Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 19 ... 349 350
Yeez

Mijn gok is dat Dennis en Harper ook nog het nk rijden, om daarna naar hier te trekken en de uae tour als eerste koers rijden

Quesada Quesada

De Australische NK's zijn 12-16 januari, dus vóór het Santos festival. https://www.roadnationals.org.au/

Beer

Als Roglic & Vingegaard meegaan, valt Dumoulin af. Het is geen knecht, hij wil niet knechten en of er veel vertrouwen in hem is vanuit Roglic betwijfel ik ook, gezien zijn rol in de Tour '20 toen hij (dan wel) begon te knechten waar het niet hoefde.

Anas

https://www.google.com/amp/s/www.cyclingweekly.com/amp/news/tom-dumoulin-doesnt-rule-out-grand-tour-return-in-2022
@AWestie het artikel verscheen een maand geleden. Hij maakt duidelijk dat hij geen knecht wil zijn

Witte Trui

Moeilijk hoor, om nu al een voorspelling te doen qua Tour- ploeg. Waar moet je rekening mee houden?
a) grootste doel = Geel (= vraag: wat heeft Roglic nodig)
b) serieus doel = Groen (= vraag: wat kun je gezien 'a' meegeven aan van Aert)
c) schaduwkopman meenemen (+ die rol toebedelen, want dan in eerste week/weken niet inzetten als knecht en wél beschermen)
d) welke tactiek om de Tour te winnen: dus waar kun je verschil maken en welke renners zet je in (vlakke, kasseien, bergen)
e) t.o.v. welke concurrentie moet je dat verschil maken: Pogacar (dus overtal in bergen of truc op de kasseien), de Ineos- trein (dus niet de mindere zijn als ploeg in het hooggebergte)

Zo benaderend, zou ik voor Geel een ploeg willen met een kwalitatief overtal in het hooggebergte (dus niet een treintje op de limiet, maar 2 á 3 renners die overschot hebben (en hoog in het klassement kúnnen staan). Dus Roglic, Vingegaard en Kruijswijk of Dumoulin. Daarnaast 2 renners die tot die situatie kunnen leiden (schifting voeren): Dennis sowieso en Gesink of Kuss. Dan zit je op 5 renners. Van Aert kan ook een schifting voeren, maar dat is wellicht niet direct verenigbaar met Groen.

Voor het vlakke moet je ook iets kunnen proberen (naast de kasseien). Dumoulin is daarom een meerwaarde t.o.v. Kruijswijk, Gesink t.o.v. Kuss. (Mocht Benoot beter bergop zijn dan Gesink, is die een alternatief). Teunissen daarvoor sowieso meenemen, temeer hij ook de beste man is om Van Aert in Groen te ondersteunen.

Dus al genoteerd:
(1) Roglic, (2) Vingegaard, (3) Dumoulin, (4) Dennis, (5) Van Aert, (6) Teunissen, (7) Gesink en (8) Affini.

Dan moet daar nog een werker bij, die zowel voor Van Aert (in de basis), als voor Roglic (voor 'snode plannetjes' op het vlakke / over de kasseien) een meerwaarde kan zijn. Ik vind van Hooydonck geschikt, maar kan Laporte nog moeilijk inschatten. Wie van hen kan lang op kop sleuren met flinke PK's?

Alternatief is Affini welllicht, die heeft als TGV voor TJV wel een meerwaarde. Die komt het dichtst bij de Tony- rol om met macht de TJV- trein op kop van een op hol geslagen peloton te houden (en daarvoor niet direct Dennis in te zetten). Combi Teunissen - Affini vind ik zelf ook een beter duo om voor Van Aert in te zetten voor de sprints, die vullen elkaar in kwaliteit aan (en dan Gesink in de aanloop in te zetten).

Anas

De Jumbo puzzel is het uitgangspunt van Roglic. Willen ze maar één fantoomleider (Jonas) en helpers of vertrouwen ze ook Tom in de schaduw dus geen montagetrein? Bij deze cursus zou het interessant zijn om 2 extra kaarten te hebben. Vooral omdat Tom en Jonas uitstekende ITT's zijn. In theorie zijn de 3 beste in de bergen Primoz, Poga en Bernal. Jeel veel geluk dat 1 of meerdere veel tijd verspillen of opgeven (ook Primoz). Met 2 kaarten zo krachtig als Jonas en Tom zijn ze bijna zeker dat ze tot het einde minstens één Gc-kandidaat hebben.

AWestie

Daar moet je wel precies zijn: hij wil niet alleen maar knechten. Puur ondersteunend een grote ronde in is dus inderdaad niet aan de orde, maar in dit forum wordt onder ieder beding knechten uitgesloten.

Witte Trui

Heel eerlijk gezegd: wanneer Roglic, Vingegaard en Dumoulin meegaan, zie ik Dumoulin als nummer 2 van de ploeg. Vingegaard zal zich wellicht ook meer kunnen schikken in ondersteunend, ofwel een keertje een poging 'alles of niets' doen in koers.

Rawolf

"Heel eerlijk gezegd: wanneer Roglic, Vingegaard en Dumoulin meegaan, zie ik Dumoulin als nummer 2 van de ploeg."

