Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 18 ... 349 350
kelderfan

'@Murcia
Ik denk, dat Kruijswijk ook een 85% kans heeft om erbij te zijn in de TdF, want die kan 2 GT's aan en als Tom er voor gaat om zelf nr.1 te zijn in een GT, verwacht ik hem in de Giro of toch de Vuelta.
In de Giro kan hij met Bouwman, Foss, Oomen en misschien ook Harper ver komen. In de Vuelta kan hij beschikken over Hofstede, Gesink/Dennis, Kuss en Sam Oomen.
De TdF wordt dan evenwichtig van samenstelling Roglic met Benoot, Dennis, Kruijswijk, Kuss, Laporte/Teunissen, Van Aert en Van Hooydonck.

Murcia

'@kelderfan
Ben je Jonas niet vergeten in de Tourploeg? Die lijkt mij een zekerheidje en met hem aan boord wordt een meegaan van Steven al een stuk minder makkelijk. Hij is dan geen kopman of zelfs maar schaduwkopman meer en als knecht in de bergen heeft Roglic meer aan Kuss en een Dennis in mijn ogen. Mocht Benoot meegaan kan die hetzelfde doen als Steven in een trein bergop.

kelderfan

Ja hebt helemaal gelijk. Jonas hoort zeker in de TdF-ploeg. Ja dan vrees ik ook voor Kruijswijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Roglic zegt natuurlijk ook wel wat meer in dat interview met Het laatste nieuws waarnaar CN refereert. Hij denkt er een manier gevonden moet worden waarbij Wout hem kan helpen aan extra tijd op zijn concurrenten terwijl hij Wout kan helpen aan etappezeges. Ze hebben de kwaliteit in de ploeg om tot een goed plan te komen denk ik. Het zal zeker geen makkelijke opgave zijn maar onmogelijk is het ook weer niet.

Laatst gewijzigd
Leendert82

Quote van Ide Schelling " had inderdaad interesse, maar ik heb nooit een gesprek met ze gehad." in Wieler Revue.
Zo best een mooie renner om erbij te halen voor de waalse klasiekers, maar lijkt mij meer een vrijbuiter (zoals Taco dat ook is) en past dan niet echt in het plaatje Van Jumbo-Visma.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

in een ander interview had hij weer gezegd zich niet zien passen bij JV... maar nee denk dat je bijna weer hetzelfde krijgt met hem zoals nu met Taco en Tolhoek.... zijn toch meer aanvallend ingestelde renners. edit: en wat hij dus ook zelf aangeeft in dat interview

Laatst gewijzigd
Rawolf

https://twitter.com/bsirnik/status/1448374545715539968?s=20

Gaat nu veel over Roglic geel, van Aert groen, hoe combineer je dat?

Ik stem voor plan C, als van Aert het echt wil en gewicht verliest (topsnelheid gaat er ook door achteruit). Dan kan van Aert de Tour winnen of toch zeker meedingen om geel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Maar dat zal sowieso niet voor komend jaar zijn mede omdat hij nog andere doelen heeft, dus plan C kan voorlopig de ijskast in en dan is nog maar de vraag of die er ooit uitkomt.

Beer

Benoot lijkt me ook wel een interessante man om er in de Tour bij te hebben voor de kassei-rit. Benoot kan op Roglic passen, zodat van Aert vrij baan krijgt om voor de rit te knokken.

Dave87

1. Primoz Roglic (SLO)
2. Jonas Vingegaard (DEN)
3. Tom Dumoulin (NED)
4. Steven Kruijswijk (NED)
5. Rohan Dennis (AUS)
6. Wout Van Aert (BEL)
7. Mike Teunissen (NED)
8. Tiesj Benoot (BEL)

Niks meer aan doen 💪🏻😉

Murcia

Ik denk niet dat Roglic een speciale oppasser nodig heeft voor Roubaix, hij is een tijdrijder en die kunnen bijna altijd goed uit de voeten over de kasseien. Zijn problemen zitten veel vaker in het dringen van een peloton tijdens sprintetappes en onoplettendheid als de spanning er voor hem af is zoals P-N of de val tijdens de Dauphine in 2020 (plaspauze) Maar de perfecte begeleider voor hem zou dan juist niet Benoot zijn maar Laporte die een veel betere kasseienvreter is dan Tiesj wiens optredens in Roubaix altijd teleurstellend zijn geweest. Ook van Hooydonck zal zich daar van voren kunnen handhaven net als een Mike overigens. Genoeg Roubaix expertise om niet teveel in te zitten over die etappe.

