Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 27 ... 349 350
kelderfan

'@rahimns
Dat doen alle sites toch. Speculeren in coronatijd geeft de nodige ontspanning voor de volgers. Het komt ook een beetje door 't ontbreken van nieuws vanuit de ploeg over 't programma.
Daarom speculeer in de speculaastijd, dat Jonas medekopman wordt in de Giro. Onderbouwing: Hij kan net als Foss goed tegen de kou en dat komt nog al eens voor in de Giro.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Niets mis met speculeren maar dan moet je dat niet opeens brengen alsof het al besloten is.... jij bent diegene die van die speculatie iets anders maakt.

Laatst gewijzigd
T80JZ

TJV gaat never nooit niet Vingegaard volgend seizoen eerst de Giro en daarna de Tour laten rijden. Dat is natuurlijk volledig uitgesloten. Ze gaan de kroonprins van de ploeg op die manier echt niet opbranden.

Als Van Aert de ruimte krijgt om voor de groene trui te gaan, dan is hij feitelijk ook een kopman. En dan zal er geen ruimte zijn voor drie kopmannen voor het AK.

Ik ben op zich een Dumoulin fan, maar waarom zou TJV hem op basis van wat hij de laatste drie seizoenen wel en vooral niet heeft gereden 2e kopman in de Tour gaan maken. Daarbij komt dat Vingegaard de renner voor de toekomst van de ploeg is en het twijfelachtig is of Dumoulin na het komende seizoen nog voor TJV zal rijden.

tdola

T blijft ontzettend moeilijk om selecties vast te stellen, alles heeft zn voor en nadelen..

Mn laatste poging voorlopig

Giro: dumoulin, foss, bouwman, oomen, harper of leemreize, hofstede of roosen, Affini en Kooij
(reserves harper/leemreize, hofstede/roosen, evt Dekker).

Tour: Roglic, Vingegaard, Dennis, Kuss, Kruijswijk, van Aert, Benoot en Teunissen
(reserves laporte, Gesink, van Hooijdonk)

Vuelta: Dumoulin, Kruijswijk, Kuss, Gesink, harper of Leemreize, Laporte, van Hooijdonk, Van Emden
(reserves Roglic, harper/Leemreize, Dekker).

Giro gc kopman+hulp, sprinter met mannetje
Tour Gc Kopman+hulp, sprinter met mannetje
Vuelta 2 GC kopmannen met hulp, sprinter voor lastige aankomsten met hulp. Goede mannen voor TTT (behalve Kuss).

kelderfan

Waarom is het twijfelachtig, dat Tom Dumoulin volgend seizoen bij TJV rijdt. Hij staat toch onder contract.
Ik heb nergens gelezen, dat hij er volgend seizoen niet meer bij is. Jij als fan zou dat toch moeten weten met bronvermelding.
Volgens mij heeft hij er weer zin in en als je hem ziet grijnzen met Roglic naast hem in een treainingsrondje, dan zie ik hem niet zo snel meer afstappen.

T80JZ

Goed lezen Kelderfan, goed lezen. Ik schrijf NA het komende seizoen, dus na 2022.

kelderfan

Mijn laatste poging dan maar.
Giro: Kruijswijk, Affini, Bouwman, Foss, Oomen, Harper, Kooij en Teunissen;
TdF: Roglic, Dennis, Kuss, Kriijswijk, Vingegaard, Van Aert, Laporte en Van Hooydonck;
Vuelta: Dumoulin, Benoot, Gesink, Kuss, Oomen, Hofstede, Leemreize en Van Emden.

xistnc

Kruijswijk heeft op Strava verklapt van welke grote ronde hij komend jaar een doel maakt. In spiegelbeeld weliswaar, maar het lijkt mij overduidelijk.

Fanny

TJV met alléén NL renners naar de Giro tw

Dumoulin, Kruijswijk, Oomen, Bouwman, Hofstede, Van Emden, Roosen en Kooij.

