Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 213 ... 349 350
kelderfan

Het zat eraan te komen en het is toch jammer, dat hij op deze manier gaat stoppen. Binnen gehaald als de grote verlosser en nu via de zijdeur naar wat.
Misschien wordt er nog onderhandelt over het wat en hoe.
Maar wat betekent dat voor volgend jaar, want Tom vervangen door wie.

Sjonge Jonge

"Wel een beetje schrijnend dat Dumoulin dit grote nieuws zelf communiceerd"

Wel een beetje schrijnend dat jij nu juist het woord communiceert verkeerd schrijft.

kelderfan

==

Laatst gewijzigd
Turtlehead

'@kelderfan: Dumoulin is in de meeste opzichten niet te vervangen. De belangrijkste redenen om hem aan te trekken waren:
- zijn potentie om een Grote Ronde te winnen
- zijn gevestigde status als topsporter/ één van de grote nationale sportidolen in Nederland (ook vandaag weer zichtbaar in de headlines in vrijwel alle grote media).

Die combinatie is niet op de markt.
TJV heeft een aantal sterke internationale toppers in dienst, dat hoef je niet per se aan te vullen. Het Nederlandse contingent kan wel aanvulling gebruiken (lees: Van Baarle en eerdere poging om Arensman aan te trekken).

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Ik heb niks met Tom. Vind het niet erg dat hij weggaat. Vond het sowieso vanaf het begin al niks dat hij bij TJV kwam.

Chris1995tjv

Waarom rijd dennis niet in de dauphine?

kelderfan

Precies @Turtlehead, want mijn favo Kelderman gaat echt niet komen. Hij doet 't prima bij Bora.
Maar toch valt er een gat en dat los je niet op met alleen de komst van Dylan van Baarle. Dat wordt een hele zoektocht om dat gat op te vullen.

Cycling

'@Chris195tjv Dennis staat nu in PCS bij Tour de Suisse. Misschien was dit al langer het plan. Het parcours is wel geschikt voor Dennis met een vlakke tijdrit op het einde

Murcia

Beslissing van Tom vind ik een eerlijke naar zichzelf toe. Het was geen probleem voor hem geweest denk ik om bij een andere ploeg te tekenen maar de motivatie is er niet meer en hij ziet geen heil meer in de zoveelste sprong naar voren. Respect voor zijn carrière overheerst bij mij en toch ook een gevoel van: Wat als? Respect ook voor de ploeg dat ze deze aankondiging helemaal door hemzelf lieten regisseren. Voor wat betreft Dennis, die gaat Zwitserland doen samen met mede Tour ploegmaat Kuss.

AWestie

Qua koersdagen gaat er niet echt een gat vallen, maar het blijft een gemis voor het team voor 2023 en later. Ik ben benieuwd wat hij nog gaat rijden dit jaar naast het al genoemde. Wat @Turtlehead zegt is waar, en voor Tom is qua sponsoring ook de nek uitgestoken. Dat herinvesteer je niet 1-op-1. De transferstrategie van het team zal er wel lichtjes door veranderen lijkt me.

En ik ga het met het uur vreemder vinden: één berichtje van TJV online met simpelweg Toms bericht op insta (een account dat is afgestoft sinds hij bij deze ploeg startte haha), geen van Plugge of Zeeman. Ik ga er geen grotere conclusies uit trekken, maar dat is toch raar?

AWestie

Zeker als je bedenkt dat de frontpage van Wielerflits Tom voor na, achter en tussen is. Het duizelt bijna ;)

Verder zin in een koersweekend waar zomaar een TJV overwinning kan vallen weer.

Murcia

'@AWestie
Ik denk dat je de herinvestering en transferstrategie al hebt kunnen zien met van Baarle en Tratnik als aanwinsten en de bieding richting Arensman. Men zet duidelijk in op meer resultaat in het voorjaar en het proberen om een jonge ronderenner toe te voegen aan de selectie. Met Arensman had je dan ook een Nederlander gehad wat natuurlijk de voorkeur heeft. Ben benieuwd of men na het misgrijpen met hem alsnog voor een andere jonge AK man gaat die dan natuurlijk buiten Nederland moet komen.

AWestie

Ik doelde ook eigenlijk op je laatste punt

Murcia

Ja dat zou je kunnen interpreteren als een soort van afzijdigheid maar ik denk zelf dat men echt de ruimte aan Tom wilde laten over deze beslissing. Misschien was men ook bang voor de vragen over waarom het huwelijk tussen beide partijen niet is geslaagd en dat dat dan de nieuwsberichten zou domineren maar dat blijft speculeren natuurlijk.

