Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 170 ... 349 350
madeinstars

Qua rankings is het vooral of je er gewoon naar kijkt of ondersteboven.

S. Morgenstern

17 WT-koersen geweest in dit eerste deel van het seizoen:
- 14x in de toptien (7 verschillende renners).
- 8x op het podium (5 verschillende renners).
- 3x gewonnen.

Meer dan genoeg dingen die nog niet lopen zoals ze kunnen lopen, maar onder aan de streep doen ze in de koersen die er toe doen gewoon goed mee.

Anas

Jullie hebben het recht om me niet te geloven...

Maar ik heb niet gezegd dat ze Pogacar gingen inhuren.

U kunt controleren… voor de luchthaven van Zaventem ligt een groot luxury hotel.

Het is niet verwonderlijk om iemand zoals hij te vinden. Perfecte plek voordat u op reis gaat.

Bovendien verbleef het Colombiaanse team er tijdens het WK in België en was Quickstep in het verleden een vaste klant.

Terug naar David, ik begon natuurlijk de discussie. We bespraken het wielrennen als geheel; Poga, Roglic, Quickstep, zijn ploeg....

Natuurlijk vertelde ik hem over Dylan en hij leerde me niets en jullie ook niet door te zeggen dat de UAE financieel veel geld bood.

Voor Tom is het na de discussie op DVB dat we bij hem terecht zijn gekomen.

Ik heb niet gezegd dat hij haar een aanbod zou doen... Maar dat hij van de coureur houdt en dat als hij iets moois liet zien, hij er zeker van was dat sommige teams in hem geïnteresseerd zouden zijn en ik citeer "misschien wij" glimlachend.

Je hebt het recht om het niet te geloven maar ik wilde dit gewoon met jullie delen.

Sommigen reageren alsof hij me heeft verteld dat hij roglic of Van Aert gaat kopen….

kelderfan

Quote: "Meer dan genoeg dingen die nog niet lopen zoals ze kunnen lopen, maar onder aan de streep doen ze in de koersen die er toe doen gewoon goed mee."
Helemaal goed. Met de komst van Benoot, Laporte en ook Van Der Sande is 't team prima versterkt voor de voorjaarsklassiekers.
Het is alleen jammer dat Roglic minder scherp lijkt en dat Wout Van Aert met zijn sprint en gezondheid (corona) kwakkelt.

S. Morgenstern

Van Dijke vind ik zelf misschien nog wel een betere versterking voor de klassiekers dan Van Der Sande.

kelderfan

Ja, ik ben ook gecharmeerd van Mick van Dijke, die echt snel is gekomen. Wat dat betreft ben ik ook benieuwd naar zijn broer Tim.
Er wordt nu geschermd met Van Baarle en Tratnik, maar ik vind 1 van de 2 wel voldoende aanwas voor de klassiekers.
Wat dat betreft zou een klimmer erbij beter zijn.

S. Morgenstern

Aflopende contracten zijn hoofdzakelijk mannen voor het vlakke, wanneer Tratnik en Van Baarle zouden komen (beide ook prima bergop), dan gaat het klimblok er dus hoogst waarschijnlijk ook weer op vooruit.

Laatst gewijzigd
KJP

Ze doen zeker goed mee. Het is natuurlijk ook gewoon een fenomenaal goede ploeg. Maar daardoor is de lat wat mij betreft de afgelopen jaren ook wel gewoon heel veel omhoog gegaan. Beoordeel je iedere ploeg middels dezelfde standaard dan is Jumbo gewoon nog steeds absoluut bij de beter presterende teams.

Maar ik beoordeel het meer op wat je mag verwachten van de ploeg. En dan zie ik toch een minder overtuigende Roglic (Wel Parijs-Nice gewonnen, dus gewoon goed, maar toch minder dominant dan eerder) en een Van Aert die heel goed begon maar waar de échte kers op de taart, waar je toch wel een beetje vanuit gaat zo langzaamaan, toch wederom ontbreekt. Zonder een overwinning in één van de monumenten vind ik een voorjaar voor zo'n klasbak gewoon nooit geweldig te noemen.

Aangevuld door een Laporte die meer heeft gepresteerd dan verwacht mocht worden en verder toch wel vooral mannen die op of onder niveau hebben gepresteerd. Dus al met al kom ik dan tot de conclusie dat de ploeg, ondanks dat het nog steeds ruim voldoende is, toch iets minder gepresteerd heeft dan wat er inmiddels verwacht kan worden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bij de aflopende contracten staan toch ook Hofstede, Dumoulin en Chris Harper; dus hoofdzakelijk klopt niet helemaal.
@KimJungPoels
Door de corona-perikelen is Wout na zijn goede optreden in het voorjaar wat minder, maar als dan bij P-R en de LBL bij de top-drie staat, dan is hij boven verwachting toch echt goed te noemen. Alleen ja de kers ontbreekt daardoor.
Ja en Roglic heeft een terugslag gekregen door die vervelende spierblessure. Die hem in P-N ook al parten speelde.
En je vergeet Tiesj Benoot, die toch goed bezig is.
Met de mogelijke komst van Tratnik en Van Baarle wordt de leemte toch aardig opgevuld. Die twee kunnen net als Benoot meer dan alleen 't Vlaamse klassieker-seizoen.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Ik geloof je wel rouleur

