Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 255 ... 349 350
Yeez

Klopt. Vandaag inderdaad niet mogelijk

madeinstars

Overigens is Schachmann blind. Trieste gast. Het is overigens ook wel duidelijk dat Bora hun karretje volledig aangehaakt hebben bij Pogacar in de hoop podium Vlasov. Die gaan echt veel gaten werk opknappen voor UAE.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Zeeman had een zeer duidelijk verhaal bij In Het Wiel.
- Vol voor geel. Podium telt voor Roglic en Vingegaard niet meer omdat die het al gehaald hebben, hoe knap ook. Ze willen risico’s nemen voor geel.
- Vingegaard mogelijk op lange beklimmingen sterk.
- Van Aert had na de eerste 3 uur harde koers niet veel nut om terug te laten zakken met Fuglsang. Had toch de sprint niet meer gewonnen.
- Ineos verwachten ze als bondgenoot in week 2/3.
- Gele trui Van Aert verliezen geen probleem.
- Van Aert punten gepakt voor groen.
- Hadden gehoopt na week 1 voorsprong te hebben. Roglic miste het wiel van WVA naar Calais, pech in Roubaix.
- Gister uiteindelijk de mannen geen kopwerk hoeven doen. Tour is nog niet voorbij.

Laatst gewijzigd
AWestie

Schachmann hoort denk ik bij een groepje renners in het peloton die maar niet kan wennen aan het gedrag van TJV in koers, je hoort het heel soms wel eens doorsijpelen. Ik vraag me dan telkens af hoe erg het nou echt is en of het zoveel anders is dan wat de andere topploegen doen.

YogiBear

Is inderdaad wel duidelijk dat TJV de komende tijd moet proberen chaos te creëren en op die manier Pogacar te isoleren en hopelijk in de problemen te brengen. Dan kan het natuurlijk ook wel eens mis gaan, maar dat risico moet je nemen als je Pogacar wilt verslaan. Rijden zoals Ineos en Bora de afgelopen dagen zorgt er alleen maar voor dat je UAE en Pogacar helpt en het is dus te hopen dat ze ook mee willen gaan in de chaos om een kans te hebben om Pogacar te verslaan. Doen ze dat niet en blijven ze rijden voor een 2/3 plek, dan wordt het als TJV een bijna onmogelijk verhaal.

Maillot à Pois

Van Aert zelf heeft gisteren in Vive le Vélo ook wel een duidelijke en eerlijke analyse gegeven. Het doel was om door in een de vlucht te zitten UAE te laten werken en pijn te doen. Hij gaf ook aan dat dat pijn doen niet 100% gelukt was omdat ze met een te kleine groep weg waren. Maar een dergelijke missie afblazen eens je er midden in zit is lastig.
Ik kan dat verhaal wel volgen. Eens je zoveel inspanningen levert en uiteindelijk wegraakt, moet je zeker doorrijden tot de tussensprint, anders dreig je die punten mis te lopen. Eens je die inspanningen geleverd hebt, heb je bij terugzakken geen kans meer op ritwinst, en de gele trui houden was voor Van Aert sowieso nooit een doel. Bovendien wil je op dat moment de gele trui eren en zou terugzakken anti-reclame voor het wielrennen zijn. Ik vind het resultaat niet 100% geslaagd, maar ik begrijp wel dat Van Aert heeft doorgezet.
Ik had een dergelijke missie wel eerder in de rit van vandaag verwacht dan in die van gisteren, maar ik heb de indruk dat vooral Van Aert zelf er op aanstuurde om gisteren al voor de vlucht vooruit te kiezen en dat hij eigenlijk van die gele trui afwilde om zich volop op groen en zijn ondersteunende rol wilde concentreren.

xistnc

De rit van vandaag moet nog komen, toch?

Maillot à Pois

'@xistnc, helemaal waar
ik herformuleer: Ik had een dergelijke missie wel eerder in de rit van vandaag verwacht en andere tactiek verwacht in die van gisteren.
Als hij vandaag weerom mee is, dan zou dat natuurlijk weergaloos zijn. Dan is ie nog een grotere baas dan ik al dacht.
Tegelijk zou het ook minder effectief zijn in de tactiek om UAE op te roken. Hij staat nu op 7 minuten, UAE kan hem rustig een paar minuten laten wegrijden.

Poeksel

Ik denk dat de voornaamste fout was dat Van Aert proactief in plaats van reactief reed. Doordat hij zelf de ontsnapping forceerde gingen er weinig renners mee, omdat weinig renners goed genoeg zijn om hem te volgen. Als hij reactief gereden had, had hij kunnen meespringen zo gauw er een grotere groep wegrijdt.

madeinstars

Aan de andere kant zag je telkens, dat als Van Aert zelf niets forceerde er eigenlijk niemand weg kwam...

Sowieso ben ik inmiddels na 6 dagen echt al behoorlijk moe van hoe Wielerflits op elke enigszins geel-zwarte slak zout legt. Het maakt het echt bijna minder aangenaam of nog via deze site de Tour te volgen. Dat gelul met Schachmann ook weer. Elke piepkleine mogelijkheid wordt aangegrepen om de boel compleet de grond in te boren... En als je dan een beetje tegenwicht wil bieden ben je een fanboy met een geelzwarte bril... Oh well. Ben eigenlijk veel te oud om me druk te maken over meningen op internet, maar soms word je er zo moe van.

