Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 262 ... 349 350
madeinstars

Iemand nog dat filmpje van Horner gezien? Echt een bizar slechte analyse. Misschien wel één van de slechtste die ik ooit over wielrennen heb gezien... en dat voor een ex-prof.

molovin

'@madeinstars, ik sta ook regelmatig te kijken met wat voor analyses Horner aan komt zetten. Soms lijkt het alsof hij de hele koers amper gezien heeft.

AWestie

Hij maakt bijna dagelijks eentje geloof ik @madeinstars, welke bedoel je?

Niet dat ik ga kijken, want ik kan de combi van zijn ielige stem en zijn repeterende grijsgedraaide plaat met oude wielerwijsheden slecht hebben.

madeinstars

Hij heeft een heel verhaal over waarom Jumbo vanwege Wout van Aert nu al de tour verloren heeft. Vooral het stuk over de kasseienetappe is gewoon letterlijk klinklare onzin.

Retro Lex

Chris Horner: Als Rohan Dennis had meegedaan dan was Roglic niet gevallen. Tja
Verder kijk ik graag naar zijn filmpjes.

Murcia

Wat Horner A.K.A. rider 15 allemaal uitkraamt is puur amusement, op degelijke analyses hoef je bij hem niet te rekenen.

kelderfan

Wat de Vuelta betreft. Kan het niet zo maar zijn, dat Vingegaard de laatste man. Want UAE komt ook weer met natuurlijk Pogacar met als ondersteuning in de bergen Maijka, Soler, McNulty en Almeida.

Rawolf

Geprezen tacticus (itt Horner) heeft ook een mening

https://www.hln.be/tour-de-france/jumbo-visma-heeft-niet-het-lef-om-wout-tot-de-orde-te-roepen-als-ze-zo-verder-doen-verliezen-ze-de-tour-bjarne-riis-zet-vraagtekens-achter-tactiek-jumbo-visma~a10041ad/

Bouwman niet naar de Vuelta wel opmerkelijk trouwens. Beste Giro renner zijn van de ploeg is niet meer genoeg???!

Rogla
Kuss
Kruijs
Gesink
Affini
Harper
?
?

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Rawolf
Is maar net hoe je het aanvliegt, met de drievoudig winnaar als kopman zal het winnen van de ronde de topprioriteit zijn en dan kan Bouwman prima mee maar juist het gaan voor ritzeges zal moeilijker voor hem worden. Dan lijkt mij voor hemzelf een route met o.a. Lombardije straks logischer. Een vrije rol is moeilijk als je geen zekerheidje bent zoals Wout die is voor wat betreft succes. Wat Horner en meneer 60% vinden het zal mij eerlijk gezegd mijn reet roesten, waren ze maar zo eigenzinnig in openheid betreffende hun verleden dan kon ik ze wat meer serieus nemen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@murcia. Eens over die dopingopenheid.

Michieltje

Roglic, Kruijswijk, Kuss, Gesink, Dennis, Teunissen, Affini

Dus nog 1 plekje

Dave87

Vuelta:

Roglic
Kruijswijk
Kuss
Foss / Gesink
Affini
Teunissen
Kooij
Dennis

Erg sterke ploeg voor de TTT.
Veel vlakke ritten (Kooij) en veel bergritten die alleen een monsterklim aan het eind hebben dus minder klimknechten nodig.

Rawolf

Dennis is nog maar de vraag.

Wk tijdrijden in Australië, onze eigenwijze vriend wil daar ook een doel van maken neem ik aan.

@Murcia, betreft Bouwman. Als jou verhaal de reden zou zijn, waarom staat dat er dan niet ipv een l*lverhaal over vlakke ritten?

madeinstars

Het verhaal van Riis rammelt ook aan alle kanten.

1. Hij zegt dat WvA 'een paar dagen' stom heeft gekoerst. Uiteraard doelt hij op die etappe dat hij weg was met Fuglsang en Quinn, maar welke andere dagen dan? Zondag reed hij gewoon mee in een ontsnapping zonder zich bovenmatig in te spannen, dus dat kan het niet zijn. Was voor Jumbo alleen maar gunstig dat hij daar zat, mocht er onverhoopt ergens iets gebeuren in de etappe.

2. Hij zegt dat WvA wellicht al te veel lucifers verbrand heeft. Ten eerste: wanneer dan? Nogmaals eigenlijk alleen in die etappe naar Longwy. Onderhand heeft iedereen al wel gezegd dat dat misschien niet de handigste actie was, maar goed, de uitleg van WvA zelf was duidelijk. Verder heeft hij een grote inspanning gedaan in de kasseienetappe, juist voor het team om de klassementskansen in leven te houden. Lijkt me niet dat Riis vindt dat hij dat beter niet had kunnen doen. En daarnaast nog die extra inspanning van 10km om de etappe naar Calais te winnen. Kan me niet voorstellen dat 10 km vol gaan zo'n wissel trekt op een klasbak als Van Aert in topvorm dat dat hem later duur komt te staan.