Ik zie Dumoulin in topvorm toch wel als nummer 1 :)

Vingegaard kan de 'Carapaz-rol' aannemen. De koers vroeg openbreken en Pogacar onder druk zetten.

Yeez

'@rawolf wat gaat roglic dan doen ;)

Witte Trui

'@ Yeez; na contractontbinding vanwege sportief perspectief als nummer 1 van Wanty naar de Tour ;-)

Leendert82

Iemand die tweet van ard bieren gezien over Pozzovivo? Ik denk niet dat die komt. Maar ben wel verbaasd over zijn tweet "wait a min". Mischien als hij goedkoop is en nog een klimmer erbij voor de Giro en andere Italiaanse koersen.
Hij is voor mij betreft overbodig. Maar een goede klimmer is het zeker.

Leendert82

Wat betreft de Tour selectie heb ik het idee dat de meesten niet weten dat Laporte ook een goede tijdrijder is met minder materiaal en minder toegepaste training en voorbereiding kan hij daar nog een stuk in verbeteren. Hij kan dus goed lang op kop van het peleton en voor kopmannen zitten om hun uit de wind te zetten.

Selectie voor mij is
Roglic
Vingegaard
Kruijswijk
Dennis
Benoot (ipv Kuss)
Van Aert
Teunissen
Laporte

Giro
Dumoulin
Kuss (voor klassement door mindere tijdrit km)
Foss
Oomen
Bouwman
Gesink
Affini
Dekker

Kooij laten debuteren in de Vuelta

Yeez

'@leendert die tweet sloeg op Groenewegen. In het artikel stond dat het onmogelijk is een nieuwe ploeg te vinden en net daarvoor kwam het nieuws dat Dylan naar BEX zou gaan.

TJV94

'@Leendert, Benieuwd naar je redenatie omtrent Dekker in de Giro.
Wat verwacht je van hem in dit team?

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik persoonlijk vind het lastig wat de ploeg met Dekker aan moet. Er lijken sterkere jongens voor de klassiekers te zijn en Kooij lijkt intrinsiek sneller in de sprint. Het vertrek van Dylan bied dan wel weer meer kansen…

TJV94

Precies dat. Mocht je hem willen uitspelen als sprinter, dan zou ik eerder voor Kooij kiezen. Voordeel van Dekker is wel dat hij (denk ik, zo goed heb ik er momenteel nog geen kijk op) als sprinter makkelijker zijn weg vindt zonder trein. Wat dat betreft Zou Kooij dan alleen Affini bij zich hebben.
Ik zie in Dekker toch veel meer een klassiekerrenner die snel is aan de meet. Op dat vlak zie ik hem ook echt wel wedstrijden winnen, voor door zijns nelheid.

Yeez

Ben ik met je eens, maar gaat die daarvoor de ruimte krijgen als je daar ook al laporte en v aert hebt zitten die in de klassiekers een goed eindschot hebben? Ik vrees het van Poppel verhaal bij Dekker

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat vrees ik ook voor Dekker. Ik zou Kooi bewaren voor eventueel de Vuelta.

kelderfan

'@Leendert82
Wat betreft Laporte heb je een goed punt, want ook Laporte heeft tijdritbenen.
Dus ik zie de samenstelling van @Murcia als beste optie voor de TdF.

Witte Trui

Ik kan me wel iets voorstellen bij Laporte, maar ben wel benieuwd wat jullie als zijn meerwaarde zien t.o.v. Gesink (bewezen in 3 weekse rondes), Affini (zet die naast Ganna / Berg wanneer de klassementstreinen naar voren komen i.p.v. Laporte) of van Hooydonck. Voor de sprint aantrekken hoeft hij niet mee i.v.m. Teunissen die daarin bewezen goed is.

kelderfan

Laporte gaat mee om Van Aert uit de wind te houden, als 't op sprinten aankomt. Of ja dan toch Teunissen nu Dylan is verkast.
Dennis en Van Hooydonck zijn voor mij de locomotieven. Dennis wordt dan de loco voor de Gornergratbahn.

Leendert82

Het traject dat ze met Dekker hebben gestart is om hem te ontwikkelen als Sprinter (Zeker nu Groenewegen weg is)., Hij heeft in de UAE tour zijn potentie laten zien. Van mij mag hij het deze ronde proberen om een rit te winnen. Ik denk dat Kooij ook een betere sprinter kan worden, maar Dekker heeft het al tegen de absolute wereld top laten zien en Kooij zullen ze rustiger brengen en hem in de Vuelta te laten debuteren. Hij is ook pas net 20 geworden en dus nog erg jong

Laatst gewijzigd
Leendert82

Ik vind dat we Dekker te kort doen. Ik zie hem op dit moment meer als een Degenkolb sprinter die zeker wel massasprint kan winnen (maar gaat idd geen puur sprinter zijn, maar dat is voor een Giro ook niet nodig. Laten we eerst maar weer zien hoe hij zich deze winter verder door groeit en hem de kans geven die hij verdient.

Laatst gewijzigd
Leendert82

Wat denken jullie van Kuss naar de Giro voor klassement en Vuelta als pure knecht.
Giro zal hem moeten liggen (hopen dat het weer niet bizar slecht is, zowel en zijn presentaties zijn wat minder dan kan hij nog steeds knechten voor Dumoulin en Foss

1 2 ... 19 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.