Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 17 ... 349 350
kelderfan

'@tdola
Ik sla de plank mis.😉
Kun jij dan aangeven/onderbouwen, waar Dekker de heuvels beter verteerd. Hij heeft zich alleen laten zien in die zandbak met bijna allemaal vlakke parcoursen. In 't NK een DNF, terwijl Kooij daar goed mee kon komen en hij heeft zich in o.a. de Cro race wel degelijk laten zien.
En die Lou van Belle is nog erg jong, maar laat zich in sprints niet onbetuigd.

kelderfan

Wout doet 't weer met zijn 2e. zege in de cross van Essen. Op naar Italie voor een rit in de sneeuw.✌

S. Morgenstern

Wat was de rolverdeling in Polen? Als tussentijdse oplossing wel een aardige optie om de vraag voor nu te beantwoorden

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Bij de uitslagen in Polen kwam de jongste beter voor de dag. Dekker 5e en 7e. en Kooij 2e. en 7e.
Hij ging nog even door in Piemonte met een 3e. stek. Ook in de WC kwam hij als 3e. over de streep.
Die Olav is met zijn 20 lentes een stunk verder dan Dekker. Dekker is nu ook met 't voorjaarsteam op stap geweest om de E3 en RVV te verkennen. Die mag zich tonen in die wedstrijden in dienst van Benoot, Laporte en Van Aert.
Ik denk dat hij in dat werk kan groeien, gezien zijn goede rijden destrijds in de Le Samyn.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat waren toch niet dezelfde etappes... kijk eens naar de profielen waar Dekker zijn uitslagen reed.

Murcia

'@Morgenstern
Ik denk dat kelderfan die taakverdeling in Polen wel weet maar bewust negeert, ik begrijp zijn kleineren van Dekker niet zo goed maar ieder zijn meug. De vraag die bij mij speelt is : Waarom zou je in hemelsnaam Drucker aan de ploeg toevoegen? Dat vind ik zo random dat ik dan Pozzovivo wil nomineren als extra klimknecht.

tdola

https://m.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20210910_34175791?utm_source=google&utm_medium=organic

Hier zegt loe zelf allrounder klimmen, tijdrijden en Vlaamse.

En dekker idd de zwaardere profielen in Polen, kooij de vlakkere.
Maar als je wilt trollen/je zin wil bewijzen met kul argumenten, vooral doen kelderfan.

Dat kooij misschien een groter talent zal blijken ontken ik niet.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kooij is overduidelijk het grotere talent, maar Dekker inderdaad de renner die je op dit moment eerder op een lastigere dag uit zult spelen, om op vlakkere dagen voor Kooij aan te trekken.

Anas

Morgen start stage van het team. Ik kijk uit naar foto's en de eerste informatie.

Rawolf

Kooij en Dekker zullen beide hun kansen krijgen. Bij Kooij is het nog maar zeer de vraag welke focus hij kiest. Hij kan ook meer gaan focussen op de klassiekers ipv sprinten.

kelderfan

Dekker is mee geweest op de verkenning van de RVV en E3; daaruit mag je toch concluderen, dat is ingedeeld bij de klassiekerploeg. Wout gaf aan om ook een band te smeden met de nieuwe jongens.
Ook gaf Merijn Zeeman aan, dat het gat wat Dylan achterlaat, intern zou worden opgelost met o.a. Kooij en Dekker.
De Vlaamse klassiekerploeg wordt derhalve in wisselende samenstelling gevormd door Van Aert, Benoot, Laporte, Teunissen, Van Hooydonck, Eenkhoorn, Van Der Sande, Roosen en Dekker.
Dus Kooij krijgt derhalve de gebroeders Van Dijke, Hessmann, Affini, Van Emden en Vader? met zich mee.
==
Wat betreft de damesploeg. Marianne heeft door kettingproblemen te veel moeten achtervolgen {Van Empel}, die optimaal profiteerde van een val van Marianne vlak voor de finish.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tdola
Trol jij lekker door joh. Lou is van welk bouwjaar en die moet nu al weten, dat hij een klimmer/tijdrijder is.
Hij wint zijn ritjes tot nu toe in een sprint. Hij is net als bijv. Mike Teunissen sterk en snel. Dat heb ik bij Dekker kennelijk gemist.

kelderfan

Die Wout Van Aert doet 't weer met zijn derde zege in de sneeuw. Hij en Max maken deze grauwe dag weer goed.

