Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 259 ... 349 350
Sjonge Jonge

'@Cen: als elke renner moet stoppen die denkt niet aan Pogacar te kunnen tippen kunnen we het wielrennen denk ik wel opdoeken.

Wat een kul argument is dat zeg....

Cen Morawec

'@Sjonge Jonge

renner moet stoppen die denkt niet aan Pogacar te kunnen tippen

Heb jij de Avondetappe gekeken?

Dit is precies wat, denk ik, Tom vertelde. Zoals ij hem begrepen heb.

S. Morgenstern

'@Ditwazhet; jouw stelling is dat ze hetzelfde als gisteren in die rit met twee vingers in de neus ook hadden kunnen doen. Volgens mij wordt daar met een uitgebreid verhaal terechte kritiek op geleverd. Wanneer je daar vervolgens niet op in gaat en een andere afslag neemt, dan kun je niet verwachten dat de ander veel motivatie heeft om weer inhoudelijk te reageren.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

'@Cen:

"Moet hij echt meedoen als hij niet de beste is?"

Is vraag die jij stelt.

Daaruit maak ik op dat je vindt dat je niet mee hoeft te doen als je niet de beste bent.
En dan maakt het niet uit of ik hem in de Avondetappe heb gezien (heb ik inderdaad niet), ik blijf dit een onzin argument vinden.
Alsof er niets meer is te winnen als Pogacar rondrijdt.

Murcia

'@T80JZ
Met pieken en dalen, ik dacht in het midden van de week het ergste gehad te hebben maar was gisteren weer een hoestautomaat. Ik kan nu proefondervindelijk vaststellen dat dit geen griepje is. Koorts, keelpijn, braken, hoesten, spierpijn en een chemische smaak in mijn mond en die rare intervallen tussen ziek zijn en je weer wat beter voelen maken dit tot een zeer vervelende periode. Ben blij dat ik in elk geval mijn vaccinaties heb gehad en hoop aan deze besmetting niet veel over te houden op de lange termijn.

I Langof

Sorry @Cen

Hoe zie je het verhouding tussen Tom en zijn werkgever?

De moeder van Koen Bouwman werkt als caissière bij Jumbo. Dus, als ze niet naar haar zin heeft - mag ze gewoon de klanten in de rij laten staan en met baas van de winkel gaan praten hoe het (volgens haar) moet. Of misschien is een medewerker van Jumbo niet erg ziek, maar een beetje moe, mag hij gewoon naar huis?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Niet leuk om te horen @Murcia. Beterschap.
Ander nieuws.
In de Tour de Pologne mag kennelijk Koen Bouwman weer meedoen. Volgens PCS krijgt hij Sam Oomen, Jos van der Emden, Mick van Dijke, Tosh Van Der Sande, Mike Teunissen en Olav Kooij mee.
Dat zal betekenen dat Tobias Foss met Tim van Dijke, Pascal Eenkhoorn, Chris Harper, Lennard Hofstede, Roosen en Leemrijze naar de Tour of Denmark afreizen.,

T80JZ

Vervelend voor je. Beterschap verder Murcia.

AWestie

Tom zei bij de Avondetappe dat als er betere renners opstaan je vooral niet moet stoppen, maar je moet aanpassen. Oftewel andere doelen oftewel andere aanpak als voorbereiding.

gratemans

'@cen "Bijvoorbeeld, hij wilde een jaar sabatical, maar moest te vroeg terug om nog OS in Tokyo te kunnen hallen."

Heb je zelf Avondetappe wel gekeken? Hij zei duidelijk dat hij zelf per se mee wilde doen aan de OS en het voor geen goud had willen missen. Jij doet nu alsof hij van Jumbo heen moest terwijl hij het zelf niet wilde. Absoluut niet waar.

Laten we alsjeblieft niet doen alsof Tom slachtoffer is van TJV. Ze hebben het geprobeerd, het is hem niet geworden, maar hij heeft alle vrijheid gekregen. (Of het slim was hem überhaupt te contracteren van TJV laat ik maar even in het midden...)

