Eenkhoorn in de sprints, kom op zeg het is geen Danny van Poppel of zo. Wanneer is het nou voor het laatst geweest dat Eenkhoorn heeft mee geprint in een peleton. Zie goed Eenkhoorn kan een goede renner zijn voor de voorjaars klassiekers maar voor de rest heeft hij niet veel te brengen voor een ploeg als Jumbo-Visma. Hij zou perfect bij een Trek, Bora of EF elke dag in de aanval mogen en ook hierdoor nog wel een etappe kunnen winnen. Maar dat is duidelijk niet de tactiek van Jumbo Visma omdat er grotere doelen zijn.
BTW. Ik heb ook niet gezegt dat een grote ronde niet helpt om een grotere motor te krijgen. Maar dat er meerdere methodes zijn om die grote motor op te bouwen dmv training. Juist daarom vind ik de stelling 'Eenkhoorn moet een grote ronde rijden om een grotere motor te krijgen' onjuist. En ik geef een reden waarom dit waarschijnlijk ook niet aan de order is (geweest) bij Jumbo Visma.
'@Kelderfan Lennard reed zeker geen fantastische Vuelta, hij was bergop er eerder af dan Van Hooydonck. Eenkhoorn of Hofstede had in dit geval niet heel veel uitgemaakt nee, alleen kan je dat vooraf natuurlijk nooit weten.
Ik vind Eenkhoorn een prima renner maar om ten koste van alles hem op te nemen in een selectie zie ik niet zitten. Als er ergens een plekje voor hem is waar hij zijn werk kan doen en dat kan best, heb hem afgelopen jaar ook weer prima dingen zien doen. Maar hij heeft niet de sprint van een Kooij en ik denk ook niet eens die van Dekker, dus in die rol zie ik dat niet zitten.
'@kelderfan, het was al vanaf het begin de bedoeling dat Dekker de Giro zou rijden als Sprinter omdat Groenewegen de Giro niet zou doen. Achteraf nam Jumbo-Visma Groenewegen wel mee omdat er een aantal races van het programma afgelast werden. Hierdoor kon idd Eenkhoorn ook mee genomen worden. Maar dat is achteraf en mede omdat Dekker niet super was tijdens de Giro. (Net als Hofstede in de Vuelta)
'@Michiel wat wil je daar nu mee zeggen dan... wanneer hebben ze Eenkhoorn ingezet als sprinter bij een uitgedund peloton de afgelopen paar jaar. Ik begrijp best dat je hem zou opstellen in een grote ronde maar niet voor zo'n rol daar hebben ze veel geschiktere renners voor op dit moment.
Volgens mij in de Omloop zouden gaan sprinten met hem of met Roosen maar door een val verliep het allemaal wat chaotisch in de finale ... maar zeker weten doe ik het niet want Kooij reed daar ook.
@Michiel het zou een mogelijkheid kunnen zijn, al denk ik dat het lastig gaat worden.... er zijn beter opties denk ik.
Weet het niet precies maar volgens mij ergens tussen de 10e en de 25e januari. We zullen gewoon even geduld moeten hebben, de ploeg heeft natuurlijk pas sinds dit weekend alles moeten afzeggen en met nu de feestdagen voor de deur zullen ze niet de tijd hebben om nu nog van alles in elkaar te draaien.
Bron: IDL; "Omgaan met verwachtingen van buitenaf is niet altijd gemakkelijk, ook niet als je Wout van Aert heet.'Het belangrijkst is om jezelf doelen te stellen en andere mensen dat niet in mijn plaats te laten doen."
De verwachtingen zijn bij mij ook altijd hoog, als hij en/of Primoz Roglic aan de start staan. Go,go Wout Van Aert.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.