Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 215 ... 349 350
Het Jachtluipaard van Numansdorp

Huising heeft al meerdere gesprekken met de Wagner en de ploeg gehad, die is al mondeling akkoord. Van der Meulen deed in zijn post-race interview gisteren een vrij openlijke liefdesverklaring naar DSM, en in mindere mate naar Jumbo-Visma en Groupama. Het zijn ook nog eens beste vrienden die eigenlijk bij dezelfde ploeg willen rijden, dus hup, bied van der Meulen ook als de wiedeweerga een contract aan voordat DSM ze allebei op het laatste moment voor je neus wegkaapt.

Als ze dan ook nog even Jelle Boonstra halen heb je al het grote Nederlandse klimtalent bij de junioren vastgelegd, en daar zijn er niet heel veel van.

kelderfan

'@Michiel
Ik denk dat je dat gloed ziet. Nu Dumoulin gaat stoppen komt er zeker ruimte om een goede klimmer erbij te halen.
@Veld
Als dat nog mogelijk is, dan ja. Ik heb gelezen, dat Arensman naar Ineos gaat vertrekken.
Dus dat wordt wel erg moeilijk.
@Murcia
Wat is daar nu moeilijk aan. JV heeft niet alleen een mannenploeg toch.
Voor de opleidingsploeg moet ook weer versterking komen, want jongens als Boven, Pluimers en Ryan moeten de overstap maken naar de hoofdmacht of moeten naar een andere ploeg.
Bij de dames zou 't met versterking beter gaan, maar dat blijkt niet uit de resultaten. Een zege is wel erg mager.

kelderfan

Ja @Het Jachtluipaard van Numansdorp
Ja die Jelle Boonstra heeft zich ook goed getoond en 't zou niet gek zijn, als hij de derde aanwinst wordt,

kelderfan

'@Murcia
Ja ik heb genoten van JV in de Dauphine en Laporte heeft goed werk gedaan in de finale.
Die Harper heeft 't ook goed gedaan. Ik hoop dat die zijn contract kan verlengen.

Murcia

'@kelderfan
Nogmaals, wat hebben jouw opmerkingen over de dames te maken met de post van Yeez waarop je reageerde. Twee verschillende dingen aan elkaar breien mag je doen hoor maar is niet makkelijk te volgen. De kern van Yeez was dat jij alle goed presterende renners van dit moment altijd wil halen of het nu bij de junioren, dames of mannen zijn en dat dit niet mogelijk is aangezien de ploeg te maken heeft met A: Budget en B: het aantal beschikbare plaatsen. Als je bv meer dan twee talenten wil doorschuiven naar de grote mannen heeft dat weer gevolgen voor hoeveel gearriveerde renners kan aantrekken. Bij de dames is men een stuk minder opportunistisch dan jij bent en ziet men het terecht als een langer traject waarbij men weet dat opbouwen de enige optie is naar succes.

peerduell

Als je jonge renners met potentie wilt aantrekken zijn de plannen en het proces wat je voor ogen hebt denk ik de belangrijste argumenten voor een talent om te tekenen voor een ploeg. Volgens mij is dat bij Jumbo Visma prima in orde.Ook de begeleiding staat op hoog niveau.Als je als jongeling dat zelf ook het belangrijkste vindt,de geleidelijke weg naar succes, moet zo iemand,zeker ald Nederlander,te overtuigen zijn.Toch zijn er in het verleden renners zoals Arensman,Oomen en nog wat anderen die kennelijk,om wat voor redenen dan ook andere keuzes maakten.Ook vaak via persoonlijke voorkeuren (Oomen indertijd voor van Dongen bij DSM).Arensman schijnt JV niet echt als optie te zien omdat hij eerst de keuze voor DSM en nu voor Ineos maakt.Om wat voor reden dan ook.Zouden hen hem eens moeten vragen.Vind dat wel erg jammer.

peerduell

hen=het

AWestie

Dat over die UCI punten vind ik zo'n onwaarschijnlijk verhaal. Moerenhout heeft met veel renners een goeie band (Tom, Dylan vB, Matje horen daar zoals we weten zeker bij) en Koos vult echt niet zijn selectie met puntjes in. Of wat bedoelt I Langof nu eigenlijk te schrijven?

