Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 25 ... 349 350
kelderfan

Bron: TJV; "Roglic extends and will complete a decade at Team Jumbo-Visma."
Roglic blijft tot en met 2025 bij 't team. Dat is goed nieuws. Hopelijk volgt Wout zijn voorbeeld.

Laatst gewijzigd
AWestie

Primoz blijft nog een extra jaar bij de ploeg, en is dat nou ook het licht vernieuwde shirt met wat accenten wit op de ploeg site?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja het nieuwe shirt voor komend jaar...

https://twitter.com/Rahim_Vlasblom/status/1473603916776579072

AWestie

Het is geen lelijk of uitermate mooi shirt (ik parafraseer Wout even uit de LSRF podcast), maar ze hebben de sponsors in ieder geval wat geleidelijker verdeeld

Yeez

'@awestie Sponsoren staan op exact dezelfde plekken. Enige verschillen zijn dat Campina op de plekken van Vifit staat, better weg is en graze nieuw is op de borst, de zwarte mouwen nu ook geel zijn en cervelo ook op de buik is komen te staan.

Laatst gewijzigd
Murcia

Vooral de gele mouwen vind ik een verbetering en dat cervelo nu ook voluit op het shirt staat is voor mij logisch. Die e op de schouders vind ik nog steeds een merkwaardige manier om je als sponsor te presenteren aan het publiek. Dat Primoz er twee jaar bijdoet vind ik geweldig nieuws. Zou mooi zijn als hij zijn hele loopbaan bij de ploeg kan blijven.

kelderfan

Het is wel een herkenbaar shirt en dat is alleen maar goed voor de herkenbaarheid.
Unilever als sponsor is helemaal te gek natuurlijk. Ook Campina komt nu duidelijker in beeld.
Het was lang wachten, maar nu komt TJV weer in beeld.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'Het is wel een herkenbaar shirt en dat is alleen maar goed voor de herkenbaarheid'

Ja?

kelderfan

'@RV
Grapje mag toch, Nee?

Markjow

Leuk filmpje op de Twitter van Jumbo Visma, met allemaal truitjes die Roglic door de jaren heen heeft gedragen.

https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1473594291482210310?s=20

En zeker goed nieuws voor de ploeg (en fans) dat deze topper langer in het team blijft.

AWestie

Omdat er andere logo's op staan lijken ze beter verdeeld, bedoelde ik. En door het kleurverschil.

Michieltje

Als Hema nog steeds een paar rookworsten betaalt en nog steeds zoveel ruimte op de shirts en broeken krijgt, zijn ze weer spekkoper

Yeez

Als je kijkt naar hoe snel de ploeg contracten openbreekt en voor langere tijd verlengd denk ik overigens dat de overige 8 namen niet voor niks nog aflopen. Roosen, Eenkhoorn, Harper en Hofstede zullen zich echt moeten bewijzen en ik denk dat Teunissen, Van Hooydonck en Dekker eerst willen kijken wat hun rol dit jaar wordt met al het klassiekergeweld wat is aangetrokken. Anders zouden zij best eens om zich heen kunnen gaan kijken. Met Dumoulin gok ik dat de ploeg niet te snel wilt gaan praten over een nieuw contract na zijn pauze.

AWestie

Zeker wat betreft Tom denk ik dat het van beide kanten eerst weer even een handvol goeie wedstrijden rijden is voordat er weer gepraat gaat worden inderdaad. Je ziet hierdoor wel wat een luxepositie TJV zichzelf bezorgt: door vroeg openbreken en lange contracten heb je snel zekerheid en kan je snel schakelen op de transfermarkt (omdat je budget overzichtelijker is). En met contractzekerheid fiets je denk ik ook wat chiller.

Aan de andere kant is het ook weer een ietsie klein trapje moeilijker om door te selecteren en ook je Hollandse mannen bij je te houden. Hopelijk wil iemand eens iets nieuws proberen van het rijtje van vier van @Yeez, want Teunissen, NvH en SneakerDave zou ik toch wel graag langer in het geelzwart willen. Anders hou je geen transferruimte over.

