Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 177 ... 349 350
peerduell

Hele race te zien op YouTube.Prima solo Staune-Mittet en inderdaad ook prima prestaties Ryan en van Bekkum

goldone123

Vind het wel jammer dat het nooit op tv is.

kelderfan

Ja dat gaf ik al eerder aan dat die Staune goed is. JV gaat nog veel plezier van Staune krijgen.

Yeez

Zou niet raar zijn om die in 2023 al over te hevelen

kelderfan

Van Belle is uiteindelijk 9e, geworden in einduitslag Le Tour de Bretagne; hij kwam vandaag als 5e. over de streep.

AWestie

Er is misschien een iets minder duidelijk moment dat het voorjaar klaar is, maar hoe taxeren we de dames de eerste periode van het jaar? Voor een team dat snel wil groeien naar de beste is er wel wat werk aan de winkel (en wat meer geluk nodig geloof ik).

simplex

Wat meer en dus evenrediger budget en dus aankoop enkele renners wat ze bij de mannen wel aardig beheersen.
Mogelijk wat veranderingen in doelstellingen en in begeleiding en tactiek.
Zie bijv. de wel succesvolle ploegen en ook de "terugkeer" van de Italiaanse dames.
Of gewoon geduld met alles daaromtrent.
Wellicht kan Kelderfan hier en naar buiten een positieve stimulans teweegbrengen en het is voor hem een kleine moeite de "strategie" en anders heel veel namen bij te dragen die dan weer tot een tevredenvol scorebord kunnen bijdragen.
Toch verwacht ik wel dat Marianne Vos ondanks wat tegenslag en leeftijd hier nog een goede bijdrage aan kan en zal blijven leveren.

Cen Morawec

Ik vraag me af wat Jumbo-Visma is van plan i.v.m. kopmannen?

Primoz is iets minder, Tom is op goede weg, Steven weer sterk, jonge Jonas en Foss (noch) niet zo sterk. Rohan een beetje teleurstellend.

Het is belangrijk, dat Tom niet onder druk staat. Dus verwacht ik niet, dat hij Giro wint, maar podium moet hij hopelijk pakken kunnen. Maar: de helft van de Giro-ploeg is einde contract 2022, of hebben nog niets laten zien, dus ze moeten allemal onder druk staan.
Verwachtingen bij Jumbo-Visma zijn gewoon hoger dan bij een Conti-ploeg.

Zal Tom wel druk voelen? Omdat zijn contract afloopt? Krijgt hij nog kansen om in een grote ronde klassement te rijden, of is er "now or never". Tour en Vuelta zijn volgens zijn eigen worden geen opties.

kelderfan

'@Cen Morawec
Ik verwacht dat Primoz er weer staat in de Dauphine en vervolgens de TdF.
Voor Tom Dumoulin zal 't "Now or Never" zijn in de Giro.
Steven Kruijswijk is zeker weer op de weg terug naar boven en die Jonas Vingegaard moet de tijd krijgen om rustig te groeien in die rol.
@AWestie
Er is zeker werk aan de winkel, want Vos is wat minder dit voorjaar en dat scheelt in deze heel veel. Met 1 zege kun je niet stellen dat 't goed gaat met de damesploeg. De verwachtingen waren hoog met de komst van Labecki. Met het halen van twee jonge talenten kun je de leemte niet opvullen. Ook de te kleine selectie werkt in hun nadeel. In de Ceratizit Festival Elsy Jacobs is het lastig geworden met 4 rensters.

Laatst gewijzigd
Murcia

Dat het aantal dames te klein zou zijn bij de ploeg is een onzinargument, tenzij je vindt dat de beste ploeg (SD Worx) die er ook 13 heeft te weinig rensters telt. Vos is minder doordat ze haar wedstrijden heeft moeten missen door Corona en in mijn ogen de focus op de wereldtitel in de cross. Niks om je zorgen over te maken, Henderson begint al weer aan te pikken bij vorig jaar en rensters als een Koster en Beekhuis rijden beter dan het seizoen ervoor. Het enige wat speelt is dat behalve Marianne alle nederlandse toprensters vastliggen bij andere ploegen. Dus zal TJV talent moeten oppikken en door laten groeien, in dat opzicht is Parkhotel een goede partner. De al wat oudere Femke Markus zou trouwens een versterking kunnen zijn voor volgend jaar. Labecki schrijf ik nog niet af maar zij laat zien dat het veelvuldige schreeuwen om aankopen niet zaligmakend is, aanpassing vergt soms ook meer tijd.

kelderfan

'@Murcia
Wat is onzin in deze. Zij rijden 't hele seizoen al met minder rensters in hun wedstrijden. Voorbeeld: La Fleche Wallone Femininine met 3 rensters.
SD Worx heeft gewoon 13 sterke rensters.
Als je 't over versterkingen hebt, dan zijn Cecille Uttrup Ludwig en de wat jongere Mischa Bredewold goeie rensters om erbij te halen. Ook Ana van der Meiden en Fem van Empel zijn talenten, die niet zouden misstaan in dit team.
Met die Cecille heb je een renster voor 't voorjaar in huis. Want juist in 't voorjaar zou zo'n renster de doorslag kunnen geven om te scoren.

