Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 23 ... 349 350
kelderfan

'@Michiel
Doe jij aan steltlopen? Tegenwoordig maakt 't niet uit of man, vrouw of iets anders bent.

Michieltje

Zeker, en aan koekhappen. Spijkerpoepen. Een jaarlijks terugkerende traditie in het dorp waar ik ben opgegroeid (Gieten) was zwientje vangen. Zal anno 2021 ook wel onder druk staan. Tradisies staan helaas steeds vaker onder druk. Ja, de LHBTQ club breidt zich steeds verder uit, je kan je jezelf onderhand afvragen wanneer de witte man zich bij hen mag aansluiten. Alleen heb je dan niemand meer om overal de schuld van te geven. Mij maakt het ook niet uit wie je bent of wilt zijn, alleen lijkt het velen de kunst verleerd te zijn om te kunnen omgaan met andere meningen. En, het leven is vallen en opstaan. Net als wielrennen.

En dat besef ik me telkens weer als ik Orla Chennaoui zie.

Laatst gewijzigd
Murcia

Staat op in de leiderstrui trouwens een aardig stukje uit de eindejaarspecial van Wielerrevue over hoe Dumoulin en Roglic van elkaar verschillen op mentaal gebied en dat Tom juist een tijd lang meer is gaan piekeren doordat hij de man met de 'hyperfocus' naast zich had als kopman. In de docu van vorig jaar bleek al hoe moeilijk collega's en leiding tijdens de Tour het vonden om met de constant vragen stellende en twijfelaar Dumoulin om te gaan. Als blikken toen konden doden had Tony hem vermoord. Mijn grote vraag is dan ook voor komend seizoen of Tom zijn plekje binnen de ploeg heeft gevonden. Nog een jaar met een status aparte voor één of twee wedstrijden zie ik niet zitten.

Michieltje

Ja Murcia, geef Tony een ogenblik. Ik denk echt niet dat Dumoulin de Tour gaat rijden. De ploegleiding heeft al laten doorschemeren dat meerdere renners hebben aangegeven om zelf als kopman een grote ronde te willen rijden in 22. Ik denk Dumoulin en Kruijswijk. Dumoulin gaat misschien Groenewegen wel achterna na volgend seizoen.

Murcia

'@Michiel
Tony is nog van de oost duitse school dus sporters met vragen en twijfels werden daar nooit als sterk gezien maar het was voor mij wel het moment waarop ik voor het eerst dacht dat Tom zijn contract niet zou verlengen omdat ik hem zo alleen vond staan daar. Ik deel je mening dat hij niet de Tour gaat rijden en met Groenewegen niet langer in de picture betekend dit voor mij een kopmanschap voor Dumoulin in de Giro, daarachter als schaduw Foss en de jonge Kooij als sprinter. Voor 2023 zie ik een transfer wel als een grote mogelijkheid zeker als Vingegaard komend jaar kan bevestigen, dan is de bewegingsruimte voor de ambities van Tom bij TJV te dun naar mijn mening, Kruijswijk hoort bij de inboedel en zie ik wel vrede hebben met een rol op het tweede plan maar Dumoulin niet. De goede band met Giant zou hem inderdaad wel op een Australisch spoor kunnen zetten.

Michieltje

Ja, ik zag hem eerder nog de Vuelta gaan rijden, maar dat kan ook prima erna natuurlijk. Foss, Kooij idd. Bouwman en Affini sowieso. Oomen hopelijk op zn oude niveau, iemand waar qua leeftijd nog genoeg rek in zit, en hij reed dit jaar toch een meer dan verdienstelijke Vuelta, na zn liesding operatie. En Kruijswijk toch ook. Eenkhoorn misschien als hij het lief vraagt.

