Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 20 ... 349 350
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Leendert82 ik blijf erbij dat TJV geen renners de dubbel Giro-Tour laat rijden... die gaan met een frisse ploeg aan de start staan en niet met iemand die de Giro al in de benen heeft, dat is bij hun ook echt niet nodig. Het zou mij verbazen als ze het wel doen

xistnc

Ik zie het best gebeuren dat er renners de dubbel Giro/Tour gaan doen. Aanleiding 1 kan zijn de Deense Tourstart, die een spagaat oplevert voor Vingegaard. Aanleiding 2 kan zijn om überhaupt één of meer Nederlanders aan de start van de Tour te krijgen. Ik zie diverse Tour-lijstjes voorbij komen zonder Nederlanders en hoewel die regelmatig mede bedoeld zijn om te trollen, zit er ook een kern van waarheid in.

kelderfan

Ha, ha de trolwaarheid is zeker een leuke. Maar ik denk, dat @rahimns goed zit met de stelling, dat er met een frisse ploeg wordt gestart in de TdF. Nu Dylan is vertrokken zie ik Tom Dumoulin met een sterke ondersteuning in de Giro starten.
Derhalve met 4 klimmers en twee tijdrijders. Ik denk dan aan Kruijswijk, Bouwman, Foss, Oomen, Van Emden, Affini en Teunissen/Laporte.

kelderfan

Deze tweet Jasper Stuyven vind ik ook mooi. Quote: "Blij voor jou, minder goed voor mij." Tiesj is een heel solide renner. Ik zie al twee jaar hoe goed dat op WK’s werkt tussen hem en Wout. Dat wordt een heel sterk blok."
Met oog op de klassiekers is dat zeker een feit. Als Tom zich ook een beetje op dat werk wil richten, dan heb je voor de Strade, T/A, E3, RVV en ook AGR zeker een sterk blok.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Was geen tweet maar verder een logische gedachte van Jasper... het gaat een sterk blok worden waar ze tegenop moeten boxen. Nou weet ik niet precies wat je bedoelt met waar Tom zich ook op moet richten, die heeft zijn kwaliteiten voor bepaalde koersen maar die heb je echt niet nodig voor de E3 of de RVV

Leendert82

'@rahim ik heb Kuss dan ook de Tour gehaald ipv Benoot. En gemeld dat Kuss dan de dubbel Giro en Vuelta kan doen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Jij weer en ja hij stuurde een berichtje en tegenwoordig kun je dat een gedachten-wisseling noemen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Leendert82 ik vind het lastig om de lijstjes volledig al in te vullen omdat er veel zal afhangen welke keuzes Tom gaat maken, als die bv besluit naar de Giro te gaan en niet de Tour dan zie ik Kuss wel de Tour rijden. Voor mij staan er maar een 4tal renners echt vast voor de Tour: Roglic, Wout, Vingegaard en Dennis. De rest lijkt me echt gissen en kan het kwartje alle kanten opvallen. Maar volgende week weten we een stuk meer.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan vroeger was dat geen gedachtewisseling ;)

Leendert82

Mij ging het meer om Kuss dan om Dumoulin omdat de keuze van Dumoulin echt moeilijk is nu er zo weinig tijdrit kilometers zit in de Giro. Toch zien velen hem wel de Giro doen ipv de Tour. Zelf zou ik het absoluut niet weten welke keuze hij gaat maken.
Maar door de weinig tijdrit kilometers zou het een perfecte kans zijn voor Kuss om de Giro te doen als kopman.
Hele lijst opnoemen voor grote rondes is gewoon leuk speculeren en te zien hoe iedereen een andere opstelling heeft is leuk om te zien en geeft mooie discussies.

Leendert82

'@xistnc ik denk toch echt dat de ploeg zoiezo 2 Nederlanders naar de Tour wil hebben. Anders wordt de kritiek van de Nederlanders de alleen de Tour volgens (en dat zijn er heel veel) wel groot.
Ik zelf zie Dumoulin of Kruijswijk en Teunissen

kelderfan

'@Leendert82
Het is natuurlijk een goede zaak als er een paar Nederlandse jongens bijzitten. Maar het tegenwoordig toch zo, dat het voor de Nederlandse volgers niets uitmaakt. Want die gaan ook uit hun dak voor Max en die is toch geboren in Belgie.
Maar als je toch Nederlanders wil selecteren, dan komt voor mij Kruijswijk met Teunissen eerder in aanmerking, omdat Kruissie en Teunissen kunnen knechten, als 't nodig is.
Dan kom je op Roglic met Benoot, Dennis, Vingegaard, Van Aert, Laporte, Kruijswijk en Teunissen.
Maar als je naar Roglic luistert, dan wordt 't Kuss ipv Kruijswijk.