Veel oud volk in de aanbieding zie ik bij PCS qua renners die zonder contract zijn in 2023. Geen sinecure om daar nuttige klimknechten uit te vissen.

smolly86

Classique des alpes, was live te zien en is nog terug te kijken online. Maar wel een geweldige prestatie van Van der Meulen. In een dubbel interview vooraf samen met huising was hij wel beetje nederig, ook vanwege de vele top uitslagen die huising al gereden had en hij vooral in de schaduw had gereden. Denk wel dat de wereld er nu heel anders voor hem eruit ziet. Weinig junioren wedstrijden met zoveel hoogte meters dit dit maakt zeker indruk. Snel vastleggen.

Iemand een idee hoe de 1e jaars Nederlanders bij development team zich ontwikkelen? Vooral in de ondersteuning lijken ze te rijden.

xistnc

Je bedoelt eerstejaars zoals Mick van Dijke en Olav Kooij, die nog voor het eind van hun tweede jaar werden overgeheveld naar de hoofdmacht? Die ontwikkeling zat wel snor en ik had nou niet het idee dat ze in de ondersteuning reden. Maar het ene jaar zal het andere niet zijn.

Glorious

Ik hoop dat de contracten van van Hooydonck, Roosen en Eenkhoorn snel worden verlengt, Harper, Hofstede en Dekker lijken me niet en ik denk dat Teunissen naar Groenewegen gaat. Maar dat is mijn idee ervan.
Als men dan Dunbar, van Baarle en Tratnik erbij haalt en Pluijmers, Tusveld bv dan komen we al een heel eind voor 2023.

Weet iemand of Dumoulin het NK tijdrijden gaat rijden?

Dave87

Is Kelderman geen goede om terug te halen?
Beetje het type wat er gezocht wordt (Dumoulin, Arensman).
Is einde contract.

Verder hopelijk het volgende:

Verlengen:
Van Hooydonck
Teunissen
Eenkhoorn
Roosen

Nieuw:
Van Baarle
Dunbar
Tratnik
Pluimers
Teuns

Yeez

Ik kan hier alleen maar om lachen

smolly86

'@xistnc, nee de eerste jaars beloften. Dus graat en kramer

Het Jachtluipaard van Numansdorp

Graat en Kramer rijden vrij kleurloos mee en hebben nog geen echte aansprekende resultaten geboekt. Sowieso rijdt het hele development vrij matig dit jaar. Staune-Mittett is nog de beste qua resultaten, Hagenes reed heel goed in het begin van het jaar maar sinds die zijn contract heeft getekend is het ook niet veel meer. En de rest rijdt ook meer een beetje mee in de marge.

Archie Ryan is eigenlijk nog één van de grootste talenten, die die is constant geblesseerd en rijdt amper.

Yeez

Als jij hoofd jeugdopleidingen was kwam het niet goed hoor ik al. Verwachten van jongens van 18/19 jaar dat ze constant een hoog niveau halen en direct bij de belofte presteren. Kijk even het interview met Graat en Kramer terug wat ze begin dit jaar hadden

Laatst gewijzigd
Sandy Casar

Ik denk trouwens dat Dennis niet naar de Tour gaat. Ik vind het erg opvallend dat hij niet start met de tourploeg in de Dauphine terwijl hij daar wel was voorzien. En Zeeman gaf niet voor niets in een interview aan dat een aantal renners eerst wel zeker was van de Tour en later niet. Imo is dat een voorschot op een verandering in de Tourploeg.

Mocht ik gelijk hebben ben ik benieuwd of van Hooydonk of Gesink hem vervangt

kelderfan

'@Casar
Sepp Kuss rijdt ook in de TdS en ik meen te hebben gelezen, dat Dennis op voorhand de TdS zou gaan rijden.
Alleen is er later iets gewijzigd, daardoor ging Dennis naar de Dauphine en dat is teruggedraaid.
Kennelijk was 't wachten op Harper, die zich gisteren heeft laten zien.

