Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 251 ... 349 350
ForzAZ67

Het goede collectief rijden vooraan om uit de problemen te blijven heb ik vandaag helaas te weinig gezien. Wout van Aert die niet zijn troepen aanvoerde, maar zich veel te vaak liet terug zakken. Kruiswijk bleef ook hangen om bij Wout te blijven. Dan die stupide valpartij. Vanaf daar geen controle meer. Van Aert die vooraan nodig was kwam nooit meer vooraan. Iets wat hem wel aan te rekenen is vind ik. Mag hem zeker in het geel niet gebeuren. Wil de risico's vooraan mijden, maar hij had juist veilig met al zijn teamgenoten bij elkaar moeten rijden. Gisteren hosanna met Wout die ik heel erg bewonder, maar vandaag een beetje teleurgesteld in hem. Verder veel pech en veel paniek. De ploeg die juist voor deze etappe zo hoog geroemd werd vooraf kon het niet klaar spelen. Uiteindelijk weet men Vingegaard nog bijna geheel terug te brengen naar Pocagar, maar helaas is Roglic ver achterop geraakt.

Laatste man

Wout is voorin vaak genoeg teruggekomen. Had alleen even schrik na crash en bijna aanrijding.

deharderpeter

Pogacar heeft toch veel energie verloren voor die paar seconde, had niet de indruk dat Vingegaard veel op kop is geweest, dus dat valt mee. Roglic wel echt serieuze kopbeurten zien doen en toch veel tijd verloren. Hopelijk mag en durft die in de bergritten vroeg aan te vallen.

Rawolf

Momentje met fietswissel vingegaard was zeer knullig. 4 renners en de ploegwagen stil op de weg in de fietsenpuzzel, amateuristisch.

Snap sowieso niet, vHooydonck is boomlang... het is kasseien je weet dat er lekke banden gaan komen waarom steekt vHooydonck geen dropper post. Op een fiets met dropper post weliswaar niet ideaal qua dimensies maar dan kan Jonas tenminste bij de pedalen

goldone123

'@deharderpeter en dat maar voor 13 seconden, wat hij deed kost veel energie, wie weet is er in etappe 7 wat mogelijken

kelderfan

'@Rawolf
Volgens Grischa Niermann een kutdag en waarom
1) Jonas Vingegaard begreep Nathan Van Hooydonck verkeerd, want die wilde de ketting er weer opleggen.
2) Door een ploegleiderswagen is een strobaal meegenomen en daar ging Roglic over heen met gevolg, dat de schouder uit de kom geraakte. Die heeft hij kennelijk weer zelf op zijn plaats gedrukt.
Het enige aparte aan de zaak is, dat Wout zoals hij zelf vertelde problemen had met de wegen vanwege 't meubilair op de weg. Hij wilde daarom achterin plaatsnemen en op moment, dat hij weer wilde meedoen, ging hij onderuit en reed bijna een DSM-wagen aan gort. Er zitten nu krassen op die auto. 😒

molovin

Als je de reacties op Belgische sites leest zoals Hln.be van lezers, wat een kleinzielige triestige afkeer aan alles van Jumbo en Roglic. Komt erop neer dat JV prutsers zijn die Wout gevangen houden en Roglic er niks van kan en nooit wat voor anderen doet. Waar komt die behoorlijke brede triestigheid vandaan toch?

ForzAZ67

Van Aert heb ik horen zeggen dat zij vandaag een aanval wilden gaan doen voor het algemeen klassement. Maar dan moet je wel vooraan koersen. Voor de eerste kasseienstrook heeft ie volgens mij alleen met de tussenspint vooraan het peloton gereden. Daarna liet ie zich weer terug zakken. Vervolgens wilde ie terug naar voren en viel ie door eigen toedoen. Bij het terug komen met Kruiswijk reed ie bijna tegen de auto van team DSM aan. Juist door het terug zakken en weer moeten terug komen nam ie risico's. Belangrijker nog hij was niet bij zijn teamgenoten vooraan. Na de koers reageerde Nierman ietwat pissig leek het dat ie was gaan pissen. Zelf leek ie ook wel schuldbewust dat ie zijn team niet had bijgestaan. Later in de koers met de pech van Vingegaard heeft ie dat wel weer geweldig gedaan natuurlijk.
Qua uitvoering is dit wel een etappe die nog wel even geanalyseerd mag worden door Team Jumbo Visma. NIet alleen de rol van Van Aert, maar ook de comedy capers dat er op een gegeven moment 4 renners over de weg rennen. Deze etappe die vantevoren zo belangrijk werd geacht en kansrijk werd nu een fiasco.