AWestie

Ik ben echt blij als er meer duidelijkheid is na de team presentatie want ik kan dat gepuzzel op niks hier elke keer maar moeilijk bijbenen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Leendert82 denk dat het kopmanschap voor Kuss nog te vroeg komt... afgelopen jaar is toch wel gebleken dat het er nu nog niet inzit. Zie eerder dat ze Foss met Kruijswijk uitspelen. Maar nogmaals alles hangt af van de keuzes die gemaakt gaan worden met oa Tom en Steven. En die Nederlanders in de Tourploeg, leuk allemaal maar nu niet de basis waarop je gaat selecteren als je het mij vraagt.

@Awestie goed punt hoor... de kwaliteit bij JV is zo hoog dat je wel 3 tourploegen kan verzinnen, die dan niet eens voor elkaar onder hoeven te doen.

Anas

Ik denk dat Tom de leider wil zijn, het hangt er allemaal van af of hij achter Primoz accepteert tidens de TDF of op de giro / Vuelta
Ondervragen:
Met het vertrek van Dylan en de interesse van GreenEdge voor Tom. Denk je jullie dat Jumbo de "goede" Nederlanders heeft behouden?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tom heeft juist aangegeven toch dat hij niet alleen de leider wil zijn... dat was 1 van zijn belangrijkste argumenten om weg te gaan bij Sunweb/DSM, dus waarom zou hij dat nu opeens willen. Of Tom naar Greenedge gaat is nog afwachten en er is genoeg Nederlands talent bij de ploeg over, daar gaan we echt nog wel van kunnen genieten.

kelderfan

Is Tom dan onderweg naar de uitgang?

Yeez

Mooie cliffhanger voor volgend jaar

Leendert82

'@Awestie, mischien een goed idee om een aparte Jumbo Visma grote ronde / Tour topic aan te maken. Want ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit interessant vindt.
Het is ook echt komkommer tijd en wachten op de team presentatie. Ik ben benieuwd of ze de hele selectie van de Tour en de Giro weer bekend gaan maken.

Quesada Quesada

https://u23cyclingzone.wordpress.com/2021/12/16/get-to-know-johannes-staune-mittet/

lo squalo dello Stretto

Gaat Dumoulin ook weg volgens jullie? Dan blijft er nog weinig Nederlands over van het team.

Cycling

'@lo squalo della Stretto Veel Nederlandse renners moeten zich de komend jaar bewijzen bij JV. Als ze dit niet doen, is de kans aanwezig dat het aantal Nederlanders afneemt. Dumoulin is daar gewoon 1 van. Dit geldt voor elke topploeg. Volgend jaar versterkt in ieder geval Tim van Dijke al de World Tour. Welke andere Nederlanders gaan verlengen dan wel doorschuiven vanuit Development Team is echt een vraagteken. Ik acht de kans groot dat in 2023 het aantal Nederlanders bij JV kleiner wordt omdat vooral Nederlanders in 2022 einde contract zijn

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@lo squalo della Stretto eind september ging het verhaal dat Dumoulin naar BikeExchange zou gaan, dat bleek voor komend jaar dus een onzin verhaal. Wel heeft BikeExchange aangegeven interesse te hebben in Tom zoals ze naar meer renners kijken met een aflopend contract. Dus het is gewoon afwachten wat Tom besluit voor 2023. Op dit moment speelt het in ieder geval niet.

Leendert82

Johannes lijkt me een slimmer jonge man.. Nu al slimmer dat Evenepoel 😏
Ookal gaat hij werken aan zijn tijdrit ziet hij nu al zin zwakte punt (races afmaken in sprints en explosiever worden) en gaat daar mee aan de slag.

"I’s day finishes are my weakness, with explosivity and sprinting. You know how cycling is developing in recent years. You can’t just have a big engine. The pros are not like the juniors, where you can win by minutes. You need to be fast to finish races, it’s not uncommon to see sprints between a few GC guys even.”

kelderfan

'@harryjohan71
Hierboven staat een link naar Staune-Mittet en op de vorige blz. heb ik een discussie gevoerd over Lou van Belle. De 1e. lijkt snel de aansluiting te maken, terwijl die Per Strand Hagenes nog een grotere potentie heeft om door te stoten naar de hoofdmacht. Lou van Belle zie ik er ook snel bijkomen.
@rahimns
Ik hoop, dat Tom Dumoulin geen gehoor geeft aan de geruchten en dat zijn bijtekenen geen problemen oplevert.

1 2 ... 20 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.