Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 252 ... 349 350
luca77

Wat een held die Roglic. Schouder uit de kom, zelf terugzetten en dan over kasseien doorjekkeren naar de finish. In een rijtje met Mel Gibson in Lethal Weapon.

Zijn klassement is zeker nog niet verloren, maar stiekem hoop ik ergens dat hij het laat varen en gaat kiezen voor de aanval. Een vrij en aanvallend koersende Roglic lijkt me zeer de moeite waard om te kijken.

madeinstars

Ze moeten nu Roglic close houden tot de alpen en daar gewoon een alles of niets poging doen, bijvoorbeeld naar Alpe d'Huez. Van ver met de vlucht mee en de boel maar onder druk zetten.

Over gister: Gewoon pure pech. Kan je van alles over gaan verzinnen wat niet goed zou zijn, maar als je ziet hoe ze de schade eigenlijk nog herstellen... Jumbo Visma redt als ploeg eigenlijk eigenhandig het klassement van alle andere concurrenten van Pogacar. Vlasov, Thomas, Mas... Die mogen Jumbo op hun blote knietjes bedanken dat de schade na gisteren niet veel groter is.

Over Van Aert: Duidelijk dat hij na zijn valpartij niet de oude was (hoe hij constant achterin zat en het niet lukte op te schuiven) en mooi dat hij toegaf het gevoel te hadden de ploeg in de steek te laten. Maar uiteindelijk redt Van Aert toch nog wel flink de meubelen door gewoon driekwart minuut dicht te rijden op Pogacar.

Eigenlijk was ondanks alle tegenslag gisteren één van de knapste etappes die ik Jumbo heb zien rijden in de tour. Want het is ook nog eens redelijk goed gelukt om zowel Vingegaard als Roglic adequate steun te bieden om zelfs voor Roglic de schade nog enigszins beperkt te houden.

Nog een laatste ding over het zogenaamd niet overnemen van de kopmannen: Dat is echt je reinste WTF en het duidelijkste teken dat ze bij de Belg gewoon niet neutraal naar Jumbo kunnen kijken. Ik zat zelf te kijken en dacht een paar keer letterlijk "Wow Roglic doet echt veel zelf". Ik heb Roglic zeker 2 kasseienstroken volledig voor eigen rekening zien nemen. Van alle andere kopmannen in de Tour heb ik alleen O'Connor en Pogacar zelf met hun neus in de wind zien rijden. Op een gegeven moment zijn Vlasov en Thomas toch ook gelost door Pogacar? Die heb ik niets zien doen, maar de Belg moet weer een steek uitdelen aan Roglic... En Roglic mentaal niet zo sterk moeten is van een lachwekkendheid, daar moet je het eigenlijk niet eens over hebben. Nota bene in een etappe waar Van Aert zelf toegeeft het kopje zelf even hebben laten hangen... Hou op hoor.

Onbekende gebruiker

'@madeinstars

Amen, heel goed omschreven en ook mijn mening. Een dramatische situatie op een gewoon goede manier hersteld.

Jopie

Van Aert vandaag in de vroege vlucht zoals Van der Poel vorig jaar (mits een grote groep)? Kan het geel wat langer houden en een goede zaak voor groen doen. Of zouden er ploegen zijn die dat niet zullen accepteren. Klassementsmannen zullen dat denk ik prima vinden (hooguit het verschil niet te groot laten worden) en vraag me af of de ploegen van Sagan en Jakobsen echt Van Aert terug zullen willen halen met het oog op groen. Heb eerder het idee dat die vooral zo hoog mogelijk willen staan voor het geval Van Aert nog uitvalt deze Tour.

Wellicht wishful thinking na de pech dag van gisteren maar toch.