YogiBear

'@molovin Dacht nov jouw bericht, laat ik eens even kijken. Het is inderdaad echt verschrikkelijk daar. Je krijgt bij de helft van de reacties het idee dat Jumbo Visma of de ploegleiding (of Roglic zelf) hun iets extreem ergs heeft aangedaan. Waar komt die blinde, nergens op gebaseerde, woede tegen TJV en Roglic vandaan? Zag ook over gisteren reacties dat het alleen de Belgen zijn die goed rijden bij TJV en dat de rest maar prutsers zijn.

molovin

'@YogiBear, ja het is echt triestig, op enkele uitzonderingen na alleen maar domme en afgunstige reacties onder ieder artikel.

ForzAZ67

Daarom ben ik vandaag juist zo fel misschien op de rol van Wout van Aert vandaag. De Belgen hebben hem op een voetstuk geplaatst alsof alles om hem moet draaien. Gisteren was ie ook top. Maar vandaag was hij mede schuldig aan het chaotische optreden van Team Jumbo Visma. Maar dat zien de Belgen niet zo denk ik. Hij zelf was wel schuldbewust! Dat vind ik dan weer top van Wout en zo kennen we hem ook. Eerlijk en duidelijk als het goed gaat, maar ook als het niet goed is gegaan!

Glorious

Die Belgen zijn gewoon totaal de weg kwijt als het gaat om QS en Jumbo etc. Beetje minderwaardigheidscomplexen met een veel te grote mond omdat het hun sport zou zijn.... hebben ze ook een keer iets om trots op te zijn. Gasten als Wout en Nathan zijn daarin gewoon halve Hollanders en snappen de context de ploegenbelangen etc.

AWestie

Zou HLN e.d. een soort van voorbode zijn voor het TJV forum? Want dan kunnen we over een uurtje of minder het Jachtluipaard en consorten verwachten ;)

Quesada Quesada

Niet alleen op HLN, ook tijdens de Sporza uitzending vandaag was het commentaar hemeltergend. Roglic deed zogenaamd geen kopbeurten in de achtervolging. Trieste lui. Voortaan maar weer gewoon NOS kijken.

peerduell

Pure afgunst omdat Wout van Aert niet voor die plankenleggersploeg koos maar voor JV.Ze komen er niet overheen.Wat een rancune,echt zielig.Overigens aangewakkerd door dC en RS, Ook diezelfde rancuneuze houding jegens JV dat alleen uit Wout van Aert lijkt te bestaan die het allemaal alleen moet doen. Gisteren konden ze er niet onderuit en noemden ze eindelijkeen keer de ploegprestatie.De "supermarktploeg" zoals Jakobsen van de kunstoffenplankenleggersploeg ze noemde.

skylimit

Ik snap de Belgen wel een beetje. Van Aert rijdt in het geel (heeft ook groen) dus dan zou je verwachtte dat de ploeg hem ook een beschermde status geeft en hem ook in deze etappe uit de problemen houdt. Van Aert moest in deze etappe teveel werk opknappen en desondanks toch nog het geel kunnen behouden.
Denk vanaf nu dat Roglic gewoon in een knechtenrol zou moeten gaan en Van Aert als schaduwkopman behouden.
Al denk ik niet dat Van Aert de zware beklimmingen zo goed verteert als bij zijn eerdere Tour.
Roglic gaat normaal gesproken deze Tour niet winnen. Verder was Van Aert vandaag ook niet helemaal bij de les, maar ja dat kan ook te maken hebben met de taken die meegekregen heeft voor deze etappe.
TJV had met Van Aert het initiatief moeten nemen in deze etappe, maar het was te passief en daarna ging het van kwaad tot erger en was het achter de koers aanhollen en proberen de schade te beperken.

