Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 276 ... 349 350
AWestie

Pogacar versnelde bij Jonas slippertje

Michieltje

Ja hè. Valt me tegen van Pogi al tekent het ook zn wanhoop

kelderfan

Zo'n geschaafde bil maakt je wanhopig. Pogacar blijkt een waardige verliezer te zijn en Jonas Vingegaard heeft dat op de gentlemen manier beloond.

skylimit

Volgend jaar gaat Wout ook voor het geel in de TOUR. TJV heeft geen andere klassementsrenner meer nodig.
Als Kuss wat minder hard had doorgetrokken, had Wout ook de bollentrui nog gepakt, maar ja het plan was om Vingegaard tijd te laten pakken en dat lukte op grootste wijze met ook naast de etappezege de bollentrui erbij kado!!

Dit mag niet meer mis gaan nu!
Wout is de nieuwe Merkx, volgens mij krijgt hij super ketonen bij TJV, niet normaal vandaag.

Rawolf

Van Aert, de tering. Volgensmij snapt het grote publiek nog amper wat die voor een etappe heeft afgewerkt. Fenomenaal.

Eerste deel van de etappe solo voor een tornadopeloton gaan rijden daar een hele bak energie ingestoken.

(Om dat nog even in referentie te zetten. Geschke heeft een paar aanvalletjes meegedaan en was nog voor de Aubisque heeelemaal leeg. Kwam huilend over de finish. En WvA stak in die fase nog meer energie, wat hij daar al deed in het eerste uur kunnen maar 5 man in het gehele peloton.)

Is vervolgens in de vlucht geraakt waar het nooit is stilgevallen. Mollema Aubisque op kop gesleurd om Ciccone voor de bergpunten voorop te houden. Vervolgens heeft van Aert een deel van de afdaling voor zijn rekening genomen. Op spandelles klim 1 vd motoren vd kopgroep. Meeste in de wind gereden schat ik. Is dan bovenop nog een sprintje gaan doen voor bergpunten.

Afdaling, weer van aert in de wind. Hautacam, weer van Aert in de wind. Heeft daar zelfs nog aangevallen. Dan opgeraapt nog een megabeurt doen voor vingegaard wat Pogacar lost... daarna nogn3e worden... ongelofelijk.

We kunnen met zekerheid zeggen dat Van Aert vandaag de betere klimmer was dan Pogacar en Vingegaard. En dat met zo'n gewicht, echt bizar. Bizar goed.

(Geen insinuatie zoals hierboven trouwens ben daar niet van. Uiteindelijk is dat altijd giswerk vanuit de bank. Maak alleen de observatie dat dit straffe kost was. Nog drie keer zo straf dan z'n Ventoux ritwinst wat mij betreft.)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja @Rawolf
Dit was met recht straffe kost. Die Van Aert is in de TdF dit jaar een klasse apart. De nieuwe Eddy Merkx is geboren.
Dat feit mag gevierd worden.🎉

AWestie

Ik wil het ook niet als insinuatie schrijven, als je dat denkt. Inherent aan dikke prestaties zit nou eenmaal wantrouwen ingebakken in deze sport. Er is totaal geen serieus vermoeden inderdaad, maar ik ervaar toch altijd ongemak bij dit alles op een of andere manier.

Michieltje

Heeft JV net miljoenen geïnvesteerd in renners rondom Wout in het voorjaar, moeten ze nu op zoek naar klimknechten 😢

kelderfan

Ja @Michiel
Zo snel kan dat gaan, maar die Benoot en Van Hooydonck hebben zich bij JV sterk kunnen verbeteren.
Dat komt door Mline. Die zeggen ook toppers komen niet vanzelf. Een goede matras is onontbeerlijk.
Met Van Baarle, Tratnik en Kelderman weer terug op 't oude nest. Zo is de cirkel weer rond.
Ik ben trouwens pas wielrennen beginnen te volgen na de ToC met Gesink toen nog kopman en Kelderman als jong broekie in die koers..

AWestie

Waarom moeten ze op zoek naar klimknechten? Er is naar verluidt al een klimmer binnengehaald, tegenover een klimmer die stopt en een einde contract.

kelderfan

'@AWestie
JV blijft zoeken, want die jonge Hayter staat kennelijk ook op de radar.

Michieltje

Dat was sarcastisch van mijn kant. Of ironie, haal ze altijd door elkaar. Nee hoor, Van Aert gaat geen ak rijden in de TDF de komende jaren

Michieltje

Kelderfan, ah vandaar je nickname. Wat mij het meest is bijgebleven en daardoor leip van wielrennen geworden was de overwinning van Greg LeMond op eeh Fignon. Terugdenkend zie ik GJ Teunissen voor me, Johan van der Velde. Raul Alcala had ik iets mee..

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Op VLV gaat t weer over WVA die met een eigen ploeg de TDF kan winnen.
Het houdt nooit op daar……..

goldone123

Ja nog een jonge klimmer, dan is het wel goed zo

peerduell

Wat een geweldige dag voor het team Jumbo Visma.Een demonstratie van alles wat wielrennen zo fantastisch maakt.Dat laat ik nooit kapot maken door Belgisch gewauwel,gezeur en gezeik in VLV of door JdC en RS.Nooit!

madeinstars

Nico Mattan was sowieso hilarisch slecht bij VLV. Maar ergens snap ik het ook wel. Je gaat je steeds meer afvragen wat Wout niet kan... Zelfs een grote ronde winnen lijkt niet meer 100% onmogelijk.

Murcia

Ik begrijp dat juist niet, Wout geeft zelf al aan dat hij heel vaak de etappes kon uitbollen, daarom staat hij ook op 1,5 uur. Daar zit her verschil met echt voor een AK gaan naast natuurlijk de factor gewicht. Als hij zich wil toeleggen op AK' s gaat dat pas gebeuren nadat hij RVV of P-R binnen heeft. Die Monumenten en het WK zijn de grootste leemtes in een uitpuilende prijzenkast.

madeinstars

Tuurlijk, wat jij zegt is logisch, Murcia. Maar aan de andere kant, als Van der Poel dit zou doen, zou ook de hele Nederlandse pers zeggen dat hij de tour kan winnen. Dus op die manier begrijp ik het ergens wel.

deharderpeter

Als Wout de bollen had gepakt, had die dan elke dag mogen kiezen waarin die had willen rijden ?

Maillot à Pois

'@Michiel
Raul Alcala! Ook een held uit mijn jeugd.
Bij mij is het ook begonnen met LeMond, maar dan zijn eerste Tour-overwinning en de rivaliteit met Hinault. LeMond woonde toen in België, een dorp verderop van bij mij thuis. Ging ik als 8-jarige op mijn fietsje op zoek naar zijn huis. Makkelijk te vinden, helemaal versierd in 't geel.

mitchel_91

Weten jullie wat de renners van Jumbo drinken direct na de finish? Ze nemen altijd 1 slok iets uit een bidon, wie ze een beetje “geschud” hebben en vervolgens drinken ze meteen een heel flesje water of rode drank achteraan? Wat is het waar ze 1 slok van nemen? Pure vraag uit interesse.

Maillot à Pois

'@deharderpeter
nee, groen gaat boven bollen

Diever

'@Mitchel als ik mag gokken zijn dat de ketonen. Schijnen ook niet echt lekker te zijn.

Rawolf

'@murcia. Wva kon vaak de laatste anderhalf uur vd etappe uitbollen. Echter de eerste anderhalf uur heeft hij dikwijls zijn 'finale' al gereden. Kost bakken energie om met een vlucht weg te geraken zeker deze tour

1 2 ... 276 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.