Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 235 ... 349 350
AWestie

Er is niet echt een pijl te trekken op wanneer tjv normaal gesproken zijn verlengingen deelt. Een paar jaar terug deelden ze heel laat een handvol verlengingen, maar bijvoorbeeld Het Oude Hollandse Trio was vorig jaar maart.

Yeez

Ook al eens met kuss bouwman en ik meen foss? Na de giro van 2021?

Cen Morawec

Anvoelende gegevens over NK tijdrit ook hier: https://www.rtvdrenthe.nl/sport/14730542/tom-dumoulin-verdedigt-in-emmen-nederlandse-titel-tijdrijden.

Waar op de parcours zou het best zijn om te kijken?

goldone123

Kuss rijdt weer staat op strava, dan is het snel gegaan denk dat we ons niet druk moeten maken

AWestie

'@Yeez Tolhoek, Bouwman en Kuss verlengden in 2019 tijdens de Giro waar ze reden. Bouwman en Kuss verlengden daarna in 2021 in mei en maart.

deharderpeter

Dus toch van Hooydonck in de tour selectie.

Staat echt een mooi uitgebalanceerd team, voor geel en groen!

Yeez

Geen Rohan Dennis. Niet op tijd weer in orde na zijn maagklachten en Covid dus. Zal de ploeg van balen denk ik zo. Kan bergop een echt verschil maken…

goldone123

Prima team!

AWestie

Gebalanceerd is een goed woord. Vier renners die normaal gesproken bij de beste 15 klimmers horen, vier renners die hun strepen hebben verdiend in het voorjaar. Leuke bijkomstigheid is dat Benoot en Van Aert ook nog hebben laten zien normaal gesproken bij de 30/40 beste klimmers te zitten.

Sandy Casar

Geen Dennis in de Tour zoals hier al voor de Dauphine aangegeven :)

Prima team waar in mijn ogen vooral in de 1e week goede kansen liggen tov UAE

kelderfan

Ja @Yeez
Enerzijds wel, maar Van Hooydonck heeft laten zien, dat hij de kar/JV-trein kan trekken en dat is ook niet onbelangrijk.
Dennis heeft te veel problemen opgelopen in aanloop naar de TdF.
Van Aert heeft zijn ondersteuning gekregen, maar gelukkig is Wout ook heel belangrijk in de bergritten.
Dat het flink blijft waaien ivm waaierritten.

goldone123

Ik hoop het, etappe 2 word spannend.

Antonini

Toch opvallend dat Jumbo hun selectie toch 10 dagen van te voren al bekend maakt, terwijl overal werd gesuggereerd dat ze tot het laatste moment zouden wachten. Kan denk ik uit worden afgeleid dat het met covid voor Kuss en anderen wel meevalt?

goldone123

Idd, kuss fietst ook weer dus zal wel goed zitten

madeinstars

Geen Dennis is wel een tegenvaller, maar al met al een zeer gebalanceerde selectie zo.

Qua tactiek voor het klassement lijkt het me met deze selectie duidelijk: Proberen van de wind en de kasseienetappe gebruik te maken om verschillen te maken. Bergop geen treintje (dan had je Dennis nodig gehad), maar meer guerilla-tactieken. Stuur Kuss/Kruijswijk/Benoot maar vooruit, of laat ze alleen op kop rijden als het duidelijk is dat Roglic of Vingegaard beter zijn dan Pogacar.

Van Aert zal blij zijn dat Nathan meegaat en voor de ontwikkeling van Van Hooydonck zelf is het ook een hele goede zaak, denk ik.

AWestie

Ik was alweer helemaal vergeten dat ze in zo'n bijzonder shirt gaan rondfietsen.

kelderfan

Ja een drukte van belang met dat bijzondere shirt. Beat heeft ook al zo'n bijzonder shirt.

madeinstars

Overigens alweer megaveel zin in de tendentiueze Raymond Kerckhoffs column over het gebrek aan Nederlanders.

I Langof

'@Awestie

Waaruit blijkt dat?

Sorry, het is toch duidelijk and ook te verwachten vanuit geruchten die ik hoorde,

kelderfan

Leuk detail. JV heeft als 1e. zijn selectie vrijgegeven voor de TdF. Ik heb er nu al zin in om 't te volgen.
Ik hoop op weinig tot geen onnodige valpartijen.

Murcia

De selectie is logisch, Rohan ontbreekt wat natuurlijk een gemis is omdat hij bergop iets extra's kan maar Nathan was al langer de renner die ik bij het missen van één van de eerste acht graag zag rijden. Kan het werk doen op het vlakke, piloteren waar nodig en is bovendien een pion voor de kasseienetappe. Is bovendien dikke maatjes met Wout en Primoz.

mensFaber

Het is wel duidelijk dat men bij Jumbo van Aert tevreden moeten houden.

Waar Groenewegen voorheen 1 hooguit 2 helpers voor in de sprint meekreeg met als argument "alles voor de gele trui" krijgt van Aert gewoon 3 helpers mee.
Is ook wel logisch want binnen Jumbo zijn er niet heel veel renners meer die bergop van dienst kunnen zijn.

Wat wel opvalt is dat UAE juist versterking heeft gezocht in de breedte van het klimteam ter ondersteuning van Pogi, kiest Jumbo voor een andere koers.

We gaan het zien. Nu al zin in.

AWestie

Dylan Groenewegen kreeg echt wel meer ondersteuning mee in zijn Tours hoor. In de Tour van 2019 had Dylan zelfs Tony, Amund, Wout & Mike voor zich. Je kan het slechter hebben.

madeinstars

mensFaber: kan jij aantonen in welk jaar Groenewegen dan 1 hooguit 2 helpers meekreeg in de Tour? Zijn laatste tour voor Jumbo was in 2019, toen was dit de selectie:

81 KRUIJSWIJK Steven
82 BENNETT George
83 DE PLUS Laurens
84 GROENEWEGEN Dylan
85 JANSEN Amund Grøndahl
86 MARTIN Tony
87 TEUNISSEN Mike
88 VAN AERT Wout

Toen dus, Wout, Teunissen, Martin en Jansen mee als ondersteuning. In 2018:

161 KRUIJSWIJK Steven
162 GESINK Robert
163 GROENEWEGEN Dylan
164 JANSEN Amund Grøndahl
165 MARTENS Paul
166 ROGLIČ Primož
167 ROOSEN Timo
168 TOLHOEK Antwan

Roosen, Jansen en Martens mee. in 2017:

161 GESINK Robert
162 BENNETT George
163 GROENEWEGEN Dylan
164 LEEZER Tom
165 MARTENS Paul
166 ROGLIČ Primož
167 ROOSEN Timo
168 VAN EMDEN Jos
169 WAGNER Robert

Van Emden, Wagner, Roosen, Leezer en Martens mee....

Groenewegen heeft altijd genoeg ondersteuning gehad en zelfs meer ondersteuning dan Van Aert tot dit jaar. in 2020 voor Van Aert namelijk eigenlijk alleen Jansen (en en beetje Tony Martin) mee. In 2021 Teunissen en Martin.

kelderfan

Wat betreft andere koers. Van Aert heeft toch laten zien, dat hij bergop ook van grote waarde is en ook Benoot kan bergop meedoen. Derhalve zie ik niet zo'n groot verschil in koers. Met Dennis erbij had je een iets betere trein bergop, maar omdat Kruijswijk prima in orde lijkt te zijn, is dat probleem opgelost. Het is volgens mij geen verkeerde zaak om een extra renner voor juist die 1e. week mee te nemen, want die ritten zijn voornamelijk plat te noemen..

1 2 ... 235 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.