Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 26 ... 349 350
Yeez

Edit: het originele artikel komt van de Telegraaf en daar wordt niet over een specifieke ronde gesproken. Die roddelsite maakt daar zelf maar wat van

Laatst gewijzigd
tdola

Heb t artikel over dumoulin gelezen op telesport.nl, maar waar de conclusie uit komt dat t de giro en/of tour is, is me niet duidelijk.

Leuk dat ie iig weer een klassement gaat betwisten in grote ronde.
Tour iig niet als 1e viool met daar roglic lijkt me, daarom lijkt giro/vuelta-a-espana me meer voor de hand te liggen.

xistnc

Giro, Tour of Vuelta lijkt me dan het meest logisch inderdaad.

AWestie

Was Tom niet van het groepje dat zijn carriere vooral zo breed mogelijk (met verschillende prijzen dus) wil? Dan is revanche op de Vuelta en de Tour het meest logisch. Maar zoals altijd: we horen het volgend jaar pas...

madeinstars

Kan bijna niet anders dan de Giro worden.

De Tour is voor Roglic en Van Aert. Punt. Daar past Tom met eigen ambities gewoon niet bij.

De Vuelta daar bereid praktisch geen enkele serieuze renner zich specifiek op voor als absolute doel van het seizoen. Die doe je er eventueel bij als je de Giro of Tour niet optimaal gedaan hebt, of als je voorjaar om een of andere reden in het water is gevallen.

Dan blijft logischerwijs de Giro over, ondanks het gebrek aan tijdritkilometers.

De enige reden die ik kan verzinnen dat het eventueel niet de Giro zal worden, maar de Tour, is als Roglic om wat voor reden dan ook zelf geen trek heeft om weer de Tour te rijden en voor de Giro wil gaan. Maar dat kan ik me echt bijna niet voorstellen.

Yeez

Volgensmij probeert de ploeg al 2 jaar met meerdere speerpunten naar de tour te trekken en om zo te winnen. Dat kan dit jaar ook met tom, Vingegaard en Roglic. Met alleen roglic tegen pogacar heb je minder kans dan met 3 tegen pogacar

Rawolf

Dumoulin heeft meer kans de Tour te winnen dan Vingegaard. Dus lijkt me logischer hem mee te nemen als schaduwkopman en Vingegaard in een halve knechtenrol te stoppen of naar de Giro te sturen.

madeinstars

Dat is niet echt hoe ik het idee van Tom die graag een klassement wil rijden interpreteer.

madeinstars

Overigens ben ik het er niet mee eens dat Tom per se meer kans heeft dan Vingegaard om de tour te winnen. Als je ziet hoe Vingegaard tegenwoordig tijdrijdt.

Cycling

'@Rawolf Wel grappig dat Dumoulin meer kans heeft om de Tour te winnen dan de nr 2 van vorig jaar. De enige renner, die Pogacar, eraf reed in een bergetappe. Het klopt dat Vingegaard moet aantonen dat hij dit jaar net zo goed is als vorig jaar. Maar om nu te zeggen dat Dumoulin meer kans maakt, kan ik niet volgen.

TJV94

Ik sluit me wel bij Rawolf aan om Vingegaard in meer een knechtenrol naar de Tour te sturen.
Wat hij afgelopen jaar heeft laten zien is uniek, maar vergeet niet dat er nauwelijk druk op stond.
Mocht hij nu als schaduwkopman worden gebombardeerd vergeet dan niet dat er veel meer mensen naar hem kijken dan voorheen. Met zijn historie en zijn karakter (o.a. uit de docu over de Tour) waarin blijkt dat hij het kopmanschap wel erg lastig vind nog denk ik dat hij totaal geen moeite heeft met een rol als knecht.

Wat een weelde! Primoz en Tom met daarachter Vingegaard!

Michieltje

3 kopmannen in de TDF lijkt me 1 teveel vh goede

AWestie

Hoe interpreteer je dan @madeinstars? Tom wil niet als enige kopman een grote ronde rijden, dus is een grote ronde naast Primoz (en Jonas) best een optie, toch? Of het selectietechnisch slim en goed is, laat ik me nog niet over uit.

tdola

Zo zonde vandaag geen ploegenpresentatie, want dan hadden we waarschijnlijk meer geweten dan we nu weten.

kelderbelg

Vingegaard > Dumolin

TJV94

Ah, Dumolin. Die kenden we nog niet :-)
Goede redenatie erbij ook!

Rawolf

Dumoulin > Dumolin

kelderfan

Tom, Tommetje wat doe je nou.😉
Het lijkt erop, dat Dumoulin meegaat naar de TdF als 2e. kopman, want volgens bron: CN/Tom Dumoulin gaat Jonas Vingegaard als kopman naar de Giro en als 1e. luitenant naar de TdF. Dat is toch goed nieuws @Rawolf Rawolf.

S. Morgenstern

Misschien moet je voor de grap even de betekenis van could opzoeken.

Sjonge Jonge

Nu speculeren en feiten als hetzelfde wordt gezien vallen veel puzzelstukjes in elkaar...

Murcia

1 keer likely en maar liefst 4 keer could in slechts drie zinnen geeft wel aan dat het geen voldongen feit is inderdaad.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Alles kan of kan niet, maar ik denk, dat zij 't goed brengen.

Sjonge Jonge

Zij brengen het inderdaad goed, dat is het probleem zeker niet

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ze brengen niets... ze doen hetzelfde wat wij hier ook al weken doen, speculeren over wie waar zou kunnen starten. Je kan daar helemaal niets uit concluderen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Tom zou in de Giro prima het kopmanschap kunnen delen met Foss of Kruijswijk of zelfs Kuss. Dus de conclusie dat het niet de Giro kan zijn omdat hij niet alleen als kopman wil fungeren, snap ik niet.

Dat Vingegaard niet de 'druk' van schaduwkopman zijn aankan, geloof ik niet. Van Aert en Roglic zijn de grote mannen. En Roglic is natuurlijk gewoon kopman Alfa en dan heel ver daarachter komt Vingegaard als kopman Beta. Voor ploegsucces is Jumbo zelfs als het minder gaat met Roglic niet afhankelijk van Vingegaard, want daar moet Van Aert dan voor zorgen.

Dus het is echt niet dat Vingegaard met heel veel meer druk dan vorig jaar naar de Tour gaat, als hij de luitenant is van Roglic.

Ik begrijp dat sommigen van jullie Dumoulin graag in de Tour zien, maar het lijkt me eerlijk gezegd heel sterk.

1 2 ... 26 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.