Murcia

'@tdola is natuurlijk niet aan het trollen en voor iemand die zelf snel op de kast zit als hij van troll posts wordt beticht vind ik het niet zo netjes van kelderfan om dan anderen hiervoor uit te maken. Tdola citeert de renner zelf uit een interview met een krant waarin hij zichzelf een allrounder noemt. Ga je dan werkelijk als user hier beweren het beter te weten dan de renner zelf? En tenslotte weer die sneer naar Dekker die nergens voor nodig is zeker niet met Mike als argument want hoe snel en sterk was die dan de afgelopen twee seizoenen? Volgens de kelderfan doctrine hadden ze allang afscheid moeten nemen van Teunissen, want twee jaar lang niks gewonnen ondanks die sprint kwaliteiten.

Vandaag weer genoten van Wout maar meer nog van Marianne, ze wint niet maar die gedrevenheid gekoppeld aan klasse maakt haar van wereldklasse.

kelderfan

'@Murcia
Mike heeft de nodige pech gehad. Dat heb jij toch ook wel meegekregen. Dus waarom is dat mijn doctrine? Mike heeft een sprint gewonnen in de TdF tegen wereldtoppers. Want welke wereldtoppers reden er in Polen.
Dekker krijgt nu zijn kans in de Wout Van Aert-trein toch of beter gezegd de Red-Bull Express met vleugeltjes.
Dus de ploeg ziet 't niet goed!

S. Morgenstern

Dekker zat afgelopen seizoen ook in de Vlaamse kern en werd daarnaast in andere koersen ook uitgespeeld als speerpunt in de sprint. Volgend seizoen zal zijn positie in die Vlaamse kern niet vooruit zijn gegaan, met alle aankopen van dit jaar, terwijl zijn positie voor het sprinten met het vertrek van Groenewegen en de komst van Laporte ongeveer hetzelfde zal zijn.

Hoe dan ook een beetje vreemd om een trainingsrit in december met een groep van tien renners aan te grijpen om te doen alsof de ploeg hem niet meer echt als sprinter ziet.

Yeez

Morgen start het 1e trainingskamp van Jumbo-Visma rondom Girona. Er zijn 22 renners aanwezig. Afwezig zijn:

- Harper en Dennis (in Australië)
- M. van Dijke en Hessmann (trainingskamp academy Oslo)
- Gesink (corona zoon)
- Kuss (sluit iets later aan na vakantie/stage Colombia)

En natuurlijk Groenewegen die niet meer bij de ploeg zit…

tdola

Oh oh kelderfan.

Van belle 2 overwinningen dit jaar, eentje bleef hij groepje voor en 1 was hij de snelste van groep van 4...

Knap weer van van aert.

AWestie

Even een paar statistiekjes van de poll vorige week: ​
MONUMENTEN: Hier wordt vooral gegokt op RvV (58%) en P-R (56%), 9,4 % denkt dat er geen monument wordt gewonnen.
GROTE RONDES: De Tour wordt komend jaar gewonnen zegt 62%, 28% zegt de Vuelta en 15% de Giro. 15% denkt geen grote rondes winnen dit jaar. Zoals jullie zien is er dus overlap, want selectievragen.

Aangezien Dylan weg is, staat Tom nog fierder bovenaan als de Nederlander met de meeste verwachtingen, daarna staan Sam Oomen en Mike Teunissen op gelijkspel. Van de jongere garde staan Mick & Olav gelijk met nog net op het podium Gijs Leemreize.