Yeez

Dumoulin weet niet echt wat de ploeg van zijn beslissing vindt en vond het raar dat er op sociale media gaan reactie op kwam. Zegt genoeg denk ik…

Oorspronkelijke programma was nk, hoogte, polen, benelux, wk en italie, maar door last vd rug en vermoeidheid is het even met de ploeg kijken. Hoopt nog wel wedstrijden van betekenis te kunnen zijn voor de ploeg, maar dat het niet meer botert is duidelijk

AWestie

Wat stom dat dat ook spaak loopt. Het is niet dat compleet onbekende mensen voor hem daar rondlopen ofzo. Voor relatieve buitenstaanders zoals hier geeft dat alleen maar een gekker beeld van de zaken.

YogiBear

'@Yeez Heb je een linkje naar artikel/video waar hij dat aangeeft. Weet eigenlijk niet wat ik er van vind als hij dat zo zegt. Het is daarmee een beslissing die hij echt zelf heeft genomen, maar lijkt ook net alsof hij niet heel tijd heeft genomen of moeite heeft gedaan om het er met de ploegleiding over te hebben. Zijn goed recht natuurlijk, maar als je dit seizoen nog wat wilt rijden en bereiken lijkt mij dat je deze beslissing met je werkgever bespreekt.

AWestie

Ik zag het bijvoorbeeld bij de NOS

Poeksel

Tour de France documentary: Plan B, the fall & rise
https://www.youtube.com/watch?v=PMIF4IyDM6o

Nog niet gekeken, wel van plan dat later te doen. Wie eerder kijkt, laat vooral weten of het de moeite waard is! Waarschijnlijk wel, op basis van de reacties bij de video.

Laatst gewijzigd
skylimit

Dumoulin blijkt een "einzelganger" te zijn. Heeft in mijn ogen veel te snel na de Giro deze beslissing genomen, ook zonder vermoedelijk eerst met de ploegleiding alles nog eens goed onder de loep te nemen. Hij heeft natuurlijk al eens eerder de handdoek in de ring gegooid en nu dus klaarblijkelijk definitief. TJV heeft helaas een kat in de zak gekocht en Dumoulin bleek niet de teamspeler te zijn, waarop TJV hoopte te kunnen bouwen. Het ontbreken van de juiste mentale instelling, de mindset om met tegenslagen te kunnen omgaan zat een terugkeer op topniveau in de weg. Misschien schortte het hierbij ook in de begeleiding van TJV aan.
Als ploegleiders / trainers etc. zou het toch ook al lang duidelijk hebben moeten zijn dat Dumoulin niet meer op het niveau van een topklassementsrenner zou kunnen terugkeren. De eerste indicaties daarvoor waren er al in UAE Tour, waarop hij bergop simpelweg niet mee kon. Dumoulin heeft het klimvermogen niet terug kunnen vinden ondanks al die hoogtestages. Bergen oprijden in wedstrijdverband is toch anders dan in trainingen.
Op deze manier afscheid nemen voelt toch weer als de weg van de minste weerstand. Dumoulin een wielrenner tegen wil en dank, worstelend met een verworven status en daar niet mee kunnen dealen.

kelderfan

Het leuke of aparte aan het verhaal is, dat Tom kennelijk geen baat heeft aan hoogtestages en dat juist zijn maatje Koen Bouwman juist daardoor grote stappen zet. Zijn rug zat in de weg net als bij Tom, maar hij heeft zich opgericht en pakt daardoor zijn 2e. zege in de Giro,
Het aparte is dat beide renners met rugproblemen zaten. Dat moet toch aan de afstelling van de fiets liggen.

Rico.

Bouwman gaf na die ene rit waarin hij snel moest lossen uit de vlucht aan dat dat te maken had met het gebruik van een andere fiets voor het vlakke eerste gedeelte van de rit volgens mij. Ik heb niet gehoord dat hij daarna opnieuw last van zijn rug heeft gehad.

kelderfan

'@Rico “Ik had ook nog wat problemen met m’n rug, dat was echt jammer. Anders had ik misschien eerder voor nog een etappezege kunnen gaan." Dat zijn de woorden van Koen Bouwman; bron WF

kelderfan

De naam van Tom's volgende uitdaging is ook al bekend. De club gaat heten "de dakdekkers"😎

Rico.

'@kelderfan:

Dat "eerder" gaat volgens mij over de rit die ik noem. Bouwman beschrijft daarna waar de rugproblemen vandaan kwamen: https://www.wielerflits.nl/nieuws/bergtruidrager-koen-bouwman-gaat-vechten-maar-als-ik-mag-kiezen-liever-tweede-ritzege/.

Dat is volgens mij echt de enige rit waarin hij last heeft gehad van zijn rug, dus niet te vergelijken met de langer durende rugklachten van Dumoulin.

1 2 ... 213 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.