Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 258 ... 349 350
kelderfan

'@goldone123
Het wordt ca. 35/36 graden volgende week in Frankrijk. In de bergen ligt de temperatuur natuurlijk lager, maar dat zal toch zweten worden voor Nathan en Co. Dus als Pogacar echt problemen heeft met de warmte, dan ligt er een mooie kans om hem te bestoken.

goldone123

'@kelderfan je bedoelt etappe 11 en 12? dan gaat het leuk worden.

kelderfan

Dan mag je etappe 10 toevoegen. Morgen wordt 't ook klimmen met een bergaankomst. Dan moet JV bij de les zijn, want daar kan Pogacar ook toeslaan. Dus ik zou die rit van morgen niet overslaan.

goldone123

Nee, die sla ik over pech gehad 🤣

Cycling

'@Goldone een overwinning is wel 4 seconden waard, inclusief het zo goed als veiligstellen van de groene trui. Tenminste als hij de Tour uitrijdt

goldone123

Ja, dat is het waard vind ik zelf dan.

kelderfan

Ja eens @Ditwashet
Op deze manier leg je Pogi en zijn boys op de pijnbank. Morgen wordt zeker nog een zware dag en ik hoop dat Wout het nog 1 keer kan opbrengen om morgen er weer voor te gaan. Want als er 1 Pogacar aankan dan is het alleskunner Wout Van Aert wel.
Volgende week wordt 't nog leuker, denk ik zo maar, want dan volgen de langere klimmen elkaar op in drie dagen tijd.
Dan is Roglic ook weer goed of bijna 100%.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Morgen zou wel echt een goeie etappe zijn voor een bommetje. Aan de andere kant is het wel wat vroeg om alles of niets te spelen, dus je moet ook wel voorzichtig blijven.

molovin

Heel belangrijk voor JV en wellicht de hele koerswending wordt hoe de rug van Roglic zich houdt/hersteld. Met zijn benen en conditie is niks mis, als alles weer beetje in orde komt gaat hij als bommengooier heel belangrijk worden. Maar hij leek me vandaag aan zijn grimassen te zien redelijk wat pijn te hebben in de finale.

Michieltje

Naast de pijn lijkt Primoz door de rugpijn minder explosief. Hopelijk gaat t wat beter op de langere klimmen

AWestie

Het is wel echt een groot voordeel dat Wout al zo'n groot gat heeft geslagen voor groen. Nu kan hij echt voor geel aan het werk en nog een beetje sprokkelen.

Laatste man

2 etappes, meerdere keren top-3, groen stevig in handen, Vingegaard voorlopig podium en Roglic rijdt nog mee. Prima eerste deel vooralsnog.

Cen Morawec

'@Michiel

Dat hij een hogere pijngrens heeft dan Dumoulin lijkt me een andere discussie

Ik vond Tom Dumoulin tijdens de Avondetappe echt zo menselijk. Andere renners tragen altijd deze lelijke zwart gele  kleding. Tom was gewoon in zijn alledaagse T Shirt en overhemd.Geen storende Jumbo of Hema logos. Gewoon Tom, de mens. 

Ik vond het belangrijk, dat hij vertelde hoe hij fietsen nog steeds leuk vind. Voor de ploeg was alleen: trainen, verplichtingen, volgen van een plan of doelen....  Gewoon "lekker koersen" was op plek 15 voor de ploeg.

Voor ons held was het net anders. Belangrijk is van een rit genieten. Als je niet lekker voelt - gewoon afstappen. Hij wilde als kopman niet iedere dag onder druk staan . HIj wilde ook geen andere rol, waar hij verpflicht voor iemand moest knechten. Tom wilde iedere dag, ook tijdens een rit, zelfs beslissen wat hij wilde doen en ook van plan afwijken. 

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Daarom moet Tom maar triathlon gaan doen of iets dergelijks, kan hij mooi zijn eigen plan trekken en bepaalt hij zelf of hij zijn sponsoren wil respecteren. Jij vind het mooi, maar de sponsor, die hem veel geld betaalt, zal er zo snel als mogelijk vanaf willen. Als je geen zwart geel met 'storende logo's' in je kleding wil dragen, moet je niet in een wielerploeg willen rijden. Ik snap dat hij er klaar mee is en respecteer dat, maar stop dan ook gewoon direct. Ik snap namelijk nog meer dat de ploeg helemaal klaar is met deze vent.