Murcia

Ik geloof rouleur ook wel,vooral omdat Sir Dave eigenlijk niks nieuws zegt in hun ontmoeting. Dylan heeft drie aanbiedingen op zak en moet kiezen, dat wisten we al en dat een Dumoulin interessant voor hen kan zijn is ook niet raar. Toen hij voor TJV koos kon hij ook naar Sky. Dus eigenlijk is hij een vriendelijk gesprek aangegaan waarbij hij niks losliet zoals het een manager betaamd.

kelderfan

Wat ik al eerder heb gemeld, dat Zeeman ook Sam Oomen als medekopman ziet in de komende Giro.
Staat nu bij WF ook in een artikel.
De kopmannen zijn Dumoulin, Foss en Oomen.

kelderfan

Dennis heeft zich laten zien in deze proloog met een 2e. plek na de verrassend sterke Ethan Hayter.
Maar Kuss en Kruijsijk hebben helaas veel tijd verloren..

Quesada Quesada

Jumbo Visma wordt zo langzamerhand wel kampioen ereplaatsen van 2022. Voor wat het waard is.

Geen schande overigens om in deze proloog van Hayter te verliezen. Die is veel explosiever dan Dennis dus korte inspanningen moet hem beter liggen. En bij Ineos hebben ze natuurlijk sowieso de zaakjes uitstekend voor elkaar dit jaar.

Murcia

Dennis was meer dan goed, dit is voor hem erg kort en vlak als tijdrit en toch tweede, die kan zaterdag wel eens uithalen. Leemreize en Roosen degelijk. Kuss zit waar hij altijd zit in dit genre en Kruijswijk valt gewoon snoeihard tegen.

Quesada Quesada

Het valt vooral te hopen dat de ploeg deze week lekker aanvallend gaat koersen ipv het verdedigen van een mogelijke top20 plek van Kuss/Kruijswijk. Dennis kan hier zelf wellicht ook wel een mooi klassement rijden. Of zijn de bergetappes te zwaar?

Laatst gewijzigd
Murcia

Rohan gaat volgens mij al zijn peilen richten op zaterdag, ik mag hopen dat hij zich niet in het graf moet rijden voor verre plekjes in het AK van de kopmannen. Juist een Sepp maar ook Steven zelf kunnen beter voor de dagzeges gaan naar mijn mening.

KJP

De tijdrit is toch zondag? Overigens ligt het wel heel erg aan zijn gewicht of Dennis in die tijdrit echt kandidaat winnaar is, is wel echt een zuivere klimtijdrit.

Murcia

'@KimJungPoels
Klopt is zondag, mijn fout.

$kedel

Nils is Jumbo alweer vergeten lijkt het.
https://www.folkbladet.nu/2022-04-23/har-borjar-nils-van-der-poel-sitt-nya-liv

Is die David Haverdings trouwens al eens gesignaleerd bij de instaboys van het development team?

Robert

David Haverdings zou echt wel top zijn voor het development team. Ik weet alleen niet of hij dan ook kan blijven veldrijden. Hij wil dat combineren met de weg (en eventueel MTB). MVDP is zijn voorbeeld… dus ik weet niet of jumbo zijn voorkeur zou hebben.

Andere naam om eens te droppen. Mocht David Dekker niet de ontwikkeling oppakken zoals men verwacht, dan vind ik Casper van Uden wel interessant. Rijdt als junior interessante uitslagen. Een 2e pure sprinter lijkt me wel essentieel. Zeker in de wat kleinere koersen waar jong jumbo visma rijdt.

Murcia

Haverdings zit nu bij Trek in het veld, dan lijkt mij de stap naar wegploeg daar logischer te zijn dan JV. Gezien de potentie binnen het huidige development team zie ik ze niet snel van Uden aantrekken hoe goed die ook bezig is. Prioriteit lijkt mij naast van Baarle en Tratnik een klassementsrenner van Neerlands bloed mocht Tom vertrekken en dan kom je uit op Arensman. Maar dit is mede wishful thinking van mijn kant.

Maillot à Pois

Van Uden is toch al aan zijn derde jaar als belofte bezig?
Zeker na zijn 4de plek in de Scheldeprijs zal die volgend jaar wellicht wel naar de hoofdmacht van DSM doorschuiven veronderstel ik, of naar een ander WorldTour team verkassen.
Voor het Development Team lijkt het me te laat.

AWestie

Heel jammer voor Dennis

YogiBear

Zal maar niet herhalen wat ik net allemaal riep. Grmpf.

1 2 ... 170 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.