balanceren in welke renners meegaan naar de TdF.
Van de voorgestelde ploeg zijn Roglic, Van Aert, Dennis, Kuss, Vingegaard zeker omdat Roglic twee klimknechten of reservekopmannen nodig heeft. Dennis is de superknecht bergop met ook Van Aert in een dubbelrol. Dan komen Kruijswijk of Benoot in aanmerking om de laatste plek als klimmer in te vullen.
Van Aert heeft een sterke renner Laporte nodig, die hem kan afzetten in een sprintfinale. Dan heb je nog een sterke renner nodig, die op 't vlakke/heuvelachtige de Tony rol kan invullen. Daarvoor is Nathan de meest geschikte.
Hoe hij in z'n eentje Wout Van Aert op schootsafstand van de 1e. groep heeft gebracht, is al pluim waardig en brengt hem in polepositie om die Tony-rol in te vullen.

Rawolf

Heb jij Benoot naar een russisch werkkamp gestuurd ofzo? Of hoe kom jij aan 58 kilo

Op het vlakke wat rechtzetten gaat met van Aert, Dennis en Laporte al geen probleem zijn. Benoot kan door ook nog zijn steentje aan bijdragen.

Laatst gewijzigd

2 lekke banden per persoon ja? Hahaha.
Ik kom uit op 2 voor van Aert en 3 voor Laporte.

Laatst gewijzigd
Rawolf

volgensmij zit je dan aan 2 gemiddeld Jachtluipaard, lol.

Van Aert heeft er overigens ook zeker 2 gehad. Of wisselde hij naar de fiets van Timo Roosen omdat die een leuker zadel had?

madeinstars

58 kilo was uiteraard gechargeerd.

kelderfan

Christophe Laporte is aan een valpartij ontkomen toen zijn achterwiel bezweek, is te lezen bij Sporza met beeld.
Hij had bijna zo'n smakker gemaakt als die arme Lampaert, die wel een hele raar is gevallen.

5 lekke banden op 7 renners is gemiddeld 2 per persoon. Huh..?

Rawolf

Jij denkt dat het internationaal verkondigd word als Timo Roosen lek rijd? die 5 lekke banden zijn van de 2 kopstukken waarvan het voor alle fans interessant is om te weten wie lek rijd.

Teunissen verdween vrij abrupt van het voorplan en ook Roosen en co zullen niet zonder verhaal op 25 minuten achterstand zijn binnengekomen maar renners van dat kaliber horen wij niks over.

Quesada Quesada

Prachtprestatie van Van Aert! Al met al is het voor Jumbo Visma een voorjaar om trots op te zijn, vol met mooie ereplaatsen. Helaas zonder echte uitschieter, maar wellicht bewaren ze dat voor later in het jaar.

Het zit de ploeg ook niet bepaald mee. Nu weer Roglič die verstek moet laten gaan voor de Ardennenweek. Zonde, want de Waalse Pijl past hem als gegoten.

1 2 ... 157 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.