Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 283 ... 349 350
kelderfan

Ik denk dat @Jopie het goed ziet met Van Hooydonck, Laporte, Van Aert, Kuss en Vingegaard als basis voor volgend jaar.
Het zal zeker een leuke puzzel worden voor de keuzeheren, want het kan ook zomaar zijn, dat JV voor de zelfde ploeg gaat kiezen. Maar wie moet er wijken voor Van Baarle?

kelderfan

'@Rawolf
Benoot heeft een prima TdF gereden en was zo'n beetje de vaste bewaker van Vingegaard en eerst nog Roglic.
==
Is er nog iemand die punten wil geven voor deze geweldige TdF, vanuit de gele bril gezien.

Rawolf

9tje overall

Laporte 10
NvH 10
Kruijswijk 9
Roglic 9
Kuss 9
Benoot 9
Vingegaard 8
WvA 8

De 2 beste renners de laagste score. Dit vooral vanwege WvA z'n energieverspillende escapades en Vingegaard was megasterk maar ook niet het slimste gereden vind ik. Met de fietsstoelendans in roubaixrit en in een latere etappe nog een fietswissel aan de verkeerde kant van de weg en overall met een bak paniek rondgereden. Dat zijn wel verbeterpuntjes.

Yeez

'@murcia dat baseer je op het feit dat die een paar keer is gevallen? Zonder dat je weet hoe of wat, aangezien dat die koersen niet op tv waren en niet eens weet of het zijn eigen schuld was

Murcia

Gloag viel in de afdaling van een etappe in L'avenir, wat zijn eigen schuld was, reed in het struikgewas tijdens criteriums in Engeland vorige maand en afgelopen week ging hij op zijn plaat in Ijsland tijdens een gravelrace. Dat is gewoon opvallend te noemen ook als je de beelden niet gezien hebt. Kan natuurlijk best niet altijd zijn eigen schuld zijn maar het is een feit dat hij vrij vaak kennis maakt met het asfalt of welke ondergrond dan ook.

Rawolf

L'avenir werd uitgezonden

Yeez

Dan nog slaat het nergens op om hem op een paar momenten die je hebt gezien/gehoord de britse wilco te noemen. Daarvoor weet je te weinig en oordeel je te snel

madeinstars

Zijn echt weer Rawolfse cijfers dit.

Tour natuurlijk een dikke 10 voor Jumbo. Alle renners ook een 10.

iMrChris

Puntjes altijd leuk om te geven, naar mijn mening. :)

Vingegaard 9.8 ,Tour gewonnen, door de 2 verloren sprintjes tegen Poga net geen 10.
WVA 10 ,Winnaar van Groene trui en super strijdlust, geen op of aanmerkingen. Wereld renner.
Roglic 8.5 , Vingegaard geholpen om Poga op het juiste moment op te roken, verder niet veel werk zien doen voor de kopman.
Laporte 10, Wout super geholpen deze Tour, 1 kans voor zich zelf gekregen en deze met 2 handen aangepakt en afgemaakt.
NvH 10, Eerste reserve deze tour had een zware taak van Rohan Dennis gekregen en deze is verve gedaan.
Kruijswijk 9.5 , Jammer genoeg gevallen, maar wat hij heeft laten zien was geweldig.
Kuss 10 , In de derde week super belangrijk, toen hij er moest zijn, gaf Kuss zeker thuis.
Benoot 9, Super als lijfwacht gefungeerd, ook bergop sterker dan verwacht.

Totaal dus een mooie 9.6 als eindcijfer

Yeez

Interessant willen doen met cijfers door iedereen een 10 of 9 te geven en de kopmannen die alles binnenharken de laagste cijfers te geven.

kelderfan

Just a quick chat in the middle of Stage 13 ...
@albertocontador : "Try to recover, yes? Little by little." ; @rogla : "I try to, huh? Preparation for the Vuelta."
Nothing like looking ahead 👀
Roglic onderweg naar de Vuelta.

AWestie

Onder de streep is iedereen gewoon heel eensgezind, weinig zinvol die cijfertjes afzonderlijk haha. Ik vind het ook wel weer grappig om meteen alweer lievelingsselecties voor 2023 te zien, ik wacht efkes voor ik daar aan meedoe.