Yeez

Ik denk niet dat transferruimte an sich het doel moet zijn. Als je renners ontwikkelen en derest blijft op sterkte zijn transfers soms niet nodig. Toe nu toe is de aanwas elk jaar goed: oude rotten gaan met pensioen en jeugd komt daarvoor terug. Dat zal in 2023 vermoedelijk ook zo zijn met van emden en misschien gesink

Murcia

Nathan is op zijn plek bij de ploeg en met het vertrek van Tony blijf ik erbij dat hij als de logische opvolger van hem gezien kan worden. In de klassiekers dit jaar goed op dreef en hij heeft marge zat gezien zijn leeftijd. Mike krijgt inderdaad een andere rol dan hij toen hij overkwam gedacht zou hebben. Wout is de absolute voorjaars kopman en de adjudanten zijn met een Tiesj en Laporte ook goed genoeg om in de pikorde voor hem uit te komen. Zal vooral mooi zijn als hij fit dit jaar kan doorkomen en zich op die manier te bewijzen. Ik heb veel respect gekregen voor met name de manier waarop hij in de Tour zichzelf terug vocht na de val. Over Pascal kent men hier mijn mening en Timo is tot nu toe blijven steken als ik eerlijk ben. Harper zie ik graag langer blijven maar ook daar speelt fitheid een rol en Hofstede is een ideale knecht vooral omdat hij lang mee gaat op geaccidenteerd terrein.

Bij Tom blijft de vraag wat voor rol hij voor zichzelf ziet maar hoe dan ook is de speelruimte voor hem kleiner geworden. Die verlenging van Primoz nu na eerder al die van Jonas zegt wel iets over de AK prioriteiten binnen de ploeg en Dumoulin is te duur voor al het andere dan het rijden van klassementen in de grote rondes.

kelderfan

Helemaal eens @Murcia. Die Nathan Van Hooydonck doet 't prima en is zeker de natuurlijke opvolger van Tony Martin.
Voor Mike moet er eigenlijk geen verschil zijn wat betreft zijn rol in 't Vlaamse werk. Je hebt met Tiesj, Mike en Christoph prima stand-ins voor wedstrijden, die Wout niet is zijn programma heeft opgenomen.
In de Omloop heb je met Benoot een prima stand in met Mike en Christoph als luitenants.
Ik zie 't niet zo somber met de rol van Tom Dumoulin. Dat hij niet de kopman is voor volgend jaar in de TdF lijkt mij niet meer dan logisch. Hij moet zelf ook weer de lol in zien van kopman. De Vuelta lijkt mij een mooie opstap voor hem.
Jonas Vingegaard gaat zeker nog een jaar als 2e. man naar de TdF.
Ik ben wel benieuwd naar de rol van Tosh Van Der Sande. Die zelf aangaf, dat hij 't Vlaamse werk wil doen, maar hij zou een goeie renner zijn om Laporte en Benoot bij te staan.

Leendert82

Voor mij moet Harper echt doorgroeien want (mede door zijn blessure) was het vorig jaar niet veel. Had in de UAE het geluk dat hij in de voorste waaier zat in rit 1. Anders was het seizoen wel heel matig.
Als ipv Harper Tim van Dijke erbij wordt gehaald kan je de rest verlengen.
Als Tom Dumoulin weg wel dan moet die natuurlijk vervangen worden door een andere (schaduw) kopman het liefst een Nederlander zoals van Baarle, maar ook een Eekhoff of Arendsman mag van mij komen.

Yeez

'@leendert Harper klom die overige 2 dagen ook bij de beteren in de uae. Heeft veel pech gekend.

Van Baarle en Arensman als Tom vertrekt 😜

kelderfan

Tim van Dijke kan nu gewoon aansluiten. Daarvoor hoef je Harper niet weg te sturen. Maar als zij Thymen Arensman kunnen inlijven, dan kun je wel kijken of Harper 't nog goed doet.

kelderfan

'@Yeez
Ja als dan is de combi Van Baarle en Arensman wel te betalen.👌

Yeez

Moeten ze wel willen ;) en het liefste zie ik Dumoulin gewoon verlengd worden

Anas

Ik denk dat de situatie van Tom vrij duidelijk is.
Hij en het team wachten zeker een paar maanden.
Vanuit TJV oogpunt weten ze dat een goede Dumoulin een groot pluspunt kan zijn
vooral als het goed presteert na de investering die erin is gedaan (inclusief psychologisch).
En ik denk dat Tom zich goed voelt in het team.

Bulcke

Dumoulin wil volgend jaar weer een klassement rijden in de giro en/ oud de tour volgens de telegraaf

https://www.welingelichtekringen.nl/sport/3139827/tom-dumoulin-wil-in-2022-weer-een-grote-ronde-winnen.html

Anas

Danku @Bulcke
Een leider van dit kaliber in de Giro hebben zou heel goed zijn voor Jumbo.
Maar Giro en Tour zouden hem niet teveel zijn?
Waarom in dit geval geen Giro/Vuelta.
Tenzij hij mikt op de wk chrono en de Lombardia

1 2 ... 25 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.