Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 277 ... 349 350
EdEnd

Als WvA klaar is met die groene trui kan hij volgende keer gewoon voor de bollen gaan, dat heeft Jalabert al eens eerder gedaan. Maar je moet er geen klassementsrenner van proberen te maken. Ik vind trouwens dat je helemaal niemand moet veranderen, als iemand dat zelf wil dan komen ze daar uit zichzelf mee. Je kunt wel iemand eerlijk adviseren en aangeven wat de kosten zijn qua training en voeding en wat de mogelijke opbrengsten zijn... maar laat die persoon lekker zelf bepalen wat ze willen.

Laat WvA maar lekker doen waar hij zin in heeft, volgens mij boekt hij daar hele mooie resultaten mee. Ik vind van wel in ieder geval ;)

Maillot à Pois

Het Nieuwsblad meldt vandaag dat Lotto zo goed als rond zou zijn met Eenkhoorn.
Zou ik een vreemde move vinden.

madeinstars

Overigens weer geen filmpjes achter de schermen gisteren? Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat dat is afgedwongen door Netflix. Ik ga er dna ook van uit dat we dit jaar geen eigen docu van Jumbo krijgen over de tour, wat ik extreem zonde zou vinden.

Michieltje

Maillot. Wat gaaf! Lemond om de hoek...
Mooie tijden man

tdola

Hooijdonk verlengd, staat nog bij einde contract.

Dekker moet zich bewijzen, op de wip?
Dumoulin stopt (Kelderman gehaald)
Eenhoorn wrs weg, belangstelling oud Lotto. (Van Baarle gehaald).
Hofstede gevoelsmatig denk ik weg (tratnik komt erbij?).
Harper altijd laatste beslissing?
Roosen onbekend, zou m graag zien blijven
Teunissen heeft aanbieding jumbo maar kijkt ook verder

Lijkt er op als zelfde aantal renners als volgend jaar in de ploeg, dan nog 4 plekken waaronder mogelijke verlengers.
Als Teunissen en dekker zouden vertrekken, dan om nl identiteit te behouden wrs 2 nl zeker gewenst.
Zouden pluimers en/of van Belle kans maken?
Aflopende contracten nl in wt. Vd berg en Nieuwenhuis niet erg wrs voor tjv verwacht ik.

Michieltje

Ik verwacht Pluimers er wel bij ja volgend seizoen

Poeksel

Natuurlijk stromen er renners van het development team door en wat dat betreft is het geen ramp als renners als Eenkhoorn vertrekken, dat geeft weer een extra kans voor een jongeling. Denk inderdaad eerder dan dat ze een Van den Berg of zo halen.

kelderfan

'@Poeksel
Ik denk bij Van den Berg eerder aan DSM of Lotto. Dat Eenkhoorn vertrekt lijkt mij ook logisch.
Wat Teunissen @tdola betreft, die staat toch bij de Vuelta-ploeg gemeld. Dan mag je ervan uitgaan, dat die zeker blijft.
En ik hoop en verwacht dat Timo Roosen gewoon wordt verlengd.
@Michiel
Pluimers leek op weg naar 't team, maar die Lou van Belle lijkt hem voorbij te streven en ook Staune staat te trappelen..

madeinstars

Staune Mittet zou ook wel eens iets eerder dan gepland kunnen overstappen.

kelderfan

Marc Lamberts zegt nog steeds, dat Wout Van Aert geen TdF kan winnen. Hij is de trainer van Roglic en Van Aert. Hij weet waarover hij praat. Wout en Mathieu gaan niet voor ereplaatsen, maar willen alle koersen winnen, als zij deelnemen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Lamberts moet je serieus nemen, hij geeft duidelijk aan wat de Vlaamse media al lang weet maar niet durft te melden. Het is namelijk de harde waarheid dat Wout heel veel moet inleveren voor een onzekere uitkomst als hij voor AK's grote rondes zou gaan. Waarom zou je dat willen terwijl er nog lacunes zijn in je palmares zoals WK, RVV en P-R. Bovendien is er geen noodzaak financieel nog sportief om een andere richting uit te slaan.

madeinstars

Complete non-discussie voor iedereen die er verstand van heeft, behalve een aantal (vooral Vlaamse) media die het vooral doen voor de clicks en de views van mensen die er minder verstand van hebben.

