Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 214 ... 349 350
AWestie

In het interview met Zeeman en eerder ook Bouwman haal ik nou niet direct dat Tom een einzelganger is of dat de relatie met TJV bekoeld is. Hij zit gewoon meer in zijn hoofd dan andere renners, wat communicatie gewoon soms wat moeilijker maakt. Herkenbaar als ik naar mezelf kijk.

Tom heeft door de jaren heen meerdere keren gezegd dat hij goed reageert op hoogte, @kelderfan. Dat de sessies dit jaar niet werkten heeft andere factoren.

De Plan B docu staat dus nu ook op YouTube, handig. Ik heb die film nooit zo heel spannend gevonden om eerlijk te zijn, er zijn leukere docu's rond de Tour.

kelderfan

Ja, wel @Rico
Hij heeft 't beslist niet over 1 rit, maar hoeveel dagen zegt hij niet. Hij zegt wel dat hij er dan eerder ervoor had kunnen gaan.

Rico.

Ok, dan zijn we het oneens.

Daniel17

Bouwman heeft het over die rit die Ciccone, toen speelde zijn rug op omdat hij van fiets was veranderd. Misschien heeft hij in de dagen erna er nog last van gehad, maar het begon in ieder geval tijdens die rit.

kelderfan

Ok dat is dichter bij de waarheid.

kelderfan

Jammer geen sigaar vandaag; maar Mick en Tim hebben zich laten zien.
Kooij helaas gevallen en uitgeschakeld en geen sprint voor JV..

peerduell

Ben ik de enige die zich verbaast over het gedrag van renners dat zorgt voor de vele valpartijen in deze koers?En zich ook verbaast dat die stoere uitspraken over schorsing bij het over stoepen en fietspaden rijden gevaarlijk is en risico’s op diskwalifictie oplevert.De jury doet er geen flikker aan.Levensgevaarlijke situaties,veroorzaakt door profs zelf.Het aantal valpartijen is de laatste maanden nauwelijks bij te houden.M.i.moet dat drastisch veranderen omdat vaak anderen de dupe worden van roekeloos gedrag van collega’s met langere uitval tot gevolg.Kooij weer gevallen helaas nadat hij weer net hersteld was van de vorige valpartij ( veroorzaakt door Arvid de Kleijn).

peerduell

Kent iemand Max van der Meulen wat nader? Lijkt me een straffe overwinning daar in Franrijk met flink wat klimwerk.

Michieltje

Wat Peer zegt. Ik ben benieuwd naar de aanwinsten voor het Development Team. Een Italiaan trainde al mee. Thijmen Ensing(?), Max van der Meulen...@Kelderfan, heb jij nog wat in je mouw zitten?

Laatst gewijzigd
Michieltje

Weer wat Peer zegt. Het was vanmiddag op een gegeven een soort van knullig met de opeenvolgende valpartijen. We zagen in de Corona periode al een soort doorgeslagen drift in het peloton toen er weer gekoerst mocht worden. Ook toen veel valpartijen. Zit die drift er nog steeds in of is het wat aans? Misschien de mix van World Tour renners met mindere renners?

I Langof

...na Tom´s aankondiging geen reactie van de ploeg, niets op twitter van Plugge, Zeeman & Co. Alsof de ploeg nog niet weet dat nu een plan moet gemaakt worden. 

Misschien zei Tom iets tegen Plugge, maar zoals ik het begrijpt, was de beslissing en de manier hoe het communiceert wordt (met een briefje)  echt een verrassing. Op vrijdag was in 's-Hertogenbosch het alleen "damage control". Men zei tegen staff: afwachten, maar Tom allerbeste wensen.

Volgens mijn kennis heeft Zeeman deze week nog met Dumoulin uitgebreid zijn toekomst programma besproken. Wat ik ook gehoord heb, is dat al sinds terugkeer uit Colombia, Tom langere belasting minder goed aankwam en in volgende weken van zijn klachten compleet moet herstellen en mag niet of maar weinig trainen - alleen met medische begelijding. Daarna gaan in juli ze naar hoogtestage en willen samen (met coaches en ploegarts) alle problemen aanpakken en Tom zo goed mogelijk bijstaan . 

Ik heb gehoord dat alleen coach Moerenhout was op de hoogte van zijn beslissing. Hij wilde Dumoulin zeker naar  Wollongong in principe meenemen. Wat ik ook gehoord heb, is dat de bondscoach en KNWU onder druk staan omdat de selectie (in tegenstelling tot het process tijdens de corona jaaren) transparent moet. Volgens Gazzette rekent Mathieu ermee, dat in de eerste plaats de UCI punten worden de basis voor de selectie voor W/E kampioenschappen (en niet de NK uitslag - normaal gezien rijdt hij NK niet, want hij genoeg punten heeft) . Deze afspraak was zeker in orde ook voor Dumoulin, want in mindere Giro concurrentie zou Tom genoeg UCI tijdrit punten kunnen pakken. Maar, ook Arensman was verrassend goed. Na de rit in Verona zei hij, dat hij ook op de muur van Emmen en Wollongong  kan schitteren. Op Eurosport hebben ze Mount Ousley met Budapest beklimming vergelegen - dus goede kansen niet alleen voor Tom.

kelderfan

Quote: "heb jij nog wat in je mouw zitten"
Ja in mijn mouw wel, maar Menno Huising is al genoemd. Daarnaast heb ik Vlad Van Mechelen.op mijn wenslijstje staan.
En wat denk je van Max van der Meulen; geen familie van Ana van der Meiden. 😎
Oh, ja ik wil nog Henrik Pedersen toevoegen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Jij kijkt bovenaan de juniorenranking en voegt de toppers toe? Nou wat knap

kelderfan

Goed he @Yeez. Maar wat doet JV om al die toppers toe te voegen.
Want bij de dames is 't nog niet echt goed te noemen.

