Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 24 ... 349 350
Leendert82

Eenkhoorn in de sprints, kom op zeg het is geen Danny van Poppel of zo. Wanneer is het nou voor het laatst geweest dat Eenkhoorn heeft mee geprint in een peleton. Zie goed Eenkhoorn kan een goede renner zijn voor de voorjaars klassiekers maar voor de rest heeft hij niet veel te brengen voor een ploeg als Jumbo-Visma. Hij zou perfect bij een Trek, Bora of EF elke dag in de aanval mogen en ook hierdoor nog wel een etappe kunnen winnen. Maar dat is duidelijk niet de tactiek van Jumbo Visma omdat er grotere doelen zijn.

BTW. Ik heb ook niet gezegt dat een grote ronde niet helpt om een grotere motor te krijgen. Maar dat er meerdere methodes zijn om die grote motor op te bouwen dmv training. Juist daarom vind ik de stelling 'Eenkhoorn moet een grote ronde rijden om een grotere motor te krijgen' onjuist. En ik geef een reden waarom dit waarschijnlijk ook niet aan de order is (geweest) bij Jumbo Visma.

kelderfan

Ja Dekker in de Giro was een "goeie zet", maar dan had ik liever Eenkhoorn de kans gegeven om te groeien en bloeien.

kelderfan

'@Yeez
Lennard heeft prima gereden voor zijn kopman en dat moet Eenkhoorn nog bewijzen toch.
Maar wat anders. TJV gaat niet naar de Santos Tour Down Under. Nu zie ik bij WF dat Mallorca een vijfdaagse wordt voor klimmers. Is dat niks voor de TGV-klimmers.

Michieltje

Ik zou niet weten waarom je Eenkhoorn niet kan inzetten voor sprints met een uitgedund peloton waar Kooij niet meer bij zit. Tis best een rappe jongen

Rawolf

'Kooij er niet meer bij zit en Eenkhoorn nog wel'?? De scenarios waar dat gebeurt zijn op 1 hand te tellen:

- Kooij is op z'n muil gegaan
- Eenkhoorn rijd op een elektrische fiets
- Kooij is verkeerd gereden
- Kooij is gepleurd
- Eenkhoorn heeft aan de ploegleiderswagen gehangen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Lennard reed zeker geen fantastische Vuelta, hij was bergop er eerder af dan Van Hooydonck. Eenkhoorn of Hofstede had in dit geval niet heel veel uitgemaakt nee, alleen kan je dat vooraf natuurlijk nooit weten.

Ik vind Eenkhoorn een prima renner maar om ten koste van alles hem op te nemen in een selectie zie ik niet zitten. Als er ergens een plekje voor hem is waar hij zijn werk kan doen en dat kan best, heb hem afgelopen jaar ook weer prima dingen zien doen. Maar hij heeft niet de sprint van een Kooij en ik denk ook niet eens die van Dekker, dus in die rol zie ik dat niet zitten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Rawolf Rawolf
Die arme @Michiel heeft zich vergist met noemen van Kooij, want hij bedoelde waarschijnlijk Dekker.

Yeez

'@kelderfan als eenkhoorn niet mag starten kan hij ook niks bewijzen ;)

Leendert82

'@kelderfan, het was al vanaf het begin de bedoeling dat Dekker de Giro zou rijden als Sprinter omdat Groenewegen de Giro niet zou doen. Achteraf nam Jumbo-Visma Groenewegen wel mee omdat er een aantal races van het programma afgelast werden. Hierdoor kon idd Eenkhoorn ook mee genomen worden. Maar dat is achteraf en mede omdat Dekker niet super was tijdens de Giro. (Net als Hofstede in de Vuelta)

Leendert82

'@Yeez, hij kan genoeg bewijzen in de koersen van 1 week. Hij was goed in de Tour of Britain, maar daar juist weer als aanvaller.

Yeez

'@leendert het gaat om grote rondes. Als je daar niet kunt starten valt er ook weinig te bewijzen. Een 1 weekse ronde is bovendien geen graadmeter voor je werk in de 3e week van een grote ronde, om maar wat te noemen

Michieltje

Rawolf. Eenkhoorn verteert heuvels en bergen een stuk beter dan Kooij hoor

Yeez

Dat is niet heel moeilijk om te constateren nee

Michieltje

Voor Rawolf wel

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Michiel wat wil je daar nu mee zeggen dan... wanneer hebben ze Eenkhoorn ingezet als sprinter bij een uitgedund peloton de afgelopen paar jaar. Ik begrijp best dat je hem zou opstellen in een grote ronde maar niet voor zo'n rol daar hebben ze veel geschiktere renners voor op dit moment.

Michieltje

Dat hij meerwaarde heeft als hij in beginsel meegaat om Kooij bv te ondersteunen in de sprints. Hij kan zelf ook een sprint neerzetten in een uitgedund peloton en natuurlijk op kop rijden voor zijn kopman, bv Dumoulin.

AWestie

Kreeg Pascal dit jaar niet een kans in een klassiekersprint, maar vloog zijn ketting toen niet los?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij in de Omloop zouden gaan sprinten met hem of met Roosen maar door een val verliep het allemaal wat chaotisch in de finale ... maar zeker weten doe ik het niet want Kooij reed daar ook.

@Michiel het zou een mogelijkheid kunnen zijn, al denk ik dat het lastig gaat worden.... er zijn beter opties denk ik.

Laatst gewijzigd
Anas

Hebben we nieuws voor de teampresentatie?
@rahimns

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee uitgesteld tot waarschijnlijk het trainingskamp in Januari en dan zal het ongeveer hetzelfde gaan als afgelopen jaar.

Quesada Quesada

Wanneer in januari en waar zal het trainingskamp zijn?

Quesada Quesada

In plaats van een informatie overload tijdens dat trainingskamp zou het mijns inziens veel leuker zijn dat ze de komende tijd per dag 1 van de renners in het zonnetje zetten dmv een video inclusief het (ten dele) kenbaar maken van zijn wedstrijdschema.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Weet het niet precies maar volgens mij ergens tussen de 10e en de 25e januari. We zullen gewoon even geduld moeten hebben, de ploeg heeft natuurlijk pas sinds dit weekend alles moeten afzeggen en met nu de feestdagen voor de deur zullen ze niet de tijd hebben om nu nog van alles in elkaar te draaien.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ze zitten dan altijd in Alicante meen ik. De ploeg huurt dan een hotel, omdat de mannen, de vrouwen en de academy dan allemaal tegelijk op stage zijn. en idd rond half januari

kelderfan

Bron: IDL; "Omgaan met verwachtingen van buitenaf is niet altijd gemakkelijk, ook niet als je Wout van Aert heet.'Het belangrijkst is om jezelf doelen te stellen en andere mensen dat niet in mijn plaats te laten doen."
De verwachtingen zijn bij mij ook altijd hoog, als hij en/of Primoz Roglic aan de start staan. Go,go Wout Van Aert.

1 2 ... 24 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.