Beer

Ik ben er van overtuigd dat Roglic wel wat begeleiding kan gebruiken in die rit. Hij heeft er immers al heel wat crashes opzitten in het stressy geharrewar. Laporte en Van Hooydonck zij daar ook voor geschikt, daar ben ik het mee eens. Ik zou Benoot echter niet afserveren omdat het geen pure Roubaix-man is. 50 km kasseien is misschien wat veel voor hem, zo'n 15 km als in die Tourrit moet hem prima liggen en het is een man met voldoende fond om in de tussenstukken gaten te dichten.

Murcia

Klopt, maar de crux bij die kasseienstroken is de aanloop, je moet de kopman van voren afleveren als ploeg en daarna moet hij het op de stroken zelf doen. In tegenstelling tot de sprintetappes wordt het dan meer een ploegentijdrit naar die stroken toe en dat beheerst TJV als geen ander in mijn ogen. Daarnaast is de pech factor (lekke banden) een stuk groter dan die van valpartijen (al speelt het weer daar een woordje mee) en ook dan zie ik liever een Van Hooydonck en Laporte aan zijn zijde, terwijl ik Dennis ook niet uitvlak. Iets zegt mij dat Rohan in de Tour de schaduw van Primoz wordt op meerdere vlakken. Ook Wout zal gewoon zijn werk doen omdat het belang om Roglic voorin te houden tot pak hem beet de laatste drie stroken hem zelf totaal niet schaadt naar mijn mening. Belangrijk wordt in die etappe of TJV een overtal kan realiseren om zodoende de winstkans te maximaliseren en Roglic de tijdwinst op zijn concurrentie. Tiesj is een ultieme allrounder maar de plekjes zijn duur en met name Roglic zal zelf een behoorlijke inspraak hebben in de uiteindelijke acht. Ik heb de stellige overtuiging dat Sepp en Nathan mits fit er gewoon bij zijn in Kopenhagen en dan blijven er nog slechts twee plekken over.

Rawolf

Van Hooydonck in de Tour is van 20% kans naar 2% kans gegaan na komst Benoot.

Van Hooydonck is een hartstikke leuke en sterke renner maar Benoot is zegmaar 3 klasses beter

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Rawolf
Dat denk ik dus niet, je hebt verschillende rollen in een team en ik zie Benoot niet op kop van het peloton in de eerste uren net als een Dennis of zelfs Mike. In de huidige ploeg zie ik niemand beter dan Nathan voor die rol. Daar komt nog bij dat hij een excellente knecht voor de kasseien is en een pure tempobeul. Die kwaliteiten brengen hem een plekje denk ik maar zoals altijd is het afwachten. Niet zo lang natuurlijk omdat TJV vrij snel is met de acht te bekendmaken.

Beer

Ik gooi er ook eens een Tour-team tegenaan:

1. Roglic
2. Vingegaard
3. van Aert
4. Kuss
5. Dennis
6. Benoot
7. Laporte
8. Van Hooydonck

Voor mij scheelt er maar 1 ding met dit team en dat is de Nederlandse inbreng.

Rawolf

Wat ik de beste 8 vind voor geel:

Rogla, Van Aert, Vingegaard, Benoot, Dennis, Laporte, Kuss, Dumoulin.

Een van Hooydonck mis je absoluut niet, Dennis, Benoot, Laporte en in bergetappes ook van Aert heb je meer dan voldoende motoren om het vuile werk op te knappen.

Benoot ook niet te beroerd de eerste uren op kop te rijden in een Tour, je kan veel over m zeggen maar grootheidswaanzin staat daar niet bij.

Bovendien, een Tour/grote ronde is onvoorspelbaar. Van Hooydonck prefereren met als reden 'rol' boven een veel betere optie is naïef. Wat als Dennis pleurt? Wie neemt dan het middengebergte voor zijn rekening als VHooydonck uitgeknepen is... In een Tourselectie moet je zoveel mogelijk kwaliteit stoppen.