Team Dumoulin heeft al drie jaar zijn eigen plan kunnen trekken, maar ook dan nog is het allemaal niet goed. De enige keer dat hij een ploegmaat (Bouwman) echt goed geholpen heeft wilde hij niet eens in de vroege vlucht zitten. Deze man is niet gemaakt voor een teamsport.

T80JZ

Bij zijn opmerking: "Best pijnlijk dat vandaag van Aert wint en achteraf eergisteren dat met twee vingers in zijn neus had kunnen doen," had @Ditwashet op zijn minst moeten toevoegen "als TJV die dag was gaan rijden en ervoor gezorgd had dat de favorieten om de etappe overwinning hadden kunnenstrijden." Dat de favorieten nu zonder Van Aert om de zege konden sprinten had de te maken met het verloop van de etappe. Maar die etappe zou niet hetzelfde verlopen zijn als Van Aert zijn aanval niet had ondernomen. Het is een fout die vaak gemaakt wordt bij analyses, ook bij voetbalwedstrijden. Namelijk dat er van uit wordt gegaan dat het verloop van de wedstrijd hetzelfde zou zijn ook al verander je een belangrijk element die juist voor dat verloop heeft bepaald.

Door de aanval van Wout gingen andere ploegen rijden, maar wat zou er gebeurd zijn als hij dat niet had gedaan? TJV had de dag na de teleurstellende kasseienrit weinig zin om het peloton op sleeptouw te nemen. Ze hadden dus ook weinig zin om iedere vluchtpoging ongedaan te maken. Grote kans dat er een kopgroep zou zijn ontstaan. Misschien een grote kopgroep die ook een grote voorsprong had kunnen nemen, want TJV had geen zin om het peloton op sleeptouw te nemen en dus hadden andere ploegen dat moeten doen. Maar wie? Misschien BikeExchange, maar misschien waren die wel goed vertegenwoordigd in die kopgroep. Of was dat niet zou, maar waren ze niet in staat op die kopgroep terug te halen. En dan zou de kopgroep om de dagzege hebben gestreden. En dan zou Van Aert niet hebben gewonnen.

Om Van Aert donderdag in Longwy te laten winnen vanuit de groep van de favorieten, had TJV de hele dag het peloton moeten aanvoeren, moeten zorgen dat een kopgroep niet een te grote voorsprong zou krijgen en die kopgroep op tijd moeten terughalen. En daar hadden ze een dag na de kasseienrit geen zin in. Het zijn net mensen. Dus zo vanzelfsprekend is het niet dat Wout met een andere aanpak wel zou hebben gewonnen. Of een grotere kans daarop zou hebben gehad.

Michieltje

En Dumoulin wilde ook niet uitleggen welke factoren om het wielrennen heen hem heeft doen besluiten te stoppen. Vond het maar een vaag verhaal afgelopen woensdag

Murcia

Tom wil ultieme vrijheid voor zichzelf en kreeg die maar leverde niet. Dan houdt het gewoon op. De ploeg heeft zich zeer loyaal naar hem opgesteld maar er bitter weinig voor terug gekregen. Ik ondersteun Michiel hierboven dat het mbt zijn besluit om te stoppen allemaal veel te vaag bleef. Voor mij is de kern dat Tom graag praat over een lossere manier van koersen en voorbereiden maar dat hij simpelweg niet op kon tegen de klasse/invloed die Wout, Primoz maar ook een Jonas hebben. Men heeft bij TJV terecht het hoofdstuk Dumoulin afgesloten.

Cen Morawec

Ik vond het een mooi verhaal. Ik heb wel begrepen, warom hij moest stoppen.

HIj zei, dat hij nooit zo goed gaat worden als Pogacar en dat hij ook in zijn tijd bij Sunweb niet zo goed is geweest als Pogacar nu is. Moet hij echt meedoen als hij niet de beste is?

HIj vertelde, dat alleen door aanpak en aanleiding van de ploeg overtraind was geraakt. Hij vertelde, dat hij niet genoeg tijd voor hemzelfs had gehaad. Bijvoorbeeld, hij wilde een jaar sabatical, maar moest te vroeg terug om nog OS in Tokyo te kunnen hallen.

