Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 284 ... 349 350
Murcia

Ik niet, die twee hebben doorlopende contracten en met het aantrekken van boezemvriend Tratnik lijkt mij het raar als Primoz dan ineens opschuift naar INEOS. De kwalitatieve expansie van de ploeg zorgt vooral ervoor dat de renners die zakken in de pikorde en daardoor geen grote wedstrijden meer kunnen rijden gaan vertrekken. Zowel Kuss als Roglic hebben op dat front niets te vrezen. Daarnaast heeft Primoz een zeer goede band met Jonas en Wout, maar goed we zullen het wel zien en als men echt weg wil hou je niemand tegen.

Laatste man

De Tour was weergaloos. 3 truien, 6 ritten, ploegenspel, aangevallen en samen met de concurrentie een prachtige 3 weken gemaakt. Jammer dat 3 renners wegvallen, anders was het feest helemaal compleet geweest. Mondjes snoeren in optima forma aan een laar notoire zeikerds!

De transfers vind ik persoonlijk wel jammer. Valter en Kelderman of van Baarle, leuk, logisch en interessant. Beide Nederlandse kopmannen vind ik al wat veel en Tratnik en al die buitenlandse talenten hoeven van mij sowieso niet (af en toe 1 prima). Met Dennis, Laporte en Benoot vond ik het dit jaar ook al 1 ‘grote’ naam teveel. Zie toch meer voldoening, plezier en supporteren in de komende renners en af en toe een grotere naam.

Had heel graag Teunissen, Roosen en Eenkhoorn zien blijven. Meegegroeid met de ploeg, vrije rol in een ronde (zeker nu Tour en Vuelta gewonnen zijn) en focus wat meer verleggen naar investering in Nederlandse renners en dagwinsten.

Ik begrijp dat de ploeg beter wordt en dus ook aantrekkelijker voor renners. Voor het winnen van de Tour logisch, maar ik hoop dat de blik wat breder weer gaat dan alleen versterking kopen, i.p.v. pareltjes opleiden.

madeinstars

Beetje vreemd om het gebrek aan opleiden van pareltjes te lamenteren de dag nadat een opgeleide parel de Tour heeft gewonnen.

veld

Helemaal eens met Murcia. En ook ik zou het bijzonder jammer vinden als Roglic zou vertrekken. hij is immers de verpersoonlijking van de opstanding van TJV met meer dan 65 overwinningen in de afgelopen 7jaar. Hij zou wat mij betreft erelid van de ploeg moeten worden.
Oneens met Laatste Man. Beseft hij wel dat Roglic en Vingegaard ook buitenlandse pareltjes waren toen ze binnenkwamen. En zulke (ronde)pareltjes zijn of waren in elk geval in ons land niet te vinden.
Tot slot: wie van ons gaat er naar Lotto ?

tdola

Ik hoop dat roosen echt wel gaat verlengen en dan nog 1 plekkie over. Herkansing dekker? En.ook verlengen? Toch van belle?
Of wordt t nog gekker en komt wellens erbij oid?

ti-raleigh

Ik vraag me af of Primoz en Jonas echt vrienden zijn. Jonas ziet in Primoz zijn leermeester. Dus van die kant snap ik de liefde. Maar of dat omgekeerd ook zo is. En vooral nu Jonas Primoz heeft overvleugeld. Ik denk dat Primoz nog steeds graag de Tour wil winnen en of dat bij TJV kan, die kans lijkt me nu een stuk kleiner. Ik zie hierin genoeg reden voor Primoz om naar een andere club te vertrekken. En als hij gaat, gaat Kuss mee. Want volgens mij zijn die 2 wel echte vrienden.

Laatste man

Roglic en Vingegaard waren onbekend, degene waar nu interesse voor is al een stuk minder. Tevens zeg ik dat 1 af en toe prima nu, het worden er de afgelopen jaren wat meer. Daarnaast had ik het niet alleen over buitenlandse talenten, maar over het gehele transferbeleid.

Poeksel

Ik meen gelezen te hebben dat Primoz zelfs de beste vriend van Jonas binnen het wielrennen is.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Dat zou goed kunnen. Maar andersom ook ?
Trouwens, 3 jaar geleden waren Primoz en Tadej grote vrienden. Tot aan Planche in 2020.

Yeez

'@tdola wellens is rond met uae

madeinstars

Ik vind al dat gepsychologiseer over Roglic grappig, maar ook een beetje vermoeiend. Al die theorietjes hoe Roglic zich nu zou moeten voelen, zijn niets anders dan theorietjes, meestal niet gespeend van de nodige psychologie van de koude grond.