Laatst gewijzigd
Murcia

Het probleem voor Oomen is dat hij een potentieel heel goede AK renner is maar net als Kruijswijk zonder specifiek wapen en dat hij rijdt in een ploeg met een aantal super klassementsjongens. Dat maakt het traject om zelf door te groeien verdomd lastig. Toch was hij dit jaar in orde, Vuelta was goed en ook in de Waalse Pijl en Zwitserland meer dan voldoende. In die laatste als kopman niet veel op aan te merken. Zou graag zien dat men hem niet helemaal oprookt als knecht. Steven had het zwaar dit seizoen maar de Vuelta is wel een ronde die bij hem past en Eenkhoorn staat op een tweesprong dit komende jaar denk ik. Ik ben ouderwets maar hij heeft mijns inziens een grote ronde nodig, als dat dit jaar weer niet kan moet je wel ernstig ga nadenken over je toekomst bij de ploeg. Wil je door als knecht dan maakt het niet zoveel uit maar ik zie meer mogelijkheden voor hem en dan moet je egoïstisch durven zijn en ook een vertrek overwegen.

Michieltje

Een top 10 in een grote ronde is prima voor Oomen en moet JV ook blijven waarderen denk ik. Voor Eenkhoorn is het zeker do or die, hopelijk krijgt hij in 22 alle kansen die hij nodig heeft zich verder te ontwikkelen. Ouderwets is niet persé iets negatiefs of om je voor te verontschuldigen. Zolang het maar werkt.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Niet elke renner hoeft finales te rijden, elke ploeg heeft ook gewoon renners nodig voor de eerste 150-200 km.

Leendert82

Ik vind het moeten rijden van een grote ronde om te groeien erg overschat. Er zijn honderden renners die elk jaar een grote ronde rijden maar geen stap vooruit zetten in klasiekers. En Jumbo-Visma is de fase van een renner opstellen om volgend jaar te groeien is voorbij. Iedereen in de ploeg van een grote ronde heeft een bepaalde rol. En anderen (zoals van Hooydonck bijv) kunnen dat beter dan Eenkhoorn.
Eenkhoorn groeit elk jaar nog, maar 2022 wordt wel het jaar van de waarheid. Hij moet beter in het voorjaar anders verliest hij zijn plaats.

Laatst gewijzigd
Yeez

Volgensmij is het rijden van een eerste grote ronde rijden als jonge renner wel degelijk belangrijk voor het vergroten van de motor. Dat wordt al jaren van alle kanten bevestigd. Dat jij het tegenovergestelde vindt maakt het niet minder waar

S. Morgenstern

Eenkhoorn had afgelopen Vuelta uitstekend in de ploeg gepast naast Van Hooydonck.

AWestie

Volgens mij is dat nog nooit serieus onderzocht, dus ik ben wel benieuwd waar dat 'al jaren van alle kanten bevestigd' dan vandaan komt. Genoeg renners zeggen het, maar dat is puur gestoeld op gevoel of wishful thinking. Een renner kan na zijn groterondedebuut toevallig ook een goeie winter gereden hebben, geen pech hebben ervaren, lekkerder in zijn vel zitten door een nieuwe vlam of een collega/trainer die hem de goeie kant op pusht. Ik wil niet zeggen dat het niet waar is, maar voor ik een wetenschappelijke onderbouwing zie durf ik de theorie echt niet hard te maken.

kelderfan

Ik denk ook, dat het wordt overschat, dat een renner als Eenkhoorn zo nodig een grote ronde moet rijden om verder te komen. Om stappen te maken, kan een renner ook doen met een goede winter, stages en voldoende wedstrijdritme.
Pascal wil toch de Vlaamse kant op.

Rawolf

als ik wielerprof was zou ik toch wel een keer in mn carriere een grote ronde willen rijden. zien waar t om draait. Dat Eenkhoorn en vd Hoorn enz. Die kans steevast ontnomen word voor een zeer marginale verbetering in de daadwerkelijke grote ronde ploeg is niet slim als je die renners wilt behouden.

Eenkhoorn lijkt me dan ook op weg naar de uitgang.

S. Morgenstern

Wie zijn enz?

