Teunissen zat in de tweede helft van de groep na één van de stroken waar het brak. Roosen stond zijn fiets af aan Van Aert en Van Dijke stond bij de valpartij in het eerste peloton toen de halve Ineos ploeg erbij ging liggen vooraan. Van Hooydonck en Affini hebben we regulier af zien haken. Ik heb van al die renners sws geen lekke banden gezien, terwijl ik ze bij andere ploegen wel heb gezien bij renners van dat kaliber.
De van Aert van de Mikuni Pass en de slotrit van Parijs-Nice moet ver kunnen komen in LBL. Eerst hopen op goede benen, daarna op wat steun diep in de finale. Benoot en Vingegaard moeten ver mee kunnen; wie wordt er nog in de selectie verwacht nu een aantal jongens jammer genoeg niet kunnen starten?
Van Laporte weten we iig dat hij twee keer lek heeft gereden. Maar voor iemand die de eerste helft van de koers geen trap teveel heeft hoeven doen, mogen we iets meer verwachten dan wat gespartel in de achtergrond. Ik ben mee met de kwalificatie 'prima aanwinst', maar tegelijkertijd vind ik dat hij het in meerdere belangrijke koersen niet heeft laten zien. Althans niet in dienst. MSR was niet goed, RVV niet, AGR niet en vandaag ook niet. Als hij zelf kan scoren lijkt het een stukje beter te gaan.
De rol waarin hij mee zou gaan naar de Tour is belangrijk in de kasseienrit. Anderen hebben dan een streep op hem voor.
Ook Van Hooydonck kon de eerste helft van de koers meepeddelen. In de cruciale fase deed hij een paar overbodige kopbeurten en één lange, waarna hij onmiddellijk moest passen. Andere ploegen waren in de finale breder vertegenwoordigd dan TJV en dat zou niet moeten. Voor elke afwezige knecht is wellicht een oorzaak te noemen, maar TJV is heus niet meer op pech gestuit dan andere ploegen en al die oorzaken bij elkaar rechtvaardigen vandaag niet het totaalplaatje.
Dat andere ploegen breder vertegenwoordigd waren vond ik wel meevallen, de enige was INEOS maar Nathan zorgde er tenminste voor dat bij zijn beurt een fikse schifting kwam, waarna van Aert zelf het tot allemaal eenlingen en één duo dus reduceerde. Dan kan bv van Keirsbulck langer bij het groepje van der Poel/van Aert gezeten hebben maar diens meerwaarde was dus niks groter dan Nathan omdat hij er binnen 10 km zelf af lag. Voor mij zat de teleurstelling iets meer bij Mike die volgens mij makkelijke peddelde na de INEOS coupe en uiteindelijk ook nog 20e wordt en dus toch moest doorrijden maar nooit echt een knechtenrol dan wel anticiperende rol vervulde. Ik vond het doodjammer dat toen Mohoric met zijn groepje weg reed Ballerini wel mee ging net als de Wanty pion, Pedersen (DSM) maar er geen één van het TJV trio mee ging. Juist Mike leek mij goed genoeg om daar mee te gaan, als Mohoric gaat weet je dat het geen kansloze missie wordt.
Het klopt dat JV vandaag terugviel op de 'alle ballen op Wout' tactiek ipv de 'zoveel mogelijk mannetjes in de finale' tactiek. Waarschijnlijk vooral door de tegenslag die Laporte trof en het feit dat Wout zich vandaag heel sterk voelde. Daardoor kwam Wout net zoals in veel koersen vorig jaar vroeg alleen te zitten. Achteraf gezien had hij zich na die forcing tussen km 40 en 25 vd streep wat meer bedeesd moeten houden en zijn koers vooral afstemmen op het tweetal van Ineos.
Van de rest van het team denk ik dat je niet heel veel meer kon verwachten. Roosen, Affini en V Dijke zijn (nog) geen renners voor in de finale, Teunissen heeft heel het jaar de topvorm nog niet, Laporte had giga veel pech en V Hooydonck heeft zich 100% voor Wout gegeven.
Uiteindelijk is een tweede plek - vooral kijkende naar de achtergrond - een puik resultaat. En een compliment naar de trainer(s): de piek van Van Aert lijkt dit jaar wél perfect gepland te zijn. Helaas heeft hij deze niet volledig kunnen benutten. Volgend jaar nog sterker terugkomen!
Wat betreft de Waalse Pijl en LBL worden de selecties zo onderhand een flinke puzzel.
Vingegaard, hoewel hij niet de punch heeft van Alaphillipe, Cosnefroy, Pogaçar of Roglic, zal waarschijnlijk de kopman zijn voor de Waalse Pijl. Lijkt me te zwaar voor Laporte, niet?