Bijna 44 procent verwacht vooral kunstjes van aankoop Laporte, met op 30% Dennis en op 15% Benoot. Eervolle vermelding van Vader op 10%.

23 mensen zeggen dat Wout hoger eindigt dan Primoz op de UCI ranking, en 30 zeggen de Sloveen.

Dat in een notendop, misschien kom ik later wel met nog een paar mooie quotes.

kelderfan

'@tdola
Dekker heeft 't puntenklassement gewonnen in de UAE-Tour, maar verder geen zeges afgelopen seizoen.
Dat is toch een feit.
@S.Morgenstern
Waarom is dat vreemd dan. Bovendien tel ik 9 renners plus Grischa Niermann. En wat Wout zegt is ook onzin.
Dit seizoen liepen de sprinters elkaar in de weg. Hoe denk jij, dat de rolverdeling wordt met snelle man Laporte erbij.

kelderfan

Quote: CN; "Roglic says Jumbo-Visma need to 'think carefully' about balancing his and Van Aert's Tour de France ambitions."
Dat wordt zeker een puzzel om een evenwichtige groep samen te stellen, want 't moet nu toch een keer raak zijn in de TdF.

Murcia

Die puzzel lijkt mij wel mee te vallen zeker gezien de evenwichtige samenstelling van de ploeg in de afgelopen twee edities van de Tour. 4 man kun je al blind noteren met Primoz, Wout, Jonas en Rohan. Daarnaast lijkt mij Kuss een 90% kans te maken op selectie en dan komt het volgens mij aan op een man voor de eerste uren en het ondankbare werk daar, ik zeg Van Hooydonck. Blijven er twee plekken over, ik zou voor Wout Teunissen mee nemen als diens piloot voor het sprintwerk en Tiesj is natuurlijk de ultieme allrounder maar voor de komende Tour gaat mijn voorkeur uit naar Laporte.

Turtlehead

'@Murcia: of Benoot én Laporte, en dan Teunissen thuis laten. Dat scheelt weer een Nederlander :(

Murcia

'@Turtlehead
Dat blijft natuurlijk een tricky punt voor de vlaggetjes brigade maar één van de onvermijdelijke gevolgen van het aan de absolute top staan is dat de beste mensen meegaan. Ik zou het erg jammer vinden als er geen enkel lid van Oranje meedoet maar de realiteit is dat je van de huidige groep alleen een Tom in topvorm een plek zou geven. De rest zit niet aan het niveau van hun buitenlandse concurrenten binnen het team al wil ik de uitmuntende Bouwman als klimknecht in de Giro zeker niet uitvlakken. Sam is daarentegen nog best wel ver verwijderd van een rol zoals Kuss die bv heeft en op het vlakke is Nathan in mijn ogen Timo en Pascal voorbij aan het gaan en hard ook. Gesink is een veteraan die zijn werk nog altijd kan doen maar Dennis is beter en dat geldt wel voor meer aankopen vs Nederlandse coureurs.

AWestie

Ik snap ook niet dat de vlaggetjesbrigade niet simpelweg kijkt naar het wielerpeloton en ziet dat of Nederlandse renners bewust een keer hun vleugels spreiden of dat er verder ook gewoon niet echt toppers zijn zonder vet contract. Zei Plugge dit jaar ook nog geloof ik: in de categorie 25-30 jaar is de spoeling dun of niet op niveau. Ik ben blij dat TJV juist veel aandacht schenkt aan de categorie 25- en hopelijk komt dat over een paar jaar tot uiting.

Daarnaast is het wielrennen ook wel een bijzondere teamsport. Ik ga nog steeds juichen bij winst van Groenewegen, ook wanneer hij wint tegen Laporte, Kooij, Van Aert of wie dan ook in geelzwart. Het truitje is minder belangrijk dan de naam.

1 2 ... 17 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.