Laatst gewijzigd
molovin

Ben benieuwd hoe Roglic zich voelt en of hij kan overleven, hopelijk geen schade. Als hij deze achterstand kan houden kan hij heel belangrijk worden. Wat als hij in de Alpen van ver aanvalt, ik wil wel eens zien hoe snel UAE door zijn helpers geraakt om hem proberen te halen, zeker als hij bijvoorbeeld met een Kuss of Kruiswijk ervandoor gaat. Al zullen in dat geval wss ook de Ineossen en Bora's van deze wereld gaan rijden helaas. Die strijden voor het podium onder 1 (en 2?).

madeinstars

'@Jopie Ik zou het mooi vinden. Gewoon proberen in het begin van de koers. Lukt het niet, dan heb je nog 200 km om rustig bij te komen en te bedenken of je de vlucht wil controleren of niet. Zou ook een mooie manier zijn om wat andere ploegen zenuwachtig te maken.

Landeirovic

Roglic in de aanval is een mooie gedachte. Maar laat ons eerst eens kijken hoe zijn volgende dagen gaan zijn met zijn schouder. Ik denk dat de 1e gedachte zal zijn niet extra tijd verliezen ipv meteen de aanval te zoeken...

AWestie

Hij stapt in ieder geval op. Roglic heeft ervaring met een schouder uit de kom (daarom kon hij hem relatief snel zelf terugzetten), maar dan kan het nog steeds geen pretje zijn natuurlijk.

madeinstars

Landeirovic: uiteraard is het allereerst belangrijk dat Roglic fysiek in orde blijkt. LPBF gaat wat dat betreft de indicatie zijn. Als hij tot de rustdag geen significante extra tijd kan verliezen en wat kan herstellen, dan kan hij in de alpen nog steeds van enorm tactisch belang zijn.

Murcia

'@madeinstars
Spot on! Het was gisteren weer bedroevend wat men over hem uitkraamde allemaal. Dat je zo bevooroordeeld over een renner bent kan natuurlijk maar Jezus wat was het tenenkrommend en zelfs kwaadaardig op de Belg.

Laatst gewijzigd
Jopie

Van Aert lijkt duidelijk voor de vroege vlucht te gaan. Schuift constant mee.

kelderfan

Hij is mee en los 25 sec.

goldone123

Roglic kon duidelijk niet te versnelling plaatsen wat hij normaal doet, had dit ook verwacht.

AWestie

Hoewel ik het heerlijk vond om te zien, snap ik de ploegentactiek van vandaag niet helemaal. Wout had hier mee kunnen sprinten, Roglic sprint voor zichzelf en Jonas heeft ook best een versnelling maar zit achter de sprint om de winst. Toegegeven, Pogacar was weer verdrietigmakend snel met zijn versnellingen in de finale.

goldone123

Jammer genoeg wel ja, ben al blij dat niemand is gevallen van jumbo visma.

Rawolf

Mij ook onduidelijk waarom van Aert dit nu weer doet. Deze inspanning kan zelfs doorwegen naar volgende etappes.

Genoeg om na te bespreken in de jumbo teambus. Ik zou toch nog wat meer ploegleiders wegpakken bij DSM want t is beter dan andere jaren maar nog niet top in de volgauto blijkt de afgelopen dagen

madeinstars

Was toch prachtig van Van Aert? Ik snap het geneuzel niet zo goed. Proberen koers te maken. Jammer dat 'ie maar 2 man mee krijgt. Ja, daarna kan je stoppen met rijden, maar dat is toch ook niets voor Van Aert en bovendien niet leuk om naar te kijken?

Het is altijd zo dat mensen steen en been klagen als alle ploegen conservatief koersen, maar als een renner dan iets doet dat buiten de gebaande paden is en niet 'slim en logisch' is, dan staan diezelfde mensen vooraan om de boel af te fikken...

Laten we eerlijk zijn, na gisteren weten we al zeker dat Pogacar 95% (en vandaag 99%) zeker de tour gaat winnen, waarom dan niet wat gekkigheid proberen? Ondertussen Vingegaard goed in positie houden, voor het geval die 1% dat Pogacar iets overkomt, wat ook gewoon prima lukt.