Eerst namelijk een tweede helft van het jaar vol transfers. Er zijn 7 man einde contract, waarvan 1 pensionado en 1 die voorbestemd is voor Lotto. De rest is nog ongewis, en de opmerkingen van Teunissen kunnen ook nog alle kanten op gaan.

De namen die worden genoemd voor inkomende transfers: Van Baarle, Kelderman, Gloag, Tratnik, Valter. Dat zou in wezen nog ruimte geven aan 2 renners met contractverlenging (het team wil denk ik Teunissen en Roosen). Er zijn verder niet echt meer Nederlanders op de markt, dus hier zal het wel bij blijven toch? De ploeg wordt er polyvalenter op, kan ik waarderen.

Poeksel

Groen, geel, de helft van de etappes tot nu toe gewonnen, TJV gaat bij de vrouwen voorlopig op dezelfde voet verder ;)

kelderfan

Ja, Marianne Vos heeft 1e. zege binnen in de vrouweneditie van de TdF. Die heeft kennelijk inspiratie opgedaan bij de herenaflevering. Dat smaakt naar meer mevr. Vos.

kelderfan

Laatste hot-nieuws. Wout komt per groene helikopter naar Roeselare voor een criterium.
En er kan er maar 1 winnen en dat is Wout. Jammer dat zijn grijze rug groen wordt geschilderd.🤔

madeinstars

Teunissen naar IWG. Heb wel een zwak voor hem, maar de match met Jumbo is uiteindelijk nooit 100% geweest. Goede keuze voor beide partijen, denk ik.

goldone123

Helemaal mee eens, hoeveel gaan er nu weg 5 of 6?

AWestie

Wat bedoel je met nooit 100%? Hij heeft zijn grootste overwinning daar gehaald en zei laatst nog dat het het beste team is om voor te fietsen.

Als ik dan naar mijn vorige post kijk ben ik benieuwd wie TJV nog meer gaat verlengen: Roosen en Dekker? Harper heeft zijn vlaggetje niet mee (en maakt maar 1 of 2 koersen in het jaar indruk) en Hofstede heeft ook niet heel veel marge meer lijkt me.

AWestie

'@Goldone123 Sowieso 3 niet-verlengers en Roosen, Dekker, Hofstede en Harper is nog onbekend.

ForzAZ67

Grootste overwinning en gele trui in de tour. Maar in de klassiekers net een te klein motortje om in de finales zijn stempel te drukken.

Murcia

Mike had veel blessures, wat zijn periode bij TJV ernstig hinderde maar zijn grootste probleem was de enorme groei van de ploeg en het fenomeen Wout. Teunissen werd van kopman al snel mede kopman, schaduwkopman tot min of meer knecht. Dat trok hij slecht, iemand als Tiesj zag je meer de ballen uit zijn broek fietsen voor Wout dan Mike. Tenminste, dat was mijn indruk.

Rawolf

'@murcia, ik maak dezelfde observatie maar alsnog wilde Jumbo blijkbaar graag met Teunissen door.

Murcia

'@Rawolf
Vanuit TJV kant begrijp ik dat wel, Mike is een Nederlandse renner en iemand met een goede sprint dus perfect voor een rol als vooruitgeschoven pion of onderdeel van een soort van Wolfpack strategie. Maar hij weet donders goed dat dit zijn eigen wensen niet tevreden kan stellen. Je kunt volgend jaar een 7 tal naar de RVV sturen dat bestaat uit: Wout, Dylan, Christophe, Tiesj, Nathan, Tratnik en vooruit een Tosh of Mick of Affini of Timo. Mike zijn plekkie zou dan achter de eerste 4 zijn. Dat wil hij gewoon niet, en dat is zijn goed recht.

stephano

Dat je minder sterk bent dan Bennoot betekent natuurlijk niet dat je geen rol kan hebben binnen het team dus ik begrijp wel dat TJV met hem verder wilde. Er zijn niet veel Nederlandse renners die net zo sterk zijjn of sterker. Dat is natuurlijk ook een dingetje. In de avondetappe zit hij en Harper niet. Ze hebben in Van Baarle natuurlijk een sterkere vervanger. Dus in die zin heeft TJV het opgelost.

ti-raleigh

Teunissen nu ook weg. Erg jammer. 2019 was toch een mooi jaar, waarin hij ook een mooie rol had. Ik heb zo'n voorgevoel dat Roglic en Kuss ook weggaan.

1 2 ... 283 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.