Leendert82

'@Yeez, dat hij het wel vind maakt het ook niet meer waar. Zoals AWestie al aangaf dat het nooit serieus is onderzocht. Dat het 'vroeger' altijd wel zo gedaan werd is een ouderwetse gedachte. 1 voorbeeld... Van der Poel bijv had ook geen grote ronde nodig om de RVV te winnen. Er zij zoveel manieren om een grotere motor te krijgen (een grote ronde kan 1 van die manieren zijn) maar het kan ook als dat de focus wordt en daar vooral op getraind wordt tijdens de winter maanden.

Leendert82

Eenkhoorn zit volgens mij prima bij de ploeg. Hij heeft nog minimaal 10 jaar als prof en zal heus nog wel de kans krijgen om een grote ronde te rijden.

Michieltje

Het is toch ook gewoon boerenverstand dat een koers van 3 weken een renner meer inhoud geeft.

Laatst gewijzigd
Murcia

Ik heb nog nooit gelezen over een renner die vond dat hij zonder de ervaring van een grote ronde kon. Je wordt er een completere renner van omdat je in die drie weken een crash cursus krijgt in het zijn van prof. Werkelijk alles maak je mentaal en lichamelijk mee. Als je zoals Eenkhoorn al een jaar of vijf meedraait bij de ploeg en 15 keer niet bent opgeroepen voor een drieweekse ronde zegt het ook iets over wat de ploeg voor belang aan je hecht in mijn ogen. Natuurlijk weet ik dat het juist bij TJV een helse opgave wordt om de selectie te halen met zoveel kwaliteit aan boord maar vanuit het perspectief van Pascal gezien vind ik dat je je eigen ontwikkeling centraal moet stellen. Elke( klassieke) renner, zowel kopman als knecht weet dat de inhoud wordt gekweekt in Tour, Vuelta of Giro. Dat is niet te simuleren in trainingen of Tour GB.

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik heb wel eens gelezen dat renners of anderen het profijt in twijfel trokken (afgelopen jaar geloof ik bijvoorbeeld Taco of Jan-Willem?). Ook had ik geloof ik net iets langer geleden een interview met een Belgische renner gelezen die totaal geen trek had in de stress van een grote ronde. Ik ga er even induiken a-la 2voor12, maar ik beloof niks met die strontvervelende zoekmachine van WF.

Volgens mij heb ik al vaker hier gedeeld dat ik Eenkhoorn een grote ronde van harte gun en ik hoop ook echt dat het hem goed doet. Het verhaal dat Murcia bijvoorbeeld stelt kan ook voor renners het geval zijn. Je kan alleen niet op iedere renner in het peloton plakken dat ze profijt hebben van een grote ronde. Het zou zomaar kunnen dat er diverse renners helemaal zijn uitgewrongen na hun eerste grote ronde en daarna nooit meer hun oude niveau hebben gehaald. Maar ja, wordt dat dan toegeschreven aan de grote ronde of....

Je weet het simpelweg niet zonder harde onderbouwing. En van kwalificaties als boerenverstand krijg ik dan helemaal de kriebels.

Michieltje

Tsja, niets aan te doen. Ik vaar regelmatig op mn boerenverstand. Zouden er meer moeten doen.

kelderfan

Ja @Michiel
Met zo'n bootje moet je echt met je boerenverstand varen in Giethoorn dat wel.
@S.Morgenstern
Jij zegt, dat Eenkhoorn makkelijk had kunnen worden ingezet in de jongste Vuelta. Maar voor wie dan?
Want Roglic heeft weer gescoord met zijn selectie.

Michieltje

Gieten stond mijn kribbe.

Tsja als Dekker al aan de Giro mocht meedoen in zn eerste jaar zie ik geen reden Eenkhoorn nog een jaar een grote ronde te ontzeggen. Kooij voor de vlakke sprints, Eenkhoorn ftw als Kooij er niet meer bij zit

Yeez

'@kelderfan eenkhoorn had prima voor hofstede kunnen rijden

1 2 ... 23 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.