Totdat er daadwerkelijk bewijs is voor het tegendeel, ga ik er gewoon van uit dat Roglic nog steeds heel tevreden is bij JV en dat hij blijft tot zijn fietspensioen. Overigens geloof ik ook nog steeds dat zijn beste kans om de tour te winnen bij Jumbo is, als schaduwkopman achter Jonas.

ghostwriter

Het lijkt me ook niet dat Roglic ontevreden zou zijn over het heden of zijn toekomst bij Jumbo-Visma. Als hij volgend jaar topfit aan de Tour begint zal hij zeker als volwaardige co-kopman van Vingegaard worden ondersteund. Ik zou het alleen leuker vinden als Roglic, Vingegaard, Pogačar en hopelijk een weer geheel topfitte Bernal met ieder een eigen ploeg de strijd met elkaar aangaan. Ik denk dat dit wel voor de meeste neutrale wielerliefhebbers geld maar dat is natuurlijk niet iets waar Jumbo-Visma en Roglic rekening mee hoeft te houden. Etappe 11 heeft aangetoond dat Roglic en Vingegaard samen meer kans hebben om de Tour te winnen dan alleen.

Laatst gewijzigd
Ivo_1978

als roglic de tour wil winnen heeft hij meer kans in een team met vingeraard dan in een team zonder. Pure speculatie. Roglic hoort bij het JV meubilair. hij zal m.i. nooit ergens anders koersen als bij JV.

tdola

'@yeez
Nu je dat post kan ik me herinneren dat ergens gelezen te hebben, ty.

kelderfan

Echt jammer dat Teunissen de overstap naar Wanty gaat maken. Hopelijk wordt Timo Roosen wel verlengd.

jvh93

Verwacht eerlijk gezegd dat enkel de (mogelijke) verlengingen nog spannend gaan worden. Teunissen weg lijkt me al zo goed als zeker, zelfde geldt helaas ook voor Eenkhoorn. Dumoulin stopt. Harper en Hofstede is een kwestie van doorselecteren. Houdt je enkel Dekker en Roosen over, waarvan ik hoop dat ze allebei verlengen om de kern voor de klassiekers breed te houden.

Met aanwinsten Van Baarle, Kelderman, Tratnik, Gloag, en Valter + de doorstroming van Staune Mittet naar de Worldtourploeg zit je op 30 renners voor komend seizoen en dat lijkt me bij Jumbo-Visma wel de max gezien er ook renners van de opleidingsploeg ingezet mogen worden gedurende een seizoen

Yeez

Staune-mittet staat voor als nog op 2024

goldone123

Idd, ligt er aan of dekker en roosen ook weg gaan dan verwacht ik wel nog een klim talent.

tdola

Nog een klimmer is juist niet wrs.
Met harper en dumoulin vertrekken er 2 klimmers (als harper weg idd) de andere 5 aflopende contracten zijn geen klimmers (eenkhoorn, roosen, hofstede, dekker, teunissen).

Met het aantrekken van valter, gloag en kelderman heb je 3 renners voor bergop als vervanging van 2 vertrekkende klimmers.
Dus verwacht dan de 2 verlengingen/aanwinsten voor vlakkere werk.

Yeez

Ze vervangen niet 1 op 1 dezelfde types. Ze kijken naar wat ze nodig hebben

goldone123

Idd, en het is maar net wie je kan halen als het een talentvolle klimmer is laat je dat niet gaan lijkt me, zelfde voor het vlakke en tt

kelderfan

'@tdola
Gloag is net zo oud als Staune en Van Belle. Dus die zie eerst nog bij opleidingsploeg beginnen en misschien wel met Staune de overstap maken per 1 augustus 2023.
Ik ben benieuwd of JV nog gaat voor en opvolger voor Mike Teunissen. Van Baarle kan zeker in de RVV/Roubaix die plek opvullen, maar de Omloop wordt dan weer een probleempje. Tratnik is meer een renner, die ook wel ingezet kan worden in de Vlaamse klassiekers, maar ik zie in hem meer een luitenant voor Roglic.
Wat wel goed is, dat met Valter en Tratnik de Strade en MSR de bezetting nog sterker is geworden. Dat zal Van Aert zeker waarderen.

AWestie

Hoezo wordt de Omloop een probleempje? En waarom vindt je de Omloop altijd zo relevant? Het is maar een van de vele vele voorjaarsklassiekers. TJV heeft straks echt ruime keus in renners die het voorjaar goed verteren.

kelderfan

'@AWestie
Van Baarle en Traknik zie ik niet in de Omloop, die Wout heeft binnengehaald, maar hij zal Laporte en Benoot wel willen belonen. De enige die ik zie doorgroeien voor dit werk is m.i. Mick van Dijke.
Tevens vind ik de Omloop best een vette prijs in de prijzenkast.
Wat betreft de voorjaarsklassiekers is er geen punt van discussie want daar sluit in ieder geval Van Baarle aan.
Maar hoe kom jij aan ruime keus. Want het kan zomaar zijn, dat JV toch nog een vervanger gaat halen.
Want die Soeren Kragh Andersen staat nog nergens genoemd en is een goede vervanger.

ForzAZ67

Ik zie dan liever Andreas Leknussund van DSM komen. Of Matteo Jorgenson van Movistar. Maar beide coureurs staan nog een jaar bij hun teams onder contract. Leknussund heeft wel al eerder een keer aan gegeven weg te willen bij DSM. Maar dat was vorig jaar. Of hij verandert is van mening is een vraagteken.

1 2 ... 284 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.