LBL zal het moeten komen van wederom Vingegaard, maar vooral Benoot en Van Aert.
In de ondersteuning denk ik aan Gesink, Hessmann en Leemreize. Of zullen V Hooydonck, Laporte en/of Teunissen hun voorjaar nog met een weekje verlengen?
Tour waren zeker roglic, vingegaard, kuss, Dennis, van aert en kruijswijk.
Opties benoot, laporte, teunissen en dacht gesink (en dus geen van hooijdonk).
Tjv gaan ze daar niet van afwijken behoudens evt blessures.
Lijkt me so far benoot en laporte te worden als nr 7 en 8.
Balen geen roglic komende week, maar logisch geen risico ri tour.
Betekent denk ik wel geen kanshebber in de Waalse pijl.
Selectie samenstellen ook nog ff puzzelen.
Waalse pijl: vingegaard benoot, gesink, en ?? Hessman, leemreize, van dijcke, roosen?? Dennis?? Van hooijdonk??
Lbl: van aert, vingegaard benoot, gesink en ?? van dijcke en nog 2
Bij LBL lijkt mij dat ze gaan voor Benoot, Vingegaard, van Aert, Gesink, Oomen en de twee resterende plekken voor een van Emden? en misschien een Leemreize.
PS: En hoe staat het met Foss eigenlijk? Weinig wedstrijddagen door Corona en valpartij maar die kan aardig uit de voeten op een LBL parcours gezien zijn belofte tijd.
Als een top-10 in de ronde van Vlaanderen nadat je kneiterhard in de gracht bent gedonderd al niet als goede prestatie geldt dan hou je inderdaad weinig echte topaankopen over in het wielrennen.
Ook in de Amstel gevallen en gisteren ook door pech overal achter de feiten aan moeten koersen overigens. Zowel Laporte als Benoot zijn gewoon fantastische aankopen gebleken. Maar gelukkig zijn er ook nog wat andere teams met hele goede renners.
Laporte lijkt mij juist een renner als Van Aert, die goed met de fiets overweg kunnen om valpartijen te ontlopen.
Ik zag een achterwiel dat in elkaar vouwde en dat hij dan nog op de fiets kan blijven zitten is al een mirakel.
Vallen, opstaan, lekke banden, vollopende benen dat hoort allemaal bij Parijs - Roubaix.
On: Ik las een artiekeltje in relatie Alpecin <> JV want Roodhoofdt is verbolgen over JV en baas Plugge; maar speelt daar niet meer, want Merlier is transfervrij en wil kennelijk opstappen naar ...
Nu Van Baarle te duur gaat worden, is die Merlier als veldrijder en sprinter een welkome alternatief lijkt mij.
Merlier wordt in dat hele stuk niet genoemd zeker? Maar dat Roodhoofdt na Sanremo op zijn pik was getrapt en nu zijn moment pakt om terug te komen (wel met een rammelend verhaal, maar goed dat was dat van Plugge toen ook) is een te eenvoudige verklaring. Daar moet meer achter zitten en dat Jumbo al eerder naar een Vlaamse veldrijder zocht kan wat dat betreft geen toeval zijn.
Ja iemand halen om de ontwikkeling van Kooij in de weg te zitten... klinkt als een goed plan. Er zijn al zoveel beperkte kansen voor sprinters bij Jumbo in de grotere koersen, meer concurrentie intern heb je dan niet nodig. En Merlier zelf zal vast ook wel ambities hebben om de komende jaren te sprinten in de Tour, lijkt me vrij lastig in één ploeg met Van Aert. Dit jaar krijgt ie een ploeg volledig in steun om voor paars te gaan in de Giro. Dat is bij Jumbo nagenoeg ondenkbaar.
Net de podcast van In het Wiel over P-R geluisterd, nog steeds het gevoel dat van Baarle naar TJV zal gaan.
Was voor P-R al ver met TJV en lijkt daar ook naar de beste prestatie omgeving te gaan. Zou met 4 ploegen praten.
IGS - financieel heel sterk, goede klassiekerploeg maar was op weg naar de uitgang (dat is niet voor niks).
UAE - kunnen met geld smijten maar geen goede klassiekerploeg.
BORA - zie UAE maar dan net wat minder geld en net iets bredere klassieker kern (bij lange na geen IGS of TJV).
TJV - Financieel is denk ik de uitdaging maar is NL’er dus hopelijk is er daardoor veel mogelijk. Qua kwaliteit wss de beste ploeg om heen te gaan.
Goede hoop op, zou leuk zijn!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.