Murcia

Bij het Jachtluipaard deugt er nooit niks niet bij de ploeg, dus zou het verbazen als zijn mening over de opleiding positiever was terwijl die opleiding in de korte bestaansperiode al flink wat profs heeft afgeleverd en de sneer naar Hagenes is zo'n typisch onder de gordel momentje van de Numansdorper. Leemreize was ook een armoedige renner volgens hem meen ik mij te herinneren. Bij succes is hij dan weer opvallend stil en wacht hij geduldig zijn tijd af. Dat is het mooie als je instelling is om de ploeg, leiding en renners altijd vanuit de meest negatieve hoek te benaderen, je krijgt altijd voldoende kansen om gif te spuien.

kelderfan

Het wordt weer spannend vandaag, want 't wordt geen makkelijke etappe. Maar Wout is wederom favoriet voor de etappe van vandaag.

Cycling

Het parcours in Ronde van Zwitserland is veel beter geschikt voor Dennis dan Dauphine. Bovendien had Dennis in de Dauphine continu op kop van het peloton moeten rijden de eerste 150 kilometer. Dit kan Harper nu doen. In Zwitserland hoeft Dennis niet de eerste 150 kilometer op kop te rijden, maar kan hij zich ook testen in de bergen. Oftewel ik zie geen enkele reden om op basis van deze switch te denken dat Dennis geen Tour renners rijdt

Laatst gewijzigd
Het Jachtluipaard van Numansdorp

Dat je als belofterenner constant een hoog niveau moet halen en vanaf dag 1 moet presteren lijkt me toch wel basisvereiste nummer één om bij de opleidingsploeg van de grootste ploeg ter wereld te rijden. Het is geen kinderopvang, de plekjes zijn duur. En pak even de uitslagen van Hagenes erbij van de laatste tijd, zeker voor een renner van zijn statuur zijn die ver onder de maat. 'Onder de gordel', hoe krijg je het in vredesnaam uit je toetsenbord, lol.

Murcia

Heb je mij nog niet gerapporteerd Xevar? Dat was immers je plechtige belofte om iedere respons op je gif de kop in te drukken. Mijn reactie op je negativiteit heb je zoals gebruikelijk niet weerlegd, renners als Kooij, van Dijke, Leemreize maar ook een Ballerstedt en Fisher-Black wijzen op het succes van het development-team ipv het falen. Toen Bouwman twee etappes won en blauw was je weer eens opvallend afwezig, wees dan ook een grote jongen en durf renner en ploeg eens te complimenteren. Dat zou misschien je 'kritiek' eens wat meer waarde kunnen geven. Nu blijft het bij gebral van een gefrustreerde anti- supporter. En nu ga ik graag weer over tot de orde van de dag.

I Langof

[B]@Primoz Zomirp[/B]

Volgens PCS hebben VdP en Arensman meer UCI tijdrit puntjes (60 en 40 deze Giro). Dus Tom´s plek is nog niet zeker?

Ob zijn plek zeker is of niet, weten ze alleen achter de schermen. Per huidige afspraak is Dumoulin niet het best Nederlandse wielrenner in 2022 en heeft Tom theoretisch nog resultaten in Tour en/of Vuelta nodig voor de WK plek.

Er was in 2021 i.v.m. selectie veel kritiek tegen Moerenhout van diverse kanten, met name ook vanuit renners van Jumbo-Visma.

De keuzes van bondscoach vonden vele onredelijk en vreemd. Jos van Emden mocht met maar een top 10 tijdrit plek naar EK en WK [B]  (Hij ging daar naartoe zonder NK te rijden)[/B]  . Naar EK mocht van der Berg met Giro plek 20 en NK plek 5. [B]@AWestie[/b] of het puntjes zijn of niet, vele eisen meer transparantie van bondscoach en KNWU al gaan ze er liever niet openlijk.

Ik heb veel over coach Moerenhout en Dumoulin gehoord, maar je moet ook niet alles geloven. Zeker is, dat Dumoulin een goede samenwerking en anbieding van Jumbo Visma weggooide. 

Laatst gewijzigd
AWestie

De uitslagen kunnen tegenvallen, maar je moet niet van beloften verwachten dat ze constant op hoog niveau presteren. Dat doet geen enkele belofte op die leeftijd.

1 2 ... 215 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.