Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 178 ... 349 350
Landeirovic

'@Yeez, je lult bullshit nu. Het zou als team zijnde naief zijn te denken dat Foss of Dumoulin roze gaat hebben na Etna. Om dan een ervaren betrouwbare knecht Harper thuis te laten om vervolgens roofbouw te doen op Leemrijze zijn lichaam. Ontzettend zware ronde voor hem in zijn 1e echte profseizoen. Je had het Harper ook wat eerder kunnen zeggen als ploeg zijnde. Nu moet hij nog een volledig seizoen rijden waarbij hij weet zwaar belogen geweest te zijn door de ploeg. Zoals hierboven aangegeven je geeft de leiderstrui gewoon weg.

tdola

Zou t niet gewoon een gevalletje covid+ kunnen zijn met harper?

Blijft speculeren, jammer dat we niet precies weten waarom.
Voordeel: nu wel 6 Nederlanders in de selectie en mooie kans voor leemreize. Die hoeft zich hopelijk niet te snel uit elkaar te trekken na baskenland en romandie.

goldone123

Ik heb wel zin inde giro ben benieuwd hoe de ploeg het gaat doen.

Yeez

'@landeirovic waaruit blijkt dat harper betrouwbaar is? Dat blijkt juist meer uit leemreize zijn laatste 2 rondes. harper heeft vanaf 2020 af aan nog geen 1 periode een betrouwbaar niveau (kunnen) laten zien

Wat ik hoor is dat harper gepasseerd is. En dan denk ik inderdaad dat die na zijn dns in Catalonie en dnf in baskenland na een goede hoogtestage niet op tijd op het gewenste niveau was/is

Laatst gewijzigd
goldone123

Daar lijkt het op idd.

Yeez

'@michiel waar reed harper voor bennett op kop? Niet in de giro in iedergeval. Met alle respect, maar sinds 2020 heeft harper 3 keer een goede uitslag gereden. 2 keer bergop in uae en 1 keer in de ruta del sol van 2020. Bovendien wordt hij meegenomen voor knechtenwerk, niet voor uitslagen. En juist dat knechtenwerk lijkt (door allerlei redenen) niet heel betrouwbaar de laatste jaren

Laatst gewijzigd
goldone123

Blijkbaar denken ze meer te hebben aan leemreize dan harper.

Quesada Quesada

Benieuwd waar het voor Harper mis is gegaan. UAE Tour reed hij nog zeer verdienstelijk. Daarna covid opgelopen misschien? Verdween van de Catalonië startlijst en zijn ronde vh Baskenland was ronduit bagger.

Murcia

Beetje lastig verhaal omdat we niet weten wat nu de reden is voor de vervanging van Harper, hij reed goed in UAE en daarna kwam de klad erin met o.a. val 3 weken geleden. Is hij qua herstel nog niet op orde en geven de trainingsdata aan dat hij niet klaar is dan begrijp ik de keuze wel. Dat het laat is kan er op duiden dat men tot het laatst heeft gewacht met de beslissing. Voor Leemreize een mooie kans, heeft natuurlijk niet de makkelijkste aanloop zo met Romandië kort voor de Giro maar is gegroeid en wat een overschot aan Nederlandse renners ineens.

Quesada Quesada

Leemreize heeft in 2022 al de meeste koersdagen van de ploeg en dan nu ook nog eens de Giro. Hopelijk kan hij de eerste week/weken enigszins op spaarstand doorkomen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Jeetje, tegenwoordig ook wordt ook daadwerkelijk van elke mug een olifant gemaakt. Harper blijkbaar niet goed genoeg en Leemrijze juist sterk als knecht dit seizoen. Lijkt me dan niet zo'n moeilijke discussie. Voor het oranjegevoel wel leuk. Dat vonden veel Jumboskeptici toch ook altijd zo belangrijk?

Yeez

Bovendien zat Harper tm zaterdag nog gewoon op de teide. Dat zondagmorgen de ploeg op tweet schreef dat leemreize aanvankelijk niet zou starten in de afsluitende tijdrit in romandie was geen toeval

xistnc

Die 'goede voorbereiding' zijn de woorden van Harper. De bank bij o.a. Ajax zit vol met topvoetballers die van zichzelf vinden dat ze een goede voorbereiding hebben gehad.

Ik kan me van Harper eigenlijk alleen maar twee redelijke prestaties in de UAE Tour herinneren. Dat zijn erg weinig adelbrieven.

madeinstars

Harper was ook goed die keer dat Bennett Piemonte (ofzoiets) won in 2020. Verder inderdaad weinig indrukwekkends en inmiddels kunnen we wel aannemen dat hij in 2023 geen onderdeel meer zal zijn van de ploeg.

Yeez

Ik geloof overigens dat er echt wel een goede klimmer en knecht in hem schuilt, maar hij komt teveel tegen in een seizoen. Dat breekt hem nu op…

Michieltje

In een van die Italiaanse koersen vorig jaar, Teez

Michieltje

Wat madeinstairs zegt, niet over muggen en olifanten

AWestie

Op de site staat alleen de selectie, wel wat karig. Hopelijk nog wat extra aankondigingen of plannen komende week. Zeker van de ondersteuning hoor je natuurlijk niet alle ins en outs, wat ook in zekere zin logisch is. Blijkbaar was zijn blessure van dien aard dat er toch enige tijd twijfel was, maar ook niet zo pittig dat hij van de Teide af moest.

Harper is voor mij altijd een wat gek selectielid: schittert heel soms, loopt tegen kleine of bijzondere blessures aan die dan lang lopen, bijna onzichtbaar ofzo. Ik ben wel benieuwd hoe anderen in het team hem vinden, met wie hij optrekt. Zal vast met stille trom in 2023 bij BikeExchange gaan rijden ofzo (ik noem maar wat).

madeinstars

Samen met Dumoulin naar Jayco inderdaad.

Rawolf

In de winter bepaalde selecties iets wijzigen op basis van prestaties, het kan dus toch.

Yeez

Zou raar zijn als het niet zou kunnen toch? Dat je iemand die totaal niet in vorm is laat starten ipv iemand die het wel is…

S. Morgenstern

Harper is na zijn val in Baskenland gewoon mee naar de Teide gegaan om in vorm te komen voor de Giro. Blijkbaar is dat niet goed genoeg gelukt, maar dat is dus niet op basis van prestaties, anders hadden ze hem niet meegenomen op hoogtestage.

Sjonge Jonge

Beter dan in de winter de kopman van een bepaalde koers aanduiden en daar halsstarrig aan vasthouden terwijl je op voorhand van de koers weet dat diegene niet kopman-waardig is op dat specifieke moment.

Poeksel

Hoe schatten jullie de kansen op roze na de eerste tijdrit in voor Dumoulin? Hij lijkt me met Almeida en Van der Poel favoriet.

goldone123

Geen idee eerlijk gezegd

1 2 ... 178 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.