Dat hij de exacte reden van vertrek in het midden laat snap ik trouwens best. Dat is duidelijk een psychologisch/persoonlijk ding wat ons als publiek niks aan gaat.

skylimit

Wout is zijn doel de groene trui veilig stellen verder aan het uitbouwen. Na de rustdag wel kijken hoe het verder gaat met de plannen voor de aanval op het geel.

Laatste man

Wout is wel klaar met de discussie over zijn rol bij Jumbo. 2 ritten en groen. Basta.

De Cauwer zeurt maar door.

AWestie

Ik vind Jungels nog steeds een leuke keus voor TJV, qua vlaggetje is het voor de scheve kijker bijna hetzelfde dus werkt ook voor de nationalisten onder ons ;)

Laatst gewijzigd
Murcia

Ploeg vandaag sterk met een slimme Wout die goedkoop het groen veilig stelt en daarachter een sterk blok met Benoot als klimbonus. Dat in een pure sprint op de macht Pogacar Jonas niet kan lossen vind ik zelf erg bemoedigend. De Deen weet van de tropische temperaturen volgende week en is daar over het algemeen dol op. Die is zijn status aan het bevestigen. Verder dank voor de beterschap wensen, ik hoop het zwaarste gehad te hebben en voel mij vandaag weer aanmerkelijk beter.

kelderfan

Ja dat klopt helemaal. De ploeg doet 't prima en Wout Van Aert blijkt ook maar een man van vlees en bloed. En Merijn Zeeman is je voor gegaan, want zit nu in de auto op weg naar de ploeg. Dat wordt 't sein voor de aanval op de gele trui.
@AWestie
Bob Jungels erbij zou natuurlijk top zijn.

xistnc

Geslaagde etappe, met vijf man in slagorde en nog een groene vooruit. Halve hersteldag voor Primoz en goede zaken in dat verfoeide puntenklassement. Liever zou ik dan zien dat ze voor het ploegenklassement gaan. Dat is immers iets voor de hele ploeg, qua #sammenwinen. Daar loopt Ineos nu een half minuutje uit.

AWestie

Met Dani Martinez op het vinkentouw denk ik dat op termijn TJV het ploegen klassement kan meepikken. Met de nadruk op kan, hopelijk is het geen doel voor ze. Wel leuk met #samenwinnen inderdaad

horsm

Hoeveel punten pakt Pogacar nu met die vijfde plaats?

kelderfan

Dani Martinez is aardig doorheen gezakt in deze rit. JV is beter bij de les gebleven met ook nog Benoot als bonus.

goldone123

Test jumbo visma elke dag, met covid?

horsm

Ik heb zelf ook niet heel veel met die groene trui. Ik zie Van Aert liever voor ritten gaan & bij groep geel blijven, dan steeds tussensprint punten pakken in de kopgroep. Aan de andere kant: hij lijkt Pogacar op de zenuwen te werken, en dat is goed. Zoals we vorig jaar in Baskenland zagen: hij is mentaal zwakker dan hij lijkt.

Murcia

'@horsm
11 punten maar door Wout zijn tussensprint loopt hij negen punten verder uit op Pogacar.

horsm

Thanks, Murcia!

Rawolf

Benoot geweldig sterk, daar gaan ze een goeie aan hebben.

Van Aert wordt toch een verhaaltje. Hoop dat hij niet teveel met zijn krachten smijt, ze gaan 'm nog nodig hebben. Vandaag al duidelijk minder dan enkele voorgaande dagen.

UAE ploeg toonde vandaag wel dat ze ook met 7 man nog steeds een ijzersterke ploeg hebben, vooral qua klimwerk. Het gaat krachten kosten Pogacar te isoleren.

madeinstars

Laten we niet vergeten dat Wout natuurlijk intrinsiek geen rasklimmer is. Natuurlijk kan hij alles, maar om een Ventouxtje te doen moet alles kloppen en vandaag waren de benen wellicht iets minder. Denk niet dat dat veel zegt over een eventuele afnemende vorm of over de rest van de Tour.

1 2 ... 259 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.