Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 163 ... 349 350
Turtlehead

Ik zie niks.

Quesada Quesada

Jammer van Jonas. Goede prestatie van Tiesj. En ook Robert en Jos reden uitstekend.
Waardeloze koers overigens. Blij dat de lekker-gegroepeerd-in-slakkentempo-alle-klimmetjes-op tactiek van UAE/Quickstep/Ineos niet beloond is vandaag.

Quesada Quesada

Paar kleine updates:
- het is inderdaad het vijftal Foss, Bouwman, Oomen, Dumoulin en Harper dat momenteel op Tenerife is ter voorbereiding op de Giro.
- Gesink geeft op Instagram aan dat zijn volgende koers Romandië is, dus geen LBL voor hem.

IK

Grischa Niermann voor Sloveense TV over Primoz en zijn afwezigheid bij de wedstrijden deze week- (in het Engels) :
https://twitter.com/davidcrmelj/status/1516853111436058627

YogiBear

Hagenes naar het WT team vanaf 2024.

kelderfan

Dylan Teuns mag vertrekken van zijn team en volgens IDL staan de ploegen in de rij om hem te halen.
Kennelijk is hij wel eigenzinnig. Maar met zo'n renner erbij wordt 't wel heel mooi, als hij bij JV tekent.
Want het gaat de 30-jarige Teuns om een goed contract.
.

kelderfan

Ja die Per Hagenes is een goeie om erbij te hebben.

Yeez

Ja joh ook gewoon halen, die Dylan Teuns

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Teuns gaan ze niet achteraan. Past niet bij de ploeg en voor hem zijn er ook betere ploegen om ruimte te hebben voor zijn eigen ambities. Zelfde verhaal als Merlier, niet iedere (recent) winnende renner hoeft hier genoemd te worden.

Yeez

Helemaal mee eens

kelderfan

JV is toch ook in de markt voor Tratnik. Roglic heeft kennelijk op hem gewezen.
Merlier zou zeker een dikke vis zijn en ook nog een vriend van. Maar @S.Morgenstern hij staat in de belangstelling van een andere ploeg.

AWestie

Interview met Tratnik: De afgelopen dagen is er geschreven over het aanbod van Jumbo Visma voor komend seizoen. Is dat waar?
Een of ander medium heeft dit nieuws naar buiten gebracht. Die weten blijkbaar meer dan ik. Uit https://www.rtvslo.si/sport/kolesarstvo/tratnik-si-zeli-obleci-roznato-majico-in-dobiti-etapo-po-sloveniji/620389

Pas tot het tegendeel bewezen wordt vanuit het team lijkt Merlier totaal onwaarschijnlijk, zoals velen hier voor ook al hebben beargumenteerd.

Yeez

'@kelderfan het gaat erom dat elke renner die een koers wint door jou hier wordt genoemd als aanwinst. Zo werkt het natuurlijk niet. Merlier is nooit genoemd en totaal geen serieuze optie. Hetzelfde met Teuns. Tot nu toe zijn Tratnik en Van Baarle bekend

S. Morgenstern

JV is toch ook in de markt voor Tratnik. Roglic heeft kennelijk op hem gewezen.

Heeft dat iets met Teuns te maken?

goldone123

Dat doen ze goed met de per hagenes

Murcia

Hagenes ben ik blij mee, na FFB zijn ze veel alerter geworden op het vastleggen van de jongens die ze opleidden. Met deze lengte kunnen beide partijen in alle rust doorgroeien. Hij heeft de potentie maar op deze manier hoeft hij geen stappen direct over te slaan.

madeinstars

Op de foto's van Jumbo's twitter zie ik geen Vingegaard bij de verkenning van LBL.

Yeez

Klopt. Ook geen kuss en roosen, maar die kunnen later aansluiten. Wel hessmann en eenkhoorn, die helemaal niet op de startlijst staan. Ze waren maar met 6 plus niermann

Quesada Quesada

Op basis van de foto's lijkt dit de LBL selectie te worden:
Van Aert
Benoot
Van Emden
Eenkhoorn
Leemreize
Hessmann
(Vingegaard)

kelderfan

'@Yeez'
Ik noem helemaal niet alle renners, die een goede finale rijden.
Ik heb Merlier genoemd, omdat hij goed bevriend is met Wout Van Aert.
Datzelfde geldt voor Tratnik, die kennelijk door Roglic is voorgedragen.
Teuns lijkt mij een uitstekende toevoeging voor de klimploeg, omdat hij niet alleen de WP heeft binnengehaald, maar in eerdere wedstrijden goed in orde is gebleken.
Maar ik en jij begrijpen best, dat JV met Van Baarle en Tratnik goed is gestoffeerd met mannen die kunnen bijdragen aan 't Vlaamse klassiekerwerk en daarnaast AGR/WP/LBL kunnen rijden naast het GT-werk.
Anderzijds is Van Baarle na zijn zege een grote vis en dan weet je dat er kapers op de kust zijn. .

S. Morgenstern

Waar wordt gezegd dat Tratnik door Roglic is voorgedragen? En mocht dat zo zijn, ontstaat serieuze interesse vervolgens niet doordat zo'n renner ook uitstekend bij de ploeg past? Wat in het geval van Tratnik eenvoudig is vast te stellen, aangezien dat een uitstekende knecht zou zijn voor beide kopmannen van de ploeg.

Vrienden van Van Aert noemen, zonder rekening te houden met de mate waarin ze een match zijn qua doelstellingen (van Jumbo en de renner zelf), lijkt me niet nodig.

kelderfan

Waarom matchen voorgedragen renners door Roglic beter dan voorgedragen renners door Wout Van Aert.
Benoot en Laporte zijn toch prima toevoegingen gebleken en passen uitstekend in 't plaatje van JV.
Teuns zou voor de GT's toch nog een prima toevoeging zijn en zeker passen in JV-klimploeg plaatje.

S. Morgenstern

Die eerste zin geeft niet weer wat ik zeg. Wie ze voor zou dragen maakt mij niet uit. Ik heb het over de toegevoegde waarde van de renner binnen de ambities. Benoot en Laporte zijn wat dat betreft geen goede redenen om Merlier als zodanig te zien, want van een heel ander type (ondanks dat ze in theorie allemaal door Van Aert voorgedragen zouden kunnen zijn).

Teuns rijdt mooie uitslagen, maar is geen renner die zich makkelijk voegt naar strikte ploeg doelstellingen (en de plannen waarmee ze daar denken te komen). Daarom is hij vanuit Jumbo gezien geen goede match en zal hij zelf ook eerder kijken naar een ploeg waar meer ruimte is voor zijn eigen doelstellingen. Daarnaast is hij niet door Van Aert voorgedragen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Voordragen staat er niet letterlijk, wel "Volgens de Belgische krant lijkt het erop dat de Nederlandse ploeg in augustus met Tratnik een eerste binnenkomende transfer kan bekendmaken voor 2023. De veelzijdige Sloveen heeft een aflopende verbintenis bij Bahrain-Victorious en is een goede vriend van Primož Roglič, die naar verluidt zijn landgenoot graag bij hem in het team zou hebben."

kelderfan

Dat is wederom duidelijk @Poeksel.
@S.Morgenstern
Ik heb Teuns ook nooit benoemd als vriend van Wout Van Aert, want dan was ik wel gekomen met Stuyven.
Maar nogmaals als JV Van Baarle en Tratnik weet te strikken, wat al moeilijk genoeg gaat worden, dan kan ik mij voorstellen, dat JV wel op orde is en dan hooguit nog voor Arensman gaan.

1 2 ... 163 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.