Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 16 ... 349 350
mooiman

Voor beide partijen de beste keuze

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg heeft al gezegd dat er niet naar een vervanger gezocht gaat worden

Xevar

Het enige pijnlijke is wel dat dit de zoveelste doodsteek is voor het Nederlandse karakter van de ploeg. Grote kans dat Dumoulin na volgend jaar ook pleite is, en Kruijswijk en Gesink zijn tegenwoordig ook niks meer dan knechten in de nadagen van hun carrière. Voor de rest zijn alle Nederlanders in het team allemaal simpele knechten, de enigen die mogelijk kunnen uitgroeien tot kopman zijn Kooij en van Dijke. Dit jaar ook weer 6 renners aangetrokken, waaronder maar 1 Nederlander...

De vrouwenploeg en opleidingsploeg worden ook steeds minder Nederlands als je kijkt naar het transferbeleid, hele slechte zaak op de lange termijn.

Laatst gewijzigd
Robert

Naar bike exchange voor 3 jaar

Robert

Jammer dat een Nederlander weggaat, maar in 2023 komt Tim van Dijke. Ik zie pluimers ook wel de stap maken.

Verder loopt Arensman uit contract. Dat lijkt me een groot talent die ook kan klimmen.

S. Morgenstern

Hoeveel doodsteken kun je constateren voor je tot de conclusie moet komen dat je consequent veel te dramatische termen gebruikt?!

On topic: mooie stap en oplossing voor alle partijen.

Murcia

Een logische oplossing, ook hier is al vaak gesproken over de bijkans onmogelijke positie waar Dylan in zit. Hij komt niet in aanmerking voor zijn hoofddoel namelijk het rijden van de Tour en dan moet je als grote mensen met elkaar tot de conclusie komen dat een overstap naar een andere ploeg het beste is. Wens hem veel succes bij BEX.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xevar als je heel bewust zaken weglaat dan wordt het inderdaad heel dramatisch... de ploeg heeft de afgelopen 2 jaar alleen maar Nederlanders uit de opleidingsploeg overgeheveld naar de WT formatie. En ook weer Nederlanders aangetrokken. Natuurlijk kijken ze ook voor talent over de landsgrenzen, mede ook met een sponsor die uit Noorwegen komt. Ze hebben vorig jaar Oomen gehaald... dat er nu helaas een topper weggaat is jammer maar ik zie nog genoeg Nederlanders die bepalend kunnen zijn. En of Tom echt weggaat is ook gewoon afwachten.

Quesada Quesada

Uiteindelijk het beste voor iedereen. Voor Dylan zelf, maar bijvoorbeeld ook voor de jonge sprinters die nu meer kansen gaan krijgen.Toch wel benieuwd naar onderstaand statement:

"De Amsterdamse sprinter gaf de teamleiding onlangs te kennen dat hij voor komend seizoen een sportief aantrekkelijk aanbod van een andere ploeg had gekregen."

Mag je in het wielrennen een renner die contractueel nog meer dan twee jaar vast ligt zomaar een aanbieding doen?

jvh93

Zag deze niet echt aankomen, maar voor beide partijen wel een "probleem" minder. Of hij de juiste keuze heeft gemaakt met greenedge weet ik alleen zo net nog nie

Cycling

Ik vind het vertrek logisch en geeft bovendien Kooij en Dekker meer kansen. Ik ben fan van JV en het Nederlandse wielrennen. Dit is voor mij een win-win. Groenewegen en Kooij krijgen nu allebei meer kansen om in de WT te winnen

YogiBear

'@Xevar Meer dan de helft van het team uit Nederland. Afgelopen twee jaar helft van de inkomende transfers uit Nederland. Daarnaast 2/3 van het dev en dames team Nederlands. Je bent wel heel selectief feiten aan het shoppen, zoals vaker.

Rawolf

Ik heb het in dit topic al meermaals aangegeven, voor Groenewegen is gewoon geen plek meer in de Jumbo ploeg om hem een volwaardig programma te geven. Terechte en logische stap.

goldone123

Wanneer is de presentatie van jumbo visma op welke datum?

Wheely

Misschien ook beter een plekje open laten inderdaad, wie weet wat er gedurende het komend seizoen nog bij DSM uit de boom komt vallen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@goldone123 23 december

tdola

23 dec presentatie.

Ik had groenewegen exit niet zien aankomen, maar t is niet onlogisch. En daarbij was groenewegen niet meer zo onaantastbaar afgelopen jaar, misschien heeft dat nog meegespeeld?

Hopelijk gaan kooij en dekker hier van profiteren, hopelijk dit jaar een grote stap, kwamen (logisch) nog wel wat tekort tegen de echte toppers afgelopen seizoen. T salaris van benoot is hiermee neem ik aan ook vrijgespeeld.
Voor de selectie van tour verandert er iig niks, want daar stond hij toch niet opgesteld. Kooij naar giro? Of dekker? Of beiden? Of toch laporte met 1 vd jonkies? Was t maar 23 dec...lol.

Niemand erbij blijkbaar, ok. Als t wel zo zou zijn, geen sprinter lijkt me, eerder knecht/sprintaantrekker met ervaring.

kelderfan

Jammer maar niet onbegrijpelijk. Ik hoop dat Dylan er weer bovenop komt bij zijn nieuwe ploeg met Jansen als lead-out.
Ik verwacht Tim bij de nieuwe selectie, want dan hoeven zij niet te zoeken.

Daniel17

Het was de enige logische keus, ik had het al een paar maanden eerder verwacht, niet zo laat in de transferperiode.

En qua verlies van Nederlands karakter valt het wel mee, uiteindelijk heeft Groenewegen ook niet meer de populariteit van enkele jaren geleden. En Jumbo Visma heeft 2 jonge Nederlandse sprinters om het op te vangen, die nu niet meer in de weg worden gezeten door Dylan.

AWestie

Dylan komt niet in een gespreid sprintbedje terecht. Wel met zijn geschiedenis waarschijnlijk het beste om iets nieuws te zoeken. Tom vond juist zichzelf weer terug bij TJV.

Sies

Wie gaat er nu meer echte sprintkansen krijgen denken jullie? Dekker of Kooij?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk Kooij, dat is toch meer de pure sprinter. Dekker is meer een goede afmaker na een zware koers met een uitgedund peloton

kelderfan

Ja, Dekker heeft 't nadeel, dat 't heuvelwerk hem niet zo ligt en juist Kooij (de pure sprinter) komt de heuvels goed over.
Ik gok op die Lou van Belle, als 2e. sprinter bij deze ploeg; alhoewel hij nog te jong om de overstap te maken.
Als tussentijdse oplossing zou ik die Jempy Drucker voor 1 jaar vastleggen. Die kan goed Laporte steunen in zijn wedstrijden. Want iemand riep Le Samyn om toe te voegen aan 't programma en dat biedt mogelijkheden voor Dekker met Van Emden en Drucker.

tdola

Van belle is geen sprinter.
En een dekker in vorm komt beter de heuvel over dan kooij.

Je slaat de plank beetje mis in deze kelderfan.

Barttej

Zit ook ruim twee jaar tussen Kooij en Dekker, maar op de langere termijn denk ik dat Kooij een completere renner gaat worden dan Dekker.

1 2 ... 16 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.