Ja, Kruijswijk schikt zich opvallend makkelijk in de rol van ondersteuner en ook Sepp Kuss ging makkelijk mee bij een demarrage. Die Michel Hessmann doet 't in dit veld ook prima. Ook Robert Gesink is in Zwitserland in zijn sas. Hij nam met De Plus toch 't leeuwendeel van het werk in de achtervolging op de drie sterke vluchters voor zijn rekening.
Goede taakverdeling vandaag waarbij Dennis eigenlijk de hele dag in een zetel zat geholpen door het feit dat INEOS Hayter wilde uitspelen en dus een strak tempo reed maar niet koerste om de boel te laten ontploffen. Zelf was hij alert en dat zag je vooral aan de sprint maar ook eerder in de afdaling van de laatste klim toen hij achter Vlasov aanging. Ik heb er wel een hard hoofd in dat hij morgen echt de trui kan behouden. Met name Vlasov, McNulty en G. zullen normaal gesproken beter zijn, pikt hij echter aan in de vorm die hij in RVZ 2019 had kan het echt leuk worden. Maar de manier waarop hij zich dit jaar laat zien bewijst maar weer eens wat een dijk van een coureur het is.
Ik moet dat nog maar zien, Dennis is duidelijk in vorm nu en heeft al eerder goede klimmen afgewerkt (Ronde van Zwitserland/Giro)
Thomas is al het hele seizoen bagger, McNulty baskenland moeten missen wegens ziekte en gevallen in LBL, Ayuso onbekende factor met zn 19 jaar.
Vlasov en Dennis lijken mij de topfavourieten om dit rondje te winnen. Met daarbij de kanttekening dat de mannen van Bahrain ook wel slagkracht hebben, 1 van hen klassementsmannen kan ook zomaar verbazen.
Mcnulty rijdt gewoon goed. Ayuso ook enorm sterk. Dennis is voor mij niet vanzelfsprekend topkanidaat de ronde te winnen. Als hij het flikt wil ik gerust mijn fout toegeven. Een heuvel lekker opknallen. Of morgen de laatste 40km klimmen is iets totaal anders. Als Uae, Ineos, Bahrain, Bora hard tempo gaan maken kan Dennis snel alleen zitten. Hij gaat niet alles kunnen counteren. Ook moet gezegd worden dat hij in 2018 of 2019 ben niet zeker zijn beste jaar ooit had. Toen was er ook een klimtijdrit en werd hij 8e en verloor 1:30 geloof ik. Hij mag mij positief verrassen maar zie hem morgen gewoon lossen.
McNulty en Ayuso komen beide terug van recente ziekte. UAE zal het allicht gaan proberen, maar ik denk dat ze tekort zullen schieten. Vlasov zal morgen wat proberen op het steile stuk halverwege de slotklim. Dan is het aan Kuss om te counteren. Dennis mag morgen gerust wat tijd verliezen gezien de marge die hij heeft en de slottijdrit.
De man die ik en iedereen(behalve 1 zie ik nu) lijkt te vergeten is O'Connor, typisch een etappe voor hem morgen. Rohan is goed, erg goed zelfs hier maar ik zie hem niet voor de podiumplekken meedoen. Als hem dat wel lukt hebben hij en de trainers wel een nieuw kunststukje op hun naam staan.
Mooi dat Sepp Kuss er weer is. In goede doen bedoel ik. Hij is vandaag heel sterk gebleken.
Ook Gijs Leemreize heeft stappen gemaakt, want die heeft lange tijd de colonne op sleeptouw genomen.
Dat wordt nog spannend slot morgen met de klimtijdrit.
Hopelijk kan Dennis de eindzege grijpen. Hij staat er nog steeds goed voor.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.