Zou wel heel apart zijn, alleen gaat dat denk ik niet volgens de leiding van TJV gebeuren.
Jammer, maar wel een mooie leuke en tevens goede ploeg met voldoende kansen voor het AK, sprintetappes en vluchtgroepen.
Kunnen dan tevens mooi 2 tafels maken om te klaverjassen als er tijd voor is 😊.

Wel jammer dat we nu tot half januari moeten wachten om te horen welke koersen de renners gaan rijden.
Ik hoop trouwens dat TJV ook wat nieuwe koersen (ik bedoel dan geen WT) gaat aandoen of koersen die ze nog niet zo vaak hebben gereden in Frankrijk, Spanje en Italië.
Vooral de meerdaagse koers, Tour of the Alps, nmm een van de mooiste koersen.
Ik vind het jammer dat TJV de laatste jaren daar vaak niet is gestart.
Het lijkt mij een uitstekende voorbereidingskoers voor de Giro.
Daarnaast hoop ik dat TJV dit jaar al wel vroeg in het voorjaar 2022 veel koersen gaan rijden omdat Australië niet doorgaat in het begin van het jaar en ik van veldrijden niet enthousiast wordt.
Probleem is wel dat Corona in het voorjaar ook nog veel roet in het eten kan gooien voor de organisatoren van deze koersen.
Er zullen misschien daardoor wel weer koersen afgelast (moeten) worden.

goldone123

Voor de tour zou ik persoonlijk doen, Primoz Roglic, Jonas Vingegaard, Wout van aert, Rohan dennis, Sepp kuss, Mike teunissen, Van Hooydonck, Tom dumoulin/tiesj benooth/Klimmer puur omdat ik niet weet of rohan dennis Goed genoeg kan klimmen op basis van giro zou ik denken van wel.

tdola

'@xistnc
En welke ronde zou dat zijn voor kruijswijk dan?

tdola

https://www.instagram.com/p/CX3znw9N3kU/?utm_source=ig_embed&ig_mid=9BF6E6AB-60DC-47C5-B1AD-BC45A2A7D654

Gesink weer uit quarantaine? Dat zou mooi zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola de vorm van zijn rondje leek op een laars...

tdola

Ty, kon t niet vinden, lukte niet inloggen strava. Giro, is niet ondenkbaar idd.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola het is puur toeval... geen bewuste hint of zo.

xistnc

'@rahimns
Heb je daar een bron voor?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Goh wat een lol moet jij hebben...

KissMyAce2.0

Peppi strikes again

kelderfan

Peppi strikes again.🎉 Wout Van Aert doet 't weer en dit is 5x achter elkaar. Kanjer.

Anas

https://www.cyclingnews.com/news/tom-dumoulin-credits-primoz-roglic-with-new-perspective-on-career-as-an-adventure/

De sfeer is goed !

madeinstars

Multitalent Primoz is ook nog gewoon een uitstekende psycholoog. Altijd al gedacht. Stille wateren enzo.

AWestie

Nou @kelderfan zal vast dansen op de bank nu Tim van Dijke officieel vanaf 2022 bij de grote-mensen TJV hoort ;-)

kelderfan

'@AWestie
Waarom dansen? Dat heb ik al gedaan met de komst van Benoot.🎉 Maar ik vind 't niet meer dan logisch, dat Tim na zijn tweelingbroer Mick ook de kans krijgt om zich te bewijzen tussen de profs. In de genoemde Croatie-Tour liet hij zien, dat hij 't aankan.
Volgens WF is Tim ook de laatste renner voor de hoofdmacht, die is gecontracteerd voor 't nieuwe seizoen.
Dat was ook de insteek volgens @rahimns.

AWestie

Ik dol maar, @kelderfan

kelderfan

Prima om te dollen hoor @AWestie. Helaas weinig positieve reacties na de komst van Tim van Dijke.
@Fanny
Met de komst van Tim is het contigent Nederlandse renners weer verder toegenomen. Die opleidingsploeg werpt zijn vruchten af.
Met die twee Noren, Van Belle en Pluimers? heeft TJV toch voldoende mogelijkheden om door te selecteren in de toekomst. Of gaat TJV het seizoen daarop naar de 30.

1 2 ... 27 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.