Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 173 ... 349 350
xistnc

Laporte legt het af tegen Teunissen als het gaat om kasseien en leadout voor Wout. Dat zijn twee belangrijke factoren. Dat hij op andere gebieden een plus heeft ten opzichte van Teunissen is niet relevant, want daar zijn andere renners voor.

Rawolf

Laporte vind ik een veel betere leadout, heeft hier ook zeer veel ervaring mee.

Teunissen heeft op Champs een geweldige leadout gedaan, maar niet constant goed.

Wat misschien nog wel essentieler is, Laporte zit er in een heuvelrit nog bij als Wout gaat sprinten. Teunissen kan dan zomaar weggefietst zijn.

Kasseien zou ik niet weten, kan zijn dat Teunissen daar een klein streepje voor heeft

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik zou ook voor Laporte gaan, hij is in alle opzichten de betere renner van de twee. Puur het vlaggetjeselement speelt in Mike zijn voordeel maar ik vind dat je in de topsport dit niet als leidend moet beschouwen. Zelfs als knecht heeft hij dit jaar veel meer laten zien dan Mike. Voor wat betreft de laatste plek kies ik dan niet voor Tiesj maar voor Nathan zoals bekend omdat hij de rol van Tony/Luke Rowe in mijn optiek het beste kan vervullen.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Veel mensen lijken steeds te vergeten dat Wout voor groen wil gaan en daar extra ondersteuning voor mee zou krijgen. Mss iets om in gedachten te houden wanneer men fantaseert over de TDF opstelling

S. Morgenstern

Wordt toch gewoon gesproken over zijn leadout? Ik heb niet de indruk dat er hier volgers zijn die dat zijn vergeten

Michieltje

Benoot is toch geen lead out?

Michieltje

Benoot geeft zelf aan dat hij in tweede deel grote ronde niet goed meer is. Dan zou ik hem zeker niet meenemen naar de TDF

S. Morgenstern

Ondersteuning voor Van Aert moet volledig bestaan uit renners die een leadout kunnen verzorgen?

Michieltje

Lijkt me wel handig als je doel het behalen vd groene trui is?

madeinstars

Ik geloof er nog steeds geen reet van dat Wout echt voor groen gaat zolang Roglic nog meer dan 25% kans heeft om mee te doen om het geel. Dat hebben ze begin van het jaar gewoon gezegd om van het eeuwige gezanik van de vlaamse pers af te zijn. Wellicht krijgt hij wat ruimte om te sprinten en zo kort te blijven staan in de strijd om groen, maar ze gaan hem echt geen lead-out treintje geven of in overgangsetappes punten laten sprokkelen in de tussensprints.

S. Morgenstern

Sure zeker handig, maar die groene trui moet behaald worden in een ploeg die als hoofddoel een andere trui wil winnen. Daarnaast is Van Aert eerder het type sprinter dat net als Sagan het verschil kan maken op andere terreinen dan de pure massasprint. Een renner als Benoot kan in die ritten heel waardevol zijn.

Lijkt me sowieso niet dat het noemen van zijn naam (of die van Gesink) voor één van de laatste plekken betekent dat er geen rekening wordt gehouden met Van Aert.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Hmmm, ik vind die groene trui wens ook alleen maar botsen met de gele trui. Als ze echt Wout gaan bedienen zou het logisch zijn als de leiding dan de renner afstemt met Van Aert? En waarom een renner meenemen die zelf aangeeft halverwege plumpudding in de benen te krijgen?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Daarom lijkt één renner specifiek voor zijn leadout dus ook genoeg, en die kun je uiteraard afstemmen met Van Aert.

Benoot meenemen zou zijn met de veronderstelling dat hij bij deze ploeg daar een stap in zou kunnen zetten. Mocht de inschatting zijn dat hij die motor niet heeft, dan kunnen ze beter voor iemand anders kiezen. (Staat verder los van de Van Aert discussie wat mij betreft, heeft eerder invloed op de Kruijswijk/Kuss twijfels aangezien dat wel bewezen derde week renners zijn)

Michieltje

Check

kelderfan

'@S.Morgenstern
Quote: "Je opmerking over Dekker zal vast op de één of andere manier als sneer bedoeld zijn, maar toont volgens mij vooral dat je mijn punt niet begrijpt."
Nee hoor Dekker is niet als sneer bedoeld. Sorry als je er een sneer in ziet.

S. Morgenstern

Oke, vreemde opmerking dan. Terwijl ik juist zeg dat het met de aanwezige kwaliteit niet nodig is om iemand specifiek voor het vuile werk mee te nemen, maak jij ervan dat ze dan ook Dekker mee kunnen nemen voor het vuile werk.

AWestie

Het is niet dat hij er heel veel te zoeken had, maar ik had het toch leuk gevonden als Roosen mee had gesprint vandaag. Even zien of hij nog sprintbenen heeft. Heb alleen de sprint zelf gezien, dus ik weet niet of hij er af gefladderd was.

S. Morgenstern

Roosen heeft gewerkt en ging er op de klim vanaf.

AWestie

Gelukkig hebben we de nieuwe sprintbom Steven Kruijswijk ondertussen. Dit jaar al twee keer top-tien in een massasprint haha!

KJP

Als je stelt dat Teunissen op de kasseien beter is dan Laporte dan heb je in 2022 en 2021 weinig wielrennen gekeken lijkt me. Qua leadout hebben beide in het verleden heel goed werk gedaan, alleen zit Teunissen niet meer op het niveau van toen hij dat goede werk deed voorlopig en is Laporte naar een hoger niveau gegroeid.

AWestie

Voor de liefhebbers van een PCS head to head: https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/mike-teunissen/christophe-laporte

Chasse_patate

Romandië super sterk blok van JV gezien. Heel benieuwd naar de komende dagen.

Quesada Quesada

Naast de geheel het jaar ijzersterk zijnde Gesink vandaag ook een prima Kuss en Kruijswijk gezien in de finale. Hopelijk kunnen ze dat niveau de komende dagen in de zwaardere etappes voorzetten.

Laatst gewijzigd
$kedel

'@Michiel
Waar zei Benoot dat hij in het 2e deel niet goed is?
Ik geloof dat hij in het 2e deel van grote rondes vaker wel dan niet als een mummie heeft rondgereden.

Laatst gewijzigd
Robert

Als Dennis als klimmer is geselecteerd, dan zou ik zeker Gesink meenemen. Die kan zich wegcijferen en vele kilometers het vuile werk doen. Die scoort altijd een ruim voldoende.

1 2 ... 173 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.