Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 166 ... 349 350
Robert

Sla om

AWestie

Dit is Sams lievelings koers geloof ik ook toch? Die perst hij dus graag in zijn programma.

Heeft TJV de ploeg om de boel gesloten te houden voor Wout? Ik ben er bang voor

kelderfan

Ik riep iets over o.a. Menno Huising, die vandaag in de Gipuzkoa Klasika de 1e.etappe heeft gewonnen.

AWestie

Nou, fijn.

Yeez

'@kelderfan jij roept over elke renner die een koers wint dat die naar jv moet komen. Dan zitten we zo op 100 renners

BraboCycling

Pfffff Benoot ziek. Voor mij een grote outsider / kanshebber vandaag & belangrijk voor ondersteuning wout. Het zit TJV niet mee dit jaar nog wat dat betreft

YogiBear

Geen Benoot.

I Langof

Waarom plooiden achterwielen onder belasting bij Jumbo-Visma bij PR?

Jumbo-Visma rijdt diet jaar met tubewielen uit carbon met een velghoogte van 60 mm. Deze zijn aerodynamischer en theoretisch sneller dan wielen met de klassiekere velghoogte van 30-40 mm, maar minder veerkrachtig.

Gelukig geen Rue De Naniot met kasseien vandaag.

AWestie

De soort velgen maken het ene wiel vast kwetsbaarder dan de ander, maar volgens mij was al redelijk duidelijk wat er precies scheelde zoals een paar paginas terug werd geopperd: doorfietsen bij lek maakt de sterkste wielen een keer moe.

kelderfan

'@Yeez
Quote: "ij roept over elke renner die een koers wint dat die naar jv moet komen. Dan zitten we zo op 100 renners."
Benoot valt af; dus dat is al 1 minder. Ik ga de goede kant op. Oh je ik vergeet Roglic; dat zijn er al 2 minder.
Voor de goede orde. die jongen is een goeie aanwinst voor 't Developmentteam en hij heeft dit seizoen al twee zeges op zak.

kelderfan

Ja dat is weer heel vervelend, dat nu ook Benoot moet passen. Na Roglic en Van Der Sande is dit al 3e. renner voor dit werk, die er niet bij is. Jammer.

kelderfan

Het is een goede zaak, dat JV met Vingegaard aan de slag gaat om de wisselvalligheid eruit te halen. In het rondewerk is hij echt goed, maar in 't eendaagse is 't niet altijd goed. Bij monde van Merijn Zeeman.
Ik denk dat Vingegaard net las Kuss wedstrijden nodig heeft om in 't na-seizoen wel mee te doen in de eendaagse klassiekers. Want Jonas kan 't wel. Anderzijds zou 't mij niet verbazen, als hij in 't na-seizoen voor de Vuelta gaat.

Yeez

'@kelderfan Wat heeft huising met benoot en roglic te maken?

tdola

Benoot nu weer uitgevallen/niet gestart.
Tjv idd zijn portie pech wel gehad dit seizoen, zeker ook bij de kopmannen.....

kelderfan

'@Yeez
Wat heeft Huising te maken met de door jou genoemde aantal nieuwe renners. Jij roept dat ik al 100 renners heb voorgedragen. Of tel je dames daar ook bij. Wij hebben 't hier over de hoofdmacht toch.
Ik zeg alleen dat die al eerder genoemde Menno Huising het goed doet en dan in relatie met de opleidingsploeg.

kelderfan

Trouwens de dames konden niet mee met de 1e. groep en ja Koster brengt 't team wederom thuis met een 14e. stek.
In dezelfde groep kwam Henderson over de streep.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Jumbo had in Roubaix 2 gebroken velgen itt veel andere ploegen door inderdaad die velgkeuze maar echt vooral de keuze niet voor tubeless te gaan.

Met tubeless word een gat gedicht door vloeibare latex. Je band zal wel wat aflopen bij een lek maar voldoende lucht bevatten om zonder velgbreken de volgende wielenman te bereiken of zelfs van de sector af te komen en de veel snellere fietswissel te ondergaan. Dit deed bijvoorbeeld de latere winnaar Dylan van Baarle, hij kende een lekke band maar kon door tubeless op een veel tactischer moment wisselen, van fiets.

Zelfs als het gat zo groot is dat de latex het niet dicht heb je daarnaast met tubeless de optie een insert van foam in je band te doen waardoor je velg minder te verduren krijgt bij een lekke band en je toch nog een beetje kan fietsen tot zoals gezegd iemand aan de kant met een wiel ofzo.

Michieltje

Kelderfan heeft wel kijk op jeugdige talenten

Cycling

'@Kelderfan JV mist 3 renners die initieel LBL op hun programma hadden staan

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

'@ Rawolf
Volgens mij is het wel wat genuanceerder dan jij doet voorkomen.
In de podcast van Laurens ten Dam zet Niki Terpstra de voors en tegens tegenover elkaar. Volgens mij weet hij wel waar hij over praat.
Kleine spoiler: Terpstra reed tubeless maar had liever met tubes gereden. Dit kon niet omdat de materiaalsponsor geen geschikte velgen had.

Rawolf

Het genuanceerde is dat renners vertrouwen moeten hebben in het materiaal. Renners als Terpstra rijden al 20 jaar op tubes met in hun ogen 'succes'. Mentaal is het lastig voor een super belangrijke wedstrijd als Roubaix opeens op iets 'nieuws' 'onbewezen' over te stappen. Dat zie je in Roubaix al decennia met elektronisch schakelen, verende elementen in de fiets en weet ik t wat

De Zeboe van de Zoncolan

Ik snap dat je het verhaal niet wil horen omdat het niet bij je bias past.

Rawolf

Als je andere tegenargumenten hebt sta ik daar voor open maar ik hoor weinig

Chris1995tjv

Vingegaard hangt weer van achteren.... het zou mij verbazen mocht hij nog werk kunnen doen voor van aert

De Zeboe van de Zoncolan

'@Rawolf
Jij put je ook niet uit in argumentatie.
Als ik aangeef dat Terpstra ( die zowel een kenner is van het rijden op kasseien alswel bekend staat als materiaalfreak) in een podcast uiteenzet dat er bij allebei de keuzes voors en tegens zijn, maar dat zijn voorkeur naar tubes uitgaat, kom jij niet verder als 'wat de boer niet kent vreet hij niet'
Aantoonbaar onjuist, omdat Terpstra wel degelijk P-R tubeless gereden heeft, en het dus wel kent.

1 2 ... 166 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.