Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 260 ... 349 350
Murcia

Enkele voorgaande dagen? Hij won gisteren toch nog? Kom op zeg! Wout heeft Groen binnen en twee ritten, die kan nu op zijn manier een rol spelen in de strijd tegen Pogacar maar ik verwacht een veel minder actieve rol van hem bergop. Het is simpelweg niet nodig zoals het er nu voor staat om hem een bepalende rol in een treintje of zoiets te geven. Hooguit een keer als bruggenhoofd vermoed ik.

YogiBear

'@Rawolf TJV zit er met twee man meer bij dan UAE waarbij Wout zelf ook nog eens aangeeft dat dit een halve rustdag was. Hij heeft zich na de tussensprint niet bovenmatig meer ingespannen.

kelderfan

Toch zegt @Rawolf 't goed.
Benoot is een bonus en doet 't steeds beter bij JV. Ook Roglic is op de weg terug en hopelijk weer ok na de rustdag.
Anderzijds heeft UAE zoals te zien was een sterke klimploeg. Bennett en Maijka doen 't echt goed.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: In de Tour de Pologne mag kennelijk Koen Bouwman weer meedoen. Volgens PCS krijgt hij Sam Oomen, Jos van der Emden, Mick van Dijke, Tosh Van Der Sande, Mike Teunissen en Olav Kooij mee.

PCS heeft het waarschijnlijk van onderstaande link.
https://naszosie.pl/2022/07/09/tour-de-pologne-2022-jumbo-visma-z-olavem-kooijem-i-koenem-bouwmanem-na-czele/

Zoals men hier aangeeft de voorlopige ploeg van JV al zal deze grotendeels kloppen.
Er zullen er denk ik ook een of meer van deze renners naar de Vuelta gaan als ze hier goed presteren.
Ik mis echter Affini en wat met Dumoulin ?
Denemarken ?

Landeirovic

'@Yogibeer, Uae heeft dan ook de hele dag gewerkt met 7 en voorop gereden. In feite moest Jumbo alleen maar volgen. Draai de rollen om. Dan zullen Benoot en Kruiswijk er af liggen na werken en zal Soler er nog bij zijn met ook Mcnulty.

xistnc

Bij Benoot kan het ook opeens op zijn. Ik vond het wel mooi om ze met vijf op een rij achter de gele trui te zien zitten, maar Benoot had ook best kunnen laten lopen op 10km van het eind.

ti-raleigh

Ik vond het onnodig dat Benoot daar zat. Hij kan zijn krachten beter sparen. Maar misschien was het psychologische oorlogvoering. Want als Pogi omkeek zag hij vijf (!) TJV'ers. En misschien was dat de reden dat Pogi toch even wilde laten zien wie de baas is en er nog een verschroeiende sprint uitperste.

AWestie

Ik zag Nathan van Hooydonck met Matje babbelen toen de Avondetappe Schouten volgde. Volgens een zekere forummer hier moet dat wel een transfer betekenen, of niet? ;)

Murcia

Probleem alleen was dat die verschroeiende sprint van de veel explosievere Pogacar niet er voor zorgde dat hij de Deen los reed. Je zou verwachten dat hij hem op lengtes kon rijden maar Jonas blijkt taaier dan gedacht. Die wint aan vertrouwen op die manier.

Sandy Casar

Sneltest Jumbo allemaal negatief zeiden ze in de avondetappe

ti-raleigh

Of Jonas meer vertrouwen heeft gekregen weten we niet. Pogi was niet over zijn adem na de finish. Jonas toch al iets meer. Jonas zou ook gedacht kunnen hebben: ' deze keer heb ik het nog gered, maar een volgende keer...?'

goldone123

had jonas ook in etappe 7 betekent wss niks.