Laatste man

Sowieso hoe WF zichzelf uitmelkt, over elk onderwerp (MvdP trouwens wel heel stil). Begint Telegraaf vormen aan te nemen. 4/5 losse artikelen over een onderwerp, weinig clustering etc.

SolitaryShell

Nadat Fuglsang wegviel uit de kopgroep had je uiteraard gewoon Wout terug moeten fluiten. Dan had hij het geel zeer waarschijnlijk nog wel kunnen houden

Wat heb je daaraan dan? Vandaag zou ie het toch kwijtgeraakt zijn.

wijnie

Rawolf wie niet of je de koers wel kijk of alleen tijdens de Tour ?
Maarten heeft verleden jaar de Giro en Vuelta gedaan ! Je loopt toch achter en helemaal geen koers kenner !

molovin

Benieuwd of JV een plan heeft voor vandaag om de boel op stelten te zetten of dat het vooral kijken wordt hoe de slingers erbij hangen op de laatste klim. Hoop trouwens dat Ineos nog iets probeert met hun mannen want met 3 achter Pogacar rijden ga je ook niet winnen natuurlijk. Maar vrees dat er bij hun te weinig creativiteit zit om anders te rijden dan op kop te boren naar/op de laatste klim.

Michieltje

Het wordt bloedheet dit weekend. Pogi kan daar slecht tegen

Sjonge Jonge

Ditwashet, kritiek is prima, heb ik gisteren ook geleverd naar aanleiding van het niet terugzakken door van Aert na de tussensprint.
Verbaas me er wel over dat je aangeeft dat kritiek moet kunnen, maar dat ik je dan in het geheel niet zie reageren op de rit van dinsdag, waar door goed ploegenspel en een uitmuntende van Aert de rit werd gewonnen.
Kritiek is absoluut geen probleem, maar het wordt opvallend wanneer je alleen reageert op 'slechte' dagen, wees dan ook mans genoeg om uit te spreken dat het wel goed was, anders is het 'pot verwijt de ketel....'

Oh ja, wanneer je iemand in een bericht aanspreekt op zijn taalkundigheid (niet echt relevant in een discussie over tactiek), zorg dan dat je zelf in je bericht ook niet verschillende fouten maakt op dat gebied.

YogiBear

'@Ditwashet Al twee keer aangegeven dat kritiek geen probleem is, maar dat er een aantal zijn die alleen maar kritiek geven en vaak nog onredelijk en nergens op gebaseerd. Als je enigszins normaal regeert op dit forum dan kun je best heel kritisch zijn zonder dat je van alles over je heen krijgt.

peerduell

'@Sjonge Jonge Het maakt niet uit of een discussie over taktiek gaat of over andere onderwerpen,taalvaardigheid vind ik wel degelijk relevant en zeker voor 'journalisten' van WF die regelmatig daarmee worstelen. Maar ik ben dan ook van de "oude" onderwijsgeneratie die zich stoort aan mensen die elke vorm van taalvaardigheid missen waardoor de boodschap waar het om gaat vertroebeld wordt.Echte typefouten reken ik daar niet toe.Veel plezier vandaag bij/met de beklimming van Les Planches des Belles Filles en misschien daarvoor al.

Laatste man

32 reacties over gister, 0 over de overwinningen. Je bent er dus helemaal niet als eerste bij als het goed gaat.

Sjonge Jonge

Peer, ik vind dat je van de journalisten van WF zeker een goede taalvaardigheid mag verwachten en ik probeer ook zelf altijd op mijn spelling te letten.

Maar ik vind het altijd leuk om te zien dat iemand een ander in een discussie 'aanvalt' op taalvaardigheid en dan zelf fouten maakt in datzelfde bericht, dus ik kon het even niet laten om daar iets van te zeggen.

Jij ook veel plezier met de rit van vandaag, laten we gewoon genieten van de koers en als blijkt dat Pogacar inderdaad de beste is, dan is daar niets aan te doen. Dan kunnen we altijd nog hopen op ritoverwinningen, het liefst op een attractieve manier.

Michieltje

Ditwashet. Kritiek op iemand is onzinnig als diegene taalfouten produceert? Ik heb veel slechte argumenten in discussie gehoord naar die van jou spant de kroon. Gefeliciteerd

AWestie

Wat is Vingegaard goed en wat heeft hij een goeie luitenant in Roglic. Het scheelde weinig.

goldone123

Het is nog niet over, gaat leuk worden met een langere klims

Chris1995tjv

ik denk niet dat pogacar het sterkste was vandaag maar vingegaard timed verkeerd 50/70 meter verder en hij wint hem, Roglic met een schouder uit de kom geweest en een pijnlijke rug 3de op 12 seconden.... waar zal hij zijn geëindigd zonder de val ik denk dat pogacar dit jaar echt te pakken is maar dan moet er niet gevallen worden.

kelderfan

Sterk gereden door JV. Jonas Vingegaard lijkt goed in orde. Dat wordt nog een leuk gevecht.
Roglic is gelukkig ook weer goed in orde na zijn valpartij. Ja, Wout ziet er weer goed uit.
Trouwens Kuss en ook Kruijswijk doen goed mee.
Chapeau Jonas Vingegaard.

1 2 ... 255 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.