Toch nog even over de Tourselectie:
- 6/8 zaten in de Dauphine, nu in Tignes. Die zijn zeker, lijkt me.
- Van Hooydonk is daar nu ook bij
- Gesink gaf op strava aan covid te hebben. Er is een foto van Kuss, Dennis en hem in een auto toen ze Zwitserland verlieten. Grote kans dat dat die twee dus ook covid hebben. Weten jullie of dat ergens 'bevestigd' is?
Van Hooydonk meer dan prima voor het vlakke/waterdrager/sprinttrein van aert etc. maar we hebben nog wel echt een klimmer nodig (en Dumoulin/Foss/Bouwman zijn geen opties) ...
In Zwitserland hebben een paar goeie klimmers die mensen hier op de korrel hebben voor volgend jaar goed gepresteerd (al is er natuurlijk ook een hoop tussenuit gevallen). Ik heb al die jaren al een zwak voor Jungels, maar die heeft pas net de eerste zwaluw laten vliegen. Brengt nog geen zomer.
Bora heeft inderdaad een goeie klimmersploeg bij elkaar gesprokkeld, maar je kan nooit alle kikkers binnenboord houden denk ik dan maar. Daarnaast is TJV gewoon een gewilde ploeg, wat het Jachtluipaard ook beweert. Hopelijk rond de Tour rustdagen weer een paar dikke transfergeruchten, vind ik altijd wel leuk.
Franse kopmannen bij een Franse ploeg vandaan halen zal niet makkelijk zijn. Qua salaris en/of rol in de ploeg zullen daar aardige wensen liggen. Nu zijn er met Groenewegen en Dumoulin natuurlijk wel twee grootverdieners (recent) van de boeken komend jaar, maar daar staat (zeker met Van Baarle) erbij al heel veel tegenover. Lijkt me dat je een eventuele nieuwe klimmer niet in dat genre moet zoeken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.