Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 175 ... 349 350
Murcia

Veel kopmannen vandaag gekoerst met het idee dat ze het morgen gaan afmaken in de klimtijdrit. Dat was mooi meegenomen voor de ploeg maar daarnaast zie je weer dat het werken voor een kopman die levert de rest naar grotere hoogten kan brengen. Leemreize was vandaag uitstekend en ook Kuss die volgens sommigen zo dramatisch is dat hij niet naar de Tour kan deed het werk wat hij moest doen. Dennis moet het morgen zelf doen en de marges zijn klein maar hij rijdt wel echt sterk rond hier.

Cen Morawec

Mooi werk wandaag van Steven Kruijswijk. 10 km op kop. Ik denk, dat hij preciess nu top is. Volgens mij moet hij naar Giro. Wat denken jullie ervan?

Murcia

Een week van te voren ga je geen aanpassingen meer doen. Steven zit bij de Tourploeg en daarmee basta.

xistnc

Als Steven precies nu top is, moet hij niet naar de Giro. Want die is niet precies nu.

Michieltje

Toch bijzonder dat de ploeg met het aantrekken van Dennis aangaf dat hij afentoe in de kleine rondjes een ak voor zichzelf mag rijden, en dat dan in een daarvoor uitgelezen klein rondje door de ploegleiding wordt gecommuniceerd dat Kuss en Kruijswijk de kopmannen in Romandië zullen zijn. Terwijl Dennis de afgelopen maanden heeft laten zien eigenlijk de beste bergop te zijn na Roglic en Vingegaard.

Murcia

'@Michiel
Dat vind ik nu juist erg slim, een manier van de ploegleiding om bij de rest van de ploegen ook wat zand in de ogen te strooien. Voor de rest heb je gelijk dat Dennis het hele jaar al een sterke indruk maakt. Mocht hij hier morgen winnen dan geeft hij op zijn manier ook een steekje naar zijn grote vriend Ellingsworth bij INEOS. Voor mij geldt nog steeds dat ik verbaasd ben over zijn makkelijke rijden hier en ik nog steeds denk dat hij die trui kwijt raakt maar goed dat dacht ik voor vandaag ook.

AWestie

Met al het zand dat TJV volgens sommigen dit jaar in de ogen strooit kunnen ze een leuk privéstrandje maken.

S. Morgenstern

Waar heeft Jumbo gecommuniceerd dat Kuss en Kruijswijk de kopmannen waren?

xistnc

Waar heeft de ploegleiding dat aangegeven? Ik heb al enkele maanden terug ergens gelezen dat juist Dennis in Romandië kopman zou zijn.

Het artikel hier op WF heeft op geen enkele manier de ploeg als bron.

AWestie

Ik hoop dat Steven Kruijswijk ook morgen iets moois doet. Nog steeds komt er een beetje chagrijn naar boven van zijn net misgelopen klimtijdrit in zijn super Giro.

kelderfan

'@Michiel
Dennis is gewoon een tijdrijder die ook in de bergen zijn mannetje staat, maar Sepp Kuss heeft zich geweldig getoond in de klim naar Zinal. Hij heeft goed gekeken hoe Van Aert zijn kopman Roglic op sleeptouw heeft genomen.
Dat Dennis zijn kans heeft gegrepen in dit rondje is goed om te zien. Want wat ik al eerder heb aangegeven is, dat Kruijswijk zich moeiteloos gevoegd in het gewijzigde plan A. Nu is 't aan Dennis om 't af te maken.

Cen Morawec

'@istnc

Als Steven precies nu top is, moet hij niet naar de Giro. Want die is niet precies nu.

Sorry hoor, maar Giro is in minder dan 1 week, dus ook precies nu.

Ik denk echt, dat Steven naar Giro mag.