Murcia

Hij is topsporter met een driejarig contract a twee miljoen per jaar, een sabbatical van een jaar is een pittige eis vind ik en de OS was juist het bewijs dat bij Tom het helemaal niet in de lengte van de pauzes zat maar gewoon in het feit dat zijn natuurlijke aanleg voor de ITT hem altijd naar een goed resultaat kan leiden. Dat hij niet geloofd zo goed te worden als Pogacar is het bewijs dat hij moet stoppen, Primoz, Jonas en Wout + de rest van de ploeg gaan niet rijden met een houding van: bij voorbaat al verloren. Die vechtlust mis ik bij Tom en ook de loyaliteit naar de ploeg toe, ten diepste is hij een eenling en niet in staat om een band te krijgen en overwicht zoals een Primoz naar de rest van de ploeg en staf toe. Nu ook weer, hij wil alleen het WK ITT rijden en voor de rest kan de ploeg in de stront zakken, dat vind ik pijnlijk. Hij liet Primoz in de Vuelta al een keer in de steek, liet de Giro voor wat het was maar wil een exclusieve route naar Australie. Waar is zijn teamgeest eigenlijk?

AWestie

Tom wilde zelf naar Tokyo, dat was geen kwestie van moeten. Het team had hem voor zover ik weet geen ultimatum gesteld.

Er wordt hier echt te veel gespeculeerd rond Tom. Hij kan een heel goeie teamplayer zijn, was afgelopen Giro zelfs een van de mannen die de spirit er in hield volgens Koen en Addy. Iedere topsporter is in essentie een einzelganger en asociaal, al hebben we de laatste paar jaar gewoon net te vaak die vervelende kant van Tom gezien.

Wat nu precies de verhouding is tussen team en Tom heb ik geen idee van en kan ik ook niet heel veel uit opmaken. De reden van weigering hoogtestage is onbekend en over teamkleding zijn verschillende afspraken met verschillende renners op verschillende momenten.

SolitaryShell

HIj zei, dat hij nooit zo goed gaat worden als Pogacar en dat hij ook in zijn tijd bij Sunweb niet zo goed is geweest als Pogacar nu is. Moet hij echt meedoen als hij niet de beste is?

Ik denk dat het dan schort aan de wil om zichzelf opnieuw uit te vinden en andere doelen te zoeken dan de beste klassementsrenner zijn.

SprintMaster

Helemaal eens met @Murcia, @michel en @Loek de Rooij m.b.t. Dumoulin. Als Dumoulin zelf alle vrijheid had willen hebben had hij zijn contract moeten laten aanpassen naar een soort prestatiecontract. Nu doet hij vaag over de redenen achter het stoppen en probeert er een positieve draai aan te geven door te zeggen dat het plezier in het fietsen niet is verdwenen. Het zal achter de schermen wel flink hebben geknetterd vermoed ik. Het is dan het beste om zonder al teveel ophef uit elkaar te gaan.

T80JZ

'@Ditwashet.
Je reageert niet op mijn bijdrage, maar komt met iets heel anders aanzetten. Waarschijnlijk omdat je er niets op te zeggen heb.

Laatst gewijzigd
T80JZ

Weer een beetje beter Murcia na je covid besmetting?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Eddy Plankaert heeft zo zijn eigen kijk op de gang van zaken.
Hij heeft wel een punt, dat Wout meer ritten zou kunnen winnen. Alleen hij vergeet wel even, dat Roglic met problemen (rug en schouder) rondrijdt. Want in die rit van gisteren zat Wout in de tang en hij kon er gelukkig nog uitkomen.
Ik denk, dat Roglic en Benoot hem normaal gesproken hadden afgezet.
Bij Sporza zegt Benoot, dat hij in die laatste klim bij Roglic is gebleven, omdat die te veel pijn had.
Wout krijgt nog mooie kansen in ritten 13 t/m 15.
@Cen
Ik denk, dat Tom bij JV niet goed in zijn vel zit en dat hij ook volgens de analisten bij een andere ploeg wel goed voor de dag kan komen. Misschien wil Bora hem er wel bij hebben.

1 2 ... 258 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.