Michieltje

Kelderfan. Nergens blijkt toch uit dat Loulou Pluimers voorbij is gestreefd?

kelderfan

Ja @Michiel
Je hebt een beetje gelijk, maar ik zie dat Loulou vaker in de Ncup wordt opgesteld met Hagenes.Kijk eens bij de Course de la Paix Grand Prix Jeseníky. Hij doet toch aardig mee, ook als 't bergop gaat. Ook bij 't National Championships Netherlands U23 doet hij 't beter dan Rick Pluimers met de VAM-berg erin.

Michieltje

Ja en in andere koersen presteert Pluimers weer beter. De ploeg ziet in hem een wegkapitein dus verwacht ik een overstap

Cycling

'@Kelderfan Gelukkig beoordeelt JV de renners of ze hun toekomstige rol in het WT team kunnen invullen. Pluimers en Van Belle zijn verschillende type renners. Het heeft dan ook geen toegevoegde waarde om te zeggen dat Van Belle beter rijdt dan Pluimers in bepaalde wedstrijden.

tdola

'@kelderfan
Teunissen gaf vorige week in avondetappe aan in principe wel te willen blijven, maar dat dat nog niet zo 1, 2, 3 zeker was. En dat hij dus ook naar andere opties keek.
Zal gaan om combi van financiën, programma, rol enz.

jvh93

Laporte! Wat een aanwinst!

kelderfan

Niet te stuiten, die Laporte. Wauw en chapeau# met dank aan Wout.

kelderfan

'@tdola
Het zal zeker een combi zijn, maar JV stelt hem niet niets op in de Vuelta, want er zijn toch andere opties.
Wat mij betreft moet hij blijven, want ik denk, dat Wout hem erbij wil hebben in de Omloop.

tdola

Powless heeft in verleden ook vuelta gereden en daarna vertrokken. Dus echt niet zeker dat teunissen blijft.

kelderfan

Dat @tdola heb ik nog altijd jammer gevonden het vertrek van Powless.
Ik hoop niet dat Teunissen dezelfde afslag neemt, maar je hebt gelijk, dat 't geen 100%.
Maar 't team heeft nu al een 10 verdiend voor Jumbo, want de ploeg blijft zich tonen in deze TdF.
Die Laporte blijkt toch een goeie aanwinst te zijn. De 1e. Franse zege is ook een feit.
Dus als JV nog met Franse aanwinst komt, dan hoor jij van mij geen wanklank.😎

Rawolf

https://www.wielerflits.nl/nieuws/rigoureus-ingrijpen-aan-basis-tour-de-france-succes-jumbo-visma/

Hier vermelding door Wielerflits van de 35 Miljoen budget dit jaar. Die ik in dit topic ook al meermaals benoemd heb, gewoon door logisch redeneren.

Poeksel

35 miljoen inclusief of exclusief vrouwen, jonkies, schaatsers, schaatsjonkies en diverse projecten?

Murcia

'@Rawolf
Budget geldt wel voor het hele wielerproject, dus ook vrouwen en development. Dat kost ook centen. Voor de World Tour ploeg zul je dan tussen 30 en 32 uitkomen denk ik. En dus op plek 3 van de World Tour. Terecht wordt overigens opgemerkt dat iemand als Vingegaard zelf is opgeleid. De ploeg is niet alleen maar van het kopen.
Laporte was vandaag geweldig trouwens en krijgt de beloning voor een seizoen waarin hij zijn waarde op zoveel fronten heeft bewezen. De man is gewoon een klasse beter dan Teunissen en kwaliteit moet altijd voor het vlaggetje gaan in topsport.

1 2 ... 277 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.