Michieltje

Hiero https://www.wielerflits.nl/nieuws/jumbo-visma-rekent-in-romandie-op-steven-kruijswijk-en-sepp-kuss/

kelderfan

'@Michiel
Helemaal goed gezien. Maar je ziet nu dat plannen gelukkig kunnen worden gewijzigd. Dan heef @Cen een goed punt.👍

AWestie

Ook interessant dat Dennis aangeeft volledig op de ploeg te varen wat betreft materiaal in de rit morgen. Onderstreept weer dat Rohan ook overgestapt is omdat hij bij TJV in een op en top TT-omgeving terecht komt.

Michieltje

Murcia, ja zand in de ogen strooien is zo overrated in een sport waar alleen de benen spreken. Dennis klimmend zo goed, wat betekent dat voor de TDF selectie? Ik denk dat hij in de schets achter een Kuss en of Kruijswijk zou zitten in het treintje voor Roglic en Vingegaard. Moet er dan niet eerder een hardrijdende klimmer bij i.p.v. Kuss of Kruijswijk?

Kruijswijk rijdt idd weer sterk Kelderfan. Het ideale scenario in aanloop naar de TDF zou zijn dat veel klimmannen nog niet hun piekvorm hebben aangetikt dit seizoen. Zijn al die blessures en ziektes toch nog ergens goed voor geweest.

Laatst gewijzigd
AWestie

Compleet opportunistisch om Kruijswijk de Giro in te vliegen. Als er een klimmer zou uitvallen lijkt het me nog enigszins slim, maar verder helpt het wijzigen van programma's volgens mij niemand. Zeker in het wielrennen werkt het toch gewoon het beste om goed je kalender uit te stippelen en je er ongeveer aan te houden. Een grote ronde gooit dat echt te veel om.

kelderfan

Het is ook interessant om te lezen, dat Dennis lovend is over tijdrijder Michel Hessmann.
@AWestie
Ik denk dat 't gaat over een fietswissel. Het eerste stuk is vlak (dus tijdritfiets), maar het tweede deel is klimmen geblazen; dus dan moet hij wel of niet overstappen op een klimfiets.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel
Ja dat is een leuke gedachte, dat Dennis goed past in 't treintje voor de TdF, maar ik zou Kuss toch als laatste inzetten, want hij was vandaag nog een stuk beter dan de goed rijdende Kruijswijk..
Maar waar zet jij Wout Van Aert dan neer, want die kan ook een potje hardrijden bergop.
TdF: Roglic en Vingegaard met de trein Van Aert, Dennis, Kruijswijk en Kuss. Dan heb je ook nog Benoot/Laporte en Gesink/Teunissen/Van Hooydonck. Benoot en Gesink zouden wel passen in dat plaatje.✌

horsm

'@michiel, in dat stuk van WF staat toch nergens dat de ploeg Kuss en Kruijswijk heeft aangewezen. Er staat geen bron, dus het lijkt veel meer een interpretatie van de WF-redacteur.

AWestie

Ik kan ook voorlopig geen bericht over de selectie bekendmaking terugvinden op de TJV site

xistnc

Dat weet Michiel ook wel, maar hij heeft het nu eenmaal gezegd dus moet hij even volhouden. En dan even stil blijven en het er dan niet meer over hebben.

Poeksel

Een ervaren lezer van Wielerflits zou toch onderhand wel mogen weten dat er geregeld eigen interpretatie in de artikelen van WF staat. Soms staat er zo zelfs compleet wat anders dan in de bron van het artikel.

Michieltje

Jullie hebben gelijk. En wat Awestie zegt, de ploeg lijkt niets te hebben gecommuniceerd, ook een manier van communiceren. Wel nietszeggend

Michieltje

Sorry xistnc? Wat een vreemde reactie. Ik wat Ajax kijken

Ja zelfs een ervaren wielerflitser flitst er wel eens overheen. Ik teer vaak op wat me te binnen schiet waarbij iets ergens over gezegd of geschreven is, en in 9 vd 10 gevallen klopt het.

1 2 ... 175 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.