Het enige dat vandaag 'fout' gegaan is, is dat WvA wellicht had kunnen sprinten voor de winst (hoewel hij ook niet van deze Pogacar had gewonnen), maar daar had je voor het klassement in ieder geval niet wijzer van geworden en nu heeft WvA het op een prachtige en onconventionele manier geprobeerd.

AWestie

Het is trouwens niet dat Wout het nou voor heel veel langer geel dragen hoefde te doen: morgen was hij het sowieso kwijtgeraakt (ook al geloofde de Sporzaredactie anders in een voorbeschouwing op groen). Zonneveld zegt op Twitter dat TJV nu gewoon deze etappe probeerde om bommetjes te droppen en dat Wout eigenlijk te weinig man meekreeg. Vind ik het nog steeds een kronkelige strategie, maar inderdaad ook niet het waard om heel lang over te bakkeleien. Vandaag was geen sleuteletappe, ook al geeft Pogi een mentale klap.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Nou dat Roglic mee heeft gesprint is eigenlijk goed te noemen, na die malheur van gisteren.
Ik had Vingegaard meer van voren verwacht, want Benoot heeft toch de loper uitgerold voor hem.
Kruijswijk legt 't goed uit, want JV kreeg totaal geen steun.

Sjonge Jonge

Rawolf, als ik de resultaten dit jaar van DSM bekijk lijkt het me niet heel handig om juist daar ploegleiders weg te halen.

Laatste man

Wat een gezeur. Gewoon actie. Wout was geel morgen kwijt en de kans op winst vandaag tegen Pogacar was ook niet enorm groot. Mooi punten gepakt voor groen, de ploeg toont strijdlust en UAE heeft voor het eeret moeten rijden vandaag.

Gaan nog mooie 2 weken worden!

Quesada Quesada

Kijkend naar die eindsprint van Pogaçar, had Van Aert hem hier nooit van zijn leven verslagen. Goed dat hij het vanuit de vlucht heeft geprobeerd dus.
En fijn dat Roglic nog prima leek mee te kunnen. Geeft hoop.

Rawolf

'@madeinstars

Dit is topsport, je gaat toch niet na 1/3 koers je hoofddoel in de prullenbak gooien. Ze zijn nog niet helemaal gek geworden. Jumbo moet volle bak voor eindwinst gaan.

Wat van aert vandaag doet ziet er leuk uit maar is natuurlijk gewoon een domme inspanning met energie die hij komende 2 weken nog hard nodig gaat hebben.

Laatst gewijzigd
madeinstars

He t hoofddoel is toch ook niet in de prullebak? Vinggeaard staat er toch nog prima voor. Snap die kritiek niet. Ik zeg toch: voor het klassement is vandaag niets verloren.

En wat betreft die inspanning van Van Aert. Als na vandaag blijkt dat hij de rest van de tour geen deuk in een pakje boter rijdt, dan mag je gaan twijfelen aan de inspanning van vandaag, maar wacht dat eerst nou eens even af, voor je met conclusies gaat smijten. Wout (net als Mathieu) heeft meermaals aangetoond hier prima tegen te kunnen. Morgen een rustdag en zaterdag er weer tegenaan.

AWestie

Vingegaard heeft Pogacar bergop gewoon losgereden op een berg die precies nog gaat komen (lang en stijl), dan is een halve minuut echt nog niks. Gooi er nog even een Franse hittegolf in en het kan gewoon nog speelbaar zijn.

En dan hebben we ook nog Roglic die de ploeg van Pogacar nerveus kan maken door gewoon lekker van lang aan te vallen. Ik lees nu heel veel mensen in mineurstemming en ik begrijp dat ook maar het duurt echt nog heel heel lang. En als handige bijkomstigheid moet Van Aert iets minder sprokkelen door zijn puntenaantal nu, dus hij kan nuttiger zijn voor Jonas.

1 2 ... 252 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.