Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 167 ... 349 350
Rawolf

Dus ik moet nu een podcast van 2 uur gaan luisteren om achter die argumenten te komen.

Handig

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Je hoeft voor mij niets.

Jij zegt beweert dat er een goede keuze is, en een verkeerde.

Ik zeg daarop dat er minimaal een kenner is die daar anders over denkt.

Als je benieuwd bent wat hij te melden heeft kun je de podcast beluisteren, maar jij had ook zonder te luisteren je oordeel al klaar.

Vandaar dat ik vermoed dat je niet geïnteresseerd in de argumentatie. Prima, maar dan bespaar ik me de moeite om het uit te gaan schrijven

Rawolf

Ik heb die podcast allang geluisterd voor deze discussie maar zonder focus op dat deel, geen idee meer wat Terpstra zijn precieze argumenten waren maar volgensmij vond hij het ook wel prima op tubeless rond te tijden.

Laatst gewijzigd
Quesada Quesada

Podium in PR en LBL binnen een week tijd. En dat vlak na ziek te zijn geweest. Regelrechte topprestatie!

Laatst gewijzigd
Michieltje

Zeker erg sterk van Van Aert.

Pijnlijke val van Van Emden. Streep door de Giro. Wie gaat hem vervangen? Roosen, Van Hooijdonck?

Murcia

Wout kan vandaag tevreden zijn, het laat eens te meer zien dat ook deze koers binnen zijn mogelijkheden ligt om te winnen. Nu het voorjaar is afgerond blijft helaas bij mij het gevoel hangen dat deze goed was maar zonder een orgelpunt. Voor mij dus een 7,5. Veel podiumplekken en een tweetal schitterende overwinningen, maar geen Monument en dat was wel het doel voor deze ploeg. De corona sloeg wel toe op het verkeerde moment, juist voor RVV.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Tsja leuk en knap die podiumplaatsen van van Aert, maar je koopt er niks voor.

Onder de streep is het gewoon wéér een mislukt voorjaar. Er was maar 1 doel, en dat was het winnen van een monument. Dat is niet gelukt, en alleen al daarom kan ik dit voorjaar nooit een voldoende geven. De ploeg is inmiddels zo groot en rijk dat het winnen de Omloop en de E3 bij lange na niet genoeg is om te spreken van een succesvol voorjaar. Zeker niet na al die miljoeneninvesteringen van afgelopen winter.

Michieltje

Shit happens. All the time.

Murcia

Een mislukt voorjaar zoals Xevar het jachtluipaard hierboven vind ik het zeker niet, maar als je doel het winnen was van een monument kun je als ploeg straks niet zeggen dat het voorjaar geslaagd was. Met grotere ambities die worden uitgesproken past ook een strengere beoordeling na afloop. Toch heb ik ook genoeg pluspunten gezien,met name de aankopen hebben hun waarde getoond.

Sjonge Jonge

Xevar is terug van weggeweest.

Of trouwens: "ik ben jachtluipaard, heb pas een nieuw account en weet niet waar jullie het over hebben"
Maar toevallig wel precies dezelfde reacties als Xevar hahaha

$kedel

Alleen is het wel de vraag hoe houdbaar die taktiek van dure aankopen is:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/uci-budgetcap-voor-meer-evenwicht-tussen-worldtour-ploegen-bespreekbaar/

Dat zou niet gunstig zijn met de blanco cheque van Frits. De 27miljoen die genoemd word daar geloof ik al niets meer van na het gesmijt met geld de laatste jaren.

Laatst gewijzigd
Het Jachtluipaard van Numansdorp

Ik weet dus echt niet wie of wat Xevar is, maar oke. Als dat een of andere inside joke is snap ik hem niet.

Laatst gewijzigd
Chris1995tjv

weer een mislukt voorjaar en ja het is te wijden aan ziekte, corona of valpartijen en jumbo visma is zeer zeker niet de enige met pech maar pech is toch het woord wat vaak gebruikt word als excuus. buiten de vlaamse klassieker renners vind ik het zeer pover, kooij is nog een lichtpuntje en mick van dijke ook maar verder is er nog heel wat werk te verzetten in de aankomen wedstrijden.

kelderfan

Wout Van Aert heeft zich prima geweerd en ja de beste heeft gewonnen Remco indrukwekkend.
JV heeft met Kuss en Van Aert zich prima getoond. Jammer dat de ploeg Roglic, Benoot en Van Der Sande moest missen in deze koers. Ik zie ook Wout deze race nog een keer winnen, want hij was goed maar na corona nog geen 100%.

kelderfan

'@Murcia
Het doel was een monument; dus een mooi voorjaar met de Omloop en E3 maar geen top voorjaar is het verhaal.