Laatst gewijzigd
Murcia

'@kelderfan
Geen onzin, jij werkt elk moment een soort van verlanglijstje af met aankopen als het middel voor elke kwaal. Dan is Uttrup een hele rare want scoren betekend in mijn ogen winnen en dat doet Cecille nu net verdomd weinig. Daarnaast is de ploeg vanaf het begin duidelijk geweest dat men echt een Nederlandse kern wilde hebben en dat bouwt men rustig op. Fem is een talent maar met nauwelijks wegervaring en dus ligt teleurstelling snel op de loer als het voor sommigen niet hard genoeg gaat. Dat de ploeg een geleidelijke groei wil maken en niet van haar koers afwijkt is verstandig. Investeren in staf, materiaal en alles wat om de rensters heen staat is minstens zo belangrijk.

Quesada Quesada

Het duurde al vrij lang voor Jumbo zijn selectie voor de Giro presenteerde. Nu blijkt wel waarom: Harper geeft op zijn Instagram account aan niet te kunnen starten. Benieuwd wie hem gaat vervangen (en of hij de enige van de geplande selectie is die ontbreekt).

Yeez

Volgensmij is het niet dat hij niet kan starten, maar dat hij niet wordt geselecteerd. Heeft deze maand gewoon zijn volledige hoogtestage afwerkt en geeft ook aan een goede voorbereiding te hebben gehad.

Leemreize werd door de ploeg gisteren als dns gegeven (ondanks dat hij toch startte). Hint?

Michieltje

Das niet zo fraai als ze op deze manier met Harper omgaan. En tegelijk ook zijn laatste jaar bij JV

goldone123

Niet netjes, maar wielrennen is hard en als leemreize de vervanger is, dan vind ik het logisch.

Michieltje

Goede voorbereiding en toch niet starten. Sec gezien slaat het nergens op

Quesada Quesada

Leemreize inderdaad de vervanger.

goldone123

Ja, dacht het al.

Yeez

Leemreize deed natuurlijk ijzersterk kopwerk in romandie en baskenland. Het kan ook wat dingen betekenen. Verwachten ze dat ze met een goede foss en dumoulin na de tijdrit en de etna in het roze kunnen staan (en dus moeten controleren)? Dan heeft Leemreize laten zien een hele goede optie te zijn. Zal wel belangrijk zijn om hem de eerste 3 dagen zoveel mogelijk afzijdig te houden na zijn zware voorjaar met bartali, romandie en baskenland in 1 maand

Verder is het natuurlijk gewoon topsport. Als Harper een goede voorbereiding heeft gedraaid, maar niet het niveau haalt wat de ploeg van hem verwacht of niet zijn taak juist kan invullen houd het op.

Laatst gewijzigd
goldone123

Hij heeft dus wel een flinke stap gezet neem ik aan.

Michieltje

Bergop een stuk beter dan Leemreize. Nee, lomp vd ploeg, erg lomp. Als ze denken voor het roze te gaan hadden ze dat wel eerder kunnen bedenken. Mn sympathie voor de ploeg brokkelt op communicatie gebied, en dit soort zaken, steeds verder af.

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Als je na de Etna het roze hebt, geef je die in rit 7 (5 en 6 controleren de sprintersploegen wel) toch lekker weg aan een vluchter. Da's een beetje de standaard als je echt voor de eindzege wil strijden. Dan ga je niet 1,5 week krachten verspillen voordat het echte werk begint. Zie ook niet wat het selecteren van Leemreize ipv Harper iets zou veranderen aan de benadering van de Giro. 't Is niet alsof je een totaal ander type renner selecteert.

Yeez

'@michiel blijkbaar niet, want leemreize wordt geselecteerd. Ik gok eigenlijk dat Harper na zijn dns in Catalonie en val en opgave in Baskenland niet op tijd het gewenste niveau heeft gehaald ondanks een hoogtestage.

En dat Harper beter omhoog gaat blijkt nergens uit. Leemreize rijdt namelijk vaak op kop om controle te bewaren, en doet dat al 2 rondjes op rij uitmuntend. Echt een type gesink.

Michieltje

Uit de beperkte uitslagen blijkt dat wel degelijk Yeez, daar baseer ik me op. Harper reed ook wel eens op kop voor Bennet meen ik vorig jaar

En dan iemand ervoor in de plaats zonder gedegen voorbereiding en zoals je zelf aangeeft met veel recente koersdagen. Ik snap het niet. Maar dat hoeft ook niet.

1 2 ... 177 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.