De 8 die ik noem weet niet of die allemaal naar de Tour gaan, zou leuk zijn maar je zit ook met de Giro natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Beer
Is een ploeg waar ik mij wel in kan vinden tenzij men besluit om Wout met Mike of een Tosh een persoonlijke adjudant voor de massaspurts mee te geven maar ik denk dat ze dat niet gaan doen. Over de nederlandse inbreng kan je kort zijn, alleen een topfitte Dumoulin kun je meteen opstellen maar voor de rest leggen ze het af tegen hun buitenlandse concurrenten al moet ik zeggen dat Bouwman een geweldige knecht was in de Giro en meer dan degelijk in de Vuelta. De aanvulling van Oranje talent moet van onderop komen en de eerste blik op bv een Van Dijke is een aangename. Oomen moet een stap gaan zetten en iemand als Gesink maar ook een Kruijswijk gaan de jaren voelen. Hopelijk krijgen we met Kooij, Pluimers, Leemreize, Mick en Tim en een van Belle weer die noodzakelijke verversing.

Laatst gewijzigd
tdola

Zeker of bijna zeker tour:
Roglic, vingegaard, van aert, Dennis (bij ok vorm)

Andere kanshebbers bergrol:
Kuss, dumoulin, kruijswijk, benoot (of die meer allrounder?), gesink (ook beetje allrounder inmiddels)

Vlakke/sprint/allround kanshebbers:
Laporte, teunissen, van hooijdonk

Zo lijkt t me op dit moment. Van de laatste 8 namen moet dus de helft afvallen (2 wrs wel stand by als reserve).
Benoot moet nog maar bewijzen weer goede vorm, wil dumoulin naar de tour als knecht/schaduwkopman of waar ligt zijn doel in gc?
Kruijswijk wat mij betreft wel bewezen dat hij als knecht mee zou kunnen. Gesink lijkt me geen 1e keus.
Wie gaan speerpunten in giro en vuelta zijn, enz enz. Keuzes keuzes.

Wat betreft controles in vlakke etappes wrs iets minder zorgen, daar gaan teams cavendish/jakobsen, ewan, groenewegen wrs wel voor zorgen. Evt hulp van teams bora, groupama en dsm. Door laten gaan groenewegen wrs 1 team erbij vol voor sprint.

Yeez

Ik ga mee met de ploeg van @rawolf

Chasse_patate

Ik zou zeggen:

1. Roglic
2. Vingegaard
3. van Aert
4. Dumoulin
5. Kuss
6. Teunissen
7. Benoot
8. Laporte

Dan heb je Roglic als kopman met Jonas als schaduwkopman. Dumoulin en Kuss voor in het hooggebergte en Benoot in de rol van Gesink in het middengebergte.

Dan heb ja van Aert voor de groene trui met Laporte en Teunissen als aantrekkers. Waarbij Laporte en Teunissen ook nog op kop van het peleton zouden kunnen rijden.

Anas

Dumoulin wil geen knecht zijn. Voor hem is de optie simpel of Jumbo geeft hem de kop van de Giro of de Vuelta, of hij aanvaardt een rol van fantoomleider achter Primoz die hiërarchisch boven staat en zijn kansen op de Tour heeft.

Quesada Quesada

https://tourdownunder.com.au/blog-articles/world-tour-champions-to-race-in-the-santos-festival-of-cycling

Dennis en Harper lijken deel te gaan nemen aan het Santos festival 21-29 januari.

TJV94

Wat me opvalt is dat er zo weinig rekening wordt gehouden met het op elkaar ingespeeld zijn.
Mocht je zowel Benoot als Dennis als Laporte meenemen dan is bijna je halve team nieuw.

Volgens mij is elkaar kennen en elkaar vertrouwen erg belangrijk hierin en wordt dit nogal onderschat. Daarom:
1. Roglic
2. Vingegaard
3. van Aert
4. Dumoulin
5. Kuss
6. Teunissen
7. Dennis
8. Van Hooydonck / Gesink (lastig deze...)

Laat Benoot vooral zich maar even bewijzen in de voorjaarsklassiekers en/of als kopman in de kleine etappekoersen.

AWestie

Waar heeft Tom al duidelijk gemaakt geen knecht te willen zijn? Ik heb eerder het tegenovergestelde onthouden (plus de ambitie om gedeeld kopman te zijn in koersen) @AnasAbbassi

@Quesada Leuk! Wel interessant: Dennis fietst in z'n up (officieel) en Harper doet mee met zijn lokale club.

1 2 ... 18 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.