3. Überhaupt het hele concept 'te veel lucifers verbranden' is allemaal nogal voorbarig. Van Aert is van buitencategorie, net als een Van der Poel en Pogacar. Die mannen kunnen gewoon meer dan anderen en kunnen dat ook langer volhouden. Ik heb Van Aert de afgelopen jaren nooit slechter zien worden naarmate de Tour vorderde en in die tours was hij ook niet bepaald zuinig met zijn energie. Dus waarop baseer je dan de angst dat hij nu misschien te veel energie heeft verbruikt, zodat hij er niet kan staan op momenten dat het moet (nogmaals blijkbaar ook vergetende dat hij er al een keer stond toen het moest, namelijk op de kasseien)? En als dat voor Wout zou gelden, geldt dat toch ook voor Pogacar? Daar hoor je dan weer niemand over.

4. "Als ze zo verder gaan, verliezen ze de tour". Laten we eerlijk zijn. Tegen Pogacar is de kans dat ze de tour winnen sowieso kleiner, dan de kans dat ze wel willen. Dit is gewoon een simpele poging om straks te zeggen: zie je wel, ze verloren de tour omdat ze dom gekoerst hebben. En anders kan Riis makkelijk zeggen: ze wonnen de tour, ondanks dat ze dom gekoerst hebben. Zo krijg je altijd gelijk. Dat hele idee dat er een magische tactiek is waarmee je de tour kan winnen als je kopmannen minder sterk zijn dan Pogacar is sowieso nonsens. Dalijk moet gaan blijken of Vingegaard in het hooggebergte goed genoeg is om de tour te winnen, daar hangt alles van af. Als Pogacar daar 2 minuten weg rijdt kan je hoog of laagspringen, dan is er geen tactiek in de wereld waarmee je wint. Dat hebben we in de tours van Froome ook altijd gezien.

Einde rant.

Cen Morawec

Bouwman niet naar de Vuelta wel opmerkelijk trouwens. Beste Giro renner zijn van de ploeg is niet meer genoeg???!

Koen Bouwman gaat samen met Tom Dumoulin naar Profwielerronde Etten-Leur op 14/15 augustus.

Murcia

'@Rawolf
Zelfde laken en pak als het Denen verhaal bij QSA vs Senechal wat mij betreft. Men komt met een verklaring die ik een tikje ongeloofwaardig vindt. Men kan ook gewoon eerlijk zeggen dat men alle ballen op de TT wil gooien en daarom Affini meegaat. Nu lijkt het er op dat men voor de buitenwacht een gekunsteld verhaal bedenkt, maar goed als je intern maar wel eerlijk communiceert kan het mij verder niet zoveel schelen. Koen is ook nog herstellende van zijn armbreuk dus het lijkt mij ook dat men daar rekening mee houdt.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Bij UAE moet Bennett de Tour verlaten door Corona en is Majka weliswaar positief maar blijft nog in de race vanwege lage waardes... Jumbo moet morgen gewoon op de Galibier alle registers opentrekken en dat hele team van UAE overboord kieperen.

Dave87

'@madeinstars

Krachten bundelen met Ineos.

Benoot en van Baarle samen heel de boel op een hoop rijden.
IGS en TJV houden daarna nog beiden 4 of 5 renners over voor de rest van de etappe

Laatst gewijzigd
Murcia

Hirschi en Bjerg kunnen al weinig, zeker bergop. Dus nu is het zaak om de koers vroeg hard te maken en te pogen Tadej te isoleren. De vraag is voor mij of Majka ook minder is doordat hij klachten heeft of niet, denk het laatste maar niettemin moet je zorgen dat Soler en McNulty overuren moeten draaien.

Rico.

'@Cen: Zo'n criterium voor amateurs is niet echt iets wat ik Bouwman graag zie doen ipv de Vuelta, dan liever naar de Deutschland Tour ofzo.

Poeksel

Van Aert gaat niet mee in de vlucht vandaag volgens Zeeman (al weet je nooit), maar ik ben benieuwd of Kruijswijk/Benoot/Kuss mee mogen. Dat dwingt UAE toch om geen extra rustdag op te nemen vandaag.

madeinstars

Ik vraga me sowieso af of het nieuws van Covid bij UAE die plannen nu beïnvloedt. Ik zou Van Aert en Kruijswijk nu best in de vlucht willen zien, gewoon om de boel een beetje nerveus te maken.

T80JZ

Bouwman reed vorig jaar na een sterke Giro een tegenvallende Vuelta. Ook dat kan een overweging zijn gegeven de tegenstand van Pogacar dit jaar in de Vuelta en het grotere belang van de TT om een verschil te maken.

madeinstars

Ik moet nog maar zien of Pogi echt de Vuelta gaat rijden.

AWestie

Laporte is vast niet de optimale renner die ze voorop hadden gewild. Ik luisterde in het begin alleen, kwam Van Aert niet weg? Kruijswijk probeerde het sowieso stiekem, volgens mij hadden ze Stevie liever mee voorop gehad

1 2 ... 262 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.