Primoz Zomirp

'@I Langof

.... dat alleen coach Moerenhout was op de hoogte van zijn beslissing

Als dat klopt, en bondscoach eerder dan de ploeg of hoogte was, is het volgens mij een "slap in the face". Hoe gaan ze bij de ploeg ermee?

Volgens PCS hebben VdP en Arensman meer UCI tijdrit puntjes (60 en 40 deze Giro). Dus Tom´s WK plek is nog niet zeker?

Laatst gewijzigd
Michieltje

Jos van Emden wist het ook al, ik krijg ook het gevoel dat Dumoulin zn werkgever niet teveel betrokken, geïnformeerd heeft. Zul je zien dat Dumoulin in zn laatste wedstrijden gaat vlammen

Menno Huising is het idd, Kelderfan. Ik verbasterde Arensman enne nog iemand denk ik. Wat ik denk van Max van der Meulen? Nou, ik en Peer noemden hem niet voor niets. Blijken teamgenootjes te zijn btw.

Van Aert geen trap teveel nog. Stevie oogt steady.

Martinez werd al eens genoemd hier als potentiële versterking. Ik sluit me daarbij aan. Café de Colombia!

Laatst gewijzigd
Yeez

Harper met berewerk vandaag!

@kelderfan toptalenten zijn door alle ploegen gewild en kunnen niet allemaal bij jv rijden en willen niet allemaal bij jv rijden. Al 1000 keer gezegd

kelderfan

'@Yeez
Jij blijft jezelf herhalen. Leuk toch
Maar Wouttie maakt de dag weer goed. Chapeau Wout Van Aert. Jij bent mijn 2e. favo als dat mag.

kelderfan

Ik ga met @Michiel mee dat JV die twee jongelingen moet halen, Dat zijn Huising en ploeggenoot.
Voor de mannenploeg is Martinez zeker een mooie versterking om te halen.

Rico.

Martinez lijkt me niet echt realistisch als Frans toptalent in een Franse opleidingsploeg.

Murcia

Wat de dames met de junioren te maken hebben is mij een raadsel en kan alleen kelderfan aan elkaar knopen. De ploeg zal zeker Nederlands talent willen toevoegen en dus verwacht ik goede gesprekken met tenminste Huizing maar je gaat niet als ploeg alleen maar kijken naar de ranglijst om talent aan te trekken, iets wat Bouwman nog zojuist in een interview zo een fijne eigenschap van TJV vond aangezien hijzelf niet in de top van de jeugdranglijsten te vinden was.
Vandaag een sterk optreden van Wout, en een Tiesj die nu al mocht oefenen in het lijfwachten werk voor Primoz. Harper goed geknecht, Steven attent en Laporte die Cavagna op het goede moment terugpakte. Jonas zich goed verstopt zoals het hoort.

Michieltje

Murcia. Menno en Max rijden beide vergelijk resultaten.

Ik doel op Daniël Felipe, Rico. Zou de eerste Colombiaan bij ons zijn.

Murcia

'@Michiel
Niet de eerste Colombiaan, als je tenminste Rabobank als directe voorganger neemt. De periode met Ardila was geen succes overigens. Martinez is een heerlijke renner maar hij lijkt me een fantasie als versterking. Ben met je eens dat ze dit jaar dicht bij elkaar liggen Menno en Max maar zie puur persoonlijk Menno als de jongen met meer mogelijkheden. Maakt overigens verder niet uit als je prioriteit is om Nederlands talent op te leiden zijn beide perfecte kandidaten voor de Development-ploeg.

veld

'@ michiel Daniel felipe Martinez zou idd schitterende aankoop zijn, maar ligt nog een jaar vast bij Ineos. Dus toch nog maar eens Arensman proberen met alles op alles.

Michieltje

Chips, ik dacht dat ie vrij was Veld.

Murcia. Ook omdat ze (Nederlandse) klimmers lijken te zijn. Kooij, Mick en Tim van Dijke, Hesmann, Leemreize zijn volgens mij de laatste jaren doorgestroomd. Staune Mittet komt eraan met Pluimers. Hagenes en Van Belle daarachter. 2 van de 9 zijn klimmers.

Ardila, staat me ook weinig van bij idd. Maar Jumbo Visma had al belangstelling voor Van Baarle én Arensman voor Dumoulin zn afscheid aankondigde. Er lijkt dus ruimte te zijn voor een jong ronde talent, tenzij JV al even geleden heeft besloten niet met Dumoulin verder te willen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 214 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.