Murcia

Je zou net zo goed kunnen beweren dat Tadej als hij zo zeker van zijn zaak is die sprintjes helemaal niet hoeft te doen. Wat als kun je niet zoveel mee maar hij kreeg hem er vandaag gewoon niet af. En dat was de eerste keer deze Tour in een sprint. Zegt het iets over de volgende week? Geen ene moer maar het is altijd lekkerder om zo de komende dagen in te gaan dan telkens weet secondes prijs te geven

goldone123

Idd, pogi is echt heel explosief en vingegaard is het echt want de meeste kunnen het gwn niet bij houden.

kelderfan

quote: gratis advies van Mas; "Primoz Roglic heeft genoeg achterstand op Pogacar, dus ze moeten een gekke etappe vinden om de hele dag vol gas te geven', citeert Ciclo21."
Ook mijn gratis advies. Poga heeft een sterk team, maar JV heeft een sterker team!.
Ik wil die trein wel eens zien met Van Aert, Benoot, Kruijswijk, Kuss, Roglic? voor Vingegaard.
Mas en ook Ineos doen zeker mee.

goldone123

Had gelezen dat het 30 of 32 graden word op 11e etappe, hoeveel helpt dit want het is niet warm op de bergen zelf, al op die hoogte is 15 of 20 graden best nog warm is van warm naar 20 graden zo zwaar kan vingegaard daar goed tegen?

madeinstars

Ik denk niet dat we het effect van de warmte kunnen voorspellen. Valt weinig zinnigs over te zeggen em is vooral leuk om te speculeren. Net als het leuk was om te speculeren dat de eerste week Jumbo beter moest liggen dan Pogacar en dat viel ook tegen. Het belangrijkste is dat Vingegaard heel blijft, geen pech kent en dat hij bergop de vorm laat zien die we verwachten. Als dat genoeg is om Pogacar te kloppen, dan zal dat vanzelf blijken, maar Pogacar heeft nog steeds (ruim) de overhand.

goldone123

Afwachten.

kelderfan

Met15 graden zit je wel erg laag wat temperatuur betreft. Megeve zelf wordt dinsdag al 25 graden en een dag later al 28 graden. Dat gaat echt wel meespelen.

Rawolf

warm was het de afgelopen dagen ook al. Gister storte Vuillermoz nota bene in na de finish door de hitte.... Pogacar deed 't prima.

Wat we komende weken (misschien) krijgen is echt abnormaal warm en hebben we 0 referentiepunten voor. Als het richting de 35-40 graden gaat lijkt me ook dat er etappes gaan worden ingekort of neutralisaties om ijs te bevoorraden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

ja @Rawolf
Het wordt nog warmer en dan heb je ook meer slachtoffers toch. Of zij allemaal instorten lijkt mij niet.
Maar het kwartje kan dan zomaar in Jonas voordeel uitvallen.
Twee seizoenen geleden kreeg Poga het in de schoot geworpen. Het kan dus zomaar gebeuren, dat de favoriet een slechte dag heeft.
De analisten zijn allemaal vergeten, dat Roglic al drie keer door pech/valpartijen ernaast grijpt en dat Jonas vorig jaar als super-knecht begon. Dan is 't niet verwonderlijk dat je op achterstand binnenkomt.

Laatst gewijzigd
goldone123

En dat dit echt nieuw is voor jonas, pogi heeft toch wel wat meer ervaring, ook niet grk eigelijk

kelderfan

Nog meer goed nieuws. Want bron Sporza. quote: "Ik krijg in deze ploeg alle vrijheid die ik wil hebben"
Van Aert: "Met een volledige ploeg in dienst die iets minder is, had ik misschien geen rit gewonnen."
Dat als een reactie op quote: Eddy Planckaert; "Met een volledige ploeg in dienst wint Van Aert 5 tot 6 ritten"

AWestie

Ze gaan wel echt naar heul hete oorden de komende week, daar is inderdaad weinig referentie van. Pogacar heeft wel eens gezegd dat hij niet van hitte houdt en Vingegaard juist wel, maar dat zegt wat mij betreft nog niks voor de komende bergetappes.

Murcia

Planckaert is dan ook niet serieus te nemen, het beste voorbeeld hiervan is dat hij vond dat de ploeg bij diens tweede etappezege niet kon piloteren in de slotkilometers. Iedereen die heeft gekeken weet dat het zo steil was dat er geen knechten meer overbleven. Dus eigenlijk stelt hij hier dat een Matthews dan maar moet worden gehaald als extra punch knecht, totaal gebazel. De extra etappe zeges die Wout naar zijn mening was misgelopen door onvoldoende ondersteuning waren een tijdrit en twee sprints tegen pure massasprinters. In al die gevallen werd Wout op waarde geklopt, in een tijdrit lijk je me sowieso niet zoveel te hebben aan knechten maar Eddy zal dat wel anders zien.

1 2 ... 260 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.