Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 160 ... 349 350
Yeez

Doe maar een nieuwe pagina

S. Morgenstern

Hadden ze meer renners gehad voor Luik als ze Tour of the Alps wel hadden gereden? Die gedachtegang kan ik niet volgen, kun je hem uitleggen?

Turtlehead

Dat klinkt zeer onlogisch. De enige manier om meer wedstrijden te kunnen deelnemen, is minder en kortere hoogtestages en trainingskampen. Maar dat is een gepasseerd station anno 2022.

madeinstars

Dan hadden ze na Tour of the Alps nog LBL kunnen rijden natuurlijk. Dat ze dan volledig afgepierd aan de start van de Giro moeten verschijnen, laten we dan ff buiten beschouwing.

S. Morgenstern

Ja, dan had de combinatie hoogtestage - Luik - Giro een beter in te plannen optie geweest.

Cen Morawec

talloze goede voorbeelden zijn van hoe een hoogtestage werkt voor Dumoulin

@AWestie

Ik volg Dumoulin sinds 2019 en in deze tijd was hij nooit erg goed naar de hoogtestage. Zijn beste resultaat was Tour 2020 (7 plaats). Maar in die tijd waren er geen hoogtestages vanwege Corona.

S. Morgenstern

Jawel hoor, twee zelfs in de zomer richting die Tour. Richting de olympische spelen van vorig jaar ging hij ook op hoogte.

Laatst gewijzigd
Quesada Quesada

Aardige selectie voor Fleche gezien de beschikbare renners. Benoot voor vluchtmogelijkheden in de (pre)finale. De rest van het team, maar vooral Gesink waarschijnlijk, die Vingegaard goed moeten afzetten voor de laatste keer Mur de Huy.
Top 5 plek zou een mooi resultaat zijn.

Yeez

De ploeg rijdt trouwens geen Frankfurt op 1 mei. Nieuwe wt koers, dus geen consequenties. Er rijden namelijk maar 11 vd 18 wt ploegen. Wt koers, dus er mogen geen renners vd academy starten, dan wordt het lastig 7 renners voor die koers te vinden, behalve mick v dijke en kooij. Derest gaat naar de giro, doet romandie of heeft er net een voorjaar opzitten. Tim v Dijke rijdt dan bretagne met de academy

Waalse pijl
Luik
Romandie
Giro
Hongarije
Veenendaal
Noorwegen

Is het programma tot 1 juni

Laatst gewijzigd
kelderfan

quote:
"Hadden ze meer renners gehad voor Luik als ze Tour of the Alps wel hadden gereden? Die gedachtegang kan ik niet volgen, kun je hem uitleggen?"
Nee waarschijnlijk nog minder; maar kun jij nu uitleggen waarom JV maar met 3/5 man naar de LBL (een monument) gaat afreizen. Ik kom tot nu toe tot Vingegaard, Benoot en Van Aert, Of worden er nog renners ingevlogen vanuit Tenerife.

Yeez

'@kelderfan
V aert
Benoot
Vingegaard
Kuss
Oomen
Roosen
Van Emden

Oomen komt dus terug van hoogtestage.

Roosen en Kuss zouden volgens de voorlopige startlijsten van lbl en romandie de dubbel doen

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Maar is dat wel een goede zaak dat Kuss en Roosen de LBL + Romandie gaan doen, want iemand riep afgepeigerd.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wat was dan het goede punt met de Tour of the Alps, wat ook tot uiting kwam in de schaarste aan renners voor Luik? Begrijp je punt nog steeds niet, behalve dat je blijkbaar paniekerig wil doen over de voorlopige startlijst van Luik, maar waarom je dat koppelt aan de wens van Fanny rond de Tour of the Alps blijft me een raadsel.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roosen en Kuss rijden geen Giro, dus die hebben na Romandië een rustpauze in hun seizoen.

AWestie

Jos zit altijd wel rond dit aantal racedagen voordat de Giro begint

kelderfan

Quote: "Wat was dan het goede punt met de Tour of the Alps."
Het goede punt is dat die koers een goede voorbereiding is voor de Giro. Ineos die ook altijd op hoogte zit neemt deze koers steevast op in hun programma en nu doet Bahrain ook leuk mee.

AWestie

Ja, het kan een goede voorbereidingskoers zijn en het is ook een leuk weekje vertier. Als het de ideale voorbereidingskoers was geweest zat de hele WT er en dat is niet het geval.

S. Morgenstern

Oké, maar de discussie of Tour of the Alps de perfecte voorbereiding is op de Giro heeft dus niets te maken met de toevoeging dat je door die hoogtestages te weinig renners zou hebben voor Luik.

Cen Morawec

Als het de ideale voorbereidingskoers was geweest zat de hele WT er en dat is niet het geval.

@Awestie

Naast 4 lokaale italiaanse of oostenrijkse ploegen zijn er10 WT ploegen daar net zo als Algarve - dus duidelijk en groot deel van World Tour.

kelderfan

Wat betreft 't laatste. Kuss en Roosen gaan de LBL combineren met Romandie en dat is toch niet gebruikelijk. Lijkt mij meer een noodgreep want ook Oomen komt eerder van de hoogtestage terug. Dat verklaart voor mij toch wel e.e.a.

Sjonge Jonge

Maar wat verklaart het dan precies, want "e.e.a" is wel erg vaag.

Verklaart het:
- dat er 'te veel' geblesseerden / zieken zijn?
- dat de selectie te smal is?
- dat er nog meer koersen (zoals tour of the Alps) op het programma moeten komen? (Zou raar zijn, maar verbaas me nergens meer over)

En als de verklaring dan bekend is, wat zou volgens jou dan de oplossing zijn van het 'probleem', Kelderfan?

Murcia

De combinatie van LBL + Romandie lijkt op basis van de startlijsten echt niet zo zeldzaam te zijn als een volledig dodo skelet. Renners als een Konrad, Brambilla en Hirschi bv doen het ook.

AWestie

'@Cen Zeker, ik ontken ook niet dat het een goeie voorbereidingskoers is. Je ziet veel, zo niet meer AK-renners na Catalonië op hoogte gaan voor de Giro. Oftewel, de Alpentour is agenda-technisch dus ook niet de beste voorbereidingskoers.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Luik en Romandië worden ieder jaar toch wel door een aantal renners beide gedaan? Waarom is dat dan nu opeens niet gebruikelijk?

kelderfan

Quote: "Maar wat verklaart het dan precies, want “e.e.a” is wel erg vaag."
Met e,e,a, kom je uit bij de hoogtestage, die ervoor zorgt, dat Kuss en Roosen LBL + Romandie combineren en dat is geen goed combinatie en 2e. Sam Oomen moet daarvoor de stage vroegtijdig verlaten en dat is ook geen goede zaak.
Het is in mijn ogen een noodgreep en de oorzaak is er teveel ja geblesseerde renners zijn.
Als je voldoende renners hebt zoals Ineos dan is geen probleem; maar ik zeg niet dat JV te weinig renners heeft.

1 2 ... 160 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.