Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 257 ... 349 350
Rawolf

Jumbo wil UAE oproken....

UAE beleeft momenteel een rustdag terwijl van Hooydonck op kop rijdt. Schiet mij maar lek

xistnc

Als het zou kunnen, graag.

Met een opgever, een valpartij en een achtervolging zal UAE dit allerminst als rustdag ervaren - al zullen ze graag doen alsof.

Rawolf

Wat is het aandeel van Jumbo in die 3 gebeurtenissen? Dat Laengen Covid oploopt is een mooie meevaller maar Jumbo zelf is bezig UAE het zo makkelijk mogelijk te maken vandaag.

Die achtervolging stelde overigens niks voor

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Alsof UAE veel energie zou steken in achtervolging op deze kopgroep....

Rawolf

'@Sjongejonge. Precies.

Waarom help je dan mee de weg te blokkeren en stuur je niet bv Kruijswijk mee in de aanval. Uae zal hen niet helemaal terug in het klassement willen laten komen.

Cycling

'@Rawolf UAE heeft vandaag sowieso een rustdag ongeacht of JV op kop gaat rijden. JV rijdt vandaag voor de overwinning. Ik hoop dat jij dit ook in ziet. Ik krijg het gevoel dat je hier alleen maar komt om kritiek op de ploeg te geven, terwijl je heel goed weet waarom JV vandaag 1 renner op kop laat rijden. Maar ja, als ze niet winnen vandaag kun je je gelijk weer halen, als ze winnen horen we je niet. Voor een ploeg als JV is een rit overwinning ook nog altijd belangrijk. Ze rijden nu precies zoals iedereen adviseerde en nog is het niet goed voor sommige.

Michieltje

Verbaas ik me ook over Rawolf. Ze hebben er nog maar 7 bij UAE. Blijkbaar willen ze de rit persé winnen vandaag

S. Morgenstern

Van Aert is toch mee als een soort bonus kopman? Lijkt me gezien de situatie na die valpartij, waardoor er een kleine kopgroep is, nu de favoriet voor de ritzege. Waarom zou het dan vreemd zijn dat Van Hooydonck vandaag wordt gebruikt voor hetgeen hij mede is meegenomen?

Cycling

'@Michiel UAE was vandaag nooit op kop gaan rijden, tenzij kopmannen van meerdere ploegen mee zijn. Dit zag ik vandaag echt niet gebeuren met de etappe van morgen in het achterhoofd. Voor JV kan het gewoon een goede dag worden als Van Aert wint.

Michieltje

Morgenstern en HarryJohan. Omdat het oproken spook in dit forum is beland? 🤧

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Verbaas ik me dus over, omdat er geen goede reden lijkt om daar vandaag aan te denken.

Rawolf

"Van Aert is toch mee als een soort bonus kopman? Lijkt me gezien de situatie na die valpartij, waardoor er een kleine kopgroep is, nu de favoriet voor de ritzege. Waarom zou het dan vreemd zijn dat Van Hooydonck vandaag wordt gebruikt voor hetgeen hij mede is meegenomen?"

Je moet beter lezen want dit is absoluut niet wat ik zeg. In de huidige situatie is inzet vHooydonck inderdaad logisch.

'de situatie na de valpartij' - die situatie die Jumbo mede zelf heeft gecreerd en voor Jumbo was een grote kopgroep met enkele mannen dicht in het klassement waardoor UAE moet gaan rijden veel beter geweest. (voor geel).

Of zelfs nog gekker, Laporte, WVA en Kruijswijk rijden voor het peloton na de tussensprint. Wat als ze doortrekken? UAE gaat wel rijden verwacht ik, willen Kruijswijk niet terug laten komen in klassement met oog op toekomstige etappes. Vraag desnoods Matthews mee dat is nog een ploeg minder die gaat rijden.

Jumbo heeft niet de sterkste renner maar wel de sterkste ploeg, dan zou ik guerrilla tactieken willen zien. Niet Pogacar gratis naar de finish rijden en waarschijnlijk geven ze Pogacar zelfs nog bonificatie seconden vandaag... Gewoon weer favoriet voor de etappe samen met WvA en Matthews.