S. Morgenstern

Xevar was je account na Matxin, voor El Tractor en Le Professor. Je zou van minder de draad kwijtraken, dus trek het je niet teveel aan dat er hier een stel idioten rondlopen die niet zo snel vergeten

Murcia

'@kelderfan
Dat schrijf ik ook inderdaad, pak je een Monument erbij is je voorjaar een 9. Maar zonder die echte diamant voor mij een 7,5.
@Chris1995tjv
Dat mag je vinden maar mislukt vind ik het zeker niet, ook vanuit de ploeg heb ik ze pech nog niet als excuus horen aanvoeren. De realiteit is echter nog steeds dat je grootste pion ziek wordt op het meest vervelende moment. Ik zou niet weten hoe je die besmetting aan de ploegleiding kan verwijten.

Het Jachtluipaard van Numansdorp

'@S. Morgenstern
Dit forum lijkt me niet echt de plek voor dit soort rare discussies, maar waar gààt dit in godsnaam over? Die namen zeggen me verder niks.

@Murcia
Uiteindelijk maakt het niks uit wat de reden is dat er geen monument gewonnen is. Corona, valpartijen, pech, slechte benen, etc. Het zal allemaal wel. Onder de streep moet je gewoon feitelijk naar de resultaten kijken en puur daarop je oordeel over het voorjaar vellen. Het hoe en wat erachter is eigenlijk niet relevant.

Laatst gewijzigd
Michieltje

ik ga dan maar voor een 7,7.

Sam Oomen

YogiBear

Vooral dat ‘weer’ een mislukt voorjaar. Vorig jaar Gent-Wevelgem en AGR was natuurlijk ook een mislukt voorjaar. Als je in een 0/1 wereld leeft waarbij alleen de overwinning telt en dan ook nog alleen in één van vijf klassiekers of in de Tour, dan was het inderdaad een mislukt voorjaar. Heb dan wel medelijden met Jachtluipaard dat hij zo’n naargeestig (wieler)wereldbeeld heeft.

Michieltje

Dat klinkt als Patlef, jachtluipaard. Maakt geen reet uit, ook al klapt een toeschouwer een podiumplek uit je handen en word je slechts 10de in Parijs Roubaix...Lefevre ziet dan weinig aanknopingspunten voor een contractverlenging.

Ik zie voldoende aanknopingspunten voor een volgend seizoen strijden om een monument. Zeker als je kijkt naar de oorzaken waarom het dit jaar niet is gelukt.

S. Morgenstern

Ga lekker anderen voor de gek houden. Wanneer je exact dezelfde posts (inhoudelijk en qua timing) plaatst als dertien eerdere accounts van één en dezelfde persoon, dan is de conclusie onder aan de streep vrij eenvoudig. Zelfs voor een stelletje idioten

Murcia

'@Jachtluipaard/Xevar
Natuurlijk zijn oorzaken wel relevant, als je namelijk resultaten wilt beoordelen speelt het wel of niet kunnen inzetten van de absolute kopman een zeer grote rol. Dat kun jij niet belangrijk vinden omdat je insteek van nature een negatieve is jegens deze ploeg en overigens in je argumentatie en schrijfstijl erg lijkt op de vorige users (al dan niet familie) die Morgenstern hierboven noemde maar is niettemin een factor in de weging. Tenminste, voor mij dan.

@Michiel
Eens met je slotzin, maar ik heb vanaf de start van het seizoen gezegd dat ik de ploeg aan haar hoge doelstellingen wilde houden. Voor mij is het dan een 7,5, de ploeg startte geweldig maar juist de besmetting bij Wout haalde het momentum een tikkie weg. Daarna goed opgepakt door Tiesj in AGR en Wout zelf. Net als jij zie ik genoeg punten die vertrouwen bieden voor het volgende voorjaar, alleen dat voelt nu verdomd ver weg.

Laatst gewijzigd
Quesada Quesada

Bij mij heerst vooral positiviteit. Als de ploeg al zulke goede resultaten kan neerzetten bij dusdanig veel tegenslag, dan gaan de grote vissen echt wel eens gepakt worden zodra het een keer wél mee zit.

Als fan van JV is het vooral jammer dat we de ploeg nergens echt op volle oorlogssterkte hebben kunnen zien acteren. PN wellicht. Meteen een voorjaarshoofddoel dat wél is behaald.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Dit voorjaar zit de flow er bij Jumbo nog niet lekker in, niet alleen in de klassiekers maar ook daarbuiten. Dit is ook duidelijk te zien op de rankings waar Jumbo langzaamaan word bijgehaald door dit seizoen meer succesvolle ploegen als Bahrain Victorious.

Echter van Aert is nog steeds 1 van de beste renners ter wereld en er is nu eindelijk echt een zeer sterk voorjaarsblok met Benoot en Laporte gerealiseerd wat ook in de praktijk goed opereert.

Mijn conclusie, het gaat onder de maat qua uitslagen maar er zijn voldoende lichtpuntjes om op door te bouwen en Jumbo moet zeker niet ontevreden zijn over dit voorjaar. Bedoel te zeggen, de resulaten zijn er niet helemaal naar maar als je hebt gekeken kan je niet zeggen dat WvA, Laporte, Benoot en co met slechte benen rondreden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 167 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.