Laatste man

Ze begonnen de eerste stroken gewoon van voren als ploeg. Papegaaigedrag over initiatief. Het zat gewoon niet mee na de eerste stroken en toen was het achtervolgende. Uiteindelijk goed hersteld nog.

Fijn dat skylimit er weer is trouwens. Afgelopen dagen waarschijnlijk druk geweest.

Poeksel

Zijn al die afgunstige Belgen nu al vergeten hoe Van Aert gisteren dankzij het werk van zijn teamgenoten kon winnen?

YogiBear

Viva la velo aan het kijken. Roglic wordt mentaal niet zo sterk genoemd. Als je kijkt hoeveel tegenslagen hij al heeft gehad waar hij weer van terug is gekomen. Als je ziet hoe hij vorig jaar heeft doorgezet. Dat is zo ongeveer het laatste waar ik bij Roglic aan denk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@skylimit
Ik ben 't helemaal met je eens. Ik heb toevallig de Belg gekeken en ik heb geen rare verhalen gehoord over JV.
Wout zat vanaf 't begin achterin.
Hij geeft zelf duidelijk aan dat 't wegmeubilair hem in de weg zat en dat was de reden van het achterin koersen.
Quote: Nieuwsblad; "Wout van Aert mag donderdag in het geel starten in Binche, waar de zesde Tourrit van start gaat. Maar Jumbo-Visma beleefde woensdag een chaotische dag. Van Aert viel en reed bijna op een volgwagen, Jonas Vingegaard verloor tijd door pech en Primoz Roglic kwam ten val. “Ze hebben het veel te gevaarlijk gemaakt”, aldus onze landgenoot."
Daar staat volgens mij geen woord Spaans bij.

goldone123

Voor jonas valt het volgend mij nog mee maar 13 seconden verloren op pogi, pogi heel verl gedaan veel meer dan vingegaard, zou dit wat kunnen schelen in berg etappes?

molovin

'@YogiBear, ja sloeg nergens op. Ging over jaren geleden toen hij net in de ploeg zat pas. Daarnaast heeft hii al jaren laten zien mentaal ijzersterk te zijn. Daarnaast zou het compleet normaal zijn als hij even het kopje zou laten hangen na de zoveelste tegenslag in de tour.

De Cauwer ook klagen dat de kopmannen niet overnamen meteen in de achtervolging, de man had net zijn arm nog uit de kom. Heb ze niks horen zeggen over dat Thomas 0 kopbeurten heeft gedaan en toch ook gelost was.

xistnc

Ze hadden pas heel laat door dat Thomas daar ook reed, al was nr 21 toch echt geruime tijd goed zichtbaar in het wiel van de Jumbo's. Ik vermoed dat Ineos niet mee reed omdat ze bang waren hun klimmers overboord te kieperen.

Rawolf

Met wie had Ineos moeten rijden dan? Rowe en Ganna waren vandaag geen stuiver waard. Van Baarle zat ervoor en viel toen door lek erachter.

Dan heb je nog een Pidcock om op kop te sleuren maar die 60kg kereltjes doen t ook niet zo best op de kasseien

Maillot à Pois

Pidcock heeft ook wel een handje toegestoken bij Van Aert om het laatste stukje op de groep-Vlasov dicht te rijden. Daarna weer niet meer inderdaad.

Als Belg wil ik toch wel even kaderen dat de HLN commentaarsectie ook binnen Vlaanderen berucht is voor de vreselijke bagger die er te lezen is. Wat daar staat is zeker niet representatief voor de mening van de doorsnee Belg en zeker niet de doorsnee wielerfan. Je moet voor de lol maar eens onder eender welk ander artikel gaan kijken, je gaat er dezelfde soort vuiligheid terug vinden, ook als het over QuickStep gaat trouwens.

1 2 ... 251 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.