Ik zei dit gister al, het is allemaal weer zo lekker voorspelbaar en het wordt wachten op de Granon etappe. Met wachten is helaas nog nooit een Tour gewonnen

Laatst gewijzigd
Michieltje

De praktijk is alleen vaak erg weerbarstig

S. Morgenstern

De situatie na de valpartij, met drie man op kop die eenvoudig te controleren zijn, was voor Jumbo toch ook prima met de doelen die ze hebben? Ik begrijp het punt niet. Het is niet dat iedere meter dat er aanleiding is om iets anders te doen dan het gooien van bommetjes, tonen dat er helemaal geen tactische bommetjes gegooid gaan worden. Hypothetisch spektakel na de tussensprint klinkt bijvoorbeeld geweldig, maar laten we niet doen alsof het uitblijven daarvan een argument is om te doen alsof het vreemd is, dat ze deze rit nu aangrijpen voor de groene en rit ambities.

Mooi trouwens dat je Kruijswijk ziet als een tactische pion. Doen er veel te weinig hier dit seizoen - waren er zelfs heel veel die hem uit de selectie zagen vallen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het punt is weeral een gemiste kans om team UAE pijn te doen en een stap te zetten richting geel.

Voor ritwinst is dit scenario prima maar Jumbo schreeuwt al jaren van de hoogste bomen dat niks telt behalve geel dan hoop ik dat ook in de praktijk terug te zien.

Het is wachten op de bommetjes van Arthur. Dit zal wel werk zijn van Frans

edit: ik begrijp dat je opmerking over de selectie van Kruijswijk een kleine sneer is? Ik was skeptisch over Kruijswijks/Kuss selectie een paar maanden geleden vanwege hun belabberde seizoensstart maar heb daarbij wel aangegeven dat alles afhangt van de laatste voorbereidingskoersen. Kruijswijk toonde (eindelijk) goede vorm in Zwitserland en werd daarmee ook in mijn boek een zekerheid voor tourselectie.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Niks telt behalve geel? Nee, dat is overduidelijk niet de enige ambitie dit jaar.

Hoe de rit was verlopen zonder die valpartij (schoof steeds aardig wat Jumbo mee voorin het peloton) zullen we nooit weten. De situatie daarna is waar we het mee moeten doen en totaal geen aanleiding voor vraagtekens bij het uitblijven van het uitroken van UAE.

S. Morgenstern

Een renner die de potentie heeft om UAE zenuwachtig te maken wanneer hij in een kopgroep zit, die hoeft zich in april toch niet te bewijzen met geweldige prestaties? Die zou ik altijd meenemen als de voorbereiding gewoon goed verloopt.

Laatst gewijzigd
Rawolf

We weten allebei dat groen normaal al binnen is, daar hoeven ze vandaag geen rekening mee te houden in eventuele plannen voor geel. van Aert zou ook in andere scenarios trouwens punten voor groen kunnen scoren.

S. Morgenstern

Groen en rit werd vandaag een hele logische route na het wachten op alle betrokkenen bij die valpartij, dus ook als daar vooraf bij eventuele gele plannen totaal geen rekening mee werd gehouden, dan werd dat door het koersverloop dus wel een logisch scenario.

Rawolf

na die valpartij had Jumbo het gewoon weer in gang kunnen schieten. In plaats daarvan kozen ze er nu voor de weg te blijven blokkeren en te wachten tot Pogi zn slurf uit zn broek trok.

S. Morgenstern

Na die valpartij was een eventueel oorlogsplan, door mee te schuiven in een grote kopgroep, inderdaad nog steeds mogelijk. Hij was echter met drie man reeds goed vooruit wel heel onwaarschijnlijk geworden (zie ook de activiteiten van andere ploegen), waardoor het eenvoudig valt in te zien waarom ze gewoon voor deze tactiek hebben gekozen.

kelderfan

Wauw het is weer kuifje die hem inkopt, Chapeau meneer Van Aert.

goldone123

Is het waard dat pogi nog 4 seconden er bij krijgt, hopelijk morgen wat rustiger aan

kelderfan

Morgen wordt 't weer een class met een langere klim en ja dan valt een kwartje misschien een keer de goede kant op.
Pogiboy is heel sterk, maar Vingegaard doet nog steeds goed mee. Hopen dat 't volgende week warmer wordt, dan zie ik Vingegaard en hopelijk Roglic weer mee doen voor de knikkers. Het ziet er nog steeds goed uit voor JV.
On: Die Van Hooydonck heeft zich echt goed getoond vandaag.

goldone123

'@kelderfan volgens mij word het wel wat warmer, geen idee hoeveel iemand een idee?

1 2 ... 257 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.